LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tonia van de lowcarbclub
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:56

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Tonia van de lowcarbclub »

Het beste wat je kan doen is klagen bij degene waar je het product gekocht hebt. Tenslotte is die verantwoordelijk voor het op een juiste manier bezorgen van je pakje. Dus als het bedrijf dat hij/zij inschakelt het werk niet goed doet moet je daar klagen en lossen zij het maar op. Ik heb zelf een webwinkel en verzend mijn bestellingen nooit met selektvracht. Het kan misschien iets goedkoper zijn, maar ik wil ook zeker zijn dat mijn klanten hun bestelling keurig en vlot thuis krijgen. Maar het nadeel is dan wel dat de klant zelf de bezorgkosten moet betalen en dus iets duurder uit is.

Tonia

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Geen problemen mee, gaat prima.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door hharteman »

Dat bij de buren afleveren is iets wat je nooit zomaar moet doen.
De persoon waar je aflevert kan wel de grootste problemen hebben met zijn buren.
In ieder geval altijd een briefje achter laten waar het is gedropt.
Ik zit in de Betuwe en heb weinig op met Selektvracht vanwege het zoek raken van verschillende pakjes.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door robbieS »

In het verleden met de PTT had ik nog echt het gevoel dat bijna alles aankwam.
Ik bestel sinds kort helemaal niets meer via internet via de post.

Enige tijd geleden had iemand mij 15 DVS toegezonden die volgens TNT afgeleverd waren.
WAAR ?????

Boven op de brievenbusboxen in mijn flat ?
Of aan een willekeurige bewoner?

Ik adviseer iedereen om pakketjes die niet door de brievenbus kunnen met de Pakket zegel die "ZEKER" heet te verzenden, het is iets duurder dan de goedkopere variant waar pakketje overal gedumpt worden.
Bij de "zeker" wijze moet de ontvanger persoonlijk tekenen voor ontvangst.

Zo kun je tot 500 euro declareren als het zoekt raakt.
Bij de eerst volgende mogelijkheid zal ik mijn verloren pakketje alsnog vet declareren !!!

TNT lijkt wel de UPC onder de postbezorging te zijn geworden.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Selektvracht.

En Jora 39,

Heb je nu een echte arbeidsovereenkomst met selektvracht, dus ook een brutosalaris waarop ook belastingen en premies worden ingehouden en je dus ook recht hebt op loon bij ziekte of ongeval of wordt je zo'n beetje gezien als een eigen rondrijder (met een eigen auto)zonder enig andere voorziening dan een kilometergeld of een vergoeding per pakje.
Ik heb sterk de indruk dat dit laatste nog steeds het geval is en ook de reden is waarom officiele koeriers er niet eens aan beginnen.

Grootvader

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Ratz »

Niet echt problemen met selektvracht hoor.
Altijd een vriendelijke dame die het komt brengen, behalve 1 keer toen ze probeerde een enveloppe met daarin een t-shirt door de brievenbus te moffelen!?
We hoorden een hoop lawaai en moeilijk doen bij de brievenbus(omdat het natuurlijk niet lukte), dus even :twisted: afwachten wat er gebeurt.
Uiteindelijk belde ze aan, en ik deed open en ze gaf me de enveloppe, en wilde weer weggaan.
'hoho' riep ik,'kijk eens naar die enveloppe, die is helemaal beschadigd doordat je het door de brievenbus wilde doen ipv even aan te bellen'
Ze schrok er een beetje van, en bood haar excuses aan.
Verder altijd goed en vriendelijk.

