LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Ik heb een camera opgehangen met eerst Standvast te vragen of het mag. Ik heb toestemming gekregen mits ik niet de buren erop zie. Ik woon op een flat en daar komen de buren dan langs wat normaal is dacht ik. In elke stad of dorp zijn camera's tegenwoordig. Ik heb nl deze camera opgehangen voor bescherming omdat ik alleen woon. Nu na 3 weken kreeg ik te horen dat ik hem moest verwijderen. ( Omdat er mensen Buren zijn die ertegen waren en hebben een klacht ingediend ) Wie zou dat nu zijn ???????? Ze dachten eerst dat het van de thuiszorg was en na dat ze weten dat het een camera is pas een klacht ingediend. Ik weiger het nu nog omdat ik door mijn buren bedreig ben geworden en niet 1 x maar div keren. ook hebben ze als ik niet thuis was op mijn balkon gestaan voor een afvoer putje. Ik heb tegen ze gezegt dat ik een bel heb aan de deur. Volgens de juristen is dit huisvredebreuk en kan ik het alsnog melden. Ik wil dit eerst opgelost hebben voor ik wat doe. Ook word er op de flat aangebeld en mensen bestolen door zgn de thuiszorg. Ik vind dat als Standvast niks doet ik het zelf maar moet doen om mij te beschermen tegen zulke mensen. Ik woon alleen en dat is niet leuk temeer omdat ik ook geen bv ketting kan plaatsen aan de deur daar de gang net zo breed is als de deur. Daarom geef ik Standvast de koude douch omdat ze het vertikken beveiliging te doen in de flat. ( BV een camera beneden in de hal )
Ze schuiven het nu af op de buurtbemiddeling, lekker makkelijk.
Ik vind dat je als verhuurder er alles moet aan doen als het kan, of jezelf moet beschermen. Maar zoals het er nu uitziet is er alleen maar tegenwerking vanuit Standvast.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jeanne2 schreef:Ik heb een camera opgehangen met eerst Standvast te vragen of het mag. Ik heb toestemming gekregen mits ik niet de buren erop zie. Ik woon op een flat en daar komen de buren dan langs wat normaal is dacht ik. In elke stad of dorp zijn camera's tegenwoordig. Ik heb nl deze camera opgehangen voor bescherming omdat ik alleen woon. Nu na 3 weken kreeg ik te horen dat ik hem moest verwijderen. ( Omdat er mensen Buren zijn die ertegen waren en hebben een klacht ingediend ) Wie zou dat nu zijn ???????? Ze dachten eerst dat het van de thuiszorg was en na dat ze weten dat het een camera is pas een klacht ingediend. Ik weiger het nu nog omdat ik door mijn buren bedreig ben geworden en niet 1 x maar div keren. ook hebben ze als ik niet thuis was op mijn balkon gestaan voor een afvoer putje. Ik heb tegen ze gezegt dat ik een bel heb aan de deur. Volgens de juristen is dit huisvredebreuk en kan ik het alsnog melden. Ik wil dit eerst opgelost hebben voor ik wat doe. Ook word er op de flat aangebeld en mensen bestolen door zgn de thuiszorg. Ik vind dat als Standvast niks doet ik het zelf maar moet doen om mij te beschermen tegen zulke mensen. Ik woon alleen en dat is niet leuk temeer omdat ik ook geen bv ketting kan plaatsen aan de deur daar de gang net zo breed is als de deur. Daarom geef ik Standvast de koude douch omdat ze het vertikken beveiliging te doen in de flat. ( BV een camera beneden in de hal )
Ze schuiven het nu af op de buurtbemiddeling, lekker makkelijk.
Ik vind dat je als verhuurder er alles moet aan doen als het kan, of jezelf moet beschermen. Maar zoals het er nu uitziet is er alleen maar tegenwerking vanuit Standvast.
Tsja, een camera ophangen die gericht is op inbare ruimte mag gewoon niet. Volgens mij speelt hier een heel ander probleem dan de paar issues die je hier noemt. Probeer het gesprek aan te gaan als je denkt dat er problemen zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als je bedreigd bent, kan je aangifte doen.

Als buurtbemiddeling helpt , waarom zou je het dan niet doen?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou u geen ketting op de deur kunnen doen, als de gang even breed is?

Misschien hebt u wel wat aan een spionnetje, als u geen raam in de deur hebt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door moederslink »

Een camera ophangen is ook niet de oplossing om ongewenst gespuis buiten de deur te houden.
Noch bij uzelf, noch beneden.
De meest " aardige nette types " kunnen je immers ook overvallen en beroven omdat het boeven blijken te zijn.
Misschien kan een handig iemand uit de familie of een kennis een klein luikje uitzagen met traliewerk als u geen kettingen kunt bevestigen?
Dat betekent natuurlijk wel dat u de buitendeur moet vervangen wanneer u daar vertrekt. 8)
Of maak zo.n klein spionnen gaatje in de deur.
Of koop zo.n blaffend op batterijen werkend hondje .
Maar ook een stevige ketting is wel te bevestigen hoor , ook al is de deur even breed als de gang.
Een handig iemand kan dit wel fixen.
Maar dan nog natuurlijk , als u het denkt te vertrouwen en de deur heeft opengemaakt kunt u het toch evengoed nog mis hebben.
Tja.......verder dan maar nooit meer opendoen ?

