LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Sandd
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 10:21

Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Sandd »

Is het me eindelijk gelukt de decemberzegels van Sandd aan te schaffen maar die ik over heb(dat zijn er nog best veel)zijn nu niet meer te gebruiken komende december omdat Sandd word overgenomen door Postnl. Als ik dat van tevoren geweten had, was ik ze niet gaan kopen. Dus ik dacht minder duur uit te zijn, maar het omgekeerde is gebeurd :shock:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door berndv »

Sandd schreef:
22 jan 2020 10:27
Als ik dat van tevoren geweten had, was ik ze niet gaan kopen.
Maar heeft u hier van tevoren naar geinformeerd? Of heeft u gewoon groots ingeslagen en uw keuze gebaseerd op de prijs en daarbij aangenomen dat ze ook in 2020 gewoon geldig zouden blijven? Op 13 november hebben deze vraag namelijk al eens beantwoord:
https://community.consumentenbond.nl/ov ... iken-19683

Dus tenzij ze u verkeerd hebben voorgelicht en u daarop uw keuze heeft gebaseerd, is uw keuze gebaseerd op een aanname.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit jaar waren ze ook nog geldig tot 3 januari 2020 , ondanks de fusie.
Het zou best kunnen dat u ze ook komende december nog mag gebruiken , met eventueel wat bijplakken van POST.NL zegels. Informeer anders even bij een plaatselijk postagentschap.

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
22 jan 2020 14:01
Dit jaar waren ze ook nog geldig tot 3 januari 2020 , ondanks de fusie.
Het zou best kunnen dat u ze ook komende december nog mag gebruiken , met eventueel wat bijplakken van POST.NL zegels. Informeer anders even bij een plaatselijk postagentschap.

Sandd zegels zijn vanaf 1 februari 2020 niet meer geldig https://www.sandd.nl

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok dan kunnen ze ingeleverd worden bij een Sandd postpunt óf de komende 9 dagen nog héél véél brieven en kaartjes versturen😏

ZeerPrivé
Berichten: 5425
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
22 jan 2020 14:50
Ok dan kunnen ze ingeleverd worden bij een Sandd postpunt óf de komende 9 dagen nog héél véél brieven en kaartjes versturen😏

Kerstwensen alvast voor de komende 5 jaar? :mrgreen:

Weet niet hoe je het eerste stukje bedoeld, maar zegels kunnen niet ingeruild worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komende kerst erop plakken en in de brievenbus! Die worden wel bezorgd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door moederslink »

Zou goed kunnen, anders dikke pech. Het zal wel niet om een mega bedrag gaan, neem ik aan.
En inderdaad, kerstkaarten voor dit jaar al verzenden! Goeie tip :D

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Berteman »

moederslink schreef:
22 jan 2020 14:58
En inderdaad, kerstkaarten voor dit jaar al verzenden! Goeie tip :D
Zijn ze ook zeker op tijd :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na de overname is POST NL 100% eigenaar van alles.
Dus ook van die zegels en omdat ook Post NL zegels langer geldig bleven, ze worden hier ook eigenaar van en moeten bezorgen, en strafport mag niet, het zijn na overname hun eigen zegels geworden!

Heb ook nog een redelijk aantal van liggen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Jablan »

Wel zo snel mogelijk opmaken. In principe deze week, want de laatste Sandd-bezorgdag is 31 januari voor de 72-uurspost.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kerst Zegels alleen in kerst tijden dus daar houd ik me dan maar aan.
In 2019 was het niet definitief dus Post NL heeft alles dus ook hun Zegels en voorwaarden overgenomen!

Nu sturen is fout, Post NL kerst zegels mag nu ook niet of je moet dubbele zegels plakken.

gijoy
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:03

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door gijoy »

Niet alleen de Decemberzegels zijn ongeldig verklaard, maar alle Sandd zegels.
Ik vind het erg raar dat PostNL zomaar alle Sandd zegels ongeldig mag verklaren. Als ik ook het vonnis omtrent de afschaffing van de guldenzegels lees dan lijkt het mij erg dubieus of het wel is toegestaan op zo'n korte termijn. Ik heb enkele maanden geleden nog zegels gekocht op het moment dat de overname nota bene door PostNL nog was afgekeurd door de ACM.

