LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jeral
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2019 20:10

Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Jeral »

Nooit problemen mee gehad. Maar nu willen we de alles in een polis wijzigen en krijg ik te horen dat ze mij niet helpen omdat ik niet mijn man ben. Polis kan slechts op 1 naam. M’n man is overdag er nooit. Dus ik regel dit soort zaken.
Doodleuk krijg ik te horen dat we dan maar een gezamenlijke rekening moeten openen bij de Rabo dan kan het wel. Dat is toch belachelijk?!! Onze gezamenlijke rekening loopt bij een andere bank en zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en de polis is voor ons hele gezin.
Na onze reis zijn wij dankzij de Rabo weg bij Interpolis en sluiten we ook de hypotheek niet af bij de Rabo.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2019 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jeral schreef:
08 jun 2019 20:18
Nooit problemen mee gehad. Maar nu willen we de alles in een polis wijzigen en krijg ik te horen dat ze mij niet helpen omdat ik niet mijn man ben. Polis kan slechts op 1 naam. M’n man is overdag er nooit. Dus ik regel dit soort zaken.
Doodleuk krijg ik te horen dat we dan maar een gezamenlijke rekening moeten openen bij de Rabo dan kan het wel. Dat is toch belachelijk?!! Onze gezamenlijke rekening loopt bij een andere bank en zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en de polis is voor ons hele gezin.
Na onze reis zijn wij dankzij de Rabo weg bij Interpolis en sluiten we ook de hypotheek niet af bij de Rabo.
Heel goed dat de Rabobank enkel aan degene die de overeenkomst heeft informatie verstrekt. Verbaast me dat u niet niet normaal vind en zelfs hierover een topic opent.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u belt op en zegt ik ben mevrouw zus en zo en dan zou de verzekeraar een polis moeten gaan wijzigen?

Uw man kan toch ‘s avonds even mailen of zo?

Kunt u niet gewoon inloggen en de wijziging doorgeven?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 08 jun 2019 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door kweenie »

De polis wijzigen zal, terecht, alleen kunnen door degene die de polis heeft afgesloten.. Het is voor het wijzigen van een verzekering namelijk niet van belang wie er zijn verzekerd op de polis, maar op wiens naam de polis staat. Dit zul je niet kunnen veranderen door de polis bij een andere verzekeraar af te gaan sluiten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door renewouters »

Jeral schreef:
08 jun 2019 20:18
M’n man is overdag er nooit.
Je kunt hier klagen over de Rabo. Dus je weet blijkbaar dat er iets als internet bestaat....

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit heeft niets met de AVG en evenmin met overdrijving te maken. Dat alleen de polishouder die mag wijzigen, is niet alleen heel logisch, maar ook al sinds jaar en dag het geval.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Aan de telefoon kan niemand controleren wie u bent als u niet bekent bent bij deze bank. Er loopt hier geen en/of rekening en de polis en rekening die er wel lopen staan op naam van uw man.

Dan mogen zij u niet helpen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Jeral schreef:
08 jun 2019 20:18
Na onze reis zijn wij dankzij de Rabo weg bij Interpolis en sluiten we ook de hypotheek niet af bij de Rabo.

Zeer verstandig en logisch besluit. Heb precies dezelfde ervaringen (3x) met die Rabo en blijf er ver, heel ver vandaan.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En ik heb alleen goede ervaringen met de Rabobank. Ben een tevreden klant. Zo zul je dat bij elk bedrijf wel zien.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
09 jun 2019 13:46
En ik heb alleen goede ervaringen met de Rabobank. Ben een tevreden klant. Zo zul je dat bij elk bedrijf wel zien.
Hier ook. Zelfs de enige bank die mee wilde denken.

