LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame ongepast?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door witte angora »

Net gelezen over een spoorwegongeluk in Oss-West waarbij 4 kinderen zijn omgekomen, en een 5e en de begeleidster zijn kritiek. Wil je het bijbehorende nieuwsfilmpje zien, krijg je eerst een reclame - of je uitvaartverzekering wel goed is geregeld. Ja daar zit je op te wachten.

Kan dat nu echt niet anders?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
20 sep 2018 10:49
Net gelezen over een spoorwegongeluk in Oss-West waarbij 4 kinderen zijn omgekomen, en een 5e en de begeleidster zijn kritiek. Wil je het bijbehorende nieuwsfilmpje zien, krijg je eerst een reclame - of je uitvaartverzekering wel goed is geregeld. Ja daar zit je op te wachten.

Kan dat nu echt niet anders?
Een bedrijf koopt reclametijd in wat willekeurig wordt laten zien. Via slimme systemen kan het ook zo zijn dat, omdat u gezocht hebt op woorden die te maken hebben met een uitvaart, deze wordt laten zien. Maar inderdaad zeer smakeloos.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door kweenie »

Iets met ijzer smeden als het heet is...?

Overigens zie ik bij zulk soort nieuws de toegevoegde waarde van een nieuwsfilmpje ook niet zo. Misschien dat de gedachte is dat mensen die graag zulk soort nieuwsfilmpjes kijken waarschijnlijk wat makkelijker zijn in wat ze wel een niet gepast vinden?

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En naar zo'n filmpje kijken is niet ongepast? Wat wil je zien? De trauma helikopters? Hoe de kar in de prak ligt?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2018 11:08
En naar zo'n filmpje kijken is niet ongepast? Wat wil je zien? De trauma helikopters? Hoe de kar in de prak ligt?
Liever dat er professionele filmers komen die een overzicht laten zien, dan dat er weet ik hoeveel mensen met hun debielte staan te filmen en dat gaan delen.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2018 11:08
En naar zo'n filmpje kijken is niet ongepast? Wat wil je zien? De trauma helikopters? Hoe de kar in de prak ligt?
Helemaal mee eens.
Overigens vind ik ook elke reclame waar ik niet om gevraagd heb ongepast, ongeacht welke combinatie daaraan ten grondslag ligt.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door BL2 »

kweenie schreef:
20 sep 2018 10:57
Iets met ijzer smeden als het heet is...
Dit is toch wel de meest ongepast opmerking op dit forum van 2018 !

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
20 sep 2018 11:08
En naar zo'n filmpje kijken is niet ongepast? Wat wil je zien? De trauma helikopters? Hoe de kar in de prak ligt?
Een zeer ongepaste reactie, sorry. Wat ik wil zien is wat meer achtergrondinformatie. Is dat zo verkeerd dan? Jammer dat je er zo'n invulling aan geeft.

Maar ik wil het bij het onderwerp, dus reclames op verkeerde/ongepaste momenten houden, als je het niet erg vindt. En ook als je het wel erg vindt.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Mag ik vragen op welke site u dat filmpje bekeek
Net meerdere sites het begin van de filmpjes bekeken en nergens reclame voor derde partijen

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is niet te voorkomen helaas in deze wereld welke overloopt van reclame en cookies. Kreeg net een advertentie voor een bakfiets onder ogen.......

Triest, intriest dit.......

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door mahadma »

Mogelijk dat "men" al of niet per ongeluk op 'gepersonificeerde reclames' heeft geklikt, wat onder normale omstandigheden (mogelijk) als prettig werd ervaren, maar nu dus ongepast is.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door witte angora »

taxikemperman schreef:
20 sep 2018 13:35
Mag ik vragen op welke site u dat filmpje bekeek
Net meerdere sites het begin van de filmpjes bekeken en nergens reclame voor derde partijen
Dat was bij de NOS meen ik, kan ook van RTL zijn geweest. Maar de betreffende reclame zie ik nu ook niet meer. Het zou zomaar kunnen dat de adverteerder het zelf weg heeft gehaald.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door crazyme »

