LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] senior web opzegtermijn

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

Senior web heeft een opzeggingstermijn van 12 maanden, ik dacht dat je abo.s per maand kon beëindigen?

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Is het geen vereniging?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door moederslink »

Senior Web is idd een vereniging en loopt vlg mij van jan t/m dec, dus 12 maanden.
Opzeggen voor nov anders wordt het weer stilzwijgend verlengd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

moederslink schreef:Senior Web is idd een vereniging en loopt vlg mij van jan t/m dec, dus 12 maanden.
Opzeggen voor nov anders wordt het weer stilzwijgend verlengd.
SW draait me dus een worst voor, vorig jaar zei een telefoniste me: het abo is per maand opzegbaar, ook SW wordt een commerciële club

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Die telefoniste had het niet goed dan, zie diezelfde persoon maar eens te pakken te rijen...

Maar opzegtermijn van 12 maanden klopt ook niet helemaal. Je kan je lidmaatschap per kalenderjaar opzeggen, met een opzegtermijn van 2 maanden. Best netjes. Veel andere verenigingen doen dat ook, bijvoorbeeld anwb

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Har06 schreef:Senior web heeft een opzeggingstermijn van 12 maanden, ik dacht dat je abo.s per maand kon beëindigen?
Een opzegtermijn is een periode die minimaal tussen het het moment van opzeggen en het moment van beëindiging moet zitten. Voor verenigingen is er een uitzondering. Zij mogen het lidmaatschap steeds met een jaar stilzwijgend verlengen. Met een opzegtermijn van twee maanden moet je dus uiterlijk opzeggen voor 1 november, omdat de vervaldatum op 1 januari ligt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

alfatrion schreef:
Har06 schreef:Senior web heeft een opzeggingstermijn van 12 maanden, ik dacht dat je abo.s per maand kon beëindigen?
Een opzegtermijn is een periode die minimaal tussen het het moment van opzeggen en het moment van beëindiging moet zitten. Voor verenigingen is er een uitzondering. Zij mogen het lidmaatschap steeds met een jaar stilzwijgend verlengen. Met een opzegtermijn van twee maanden moet je dus uiterlijk opzeggen voor 1 november, omdat de vervaldatum op 1 januari ligt.
Ik ga dit voorleggen aan een kamerlid van de SP :oops:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat wil je dat de SP ermee doet dan? Dit is toch niet onredelijk? Een vereniging is iets anders dan een abonnement. Een vereniging heeft allerlei verplichtingen, een begroting, noem maar op. Om dat fatsoenlijk draaiend te houden heb je wel een bepaalde minimale zekerheid nodig.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een bedrijf heeft ook een minimale zekerheid nodig.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Moneyman"]Wat wil je dat de SP ermee doet dan? Dit is toch niet onredelijk? Een vereniging is iets anders dan een abonnement. Een vereniging heeft allerlei verplichtingen, een begroting, noem maar op. Om dat fatsoenlijk draaiend te houden heb je wel een bepaalde minimale zekerheid nodig.
quote]

SW is een professioneel bedrijf geworden, van een cluppie naar een vereniging met hun eigen statuten, directieleden etc

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door puma73 »

Har06 schreef:
Moneyman schreef:Wat wil je dat de SP ermee doet dan? Dit is toch niet onredelijk? Een vereniging is iets anders dan een abonnement. Een vereniging heeft allerlei verplichtingen, een begroting, noem maar op. Om dat fatsoenlijk draaiend te houden heb je wel een bepaalde minimale zekerheid nodig.
quote]

SW is een professioneel bedrijf geworden, van een cluppie naar een vereniging met hun eigen statuten, directieleden etc
Dat is de ANWB ook, maar ook de ANWB is een vereniging en maar 1 x per jaar op te zeggen. Zie de talloze topics hierover op dit forum

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Julie4444 »

vogels schreef:
Har06 schreef:
Ik ga dit voorleggen aan een kamerlid van de SP :oops:
Ach, de SP, bestaat die club nog dan? :mrgreen:
Yup, en dat gaat echt helpen, ofzo. :roll:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
vogels schreef:
Har06 schreef:
Ik ga dit voorleggen aan een kamerlid van de SP :oops:
Ach, de SP, bestaat die club nog dan? :mrgreen:

Yup, en dat gaat echt helpen, ofzo. :roll:



Natuurlijk niet, die lui kletsen ook maar en eind aan elkaar.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Waarom doe je het dan als je weet dat het absoluut geen nut heeft?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:Waarom doe je het dan als je weet dat het absoluut geen nut heeft?
waar heb jij het over, of heb je een oplossing voor mij ???????????? :oops:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:Waarom doe je het dan als je weet dat het absoluut geen nut heeft?
waar heb jij het over, of heb je een oplossing voor mij ???????????? :oops:
Je roept eerst dat je het voorlegt aan de SP, vervolgens roep je dat die lui toch maar wat kletsen, en dan vindt je het vreemd dat men zich afvraagt waarom je het dan doet...?

En die oplossing? Die is er niet... je zit gewoon vast aan de normale opzegtermijn. Tenzij je kunt bewijzen dat je concreet een opzegtermijn van een maand hebt, maar dat gaat je niet lukken.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
Har06 schreef:
Julie4444 schreef:Waarom doe je het dan als je weet dat het absoluut geen nut heeft?
waar heb jij het over, of heb je een oplossing voor mij ???????????? :oops:
Je roept eerst dat je het voorlegt aan de SP, vervolgens roep je dat die lui toch maar wat kletsen, en dan vindt je het vreemd dat men zich afvraagt waarom je het dan doet...?

En die oplossing? Die is er niet... je zit gewoon vast aan de normale opzegtermijn. Tenzij je kunt bewijzen dat je concreet een opzegtermijn van een maand hebt, maar dat gaat je niet lukken.
+1

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: senior web opzegtermijn

Ongelezen bericht door Har06 »

+1[/quote]
-1 :mrgreen:

Gesloten