LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door taxikemperman »

olaf79 schreef: Overigens denk ik dat TS weinig kans maakt. Hij had gewoon een kaartje moeten kopen en rustig gaan plassen. Er is ook een parkeergarage waar je het eerste kwartier gratis staat. Dan was hij 2 a 3 euro kwijt geweest voor de resterende plas tijd
Op Schiphol mag je bij de vertrekhal niet parkeren.
Er lopen daar handhavers en verkeersregelaars om mensen aan te spreken met name voor de gewone brengers. Uitstappen, kusje, wegwezen
Taxi’s hebben een aparte strook en hier worden de chauffeurs helemaal geacht om zich aan de regels te houden (zonder het kusje natuurlijk) vooral nu er door werkzaamheden veel minder plek is.
Ik heb zelf een eenmans taxibedrijf en inderdaad is het dan ophouden en beneden naar het tankstation.
U kunt een klacht indienen via
https://www.schiphol.nl/nl/contact/aanvraag/
Na behandeling krijgt u ook een mogelijkheid om bezwaar te maken op de klacht
Ook kunt u gebruik maken van Facebook

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door scontra »

Rob Vleugels schreef: Die boete, wat trouwens geen boete is maar een "kwijtgeraakte parkeer kaart vergoeding", van € 100 vind ik (voor mij) nog niet eens het probleem. Ik zeur niet.
Wel boete, geen boete, kwijtgeraakte parkeerkaart !!!!!! Eerst 2.5 uur gereden, dan weer meerdere malen gestopt onderweg (schrijft Ts in een andere reactie).
Waar gaat het nu eigenlijk nog over.
Het lijkt wel een aardig z..kverhaal van iemand, die door eigen toedoen, ergens € 100,00 voor moet aftikken en dat op de e.o.a. manier wil proberen te ontlopen.
Dat hele medische verhaal heeft er dus helemaal niets mee te maken, maar wordt wel als (zwak) excuus opgevoerd.

Laat de zaak voorkomen en doe op de zitting ook hetzelfde tegenstrijdige verhaal en een rechter zal u vertellen wat hij/zij er van vindt. :idea:

stofzuigertje

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele dragen voor zekerheid een luier, niets mis mee en elders te wisselen als het fout zou gaan.....
En de benzinepomp, gelijk tanken en toilet gebruiken.....

Terug naar Taxi kon ook, je hebt al een fles of zo en zolang er geen passagiers zijn.... dus eigen schuld, toilet is parkeren zonder chauffeur dus boete en geen kans op seponeren!

En als ze het wel seponeren deze boete, dan is binnenkort half Nederland incontinent omdat er meerdere dure parkeerplekken zijn....

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
Rob Vleugels schreef: Die boete, wat trouwens geen boete is maar een "kwijtgeraakte parkeer kaart vergoeding", van € 100 vind ik (voor mij) nog niet eens het probleem. Ik zeur niet.
Wel boete, geen boete, kwijtgeraakte parkeerkaart !!!!!! Eerst 2.5 uur gereden, dan weer meerdere malen gestopt onderweg (schrijft Ts in een andere reactie).
Waar gaat het nu eigenlijk nog over.
:
Die quote had ik inderdaad ook niet begrepen. Kennelijk mag je op die plek wel parkeren, maar moet je een parkeerkaart hebben? Dan moet je hem wel bij je hebben ja.

Maar mijn vraag blijft staan wat de topicstarter nu wil bereiken. Hij wil helemaal niks, die 100 euro vind hij dus ook al geen probleem, en zeuren doet hij niet. Vind hij zelf.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Zijn grootste ergernis is de manier van communiceren van Schiphol.
Daar kan hij een klacht over indienen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door grun »

taxikemperman schreef:Zijn grootste ergernis is de manier van communiceren van Schiphol. Daar kan hij een klacht over indienen
Ik kan me ook voorstellen dat Schiphol dergelijke verhalen tientallen keren per dag hoort. Man rent in hoge nood naar de wc, maar ja, of het echt hoge nood is of gespeeld, dat valt niet te controleren. Misschien dat TS een verklaring van de huisarts bij zich kan dragen?

shaft786
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 16:08

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door shaft786 »

Dit kon je 10jaar geleden misschien nog wel doen ....maar hedendaags moet je nog blij zijn dat je mag uitstappen.

