Slechte bezorging door DPD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door aspera »

Misschien is het handiger om de spullen bij een afhaalpunt te laten bezorgen? Kunt u het zelf ophalen met mooi weer, en op een tijdstip dat het u uitkomt. Klagen moet u bij het bedrijf waar u bestelt en niet bij onderbetaalde bezorgers die hun best doen. Anders daar niet meer bestellen?

hardyv01
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2019 12:17

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door hardyv01 »

Het wordt tijd bedrijven verplicht worden om aan te aangeven met wie ze de bestelling verzenden of je de keus geven om uit meerdere verzenders te kiezen.
Ik bel tegenwoordig voordat ik iets bij een bedrijf bestel met wie het verzonden wordt, is het PostNL dan ga ik naar een andere webwinkel want PostNL is het summum van onbetrouwbaarheid.
Elk bedrijf dat klanten service hoog in het vaandel heeft staan zou niets meer via PostNL moeten versturen (ze zijn zelfs niet in staat om brievenbus post op tijd af te leveren).
Ik zeg niet niet dat andere bezorgsdiensten heel veel beter zijn dan Post|NL maar bij PostNL weet je bij voorvoorbaat dat het drama is.

hardyv01
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2019 12:17

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door hardyv01 »

Blokker verstuurd bestellingen via PostNL naar hun winkels, tel uit je winst.
Het duurt dagen voordat je het kunt ophalen

VincentGroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021 18:12

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door VincentGroen »

ik woon in lelystad en ik heb al jaren problemen met dit( Kilo,Utrecht,Tango) bedrijf dpd ik heb een honds brutale bezorger die als ik op mijn werk ben mijn vrouw en aanwezig kind bedriegt en verrot scheld .ook ben ik al jaren klachten aan het door geven .maar niks van een oplossing het ging afgelopen jaar zo ver dat hij nog wel voor de deur kwam rijden even van voor naar achter om zijn track te scannen .
ook als ik nu een pakket bestel gaat hij gelijk return to sender .ik heb ook al 20 pakketjes niet meer gekregen of een briefje in de bus deze man komt gewoon niet eens aan de deur of voorbij ik en mijn vrouw zijn de hele dag thuis en met gordijnen open ook heeft hij al 2 pakketjes gestolen en daar is aangifte van gedaan de politie zegt simpel ,moet je maar een rechtzaak aanspannen !!!!! het gaat hier om een bedrag van 325 euro die ik als verloren kan beschouwen ?! een rechtzaak kost me meer dan de schade en er gebeurt helemaal niks met deze man een vieze smeerlap die niet op het matje geroepen word !!!/? ik woon in lelystad in de boswijk wold wie kan mij van deze demoon verlossen en hem laten aanpakken mvg

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent de hele dag thuis, maar ook naar uw werk?

De bezorger kont niet aan de deur maar scheldt wel uw vrouw en kind uit?

Wonderlijke bedoening.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hardyv01 schreef:
26 feb 2021 11:11
Het wordt tijd bedrijven verplicht worden om aan te aangeven met wie ze de bestelling verzenden of je de keus geven om uit meerdere verzenders te kiezen.
Het maakt niet uit welke bezorgdienst een verkoper inhuurt. Het gaat er om dat het bezorgd wordt.
hardyv01 schreef:
26 feb 2021 11:11
Ik bel tegenwoordig voordat ik iets bij een bedrijf bestel met wie het verzonden wordt, is het PostNL dan ga ik naar een andere webwinkel want PostNL is het summum van onbetrouwbaarheid.
Uw ervaring is niet representatief voor het hele bedrijf en al hun onderaannemers.
hardyv01 schreef:
26 feb 2021 11:11
Elk bedrijf dat klanten service hoog in het vaandel heeft staan zou niets meer via PostNL moeten versturen (ze zijn zelfs niet in staat om brievenbus post op tijd af te leveren).
Pakketpost is een andere tak dan brievenbuspost. Waarom die twee dan wel met elkaar vergelijken?
hardyv01 schreef:
26 feb 2021 11:11
Ik zeg niet niet dat andere bezorgsdiensten heel veel beter zijn dan Post|NL maar bij PostNL weet je bij voorvoorbaat dat het drama is.
Ach ja, wat is drama? Ik moest laatst 2 weken wachten op een niet belangrijke bestelling. En donderdag heb ik iets besteld wat gepland was op zaterdag tussen 13 en 15u. Dat werd later aankomende dinsdag en ineens was het zaterdag tussen 16 en 18u. 's Ochtends kwam een invaller en 's middags onze vaste bezorger. Luidkeels meezingend en altijd blij omdat wij hem bij de geopende deur al staan op te wachten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
28 feb 2021 14:48
U bent de hele dag thuis, maar ook naar uw werk?

