LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Register voor Notarissen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
matthijskooi

Register voor Notarissen

Ongelezen bericht door matthijskooi » 09 nov 2011 10:12

Ik heb meegedaan met een wedstrijd waarbij je een prijs kan winnen.
Nu heb ik helaas niet gewonnen, maar in de uitslag staat dat "onder toeziend oog van Notaris dhr....., een winnaar getrokken is."
Ik weet dat het bedrijf dat de wedstrijd organiseerd iemand werkt met exact dezelfde naam, en die ook bezig is met de organisatie van de wedstrijd.
Het kan natuurlijk zijn, dat de naam van de notaris en die van de medewerker hetzelfde zijn, maar dat is erg onwaarschijnlijk. Ik heb sterk het gevoel dat dit doorgestoken kaart is, en dat de prijs aan een goede klant gegeven is. Daarom heb ik de volgende vraag:

Is er een openbare lijst of register waarin bijgehouden wordt of mensen wel werkelijk notaris zijn, hun eed afgelegd hebben en daadwerkelijk benoemd zijn?
Kan ik controleren of deze meneer wel echt notaris is?

amelissen

Re: Register voor Notarissen

Ongelezen bericht door amelissen » 09 nov 2011 10:39

Op www.notaris.nl vind je alle ingeschreven notarissen.

matthijskooi

Ongelezen bericht door matthijskooi » 09 nov 2011 10:55

Bedankt, dat had ik ook al gevonden.
Alleen vindt je daar de namen van notaris-kantoors.
Niet de persoonlijke namen van notarissen of kandidaad-notarissen.

Het zou wellicht best kunnen zijn, dat de bewuste persoon bij een van die kantoren werkt, maar dat kan ik niet zien.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 » 19 nov 2011 11:02

Een kandidaat-notaris mag niet altijd toezicht houden op een loting. Dat mag de kandidaat alleen als hij waarneemt voor de notaris.

Daarnaast mag een notaris geen loting doen voor een firma waar hij ook een belang in heeft.

Daarnaast kan de zin ook anders gelezen worden. Namelijk: "onder toezicht van een notaris, heeft dhr....... " Dan heeft de notaris de loting niet verricht, maar iemand anders. En de notaris stond er bij en keek er naar. Verwacht van een notaris bij een loting geen actieve rol. Hij kan namelijk erg weinig controleren, alleen maar toekijken en daar een proces-verbaal van opmaken. Het enige dat hij dan vaststelt is dat er op een bepaalde dag een verloting heeft plaatsgevonden en wat de uitslag daarvan was. Het zegt dus niets over de wijze van loting. De notaris wordt er al snel bijgetrokken om iets van "waardigheid" en "betrouwbaarheid" te verkrijgen.

Wat ook vaak werkt is de naam van de notaris en het woord notaris in tikken bij google. En anders zul je contact op kunnen nemen met de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.

Gesloten