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

renewouters schreef:
Rob Vleugels schreef:ik sta onder (half jaarlijkse) controle (PSI-waarde van 21)
Misschien wil je nog meer medische gegevens met de rest van de wereld delen onder je eigen naam? (en dan maken mensen zich druk over Facebook die wat met je gegevens doet....)
Nee Rene, ik deel niet graag mijn medische gegevens. Begrip vragen om een, niet zichtbare, aandoening of handicap is niet makkelijk. Het is niet te zien, dus is het er niet of het zal wel meevallen. Gezien de reacties (die trouwens met de "tips" alleen maar door gaan) wilde ik het probleem een beetje verduidelijken. Zelfs met zichtbare handicap is er niet altijd begrip (rolstoel etc.), maar dat is een andere discussie.
En nee..... mijn naam is een pseudoniem. :)

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

grun schreef:
taxikemperman schreef:Zijn grootste ergernis is de manier van communiceren van Schiphol. Daar kan hij een klacht over indienen
Ik kan me ook voorstellen dat Schiphol dergelijke verhalen tientallen keren per dag hoort. Man rent in hoge nood naar de wc, maar ja, of het echt hoge nood is of gespeeld, dat valt niet te controleren. Misschien dat TS een verklaring van de huisarts bij zich kan dragen?
Hier heeft u helemaal gelijk in. Zowel de quote als de tip. Ik heb inderdaad de meest recente brief van de Neuroloog bij me. (Deze had ik ook meegezonden als bijlage naar Schiphol).

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door scontra »

Rob Vleugels schreef:
grun schreef:
taxikemperman schreef:Zijn grootste ergernis is de manier van communiceren van Schiphol. Daar kan hij een klacht over indienen
Ik kan me ook voorstellen dat Schiphol dergelijke verhalen tientallen keren per dag hoort. Man rent in hoge nood naar de wc, maar ja, of het echt hoge nood is of gespeeld, dat valt niet te controleren. Misschien dat TS een verklaring van de huisarts bij zich kan dragen?
Hier heeft u helemaal gelijk in. Zowel de quote als de tip. Ik heb inderdaad de meest recente brief van de Neuroloog bij me. (Deze had ik ook meegezonden als bijlage naar Schiphol).
Wat kan een brief van een Neuroloog veranderen aan een heffing, opgelegd voor een "KWIJTGERAAKTE PARKEERKAART" , want dat was toch de oorzaak van het hele gebeuren, zoals u zelf eerder aan heeft gegeven !
Naar mijn idee, helemaal niets en uw klacht zal worden afgehandeld, zoals de meeste klachten worden afgehandeld die zijn ontstaan door eigen toedoen van de klager.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:

Naar mijn idee, helemaal niets en uw klacht zal worden afgehandeld, zoals de meeste klachten worden afgehandeld die zijn ontstaan door eigen toedoen van de klager.



Niet geschoten is altijd mis. Jouw idee doet er helemaal niet toe.

Rob Vleugels
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mei 2018 07:07

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Rob Vleugels »

witte angora schreef:
scontra schreef:
Rob Vleugels schreef: Die boete, wat trouwens geen boete is maar een "kwijtgeraakte parkeer kaart vergoeding", van € 100 vind ik (voor mij) nog niet eens het probleem. Ik zeur niet.
Wel boete, geen boete, kwijtgeraakte parkeerkaart !!!!!! Eerst 2.5 uur gereden, dan weer meerdere malen gestopt onderweg (schrijft Ts in een andere reactie).
Waar gaat het nu eigenlijk nog over.
:
Die quote had ik inderdaad ook niet begrepen. Kennelijk mag je op die plek wel parkeren, maar moet je een parkeerkaart hebben? Dan moet je hem wel bij je hebben ja.