De bezorger kont niet aan de deur maar scheldt wel uw vrouw en kind uit?

Wonderlijke bedoening.
Grote luidspreker op het dak van het busje?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

hardyv01 schreef:
26 feb 2021 11:11
Het wordt tijd bedrijven verplicht worden om aan te aangeven met wie ze de bestelling verzenden of je de keus geven om uit meerdere verzenders te kiezen.
Ik bel tegenwoordig voordat ik iets bij een bedrijf bestel met wie het verzonden wordt, is het PostNL dan ga ik naar een andere webwinkel want PostNL is het summum van onbetrouwbaarheid.
Elk bedrijf dat klanten service hoog in het vaandel heeft staan zou niets meer via PostNL moeten versturen (ze zijn zelfs niet in staat om brievenbus post op tijd af te leveren).
Ik zeg niet niet dat andere bezorgsdiensten heel veel beter zijn dan Post|NL maar bij PostNL weet je bij voorvoorbaat dat het drama is.
Ik heb al veel onzin op deze site zien langskomen, maar deze maakt toch wel aanspraak op de ereplaats.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar ben ik een spekkoper, want alle bezorgdiensten werken hier perfect.

VincentGroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021 18:12

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door VincentGroen »

de reacties die heb gekregen ,zijn alleen maar commentaar !
geen echte helpende mede gedupeerde .
ik heb dit eerste bericht geschreven in een boze en teleurstelde emotie .
dat er wat haast en daardoor spel fouten ,neemt niet weg van de ernst van de voorvallen!
ja ik werk overdag en ja mijn vrouw ook !
het is een geheel nieuwe ontwikkeling door corona tijden .
HET HEET THUIS WERKEN?!
een pakket stelen is niet zo moeilijk ,je scant het pakketje je zet je bus verderop in een straal van 20 meter.
je zegt dat je het stukje naar de deur loopt
WAT NIET WAAR IS ! en hij is afgeleverd !!!!!!!!!!
wauw echt ONMOGELIJK OF NIET?
mensen die beweren dat het onmogelijk is hebben de hersens van een pantoffeldiertje .
ook is mijn vrouw een gemeente raadslid en heeft een eed en verantwoordelijkheid plicht DUS EERLIJK ALS GOUD!
OOK WERKT ZIJ bij de KLANTENSEVICE VOOR UWV ook zon ambt eed ! van eerlijkheid
de pakketjes die je besteld kan je als particulier niet naar een afgeefpunt sturen .
ook is het niet mogelijk om een ander pakketbedrijf als voorkeur te stellen .
dat is een bedrijfs contract van een jaar met een bezorgdienst

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ik heb dit eerste bericht geschreven in een boze en teleurstelde emotie .
Het tweede ook