Vaak kun je via een link melden dat reclame ongepast is. Dan lost het zich meestal snel op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
20 sep 2018 14:58
taxikemperman schreef:
20 sep 2018 13:35
Mag ik vragen op welke site u dat filmpje bekeek
Net meerdere sites het begin van de filmpjes bekeken en nergens reclame voor derde partijen
Dat was bij de NOS meen ik, kan ook van RTL zijn geweest. Maar de betreffende reclame zie ik nu ook niet meer. Het zou zomaar kunnen dat de adverteerder het zelf weg heeft gehaald.
Die advertenties worden dynamisch geplaatst. Het is niet zo dat iedereen altijd op die plek dezelfde reclame te zien krijgt.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Contextuele reclames zijn er altijd. Alleen bij dergelijk triest nieuws pakt het wel heel cru uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een browser met ingebouwde reclameblocker is een uitkomst om dit soort narigheid zo veel mogelijk te voorkomen. Voor Android smartphones is er de niet commerciële browser Bromite. Niet verkrijgbaar in de Google play store om begrijpelijke redenen. Voor de PC kun je Hostsman gebruiken.

Trouwens heel vreemd om topicstarter te bekritiseren om het feit dat hij gewoon het nieuws volgt zoals de meeste mensen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
20 sep 2018 10:49
Net gelezen over een spoorwegongeluk in Oss-West waarbij 4 kinderen zijn omgekomen, en een 5e en de begeleidster zijn kritiek. Wil je het bijbehorende nieuwsfilmpje zien, krijg je eerst een reclame - of je uitvaartverzekering wel goed is geregeld. Ja daar zit je op te wachten.

Kan dat nu echt niet anders?
Natuurlijk kan het anders maar waar leggen we de grens? Wanneer mag een site geen reclame maken voor de filmpjes waarmee ze hun geld verdienen? Is dit bij de dood van 4 Nederlandse kinderen of geld dit ook voor 4 Duitse kinderen? Hoeveel doden moeten er gevallen zijn om een verbod op reclames te krijgen? En hoe zit het met de NPO en commerciëlen die voor het nieuws reclame uitzenden of zelfs voor de extra nieuwsuitzending?

Met uitzondering van de NPO verdienen deze partijen aan de reclames. En wij willen als nieuwsgierig volkje graag filmpjes zien en een camera ploeg staat daar niet gratis te werken dus via reclames moet geld verdiend worden. En hoe hard ook deze partijen verdienen aan dit soort vreselijk nieuws want dan juist gaat iedereen filmpjes online bekijken.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Bob Schurkjens schreef:
21 sep 2018 05:46
Een browser met ingebouwde reclameblocker is een uitkomst om dit soort narigheid zo veel mogelijk te voorkomen. Voor Android smartphones is er de niet commerciële browser Bromite. Niet verkrijgbaar in de Google play store om begrijpelijke redenen. Voor de PC kun je Hostsman gebruiken.
Interessant. Hoe kan je die dan downloaden op de Android Smartphone en installeren? En is die wel vrij van virussen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:
20 sep 2018 10:57
Iets met ijzer smeden als het heet is...?

Overigens zie ik bij zulk soort nieuws de toegevoegde waarde van een nieuwsfilmpje ook niet zo. Misschien dat de gedachte is dat mensen die graag zulk soort nieuwsfilmpjes kijken waarschijnlijk wat makkelijker zijn in wat ze wel een niet gepast vinden?
De letterlijke waarde is dat dit soort items, die actueel zijn, en dus populair, veel worden bekeken, en dus juist de lucratiefste filmpjes zijn om reclame bij te zetten.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Reclame ongepast?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cornelis7: Bromite ken ik niet, Ghostery en Brave wel. De laatste is ook nog eens erg snel, ook op pc/laptop. Beide zijn gratis voor particulier gebruik en blokkeren (instelbaar) cookies, trackers, enz. Volkomen veilig in het gebruik. Er zijn dus genoeg alternatieven voor Chrome op Android.

Gesloten