Als ik vonnis https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2019:1147 lees van de rechtbank over de afschaffing van de guldenzegel, wat toegestaan was door de rechter, dan vallen de volgende dingen op:
- Het is mitsdien geen ongewoon verschijnsel dat PostNL een besluit heeft genomen om de geldigheidsduur van de guldenzegels af te schaffen, al gebeurde het na de privatisering van de PTT blijkbaar voor het eerst dat een dergelijk besluit viel. Ook het tijdstip waarop het besluit bekend werd gemaakt, kan nauwelijks verwondering wekken: het lag in de rede dat meer dan tien jaar na het afschaffen van de gulden als betaalmiddel ook de guldenzegels op enig moment hun geldigheid als betaal- en frankeermiddel bij het aangaan van een postvervoersovereenkomst zouden verliezen. Het hof volgt PostNL dan ook in het verweer, dat een periode van ruim tien jaar voldoende geacht kan worden om zich van guldenzegels te ontdoen. Daarbij komt dat een mogelijk argeloze bezitter van guldenzegels nog negen maanden extra de tijd heeft gekregen om de zegels op te maken of van de hand te doen.
ast staat dat de guldenzegels veel gemakkelijker dan moderne postzegels vervalst kunnen worden en dat in 2010 grootschalige vervalsingen aan het licht zijn gekomen.
Beide zaken zijn hier helemaal niet aan de orde. Er is geen redelijke termijn geweest om van de zegels af te komen en er is mij ook niks bekend van grootschalige vervalsingen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ik zegels had zou ik ze komende kerst gebruiken.

WilmaHofman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2020 18:43

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door WilmaHofman »

Ik vind het niet netjes dat de Sandd kerstzegels niet kunnen worden gebruikt (al dan niet met bijbetalen of opwaarderen naar bedrag van decemberzegels van Post NL).
Ik heb ook nog 25 zegels van vorig jaar.
Ooit had Wastora een witgoedactie. Wij kochten een vaatwasser (1000 gulden!), kregen een certificaat dat we het aankoopbedrag na 6 jaar zouden terugkrijgen. Toen Wastora in dd tussentijd werd overgenomen door It's verwachtten we dat het certificaat niet langer geldig zou zijn. Tot onze verbazing en vreugde keerde It's het totale bedrag uit. Onder het motto dat ze de aangegane verplichtingen jegens klanten niet wilden schenden.
Zo kan/kon het ook!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Jablan »

Wilma, heb je enig idee hoe vaak mensen proberen een postzegel opnieuw te gebruiken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een vergelijking zeg. 25 kerstzegels met de aanschaf van een vaatwasser.

Maar goed, It's is de belofte van een ander bedrijf nagekomen, dat is mooi natuurlijk, maar een compleet andere situatie. U heeft bij Sandd kerstzegels gekocht voor 2019, bij mijn weten zit bij kerstzegels nooit een garantie dat u ze een jaar later nog steeds kunt gebruiken. Hoe het geheel gelopen is, verdient niet de schoonheidsprijs, op 18 november zijn vorig jaar de kerstzegels gepresenteerd en 2 weken later werd bekend dat de zegels tot 3 januari te gebruiken waren.

Maar goed, de zegels werden uitsluitend verkocht bij Etos. Heeft u hier uw beklag ook gedaan? Zij hebben u de zegels verkocht.

WilmaHofman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2020 18:43

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door WilmaHofman »

Er staat letterlijk op de achterzijde van een velletje van 20 zegels: Etos kerstzegels kunnen gebruikt worden t/m 3 januari 2020 en daarna nog eenmalig gedurende de kerstperiode van 2020.
Etos verkocht de zegels, en verzamelde de post. Sandd zorgde voor de verzending.
Ik had verwacht dat Post NL de lopende verplichtingen van Sandd had overgenomen.
Net als ooit mijn ervaring met Wastora -> It's.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terug naar Etos dus om een beroep te doen op nonconformiteit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Sandd decemberzegels niet meer geldig na overname Postnl

Ongelezen bericht door berndv »

WilmaHofman schreef:
10 dec 2020 19:20
Er staat letterlijk op de achterzijde van een velletje van 20 zegels: Etos kerstzegels kunnen gebruikt worden t/m 3 januari 2020 en daarna nog eenmalig gedurende de kerstperiode van 2020.
Hoe noemen ze die dingen? Etos kerstzegels! Dus als ik het zo lees heeft u een overeenkomst met Etos, schijnbaar heeft Etos de bezorging van de kerstkaarten uitbesteed aan Sandd of is het samen met Sandd gegaan, maar u zegt net zelf dat er op de zegels staat dat het Etos kerstzegels zijn. Dus gelijk naar Etos.
WilmaHofman schreef:
10 dec 2020 19:20
Etos verkocht de zegels, en verzamelde de post. Sandd zorgde voor de verzending.
Zoals ik al aangaf, u heeft een overeenkomst met Etos, Etos had een overeenkomst met Sandd.
WilmaHofman schreef:
10 dec 2020 19:20
Ik had verwacht dat Post NL de lopende verplichtingen van Sandd had overgenomen.
Etos had hiervoor een andere partij moeten inschakelen voor de bezorging van de zegels.

Gesloten