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

VincentGroen schreef:
01 mar 2021 02:08
de reacties die heb gekregen ,zijn alleen maar commentaar !
geen echte helpende mede gedupeerde .
ik heb dit eerste bericht geschreven in een boze en teleurstelde emotie .
dat er wat haast en daardoor spel fouten ,neemt niet weg van de ernst van de voorvallen!
Klopt, ik vind het ook zeer ernstig om iemand te beschuldigen van diefstal zonder daarvoor bewijs te hebben. Tenzij u natuurlijk op de hoek stond mee te kijken hoe de bezorger uw pakket gescand heeft en vervolgens mee naar zijn eigen huis genomen heeft. Anders is het niet meer of minder dan een loze kreet die verstrekkende gevolgen kan hebben. Iemand onterecht beschuldigen is immer strafbaar.
Trouwens, op het werk zijn is iets anders dan thuis aan het werk.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was het maar waar dat alle gemeenteraadsleden en medewerkers van het UWV goudeerlijk zijn.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Aygulf »

cljb schreef:
17 feb 2021 19:48
Al meerdere keren ontvangen wij pakketten die door DPD worden bezorgd op onze oprit.
Deze worden gewoon op de oprit gegooid, vlak aan de weg. Ons huis staat ruim 40 meter verderop. :oops:

Meestal zijn we op die moment gelukkig wel thuis, maar pakketten zijn nat en de doos is vaak beschadigd. Gelukkig de inhoud (nog) niet.

Volgens mij hoort de bezorger aan de deur te bezorgen, maar ze komen niet eens in de buurt van ons huis. Ze blijven bij de postbus staan, daar past het dan niet in en dan wordt het daar neergegooid.
Als er iemand langskomt kan die persoon het zo meenemen, zonder dat iemand het ziet.

Hebben meer mensen last met DPD?
Maar als u meestal thuis bent is er dan geen mogelijkheid om de bezorger aan te spreken? Of plak een briefje op uw postbus als u weet dat de bezorger die dag komt met het verzoek verder door te lopen/rijden. Misschien kan hij met het busje over de oprit wat dichter bij uw huis komen? Directe communicatie werkt vaak het beste.

paperdetective
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:11

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door paperdetective »

DPD hield zich niet aan de datum die was afgesproken met verkoper maar kwam een dag te vroeg en informeerde mij hier pas een paar uur van te voren over toen ik al een afspraak weg van huis had gepland. Ook probeerden ze, in tegenstelling tot DHL, 's ochtends te leveren in plaats van laat in de middag of 's avonds wat standaard beleid is bij hun concurrent om er zeker van te zijn dat er iemand thuis is.
Daarbovenop dropten ze het superzware pakket op een afhaalpunt (dat niet vermeld werd met naam of adres in het briefje dat ze achterlieten) dat vereiste dat ik een auto moest charteren om het op te halen. Bovendien was het pakket zwaar beschadigd zodat er dingen uit vielen, waarschijnlijk omdat de bezorger het pakket aan een kant in de regen had laten staan zodat het daar nat was geworden. Zo onprofessioneel.
Nooit meer.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

paperdetective schreef:
05 apr 2022 14:23
DPD hield zich niet aan de datum die was afgesproken met verkoper maar kwam een dag te vroeg
Heeft de verkoper dit wel goed doorgegeven? Als zij een dag te vroeg aanleveren of niet een juiste dag aangeven, dan is dat niet de schuld van DPD.
paperdetective schreef:
05 apr 2022 14:23
en informeerde mij hier pas een paar uur van te voren over toen ik al een afspraak weg van huis had gepland.
Een dag van te voren kan een bezorgdienst een dagdeel opgeven, maar pas in de ochtend weten ze welke stops ze hebben en kunnen ze pas een richtlijn of venster geven.
paperdetective schreef:
05 apr 2022 14:23
Ook probeerden ze, in tegenstelling tot DHL, 's ochtends te leveren in plaats van laat in de middag of 's avonds wat standaard beleid is bij hun concurrent om er zeker van te zijn dat er iemand thuis is.
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Elke bezorgdienst heeft een vaste route, maar gaat hier echt niet van afwijken om later weer eens terug te komen.

vrisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2023 19:40

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door vrisman »

