LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Brahms »

Het zelfscannen is een van de beste ontwikkelingen in de supermarkten ooit. Nooit meer rijen wachtenden voor je, alles al ingepakt, betalen en wegwezen.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
31 dec 2020 17:29
Toevallig had ik laatst iets vergeten te scannen. Twee tassen vol boodschappen maar per ongeluk vergeten de broden 3x aan te slaan. Even alles op de band moeten leggen en bleek idd alleen het brood te zijn. Geen enkel probleem. Kreeg ook de tip hier mee op te letten omdat als het artikelen boven de 5 euro p/s waren je een scanverbod kon krijgen. Al met al werd er super vriendelijk mee omgegaan. Had verwacht dat ik de keren daarna automatisch wel weer controle bij de zelfscan zou krijgen maar daarna niet meer gecontroleerd.
Er gaan heel wat broodje-aap verhalen rond over dat zelfscannen, maar de steekproeven zijn gewoon willekeurig en door de computer randomised gekozen. Hier wordt dus niet (ondanks de verhalen) gekeken naar voorvallen uit het verleden, voorkeur van de kassière of andere redenen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Door corona hebben zelfscannen en contactloos betalen een boost gekregen. Papiergeld en munten zijn weer flink minder gebruikt.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het gewoon een slimme manier om op personeel te besparen. Doe dus uit principe niet aan zelfscannen. De supermarkten verdienen al genoeg aan mij dan kan er ook wel een beetje service voor teruggegeven worden.
De supermarkten doen zelfscan echt niet als service naar de klant. Het zijn gewoon uitzuigers, kijk alleen maar naar wat de boeren voor hun producten krijgen.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
31 dec 2020 19:13
Ik vind het gewoon een slimme manier om op personeel te besparen. Doe dus uit principe niet aan zelfscannen. De supermarkten verdienen al genoeg aan mij dan kan er ook wel een beetje service voor teruggegeven worden.
De supermarkten doen zelfscan echt niet als service naar de klant. Het zijn gewoon uitzuigers, kijk alleen maar naar wat de boeren voor hun producten krijgen.
Ieder mag zijn eigen principes kiezen natuurlijk, maar deze is wat mij betreft ook weer op het belachelijke af :lol:

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar ook niet omhoog

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
31 dec 2020 19:18


Ieder mag zijn eigen principes kiezen natuurlijk, maar deze is wat mij betreft ook weer op het belachelijke af :lol:
Ieder zijn mening.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee daar worden ze blij van

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

breien schreef:
02 aug 2019 14:50
Als je vergeet te scannen dan is dat een vorm van winkeldiefstal.
Maar als de kassa verkeerd afrekent is het geen diefstal van de klant.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Ivo.w »

juliomariner schreef:
31 dec 2020 19:13
Ik vind het gewoon een slimme manier om op personeel te besparen. Doe dus uit principe niet aan zelfscannen. De supermarkten verdienen al genoeg aan mij dan kan er ook wel een beetje service voor teruggegeven worden.
De supermarkten doen zelfscan echt niet als service naar de klant. Het zijn gewoon uitzuigers, kijk alleen maar naar wat de boeren voor hun producten krijgen.
De marges voor de supermarktondernemer (de franchisenemer) die het personeel moet betalen zijn doorgaans juist relatief klein ten opzichte van andere winkelbedrijven. De winst zit hem bij de overkoepelende formules die de inkoop en distributie doen.

Uw gedachten zijn dan ook niet correct, uitgezonderd het beperkte percentage supermarkten wat niet van een franchisenemer is maar van de keten zelf.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

fonsflons schreef:
31 dec 2020 19:32
Ja, ik ga ook volgende keer ook in de lange rij bij de normale klasse staan. Dat zal ze leren!
Dat is nu mijn punt. Achter de normale kassa's ontstaan door bewuste onderbezetting lange rijen en zo wil men de klanten naar de zelfscan dwingen.

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Cro »

J. Deltoer schreef:
01 jan 2021 10:18
fonsflons schreef:
31 dec 2020 19:32
Ja, ik ga ook volgende keer ook in de lange rij bij de normale klasse staan. Dat zal ze leren!
Dat is nu mijn punt. Achter de normale kassa's ontstaan door bewuste onderbezetting lange rijen en zo wil men de klanten naar de zelfscan dwingen.
Dat zal dan waarschijnlijk dorp of stad gebonden zijn misschien, want hier gebeurt dat totaal niet. Sterker nog, afgezien van een paar momenten topdrukte zijn zelfs niet alle normale kassa's bezet omdat er totaal geen rijen staan. Dat veel mensen kiezen voor het veel snellere zelfscannen klopt denk ik wel, maar van enige dwang is, in ieder geval hier in de regio, totaal gaan sprake.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
01 jan 2021 10:18
fonsflons schreef:
31 dec 2020 19:32
Ja, ik ga ook volgende keer ook in de lange rij bij de normale klasse staan. Dat zal ze leren!
Dat is nu mijn punt. Achter de normale kassa's ontstaan door bewuste onderbezetting lange rijen en zo wil men de klanten naar de zelfscan dwingen.
Mooi voorbeeld dat men ziet wat men wil zien.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
01 jan 2021 22:26
J. Deltoer schreef:
01 jan 2021 10:18
fonsflons schreef:
31 dec 2020 19:32
Ja, ik ga ook volgende keer ook in de lange rij bij de normale klasse staan. Dat zal ze leren!
Dat is nu mijn punt. Achter de normale kassa's ontstaan door bewuste onderbezetting lange rijen en zo wil men de klanten naar de zelfscan dwingen.
Mooi voorbeeld dat men ziet wat men wil zien.
Prima joh, jij hebt weer gelijk en ik ben een l*l.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je eerste conclusie klopt in ieder geval.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aldi en Lidl laten deze zelfscantechniek volledig links liggen. Toch opmerkelijk omdat het discounters zijn.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zou dat te maken kunnen hebben met het vaak beperkte vloeroppervlak van deze winkels?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu je het zegt: dat zou zo maar kunnen. Kom zelf regelmatig in een kleine (maar fijne) Aldi en die is supercompact. Zelfscanruimte kan daar qua ruimte waarschijnlijk moeilijk gerealiseerd worden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Erthanax schreef:
06 jan 2021 20:05
Zou dat te maken kunnen hebben met het vaak beperkte vloeroppervlak van deze winkels?
Of ze vertrouwen hun klanten niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Regels bij gebruik handscanner Jumbo

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
06 jan 2021 19:34
Aldi en Lidl laten deze zelfscantechniek volledig links liggen. Toch opmerkelijk omdat het discounters zijn.
In de Lidl hier staan 7 zelfscankassa's. Dat werkt op zich goed, maar helaas zijn ze nu voor 8 uur 's morgens buiten gebruik gesteld. Dan is het een komen en gaan van mensen die versgebakken broodjes komen halen voor ze naar het werk gaan. Sommigen zijn dan nog niet helemaal wakker en vergisten zich regelmatig. Dat werd een beetje te gek, ook al omdat er tussen 7-8 uur nog geen complete bezetting aan personeel is.

Gesloten