Maar , uw buren mogen nooit zomaar op uw balkon stappen natuurlijk.
Daar moeten jullie over in gesprek omdat dat nu eenmaal niet kan .

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Tja Moneyman dat is nu wat ik ook eerst heb gedaan een gesprek aanvragen, maar als ze daarop niet reageren en ik weer moet bellen en dan afschuiven naar de buurtbemiddeling is er toch wat mis daar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jeanne2 schreef:Tja Moneyman dat is nu wat ik ook eerst heb gedaan een gesprek aanvragen, maar als ze daarop niet reageren en ik weer moet bellen en dan afschuiven naar de buurtbemiddeling is er toch wat mis daar.


Juist door dat gesprek aan te gaan, kunnen de misverstanden misschien opgelost worden.

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

idd dat heb ik nu ook gedaan en doorgezet dat buurtbemiddeling nu een afspraak met Standvast heeft gemaakt om het te bespreken. Dat had Standvast al eerder moeten doen maar er geen zin schijnbaar in had. Tot dan wacht ik met alles en kijk ik wat eruit komt.
Ik vind dan ook dat het voor meerdere huurders goed moet worden omschreven en/of ingelicht. In deze tijd heb je nu eenmaal preventie nodig wat vroeger niet zo was. Dat er meerdere dingen zijn ben ik het mee eens, maar ik vind niet dat dit hier te sprake moet komen. Dat is iets voor Standvast en buurtbemiddeling en mij. Ik wil wel goed en veilig kunnen wonen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door reggie2 »

Buurtbemiddeling is voor jou en de buren waar je klem meeloopt, niet voor je wbv , die kan er hooguit bij zitten.

Waarom zou je het zo hoog op laten lopen als het misschien via het gesprek duidelijker wordt??

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

reggie2 zoals ik al zei ga ik hierop niet in

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door moederslink »

Jeanne2 schreef:....
Ik wil wel goed en veilig kunnen wonen.
Jeanne2 schreef:Ook word er op de flat aangebeld en mensen bestolen door zgn de thuiszorg. Ik vind dat als Standvast niks doet ik het zelf maar moet doen om mij te beschermen tegen zulke mensen. Ik woon alleen en dat is niet leuk temeer omdat ik ook geen bv ketting kan plaatsen aan de deur daar de gang net zo breed is als de deur. Daarom geef ik Standvast de koude douche omdat ze het vertikken beveiliging te doen in de flat. ( BV een camera beneden in de hal )
Het gedoe met de buren kan opgelost worden mbv buurtbemiddeling.
Dan blijft toch de vraag : u moet de camera dus zeer waarschijnlijk verwijderen en wat gaat u dan nog doen om ongewenst bezoek buiten de deur te houden?
Zoals ik al eerder schreef : u kunt zien wie er aan de deur staat als u een ketting of een luikje of een spionnetje aan of in de deur maakt , of er hangt een camera , maar dan nog!
Wij hebben hier een video home systeem , maar dan nog kan ik nooit echt goed inschatten of degene die aanbelt goede of kwade bedoelingen heeft.
Dat zou dan toch betekenen dat je dan nooit meer zomaar je deur kunt opendoen :(

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jeanne2 schreef:reggie2 zoals ik al zei ga ik hierop niet in

Dan is mijn vraag......waarom zet je dit dan op een forum?? De camera zal je toch weg moeten halen.
100% Veiligheid kan niemand je bieden , ook de camera niet.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Het verbaast mij een beetje dat er zo negatief wordt gereageerd op het nemen van maatregelen die de kans op ongewenst bezoek verminderen. Iedereen weet dat de op het eerste gezicht nette persoon net zo goed een boef kan zijn. Neemt niet weg dat wanneer ik meer zie dan alleen de persoon die recht voor mijn deur staat, de inschatting beter wordt.

Of een camera dan de beste oplossing is, daar kun je over van mening verschillen.

Waarschijnlijk heeft u een kamer grenzend aan de gang. Kijk daar eerst door het raam, en vraag wat ze komen doen.
Je hoeft immers niet open te doen wanneer iemand aanbelt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door mahadma »

Er bestaan bellen met een ingebouwde camera met opname en wifi verbinding naar je smart-Phone. (https://www.alarmsysteemstore.nl/produc ... urbel.html). Misschien is dat een optie.

Jeanne2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2017 15:06

Re: Standvast Wonen weigert dat ik een camera ophang

Ongelezen bericht door Jeanne2 »

Het is inmiddels opgelost, Standvast heeft nu toestemming gegeven.

Gesloten