Kort geleden verzond ik een pakket met verzekerde waarde via DPD naar een veiling in Rotterdam. Daar is het niet aangekomen. De bezorger heeft, volgens zijn zeggen bij afwezigheid van de ontvanger het pakket afgegeven bij de buren. De buren weten van niks en de ontvanger was de hele dag op kantoor. De inhoud van het pakje was kostbaar, dus is door de bezorger achterover gedrukt. Klacht bij DPD ingediend. Er is “onderzoek” gedaan. Vervoerder weet van niks. Is ongetwijfeld dezelfde als de bezorger. De claimafdeling wijst een vergoeding af, omdat ik het pakje volgens hun regels niet via hen had mogen versturen. Dat het stuk door een van hun vervoerders gestolen is, valt buiten hun verantwoordelijkheid.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door 150747 »

DeZevendeHenk schreef:
17 feb 2021 23:07
Hoe werkt dat dan als u ervoor moet tekenen? Dan moeten ze u toch op z'n minst gezien hebben.
Daar tekenen ze zelf voor.
Meegemaakt met een Iphone van 1200 euro waar ik voor moest tekenen. Was thuis gebleven tot drie uur na bezorgtijd.
Bleek 5 minuten nadat ik wegging afgegeven te zijn enkele huizen verder op zonder berichtgeving.
Goed dat deze mensen eerlijk waren en er mee aan kwamen zetten.
De chauffeur van PostNL had gewoon zelf een krabbel gezet.
Contact opgenomen met PostNL maar daar word je ook niet wijzer van.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

vrisman schreef:
14 jun 2023 19:55
De inhoud van het pakje was kostbaar, dus is door de bezorger achterover gedrukt.
Gelukkig maar dat u zeker weet dat het gestolen is door de bezorger en daar hebt u uiteraard ook bewijs voor. Dan hoeft u alleen nog naar de politie te stappen om aangifte te doen.
Maar ik mij dan weer afvraag, hoe weet die bezorger wat er in de verpakking zat? Hoe wist hij dat het veel waarde had? En hoe makkelijk is dat ten gelde te maken? Als het gaat om een apart iets dat via een veiling verkocht werd zou het moeten opvallen als het ergens anders aangeboden word.
Of is uw fantasie op hol geslagen?
vrisman schreef:
14 jun 2023 19:55
Klacht bij DPD ingediend. Er is “onderzoek” gedaan. Vervoerder weet van niks. Is ongetwijfeld dezelfde als de bezorger. De claimafdeling wijst een vergoeding af, omdat ik het pakje volgens hun regels niet via hen had mogen versturen. Dat het stuk door een van hun vervoerders gestolen is, valt buiten hun verantwoordelijkheid.
Als u niet weet wat een onderzoek inhoudt is het lastig uitspraken over te doen. Een bezorger zit niet op kantoor klachten af te werken of onderzoeken uit te voeren. Van stelen lees ik geen onderbouwing. Met dergelijke beschuldigingen gaat u niets voor elkaar krijgen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik wil hier even off-topic op inhaken.

Ook ik ben van mening dat we iemand niet op uiterlijk vertoon of status moeten veroordelen.

Pas geleden nog bij Kees van der Spek een keurige dame in de hoofdrol. Ze zag eruit als een lieve oma waar je je kind aan meegeeft om een ijsje te halen. Maar ze werkte als gemeenteraadslid en had die gemeente opgelicht en is met een grote som gestolen geld naar het buitenland gevlucht alwaar ze meerdere mensen oplichtte.

Bij ons in de buurt een tent waar veel gothic figuren samen komen maar mijn hond vertrouwd ze blindelings en speelt daar met hun geregeld voetbal. En dan vertrouw ik op haar gevoel.

Het blijkt ook vaak genoeg dat kinderlokkers of pedofielen of verkrachters niet die enge mensen met maskers in de bosjes zijn maar vaak bekenden die ze vertrouwden.
Zakkenrollers idem dito, of dieven bij oudere mensen…zijn vaak de vertrouwde behulpzame mensen in hun omgeving.

Ik bedoel maar…

Plaats reactie