Maar mijn vraag blijft staan wat de topicstarter nu wil bereiken. Hij wil helemaal niks, die 100 euro vind hij dus ook al geen probleem, en zeuren doet hij niet. Vind hij zelf.
Zo eenvoudig mogelijk:
- Begrip vragen voor (mensen met) een medische aandoening of (niet zichtbare)handicap.
- Een fatsoenlijk antwoord op een simpele vraag ipv een standaard briefje.
- Een redelijke (zoals beloofd) termijn van antwoord.
- Als mijn topic als gezeur overkomt, vind ik dat heel jammer. Ik wilde juist een lans breken voor mensen met een soortgelijk probleem, die helemaal niet weten waar ze terecht kunnen.

Voor wat betreft de €100,=:
- Een wielklem zit normaal een boete op. De kwitantie van de betaling geeft aan: "Verlorenkaart P1"
- Ook voor mij is het € 100,=, maar dit vind ik (persoonlijk) nog niet het GROOTSTE probleem, ik kan het betalen(!) Maar er zijn mensen met een soort gelijk probleem, die ik heb gesproken, waarvoor het wél een probleem is.

Voor wat betreft de onduidelijkheid in de duur van de rit en de stops:
Ik ben niet gewend om op fora te schrijven en wist niet dat dit aan een maximaal aantal leesteken was gekoppeld. Toen ik het hele verhaal had getypt en wilde versturen, moest ik zinnen wijzigen en/of verwijderen. Daardoor zal de context iets onduidelijker zijn geworden. Excuus hier voor.
Een normale rit van Groningen naar Schiphol zal normaal ongeveer 1 uur en 45 tot 2 uur duren. Door de (2) tussenstops duurde dit iets langer.
Dit soort afstanden kijken we in het Noorden helemaal niet raar op. We zeggen hier vaak: De afstand Amsterdam- Groningen is groter dan Groningen - Amsterdam. (WáááT? H-e-l-e-m-a-a-l uit Groningen?)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rob Vleugels schreef: Zo eenvoudig mogelijk:
- Begrip vragen voor (mensen met) een medische aandoening of (niet zichtbare)handicap.
- Een fatsoenlijk antwoord op een simpele vraag ipv een standaard briefje.
- Een redelijke (zoals beloofd) termijn van antwoord.
- Als mijn topic als gezeur overkomt, vind ik dat heel jammer. Ik wilde juist een lans breken voor mensen met een soortgelijk probleem, die helemaal niet weten waar ze terecht kunnen.
Maar het is heel simpel u mocht daar niet parkeren, een medische aandoening of (niet zichtbare)handicap veranderd dit feit niet. Het beleid op Schiphol is heel duidelijk en wordt ook streng nageleefd. Het enige wat u de mensen met soortgelijke problemen kunt meegeven is dat Schiphol hun duidelijk aangegeven beleid ook waarmaken en dat je dus niet Schiphol Plaza in moet lopen om naar de toiletten te gaan die ruim 5 minuten lopen zijn.

stofzuigertje

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het laten lopen duurde minder dan 5 minuten......

En een luier werkt altijd... ook als een rij voor toilet staat of je moet zoeken.
Dit is gezien de reclame van afgelopen 30 jaren een normale oplossing gewoon bij drogist te koop.

De Tena Taxi is normaal probleem en vele hebben het en klagen nooit hier.

Als je met klanten de fles pakte... zou ik ook vreemd vinden dus de luier om en niemand die iets ziet of hoorde.
U heeft een al langer bestaand probleem en moet dat zelf oplossen en voor die €100,- kun je jarenlang vooruit.
Gezien de SOMS perfect schone toiletten... waarvoor je vrijwel altijd moet betalen bij benzine pompen moeten meerdere dit doen....

De afvalbak langs parkeerplaats heeft wel vaker een volle luier gratis te verwerken!
U is gewoon slachtoffer van U zelf, niet de juiste maatregel genomen!

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door Esceha »

Rob Vleugels schreef: Geloof mij, meerder keren gestopt onderweg.
Zal uw klant leuk vinden.....

