LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
WillieBoykin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2019 09:30

SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door WillieBoykin »

Ik heb een grote partij dure dameskleding ter verkoop ingeleverd bij BeYouTiful secondhandkleding in Culemborg (voorheen in Den Haag). Er is gezamenlijk een prijs per kledingstuk afgesproken. Bij verkoop is 55% voor de winkel en 45% voor mij. Bij navraag blijken een paar stuks verkocht te zijn en de rest is aan een goed doel geschonken zonder mijn toestemming. De eigenaresse zegt dat ze mij tot 2 keer toe een mail heeft gestuurd met daarin het verzoek om toestemming. Aangezien ik die mail niet gehad heb, heb ik ook niet kunnen reageren. Wat kan ik hiermee?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door berndv »

De vraag is meer wat er vooraf is overeengekomen. Ik lees namelijk op hun site dat u niet zomaar onbeperkt uw kleding daar kunt stallen, maar dat hier afspraken over de duur gemaakt worden en over wat er dient te gebeuren nadat de periode is verstreken. Dus alleen op basis van uw verhaal kunnen we vrij weinig, aangezien dit afhankelijk is van de afspraken die u gemaakt heeft.

Deze voorwaarden hanteren zij:
U krijgt de mogelijkheid om uw kleding gedurende minimaal 12 weken te laten hangen. Wilt u het langer laten hangen, gedurende het hele seizoen, dan worden alle niet verkochte artikelen automatisch aan het einde van het seizoen overgedragen aan het goede doel. Indien u niet verkochte kleding absoluut terug wilt, dan verzoeken wij u vriendelijk om uw spullen op te halen op de gezamenlijk afgesproken datum. Wederom geldt niet opgehaalde kleding vervalt aan het goede doel.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op de site staat dat ze al bij inbreng zeggen, als de kleding niet verkocht kan worden binnen 7 dagen, u de kleding weer op moet komen halen tenzij u op dat moment toestemming heeft gegeven om het aan het goede doel te geven.
Schijnbaar is er dus e.e.a. mis gegaan. Maar als de eigenaresse zeker weet dat ze u nog tweemaal een e-mail heeft gestuurd, dan kan ze u daar vast een bewijs van laten zien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door berndv »

Lowieze schreef:
02 apr 2019 11:08
Op de site staat dat ze al bij inbreng zeggen, als de kleding niet verkocht kan worden binnen 7 dagen, u de kleding weer op moet komen halen tenzij u op dat moment toestemming heeft gegeven om het aan het goede doel te geven.
het gaat hier niet over het kopje "inbreng" maar over het kopje "Verkoop in Consignatie" :wink:
Bij de eerste doe je bij het brengen al afstand van je kleding en is de opbrengst van de verkoop voor de winkel, bij de tweede blijf de kleding eigendom en verkoopt de winkel de kleding tegen een vooraf afgesproken provisie.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door Lowieze »

berndv schreef:
02 apr 2019 11:12
Lowieze schreef:
02 apr 2019 11:08
Op de site staat dat ze al bij inbreng zeggen, als de kleding niet verkocht kan worden binnen 7 dagen, u de kleding weer op moet komen halen tenzij u op dat moment toestemming heeft gegeven om het aan het goede doel te geven.
het gaat hier niet over het kopje "inbreng" maar over het kopje "Verkoop in Consignatie" :wink:
Bij de eerste doe je bij het brengen al afstand van je kleding en is de opbrengst van de verkoop voor de winkel, bij de tweede blijf de kleding eigendom en verkoopt de winkel de kleding tegen een vooraf afgesproken provisie.

Wat ik zeg, staat onder “algemene voorwaarden”.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik lees:

"Wij behouden ons het recht voor om artikelen na 8 weken uit de verkoop te halen"
en verder zijn de tijden van overgave aan het goede doel in de voorwaarden aangegeven,
zonder een gemelde verplichting om de klant vooraf extra te waarschuwen.

BL2
Berichten: 4837
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door BL2 »

Voordat we weer helemaal los gaan, misschien even wachten op willieboykin welke aangeeft wat er nu precies in de afspraak stond bij afgifte kleding.
Zie ook bericht berndv

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door piet987654 »

"Bij VERKOOP is 55% voor de winkel en 45% voor mij" Dan klopt het toch prima wat er is gebeurd???
De spullen zijn immers NIET verkocht maar weg gegeven, dus ook geen opbrengst.
dus de winkel hoeft U dus 45% van NUL te geven, en dat is en blijft toch NUL ???
Dit is hetzelfde als pas nog op TV kwam van een uitvinder, die had ook een soortgelijke situatie. namelijk deze
Hij had een bijzonder fraaie uitvinding gedaan, verkocht aan een bedrijf wat schriftelijk beloofde om 50% van de opbrengst
aan hem te geven voor de gekochte patent rechten. De uitvinder rekende zich al rijk. Echter het bedrijf wat de uitvinding
kocht bracht deze nooit in productie, gevolg: Weg idee en nooit iets verdient met die uitvinding.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: SecondHandkleding doneert zonder overleg mijn kleren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik wil niet zeuren, maar als je kleding MINImaal 12 weken mag laten hangen... dan kan je toch nooit praten over 'langer laten hangen'? Ik denk dat hier MAXImaal had moeten staan...

Gesloten