Slimme meter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bernard CL
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2022 13:49

Slimme meter

Ongelezen bericht door Bernard CL »

Ik heb de Eneco App voor het uitlezen van de GAS/STROOM standen geïnstalleerd De Slimme meter gaf kort daarna storing aan. Deze is op 10-11-22 vervangen en wederom op 18-12-22 kreeg ik opnieuw een storing melding. Contact met Eneco en Stedin verloopt zeer moeizaam en arrogant.
Helpdesk medewerkers spreken elkaar tegen en tonen ondeskundigheid.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en zowel Eneco als Stedin bieden geen oplossing .
Wat kan en
Moet ik daar nu mee.
Wie biedt hulp met de juiste aanpak

PGros
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Slimme meter

Ongelezen bericht door PGros »

18 december?
Als je een storings melding hebt zal de netwerkbeheerder iets moeten ondernemen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slimme meter

Ongelezen bericht door BreejKC »

Stoppen met telefoneren naar dat arrogante en omhoog gevallen stelletje medewerkers van Eneco en van Stedin. Zoals vermeldt, Eneco gaat niet over de energiemeters, die berekenen alleen door aan de hand van de meterstanden die ze van Netbeheerder, in uw geval Stedin, ontvangen. Stedin is ook de eigenaar van uw slimme meter, die heeft u in bruikleen en is een verborgen deel van uw energienota, die overigens Eneco weer maakt.

Schrijf Stedin een niet mis te verstane brief (email mag ook, mits u een emailadres kunt vinden) en stel daarin een termijn 1) van schriftelijk antwoord dat u wilt ontvangen, en 2) wanneer het defect opgelost moet zijn.

Vermeldt in uw brief ook dat als zij aan de door u gestelde termijnen niet voldoen, u naar de Geschillencommissie Energie zult stappen. Doe dat in voorkomend geval ook. Alleen daarmee laat u zien dat het u nu ernst is, maar dat zullen ze dan wel begrijpen.

Leg de meterstanden, door middel van foto's, wel goed vast. Stedin is niks te beroerd om foute of helemaal geen meterstanden aan Eneco door te geven bij een defecte meter. Eneco zal dan uw meterstanden schatten. Ik hoef u niet te vertellen in wiens voordeel die schattingen zullen zijn. Alleen met bewijs kunt u het tegendeel dan aantonen, zorg daar dus goed voor.

DeZevendeHenk
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Slimme meter

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Zodra ik lees dat een leverancier arrogant is kun je standaard je conclusies trekken over de manier dat mensen op hun beurt de leverancier te woord staan. Klopt altijd. Verder is TS zo dom om met zijn leverancier in discussie te gaan over de meter terwijl iedereen weet dat dat de verantwoordelijkheid van de netbeheerder is dus ik heb er wel een compleet beeld bij

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slimme meter

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bernard CL schreef:
23 nov 2022 14:06
Ik heb de Eneco App voor het uitlezen van de GAS/STROOM standen geïnstalleerd De Slimme meter gaf kort daarna storing aan. Deze is op 10-11-22 vervangen en wederom op 18-12-22 kreeg ik opnieuw een storing melding. Contact met Eneco en Stedin verloopt zeer moeizaam en arrogant.
Helpdesk medewerkers spreken elkaar tegen en tonen ondeskundigheid.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en zowel Eneco als Stedin bieden geen oplossing .
Wat kan en
Moet ik daar nu mee.
Wie biedt hulp met de juiste aanpak
Dat U van de ene naar de andere verwezen wordt veroorzaakt U zelf. Als U bij Stedin iets zegt over de Eneco app zullen ze u naar Eneco (eigenaar van de app) verwijzen. En als u bij Eneco iets zegt over een storing in de meter zullen ze U verwijzen naar Stedin (eigenaar van de meter). Kortom zolang als het probleem niet duidelijk is zult U dit houden.
Dus als de slimme meter defect is moet U bij Stedin zijn. Daar dus niet zeggen dat de Eneco app de standen niet kan uitlezen maar aangeven dat de meter defect is. Als zij de meter en dus de standen wel uit kunnen lezen zullen ze geen aktie ondernemen en dat kan arrogant overkomen.
Als de App niet werkt zult U bij Eneco moeten zijn. En aangezien de app bij vele anderen (inclusief mezelf) wel gewoon werkt zal het daar geen hoge prioriteit hebben. U zult daar de gewone lijst van oplossingen (app opnieuw installeren, opnieuw inloggen enz enz) voorgeschoteld krijgen en dat kan misschien wel arrogant overkomen maar dat is alles wat ze meteen kunnen doen.
En dan is het ook nog mogelijk (maar dat komt bijna nooit voor) dat het probleem bij de gebruiker zelf ligt omdat die iets vergeten is aan te vragen of iets vergeten te registeren of iets anders fout doet. Maar geloof dat komt echt bijna nooit voor.
En nee ik werk niet voor Eneco en/of Stedin maar heb wel veel ervaring als IT helpdesk medewerker bij mijn werkgever.

Plaats reactie