LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Review site maken er een potje van.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

wat denk jullie over een verbod op dit soort sites ?

ja zo snel mogelijk een Europees verbod
2
9%
geen mening
2
9%
ik heb wel goede ervaring met reviews
18
82%
 
Totaal aantal stemmen: 22

paterxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2015 21:04

Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door paterxx »

Ik heb gemerkt dat op review site zoals o.a. trustpilot en kiyoh review staan die niet kloppen.
vaak weten deze site slecht reviews weg te houden door van slimme regeltjes gebruik te maken die in hun voorwaarden staan.
Natuurlijk laten ze er soms wel een staan puur voor de show.
Kiyoh heeft gewoon vaak de reden dat het een half jaar geleden is. Op trustpilot wordt of een vlut antwoord gegeven. een verkeerd woordje kan ook al leiden tot verwijdering. Dan is er nog de truck om op uitnodiging een 4 tal goed reviews boven die van jouw te plaatsen en dan valt die van jouw niet meer op.

wat denk jullie een verbod op dit soort site ?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onzin

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen al de (niet) gegeven keuzemogelijkheden maken dit een zinloze poll. De keuzes zijn al gekleurd en onvolledig. Ik heb wel een mening, maar die past niet in de twee keuzes.
paterxx schreef:
17 mar 2021 12:20
wat denk jullie een verbod op dit soort site ?
Wat is er mis met gewoon je gezonde verstand gebruiken?

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Flauwekul.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, trustpilot en kiyoh zijn nou nét een paar van de niet echt denderende. Ik meen zelfs dat bij één van beiden een bedrijf reviews kan laten verwijderen bij een bepaald betaald abonnement. Ik gebruik daarom altijd de shopreviews op Tweakers, daar hanteert men een bepaalde ondergrens qua inhoud als het gaat om reviews, en wordt er een gewogen waardering gemaakt, oa op basis van het aantal recente beoordelingen, zodat een paar missers uit het verleden, zeg in de opstartfase van een webshop, niet als een molensteen om de nek blijven hangen. Ook wordt een review oa voorzien van een tag als deze is gemaakt door iemand die het product voor een review krijgt van een fabrikant, en telt een shopreview iets zwaarder als je een ordernummer meegeeft, en zo verder.

Dus ik heb gestemd op de onderste optie.

paterxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2015 21:04

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door paterxx »

Ja ik snap het.
Beter is dat het eigenlijk alleen trustpilot en kiyoh zijn. en ja ik weet dat truspilot een hele foute is daar kun je alles regelen als je maar betaald.
tweakers is wel een goede.
Het is mijn eerste Poll dus dan maak je beginners fouten.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik denk dat als jij dusdanig antwoorden wil gaan sturen in je poll ik geen behoefte heb om eraan deel te nemen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door alfatrion »

paterxx schreef:
17 mar 2021 13:41
Het is mijn eerste Poll dus dan maak je beginners fouten.
Dat is uiteraard niet erg. Wat als je hier bespreekt wat goede opties zouden kunnen zijn en dan even met Radar overlegt over het starten van een tweede pol?

- Europees verbod
- Nationaal verbod
- Controle mogelijkheid toezichthouder
- Geen ingrijpen nodig
- Geen verbod, maar wel meer wetgeving
- Ect, zo kun je een beetje spelen met verschillende opties.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Reviewsites zijn prima. Vooral als je ook je hersens gebruikt.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door D34M0N »

paterxx schreef:
17 mar 2021 12:20
wat denk jullie een verbod op dit soort site ?
Ik denk dat er een verbod op domme topics moet komen. Grapje natuurlijk.
paterxx schreef:
17 mar 2021 12:20
Dan is er nog de truck om op uitnodiging een 4 tal goed reviews boven die van jouw te plaatsen en dan valt die van jouw niet meer op.
De meeste, zo niet alle, reviewsites bieden de mogelijkheid om op beoordeling te filteren. Als je filtert op 1 en 2 sterren is het heel eenvoudig om te lezen wat ontevreden mensen te zeggen hebben.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Een aantal bedrijven in de gezondheidssector, hebben eigen review websites, waarin hun product altijd een hoge beoordeling krijgt en zo houden ze boel voor de gek. Er zijn ook trollen actief die op tal van review websites positie commentaar achter laten. Deze trollen reageren ook op slechte review, door daarboven ook positieve reviews te plaatsen. Een review website moet onafhankelijk zijn en betrouwbaar zijn.

Trustpilot is één van de meest betrouwbare review websites. Goede reviews verkopen nu eenmaal beter dan slechte.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Jablan »

Op de sites, waar je ons vakantiehuis kunt boeken, staan alleen reviews van de gasten, die ook echt in de accommodatie geweest zijn. Dat zijn betrouwbare momentopnames.

Op Google staat bij ons een recensie van een boze mevrouw, die niet op tijd betaalde en stomverbaasd was, dat wij die boeking annuleerden. Reviews op Google Maps zonder reactie van de andere partij zijn onbetrouwbaar.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
18 mar 2021 09:53
Op Google staat bij ons een recensie van een boze mevrouw, die niet op tijd betaalde en stomverbaasd was, dat wij die boeking annuleerden.
Heb je wel aangesproken? Is er sprake van verzuim?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is een paar jaar geleden gebeurd. Drie weken voor aankomst boeken, wij hebben duidelijk aangegeven dat het bedrag een dag voor aankomst bij ons op de rekening moest zijn, ze zou direct betalen en heeft dat niet gedaan. Dus hebben wij 1 dag voor aankomst een streep door die boeking gehaald en mevrouw heeft haar frustratie afgereageerd via een review op Google Maps, want daar is geen controle. De andere reviews van haar op Google hebben dezelfde toon. Kortom: verwende madam, die blèrt als het niet gaat zoals ze wil.

Later kwam nog iets anders boven water. Wie haar te gast had, had schade of miste spullen. Toen waren we helemaal blij, dat we strak aan de betalingstermijn hebben vastgehouden.

paterxx
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2015 21:04

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door paterxx »

Sorry Petra,
Trustpilot is één van de meest betrouwbare review websites. Goede reviews verkopen nu eenmaal beter dan slechte.
Dit is de aller slecht en meest manipuleerbaar

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Alles is manipulatief. Maar kun je onderbouwen waarom truspilot onbetrouwbaar en manipuleerbaar is?

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is maar goed dat een verkeerd woordje hier niet tot verwijdering leidt.
Verder moet je een beeje begrijpend lezen op alle reviewsites, en er nooit 100% blind op vertrouwen. Handige hulpjes, maar niet zaligmakend.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Review site maken er een potje van.

Ongelezen bericht door newmikey »

paterxx schreef:
18 mar 2021 15:30
Sorry Petra,
Trustpilot is één van de meest betrouwbare review websites. Goede reviews verkopen nu eenmaal beter dan slechte.
Dit is de aller slecht en meest manipuleerbaar
Vertel....<houdt adem in>

Het is makkelijk iets te roepen zonder ook maar het begin van enige onderbouwing. Maak eens hard (mèt voorbeelden) waarom deze site "de aller slecht en meest manipuleerbaar" zou zijn? Iets zegt mij dat TS een ondernemer (dropshipper) is die erg slechte service biedt en daardoor nare reviews om zijn oren krijgt. (zo zie, je: ongefundeerd vermoedens uiten op basis van slechts een vluchtig vermoeden is inderdaad niet zo moeilijk)

Gesloten