LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seroxat-claim voor volwassenen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mw G.Hopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:57

Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Mw G.Hopman »

Momenteel is er de discussie of de fabrikant van het medicijn Seroxat/Paroxetine aansprakelijk kan worden gesteld voor het niet vermelden in de bijsluiter voor de gevaren van het gebruik van dit medicijn. Hiervoor is de stichting Seroxat-claim opgericht en iedereen die denkt er voor in aanmerking te komen kan zich aansluiten. Maar...het gaat hier om jongeren onder 24 jaar! Plus, je moet je eerst aanmelden en betalen, dan pas wordt gekeken of je een plausibele claim hebt. Dit is dus niet alleen oneerlijk, want er zijn veel meer mensen boven de 24 die dit middel hebben gebruikt, maar ook is het oneerlijk omdat de minderbedeelden niet zomaar een kleine € 300,-- kunnen ophoesten. Is hier sprake van klasse-justitie? Daarbij het feit dat ik al sinds het merk op de markt kwam ((1991) dit middel meer dan 20 jaar of 25 jaar heb geslikt, tot vier jaar terug. Ik ben nu 62. Vier jaar geleden, na een suïcidepoging kwam ik terecht bij een psychiater en psycholoog de me van dit middel hebben afgeholpen en nu na vier jaar zonder, blijkt dat ik een heel ander mens ben dan ik was. Mijn volwassen leven heeft het meest in het teken gestaan van angst, woede, waanzinnige gedachten. Ik weet niet wat me overkomt nu dat allemaal weg is. Wie had ik kunnen zijn, zonder dit middel. En dan moet je ook als slachtoffer een bewijs hebben vanaf wanneer je het middel slikt. Logisch, maar ik ben veel verhuisd en ik heb geen idee hoe ik aan die gegevens moet komen, Hebben meer mensen hier mee te maken?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom is dat niet eerlijk? Deze stichting richt zich op schade door gebruik op jeugdige leeftijd. Het staat een ieder vrij een stichting op te richten met een willekeurig doel. Als je vind dat er ook een stichting voor ouderen moet komen, kun je kijken of je die op kunt richten.

Mw G.Hopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:57

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Mw G.Hopman »

Beste Moneymaker,

ik ben helemaal niet in een positie om een stichting op te richten.
Ik vat de feiten nog even samen waarover ik een bericht heb gepost:

*er wordt alleen naar mensen tot 24 jaar gekeken.
*er moet eerst betaald worden voordat je wordt toegelaten tot het collectief. Als je niet genoeg informatie hebt, kun je niet meedoen, maar je krijgt ook geen geld terug. Men zou eerst moeten kijken of men ervoor ik aanmerking komt.
*je kunt ook alleen maar in aanmerking komen, ongeacht of je nu tot 24-jarigen of vanaf 24-jarigen procedeert, als je het budget hebt om de kleine eerste € 300,-- op te hoesten. Er zijn namelijk heel veel mensen die dat dus niet zomaar of in een keer kunnen betalen.

Ik hoop voor de mensen die mee kunnen en willen doen, het op een positief resultaat uit mondt.

Mw. Hopman

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door berndv »

Mw G.Hopman schreef:
06 mar 2019 16:03
Ik vat de feiten nog even samen waarover ik een bericht heb gepost:

*er wordt alleen naar mensen tot 24 jaar gekeken.
*er moet eerst betaald worden voordat je wordt toegelaten tot het collectief. Als je niet genoeg informatie hebt, kun je niet meedoen, maar je krijgt ook geen geld terug. Men zou eerst moeten kijken of men ervoor ik aanmerking komt.
*je kunt ook alleen maar in aanmerking komen, ongeacht of je nu tot 24-jarigen of vanaf 24-jarigen procedeert, als je het budget hebt om de kleine eerste € 300,-- op te hoesten. Er zijn namelijk heel veel mensen die dat dus niet zomaar of in een keer kunnen betalen.
Lijkt me een correcte samenvatting, met als conclusie dat deze stichting niet voor u is. Dat is vervelend, maar u kunt zich hier alleen maar bij neerleggen en andere opties gaan zoeken. De stichting dwingen hun werkwijze aan te passen is niet mogelijk

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Sira »

Indien u van mening bent dat u letselschade heeft opgelopen omdat de medicijnfabrikant bepaalde bijwerkingen niet heeft genoemd in de bijsluiter, kunt u zich ook tot een advocaat wenden. Maar helaas werken die ook niet gratis.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mw G.Hopman schreef:
06 mar 2019 16:03
Beste Moneymaker,

ik ben helemaal niet in een positie om een stichting op te richten.
Ik vat de feiten nog even samen waarover ik een bericht heb gepost.
Waarom niet?

Die samenvatting is slechts een herhaling van zetten.

Mw G.Hopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:57

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Mw G.Hopman »

Om privacy redenen ga ik hier niet verder op in.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima, dat is jouw keuze. Succes dan verder!

Jsa1991
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2019 15:41

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Jsa1991 »

Je begint toch zelf aan deze medicatie. Bepaalde acties en gedachten komen niet daardoor lijkt mij.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Van paroxetine is bv bekend dat je daar bizarre nachtmerrieachtige dromen van kunt krijgen.
Ik heb dit ook geslikt en merkte dit. Het stond ook in de bijsluiter.
Met mijn huisarts dit doorgesproken en het was hem niet bekend.. :roll:

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jsa1991 schreef:
31 aug 2019 13:27
Je begint toch zelf aan deze medicatie. Bepaalde acties en gedachten komen niet daardoor lijkt mij.
Als u deze link leest, ziet u dat uw opmerking veel te kort door de bocht is.
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... m-seroxat/

Je begint op voorschrift van een arts aan deze medicatie, ik heb het resultaat bij een volwassen familielid gezien. De bijwerking, agressiviteit, was toen bij de artsen nog niet bekend. Gelukkig heeft die arts wel op tijd ingegrepen, anders waren de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien geweest.

Boyke123
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mar 2018 20:03

Re: Seroxat-claim voor volwassenen?

Ongelezen bericht door Boyke123 »

Ik ben inmiddels 35 en slik deze medicatie al 17 jaar. Destijds een noodkreet op advies van een crisis arts. Helaas heb ik inmiddels een volledige mond vol kroon en brugwerk om dat de seroxat speekselaanmaak remt, en hierdoor schade aan het gebit veroorzaakt.

Verder ben ik in de eerste 4 jaar bijna 60kg aangekomen. En bespaar me de reactie: “die heb je er zelf aangevreten”, de drang in eten eten eten en het ontbreken van een rem heeft daar voor gezorgd. Staat overigens ook netjes vermeldt in de bijsluiter.

Gesloten