LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig Pretium

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
beppie5
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2014 10:57

Schandalig Pretium

Ongelezen bericht door beppie5 »

Mijn moeder is binnen 1 jaar voor de derde een Pretium abonnement aangesmeerd. Mijn moeder is 80 jaar en dementerend. Mijn broer heeft het steeds terug kunnen draaien en zij garandeerden dat zij haar niet meer zouden bellen. Maar wat blijkt: is ze toch weer gebeld. En door het eenvoudige woordje "ja", zit ze weer aan een abonnement vast. Mijn broer heeft een brief geschreven dat het nu eens afgelopen moet zijn, maar ik ben benieuwd. Ik vind Pretium gewoon een misdadig, schandalig bedrijf om op deze manier kwetsbare mensen te strikken. Er moet hier toch eens iets aan gedaan worden?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Schandalig Pretium

Ongelezen bericht door Shine »

Stuur uw klacht ook naar Consuwijzer!
Hoe meer daar aan gelijkluidende klachten binnen komen... U snapt 'm vast wel!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Schandalig Pretium

Ongelezen bericht door langste adem »

Dat Pretium een schandalig bedrijf is , is mij wel bekend.

Wat misschien goed om te weten is, is dat telefonisch afgesloten abonnementen sinds 13 juni van dit jaar niet meer rechtsgeldig zijn zonder handtekening van de consument. Er zijn uitzonderingen : als u bijvoorbeeld al een abonnement heeft bij Pretium, mogen ze nog wel telefonisch u een vernieuwd abonnement aansmeren. Ik vermoed dat Pretium hier de grenzen aan het verkennen is , en de mazen in de wet opzoekt. (uw moeder is immers blijkbaar eerder "klant geweest", en dat geeft misschien voor Pretium een mogelijkheid om uw moeder toch weer ongewild een abonnement in haar maag te splitsen). Want bij nietsvermoedende mensen op slinkse wijze een telefonisch "ja" aftroggelen, zal meer abonnementen opleveren voor Pretium, dan op een eerlijke manier klanten werven .

Ik zou u (net als mijn voorganger) u ook zeker willen aanraden uw klacht melden aan de Consuwijzer.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Schandalig Pretium

Ongelezen bericht door The Voice »

Zie ook:
http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/

Er wordt gesproken over een wijziging in de wetgeving (medio juni 2014) m.b.t. dit soort verkooppraktijken.
Hierin staat dat een dergelijke overeenkomst pas rechtsgeldig is nadat deze ook SCHRIFTELIJK is bevestigd door de klant. Helaas is het nog een utopie om te denken dat Pretium zich hier netjes aan houdt, aldus deze website.

Maar goed, indien er daadwerkelijk een gerechtelijke uitspraak is, kunnen overeenkomsten die slechts telefonisch 'tot stand zijn gekomen' rechtstreeks naar de prullebak verwezen worden.

Gesloten