Maar het heeft dan ook niets meer met gezinspolissen te maken en het probleem van TS, maar puur met persoonlijke voor- of afkeur van sommige forummers hier.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
08 jun 2019 22:07
Jeral schreef:
08 jun 2019 20:18
M’n man is overdag er nooit.
Je kunt hier klagen over de Rabo. Dus je weet blijkbaar dat er iets als internet bestaat....
Die hint had de Rabo ook telefonisch kunnen geven.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 jun 2019 14:41
renewouters schreef:
08 jun 2019 22:07
Jeral schreef:
08 jun 2019 20:18
M’n man is overdag er nooit.
Je kunt hier klagen over de Rabo. Dus je weet blijkbaar dat er iets als internet bestaat....
Die hint had de Rabo ook telefonisch kunnen geven.
Nergens blijkt uit dat dat niet gebeurd is.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door limburgs »

Ook wij hebben onze verzekeringen bij Rabo op naam van mijn man staan. Ik heb ook al eens gevraagd of dit niet net als de bankrekening op 2 namen kan , echter dat deden ze niet. Dit is inderdaad wel eens onhandig omdat ik alle financiele zaken regel. Echter het merendeel kun je tegenwoordig online regelen , dus even samen achter de computer als hij thuis is . ( of inloggen met zijn bankpas en alles regelen).
Is het iets dat echt op kantoor zelf geregeld moeten worden dan moet hij helaas maar even mee . Verder zijn wij tevreden over Rabo dus voor mij niet echt een reden om over te stappen naar een ander.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is natuurlijk meer dan logisch dat alleen de polishouders daarin zaken kan wijzigen.
En als dat al niet zo is, zou elke bank / verzekeraar dat zo moeten doen.

Jeral
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2019 20:10

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Jeral »

Bij andere verzekeraars en ook banken kan de polis WEL op beide namen of elk geval dat je beide kunt bellen. Internet graag! Maar zonder lopende rekening kun je dus NIET online bij je verzekeringen. Rabo gooit het op avg. Bij sns en anwb bijv kunnen we wel beide bellen en nee je kunt NIET ‘s avonds bellen. Ben niet dom en heb echt alles wel geprobeerd. En vorige jaren was er nooit een probleem. We hebben niets veranderd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door berndv »

Jeral schreef:
10 jun 2019 11:27
Bij sns en anwb bijv kunnen we wel beide bellen
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
12 jun 2019 09:08
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.
En hoe zien ze dan dat de polishouder belt?
Iemand die net als TS alle gegevens (adres, geboortedatum, polisnummers) paraat heeft, kan zich makkelijk voordoen als echte polishouder.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Dus alleen maar bellen en alleen uw man in dit geval. Uw man zal maar keelpijn hebben en een paar weken niet kunnen slikken laat staan praten. Dat dat nu niet kan in een beveiligde ,,mijn Rabo omgeving,,?

Je gaat toch niet voor elk akkefietje bellen, Internet...appen dat wil men tegenwoordig.
Blijft voor mij een vreemde bank en fysiek zit ik er gelukkig een heel eind vandaan.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
12 jun 2019 14:40
berndv schreef:
12 jun 2019 09:08
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.
En hoe zien ze dan dat de polishouder belt?
Iemand die net als TS alle gegevens (adres, geboortedatum, polisnummers) paraat heeft, kan zich makkelijk voordoen als echte polishouder.
Als de polishouder een man is, valt een vrouw al zo door de mand. :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door kweenie »

Obelix1 schreef:
12 jun 2019 14:54
Dus alleen maar bellen en alleen uw man in dit geval. Uw man zal maar keelpijn hebben en een paar weken niet kunnen slikken laat staan praten. Dat dat nu niet kan in een beveiligde ,,mijn Rabo omgeving,,?

Je gaat toch niet voor elk akkefietje bellen, Internet...appen dat wil men tegenwoordig.
Blijft voor mij een vreemde bank en fysiek zit ik er gelukkig een heel eind vandaan.
Hij kan dat ook gewoon in de beveiligde Rabo omgeving. Dat is dus helemaal geen probleem.

Maar TS kan dat niet, tenzij er wordt ingelogd alsof meneer aan de computer zit. Blijkbaar wil TS ook onder de eigen baan inloggen. Maar dat wordt natuurlijk wat lastiger, aangezien TS niet de polishouder is...

Gesloten