Dat kan ik van de 'onderaannemer' van TNT niet zeggen.
Altijd gehaast, en 'boos' als je een pakje voor een buurtbewoner!(dus niet alleen je naaste buren) niet wilt aannemen(want ze bellen bij iedereen aan om het pakje in ontvangst te nemen, als de ontvanger niet thuis is)

Romke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2004 06:18

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Romke »

Wij zijn al maanden bezig met select vracht.
Mijn man krijgt eens in de 2 weken onderdelen om een boot te maken, zelfs als ik thuis ben nemen ze niet de moeite om even aan te bellen.
Met het gevolg dat sommige onderdelen door het in de brievenbus proppen kapot zijn gegaan.
Al een paar maal gebeld, maar dat helpt niet.
En over een schaderegeling hebben ze ook nog nooit gehoord.
Dus hebben we al een paar maal de aanvulling apart bij de boekhandel moeten bestellen.
Schandalig gewoon.
Maar het bedrijf verzend nu eenmaal alles met selctvracht, er valt verder niets tegen te doen, als we alle onderdelen in de boekhandel moeten kopen zijn we veel duurder uit normaal gesproken, maar nu begin ik door de schade daarover te twijfelen, als ik het zo optel.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

De Amerigo Vespucci? ;)
Inderdaad krijg ik ook alle onderdelen van mijn series via Selektvracht. Kan er werkelijk geen pijl op steken wanneer ze nu langskomen (dinsdag is wel de bezorgdag , maar de tijd is ene keer 11.00 en de andere keer pas 16.30.) Ze laten NOOIT een briefje achter als het bij de buren is ,daar ben ik nu wel aan gewend , maar het is zeker NIET netjes!! De pakketjes komen in ieder geval wel altijd aan ...

Romke , je hebt altijd recht op een nalevering als er wat kapot is bij aankomst van de onderdelen! NIET ZELF KOPEN DUS!!! Altijd de Abbo. serivce bellen met het nummer voorin het blad en zeggen dat er schade is door Selektvracht , dan zijn ze verplicht om het opnieuw te leveren!! Als ze het vaker opnieuw leveren , kost hun meer geld , dus dan zullen ze wel snel de bezorger aanpakken!!!

Enne.. voor klachten over de bezorging moet je ALTIJD bij de verstuurder zijn (voor jou dus Betapress , Romke!) en dan zeggen dat als het niet snel wordt opgelost je het opzegt , nou wedden dat ze het in orde maken!

jdelooff
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:49

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jdelooff »

Waarschijnlijk ligt het aan de lokale bezorgers. De SelektVracht in GOES, welke mijn pakketten bezorgt, werkt uitstekend. Keurig briefje in de bus met vermelding wanneer het pakket weer wordt aangeboden of de mogelijkheid tot afhalen. Nimmer een probleem gehad. Dit in tegenstelling tot TNT. Na 5 klachten bij het "Hoofdkwartier"; welke mij klantvriendelijk excuses en een blommetje aabood; is de lokale bezorger, een klein koeriersbedrijfje, tot de orde geroepen. U ziet, het is meestal een lokaal probleem. En, verwar SelektVracht niet met TNT !! Controleer terdege welk het bezorgend bedrijf is.
Han de Looff

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hvk44
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2007 15:33

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door hvk44 »

Als iemand klachten heeft over de bezorging moet je altijd klagen bij het bedrijf wat verstuurd via selektvracht.
Bij Wehkamp had ik een foto-camera besteld, zou de volgende dag geleverd worden, maar er kwam niets. Gebeld met Wehkamp en kreeg de volgende dag een camera met een formulier waarmee je toestemming geeft om een onderzoek te starten. Ik heb alleen de camera betaald, die daadwerkelijk geleverd was. Verder heb ik nooit geen problemen met selektvracht en die hebben genoeg bezorgd bij mij.
Ik woon in de regio Sittard.

old? en wise
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2007 13:20

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door old? en wise »

