Slechte bezorging door DPD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cljb
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:58

Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door cljb »

Al meerdere keren ontvangen wij pakketten die door DPD worden bezorgd op onze oprit.
Deze worden gewoon op de oprit gegooid, vlak aan de weg. Ons huis staat ruim 40 meter verderop. :oops:

Meestal zijn we op die moment gelukkig wel thuis, maar pakketten zijn nat en de doos is vaak beschadigd. Gelukkig de inhoud (nog) niet.

Volgens mij hoort de bezorger aan de deur te bezorgen, maar ze komen niet eens in de buurt van ons huis. Ze blijven bij de postbus staan, daar past het dan niet in en dan wordt het daar neergegooid.
Als er iemand langskomt kan die persoon het zo meenemen, zonder dat iemand het ziet.

Hebben meer mensen last met DPD?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Kan de bus via de oprit bij jullie huis komen? Zo nee, dan snap ik wel dat de bezorger niet voor een paar duppies 80 meter wil lopen.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over elke bezorger zijn klachten te vinden. Maar gelukkig voor u bent u slechts ontvanger. Alle klachten kunt u dus doorgeven aan de verkoper.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, er zijn meer klachten over DPD:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/d ... 2e63066a6b

PostNL is klachtenkampioen, maar ze bezorgen ook de meeste stukken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
17 feb 2021 19:59
Kan de bus via de oprit bij jullie huis komen? Zo nee, dan snap ik wel dat de bezorger niet voor een paar duppies 80 meter wil lopen.
Ik heb nog nergens bij een webwinkel gezien dat er niet geleverd wordt als iemand x aantal meter van de weg af woont. TS heeft er terecht geen boodschap aan of een bezorger wel of niet 80 meter wil lopen voor een paar duppies.
Dan moet de bezorgdienst de opdracht maar weigeren. Daarmee verliezen ze natuurlijk ook de rest van de opdrachten van de betreffende webwinkel maar dat is het dan ook wel waard om die 80 meter extra lopen uit te sparen.

DeZevendeHenk
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hoe werkt dat dan als u ervoor moet tekenen? Dan moeten ze u toch op z'n minst gezien hebben.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt klagen bij de gene bij wie je het pakketje hebt besteld, en ook zelf klagen bij de bezorgdienst. Meer kan je er niet aan doen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Sira »

Alleen maar goede ervaringen met DPD. Vriendelijke en behulpzame bezorgers.
Misschien benader ik ze anders? Iets met toon en muziek?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sira schreef:
19 feb 2021 14:34
Alleen maar goede ervaringen met DPD. Vriendelijke en behulpzame bezorgers.
Misschien benader ik ze anders? Iets met toon en muziek?
Misschien heb je gewoon een andere bezorger? Iets met geluk?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
19 feb 2021 15:16
Sira schreef:
19 feb 2021 14:34
Alleen maar goede ervaringen met DPD. Vriendelijke en behulpzame bezorgers.
Misschien benader ik ze anders? Iets met toon en muziek?
Misschien heb je gewoon een andere bezorger? Iets met geluk?
>>
Inderdaad, ik heb het jaren lang getroffen maar ik heb nu toch wel een achterlijke idioot als bezorger van DPD.
Die zet het pakket, met alle andere pakketten (van anderen) in de lift en "wijst" één buur aan om het maar ff te verdelen. :shock: :oops:
Hij belt niet eens aan bij de originele ontvanger van het pakket. :cry: :cry:

Zo stap ik een keer de lift in en toen lag er een pakket in de lift... Die heb ik maar afgegeven en de ontvanger vond het al vreemd dat de bezorger niet aan de deur was geweest. Die dacht dat er wellicht verkeerd was aangebeld.

Ook een manier om je pakket kwijt te raken.

Nu kan ik uitleggen wat het verschil is met vroeger, maar ik mag niet de waarheid uitspreken.
Dan discrimineer en profileer ik vast en zeker.

Iets met een goede verstaander en half woord... :mrgreen: :evil:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, want jouw waarheid is subjectief. Wat je beschrijft, komt over als een goedwillende bezorger, die Coronaproof wil bezorgen, niet is ingewerkt en erg lange dagen maakt.

Lift. Dat is 10 minuten extra.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Sira »

Moneyman schreef:
19 feb 2021 15:16
Sira schreef:
19 feb 2021 14:34
Alleen maar goede ervaringen met DPD. Vriendelijke en behulpzame bezorgers.
Misschien benader ik ze anders? Iets met toon en muziek?
Misschien heb je gewoon een andere bezorger? Iets met geluk?
Zover ik mij kan herinneren, heb ik met geen enkele vervoerder slechte ervaringen, nu niet en in het verleden ook niet.
Vaak verschillende chauffeurs en toch allemaal vriendelijk en behulpzaam. Heeft misschien met geluk te maken, dat kan. Als ik thuis ben en hoor of zie ze aankomen, loop ik ze ook altijd tegemoet, omdat ik ze waardeer voor het werk dat ze doen, net zoals een vuilnisman. Als zij het niet doen, moet ik het zelf doen. Ik woon in een buitengebied, hier wordt nog naar iedere voorbijganger gegroet. Het zijn vaak kleine dingen die het 'm doen.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat wonen in het buitengebied maakt sowieso al een wereld van verschil voor de chauffeurs. Dat is relaxed rijden. De stad daarentegen is dramatisch voor je humeur... ;)

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Nijogeth »

40 meter is best een eind. En de bezorger kan wel de oprit oprijden? Ik zie namelijk nu een afgesloten oprijlaan voor me, waar voor aan de weg een brievenbus zit en een bel, waarna de poort pas opengaat als er op is gedrukt. Maar ik kan me vergissen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Bij Postnl vond ik het volgende.

De belangrijkste eis is dat uw brievenbus zo dicht mogelijk aan de openbare weg staat. Wanneer uw brievenbus in of aan uw woning zit, dan mag de afstand die de postbezorger moet afleggen vanaf de openbare weg naar uw brievenbus niet meer dan 10 meter bedragen.

Dus DHL, DPD, UPS zullen daar niet of iets veel van afwijken.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sira schreef:
19 feb 2021 19:54
Zover ik mij kan herinneren, heb ik met geen enkele vervoerder slechte ervaringen, nu niet en in het verleden ook niet.
Vaak verschillende chauffeurs en toch allemaal vriendelijk en behulpzaam. Heeft misschien met geluk te maken, dat kan. Als ik thuis ben en hoor of zie ze aankomen, loop ik ze ook altijd tegemoet, omdat ik ze waardeer voor het werk dat ze doen, net zoals een vuilnisman. Als zij het niet doen, moet ik het zelf doen. Ik woon in een buitengebied, hier wordt nog naar iedere voorbijganger gegroet. Het zijn vaak kleine dingen die het 'm doen.
Het is ook hoe je er zelf in staat. Onze vaste PostNL bezorger heeft altijd een muziekje opstaan en brult gezellig mee met de toppers. Voor de een een reden om te klagen, voor een ander een reden om met een grote lach de deur open te doen. En de bezorger die wel eens een foutje maakt (ik woon nl op huisnummer 11 en laat dat nummer nu net 3 keer voorkomen in onze kleine straat) kan de een heel boos om worden, ik weet langzamerhand waar ik dan mijn pakje wel kan ophalen. De volgende keer even de bezorger er op wijzen dat de huisnummers 11 op de beide hoeken van de kruisende straten zijn. Hij kan er ook niets aan doen, elk navigatiesysteem geeft op de hoek al aan bestemming bereikt terwijl wij dan 6 huizen verder wonen. Ook bezorgers zijn mensen....naar het schijnt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door grun »

Justmeagain schreef:
20 feb 2021 04:38
Bij Postnl vond ik het volgende.
De belangrijkste eis is dat uw brievenbus zo dicht mogelijk aan de openbare weg staat. Wanneer uw brievenbus in of aan uw woning zit, dan mag de afstand die de postbezorger moet afleggen vanaf de openbare weg naar uw brievenbus niet meer dan 10 meter bedragen. Dus DHL, DPD, UPS zullen daar niet of iets veel van afwijken.
Waarom niet? Dit topic gaat over pakketbezorgers, niet over briefpost. Mijn brievenbus hangt beneden aan de muur, maar de voordeur en de bel zitten op tweehoog in een open portiek. Bezorgers zullen 32 treden moeten bestijgen, het pakket naast de brievenbus leggen is geen optie want dan is het binnen een minuut weg.
Voor dit ongemak krijgt iedere bezorger wel standaard een Snickers of, in de zomer, een flesje frisdrank. Is het een zwaar pakket dan ook nog een euro ofzo.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
17 feb 2021 22:18
PeterPeters1966 schreef:
17 feb 2021 19:59
Kan de bus via de oprit bij jullie huis komen? Zo nee, dan snap ik wel dat de bezorger niet voor een paar duppies 80 meter wil lopen.
Ik heb nog nergens bij een webwinkel gezien dat er niet geleverd wordt als iemand x aantal meter van de weg af woont. TS heeft er terecht geen boodschap aan of een bezorger wel of niet 80 meter wil lopen voor een paar duppies.
Dan moet de bezorgdienst de opdracht maar weigeren. Daarmee verliezen ze natuurlijk ook de rest van de opdrachten van de betreffende webwinkel maar dat is het dan ook wel waard om die 80 meter extra lopen uit te sparen.
Ik hoop dat je je op z'n minst een beetje kunt inleven in wat zwaar onderbetaalde pakketbezorgers ervaren en dat die wel eens een shortcut nemen om hun werk binnen normale werktijden gedaan te krijgen. Ongetwijfeld tegen de beleid van het bedrijf in, maar wel begrijpelijk. Zeker als dan ook nog eens in heel veel gevallen niemand thuis is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het wordt tijd dat we gewoon normale tarieven gaan betalen voor pakketbezorging. Het gratis bezorgen bij veel webwinkels wordt uiteindelijk afgewenteld op de pakketbezorgers. Ikzelf ben in ieder bereid om meer te betalen als dat tot gevolg heeft dat pakketbezorging een normale baan met een fatsoenlijk inkomen kan worden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Slechte bezorging door DPD

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
20 feb 2021 23:18
Het wordt tijd dat we gewoon normale tarieven gaan betalen voor pakketbezorging. Het gratis bezorgen bij veel webwinkels wordt uiteindelijk afgewenteld op de pakketbezorgers. Ikzelf ben in ieder bereid om meer te betalen als dat tot gevolg heeft dat pakketbezorging een normale baan met een fatsoenlijk inkomen kan worden.
Leuk bedacht maar dat extra geld gaat echt niet naar de bezorgers maar naar de aandeelhouders.

Plaats reactie