LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechtziend zijn en de apps van supermarkten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Slechtziend zijn en de apps van supermarkten

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Helaas ben ik slechtziend maar ik kan nog wel werken omdat ik de letters op mijn monitor groot genoeg kan zetten. Online shoppen gaat dus ook nog goed.

Wat ik níet kan, is de letters op mijn telefoon groot genoeg zetten om apps te kunnen gebruiken. Sommige zijn vrij goed, zoals nieuwsapps, maar ik wil en kan geen bank-app op mijn telefoon want voor het typen van 3 regels heb ik al 10 minuten nodig en ik zie 'scheef' waardoor ik sowieso vaak het verkeerde aantoets. Niet erg om een typefout te maken, wel gevaarlijk als je met je eigen geld bezig bent.

Ik heb al een poosje een AH-bezorgbundel en zeker in deze tijd is dat reuze handig. Helaas heeft AH eerst besloten dat je geen papieren zegels meer mag kopen, en nu ook nog dat je geen persoonlijke Bonus-aanbiedingen meer krijgt. Ze willen ook graag dat je betaald met die app maar daarvoor moet je dus je bank-app downloaden. En dus bepaald AH voor mij hoe ik mijn financiën wil inrichten. Je moet dus echt alles via de app doen. En daar zit hem de kneep. Ik kan dat niet en ik denk vele slechtzienden met mij niet.

AH interesseert het echter geen fluit dat ze op die manier slechte reclame maken voor zichzelf. De enige reden dat ik nu nog vaste klant ben, is het feit dat ik heel weinig betaal aan bezorgkosten en dat ik een vaste dag/tijd heb afgesproken zodat ik niet zonder boodschappen kom te zitten. Iedereen heeft de mond vol van 'inclusiviteit'. Nou, slechtzienden tellen in elk geval niet mee blijkbaar.

Toelichting: een goed voorbeeld is de NS. De perronapp is geweldig, daar kan ik prima mee omgaan. Het kán dus wel, een goede app voor slechtzienden maken.

Mijn vraag: ben ik nou de enige die boos en gefrustreerd is hierover? Ik doe álles digitaal wat ik digitaal kan doen. Het ligt niet aan het feit dat ik vind 'dat alles vroeger beter was'. Ik wil bést apps gebruiken, ik kán het alleen niet. Je kan chatten met de klantenservice tot je een ons weegt, je krijgt nooit een reactie van de afdeling die dit allemaal verzint. Ook dat is heel frustrerend.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Slechtziend zijn en de apps van supermarkten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze willen ook graag dat je betaald met die app maar daarvoor moet je dus je bank-app downloaden. En dus bepaald AH voor mij hoe ik mijn financiën wil inrichten. Je moet dus echt alles via de app doen. En daar zit hem de kneep.

Klopt niet wat je schrijft. Pinbetalingen zijn ook gewoon mogelijk. Bovendien kun je de AH app en de bank app ook op een tablet installeren, dan heb je groter beeld.

Geen smartphone?
Je kan natuurlijk ook gewoon gebruik blijven maken van pinnen aan de voordeur. De bezorger legt het pinapparaat voor je neer en doet dan een aantal stappen opzij, zodat jij kan betalen.
https://www.ah.nl/samen-thuis/online-bestellen

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechtziend zijn en de apps van supermarkten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Plus, er zijn tablets die met toetsenbord en muis kunnen werken, misschien is dat een oplossing waar je voor langere tijd plezier van gaat hebben?

Gesloten