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door WZZ »

Wat een stel azijnpissers kom je hier op het forum tegen. Valt mee dat de klager geen euthanasie wordt geadviseerd. Misschien was het niet zo slim om de auto zo te laten staan, maar om dan voor het doen van een plas de parkeergarage in te moeten rijden..... Wat een zeldzaam land van regeltjes is dit geworden, waarbij het merendeel van degenen die reageren geen enkele empathie voor iemand met een heel lastige (ouderdoms)kwaal kan opbrengen. "Neem een kantoorbaan" durft men zelfs te adviseren. De beste kneuzen staan aan wal.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door witte angora »

WZZ schreef:Wat een stel azijnpissers kom je hier op het forum tegen. Valt mee dat de klager geen euthanasie wordt geadviseerd. Misschien was het niet zo slim om de auto zo te laten staan, maar om dan voor het doen van een plas de parkeergarage in te moeten rijden..... Wat een zeldzaam land van regeltjes is dit geworden, waarbij het merendeel van degenen die reageren geen enkele empathie voor iemand met een heel lastige (ouderdoms)kwaal kan opbrengen. "Neem een kantoorbaan" durft men zelfs te adviseren. De beste kneuzen staan aan wal.
Nou inderdaad, schandalig al die regeltjes, afschaffen die hap. Dat dan in no-time de boel bij de ingang muurvast staat is toch helemaal niet erg?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:Wat een stel azijnpissers kom je hier op het forum tegen. Valt mee dat de klager geen euthanasie wordt geadviseerd. Misschien was het niet zo slim om de auto zo te laten staan, maar om dan voor het doen van een plas de parkeergarage in te moeten rijden..... Wat een zeldzaam land van regeltjes is dit geworden, waarbij het merendeel van degenen die reageren geen enkele empathie voor iemand met een heel lastige (ouderdoms)kwaal kan opbrengen. "Neem een kantoorbaan" durft men zelfs te adviseren. De beste kneuzen staan aan wal.
Wat zou dan een oplossing moeten zijn? Eerst een briefje schrijven en hopen dat de controleurs die gaan lezen? Op Schiphol gelden strenge regels. Uberhaupt mag je op veel taxistandplaatsen niet parkeren. Waar ligt de grens? Als elke chauffeur 5 minuten gaat parkeren slibt de taxiplaats dicht. En iemand die gewoon hoge nood heeft zou bekeurd moeten worden en iemand met hoge nood en een medische indicatie niet? En hoe valt dat te controleren? Wees blij dat er regels zijn en dat elke chauffeur weet wat de regels zijn. En als je als chauffeur weet dat het niet gaat lukken door de beperking zal je iets anders moeten verzinnen. Net zo goed dat mensen in andere takken van sport ook naar ander werk of oplossingen moeten zoeken als het huidige werk niet meer gaat lukken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door tttlocke »

WZZ schreef:Wat een stel azijnpissers kom je hier op het forum tegen. Valt mee dat de klager geen euthanasie wordt geadviseerd. Misschien was het niet zo slim om de auto zo te laten staan, maar om dan voor het doen van een plas de parkeergarage in te moeten rijden..... Wat een zeldzaam land van regeltjes is dit geworden, waarbij het merendeel van degenen die reageren geen enkele empathie voor iemand met een heel lastige (ouderdoms)kwaal kan opbrengen. "Neem een kantoorbaan" durft men zelfs te adviseren. De beste kneuzen staan aan wal.
Aldus de opperazijnpisser.

Niemand heeft 'neem een kantoorbaan' geadviseerd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schiphol, Wielklem bij Sanitaire nood

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
WZZ schreef:Wat een stel azijnpissers kom je hier op het forum tegen. Valt mee dat de klager geen euthanasie wordt geadviseerd. Misschien was het niet zo slim om de auto zo te laten staan, maar om dan voor het doen van een plas de parkeergarage in te moeten rijden..... Wat een zeldzaam land van regeltjes is dit geworden, waarbij het merendeel van degenen die reageren geen enkele empathie voor iemand met een heel lastige (ouderdoms)kwaal kan opbrengen. "Neem een kantoorbaan" durft men zelfs te adviseren. De beste kneuzen staan aan wal.
Aldus de opperazijnpisser.

Niemand heeft 'neem een kantoorbaan' geadviseerd.
Toch wel.
mahadma schreef:
Met alle persoonlijke respect, maar als u vaker "een toilet" nodig heeft, zou zich kunnen afvragen of een kantoorfunctie geschikter kan zijn i.p.v. een rijdende functie. Als chauffeur weet je wel waar je begint, maar waar je terecht komt is een groot vraagteken (heb ervaring).

Gesloten