Ben zelf een tijdje freelance selectvrachter geweest. :x
De opleiding (3 dagen bij een ervaren selectvrachter) word al niet betaalt. (begint al goed)
Voorts kreeg ik al te horen dat je minimaal 20 pakketjes per uur moest bezorgen wou je er wat aan verdienen.
Je moet je eigen auto inzetten, zelfs verzekert zijn voor diefstal van de pakketjes in je auto, want als een pakket 'kwijt' word moet je de 'schade' zelf betalen. En als je wat vergeten bent kun je op eigen kosten dit alsnog gaan bezorgen.
De schade aan de auto is voor eigen kosten en je auto heeft veel meer onderhoud en nieuwe onderdelen (uitlaat, accu etc. etc.) nodig vanwege de korte stukjes die je iedere keer rijdt. :evil:
buiten dat je een 15-tal plaatsen met straten uit je hoofd moet leren,
is het bijna niet te doen het aantal pakketjes per uur te halen zodat je er wat aan kunt verdienen.
Dus na een lieve rekensom: tenzij je voor liefdadigheid graag in de stres schiet is het werk wat je beter niet kunt gaan doen als je wat wilt bijverdienen.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Heb ook alleen maar goede ervaringen met bezorgingen door Selektvracht. Woon in de buurt van Epe (Gld.) Altijd keurig aanbellen en briefjes in de bus, waar bij afwezigheid bezorgd is. Moet zeggen, weinig verloop in de bezorgers: vriendelijke jonge of oudere man.
Niks mis mee!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Selektvracht.

A ha, zit dat zo?

Nou, de positivo's reageren hoor.
Nee, al die klachten stellen niets voor!
Kom nou!
En de dames doen makkelijk 25 pakjes op een route!

Dan weet IK genoeg.
Dan is het het systeem die men wel eens in een Amerikaanse film ziet zeker.
Zo'n krantenjongen die op zijn fiets al rijdend links en rechts een krant in de tuin gooit.

Nee, ik zal hier maar een aantal kilo's zout tegenaan gooien.
Ik heb in een verleden zelf eens geínformeerd wat Selektvracht mij kon bieden en ik had voor mijn bedrijfje toch echt een zeer gunstige prijsstelling.
Dat ik toen gewoon maar ben afgehaakt zegt meer dan de enthousiaste mededelingen van de Selektvrachtwerkers.

Grootvader.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik word ge van zowel tnt als selectvracht, geen briefjes, komen bezorgtijden niet na, je zit dagen voor niks te wachten... ze komen gewoon niet opdagen...

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door angie23 »

Wat ik niet snap is dat ik tijdens het bestellen bij bv. de wehkamp aangeef dat ik het 's middags bezorgd wil hebben en dat dan om 9:00uur in de ochtend al iemand aan de deur staat...

Ik laat het nu meestal bezorgen bij een afhaal punt in de buurt, daar kan ik elke dag tot 21 uur terecht. Ik blijf er dus niet meer voor thuis.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Als medewerker van een transport-/koeriersbedrijf valt mij altijd op dat ik pakketjes ontvang (weinig voor mijzelf, vaak voor buren) waarvoor ik absoluut niet hoef te tekenen voor ontvangst.
Bij ons bedrijf krijgt elke medewerker op z'n kl.... als hij/zij paketten zonder ontvangstbewijs aflevert.
Wat nu als ik een pakket voor de buren in ontvangst neem - zonder te tekenen - en de spulletjes lekker zelf houd ?

Welke bewijsvoering kunnen dergelijke bedrijven t.o.v. hun opdrachtgevers overleggen ?
Medewerkers van dergelijke bedrijven wordt diefstal wel heel erg makkelijk gemaakt (gewoon niks afleveren en zelf houden, hoef je ook geen 25 adressen per uur te doen).

Een bonafide transportondernemer verlangt altijd een afgetekende vrachtbrief met naam in blokletters (liefst firmastempel) en handtekening alsmede datum en tijdstip aflevering.
Bij particulieren komt hier nog bij nummer legitimatiebewijs, b.v. paspoortnr. ..... / rijbewijsnr......
Indien hieraan niet wordt voldaan zal bij evt. vermissing de transportverzekering niet uitkeren.
(Zijn dergelijke bedrijven eigenlijk wel verzekerd ?)

Overigens verbaas ik mij er over dat b.v. Wehkamp zulke bedrijven gebruikt. Het lijkt mij zeer eenvoudig betaling aan Wehkamp te weigeren onder het voorwendsel "Nooit ontvangen".
Laatst gewijzigd door tonvanheel op 28 mar 2007 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten