Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
berendseh
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2022 18:55

Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door berendseh »

Ben al 6 maanden bezig loten op te zeggen van de postcode loterij van mijn overleden tante die geen kinderen had.
Als executeur heb ik dit proberen te regelen via de site van de postcode loterij, telefonisch en een aparte mail.
Hiervoor is nodig een akte van overlijden en een verklaring van erfrecht.
Deze naar de loterij verzonden maar kon niet via beantwoording van hun mail. Toen het contact formulier van de klanten service ingevuld met de bijlagen maar geen mogelijkheid om dit te verzenden. Er zijn veel bureautjes, die voor een bedrag de loterij voor je opzeggen. Gaat alleen maar over geld.
Let op mensen Zeg a.u.b. deze loterij op voor het te laat is.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Dit geld van de loterij kan je toch terug laten boeken. Als iemand overlijd vervalt volgens mij de overeenkomst.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door henk51 »

Loterijen zijn de uitzondering voor terug boeken incasso

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »


peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Eind december is mijn vader overleden en ik was degene die alle abonnementen stop moest zetten. Ik kreeg een goede tip van iemand
om zijn vaste telefoon als laatste op te zeggen en die te gebruiken om telefonisch alles op te zeggen. De reden is dat als een nabestaande
belt met, als voorbeeld de postcodeloterij, als hun zien dat als er wordt gebeld met een telefoon nummer wat niet toebehoord aan de
overledene, dat hun vaak de zaak dan niet in behandeling nemen. Dit omdat hun dan kunnen gaan denken dat die een nep telefoontje is.
Dus wilt U iets opzeggen voor uw overleden familie lid, bel dan met een telefoon waarvan het nummer bij de ontvanger bekend is, en
U zult zien dat U wel overal netjes wordt geholpen.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

berendseh schreef:
18 mei 2022 19:13
Ben al 6 maanden bezig loten op te zeggen van de postcode loterij van mijn overleden tante die geen kinderen had.
Als executeur heb ik dit proberen te regelen via de site van de postcode loterij, telefonisch en een aparte mail.
Hiervoor is nodig een akte van overlijden en een verklaring van erfrecht.
Deze naar de loterij verzonden maar kon niet via beantwoording van hun mail. Toen het contact formulier van de klanten service ingevuld met de bijlagen maar geen mogelijkheid om dit te verzenden. Er zijn veel bureautjes, die voor een bedrag de loterij voor je opzeggen. Gaat alleen maar over geld.
Let op mensen Zeg a.u.b. deze loterij op voor het te laat is.
Als U executeur bent dan kunt U ook als het goed bij de rekening en kunt de incasso gewoon stopzetten. Dan wordt er geen geld meer afgeschreven. Probeer eventuele eerdere incasso's ook te storneren. Of het wel of niet mag maakt niet uit, het is om ze wakker te maken. Weet uit ervaring dat dit helpt. Omdat U geen eerstegraads familie bent moet de opzegging schriftelijk gebeuren. Dat kan alleen via de post of via het contact formulier. Als U het contact formulier gebruikt moet u alle verplichte velden invullen, beide documenten (ik zou er 1 PDF document van maken) bijsluiten en versturen. Mocht de bijlage groter zijn dan 10 MB dan blijft alleen verzenden via de post over. Doe dit aangetekend voor de zekerheid en stel de opzeg datum op de overlijdens datum en geef aan dat U het overlijden destijds ook telefonisch gemeld hebt.
Mijn ervaring (ik heb al dit soort zaken voor mijn overleden schoonmoeder gedaan) is dat bedrijven meewerken bij het opzeggen van dit soort zaken in geval van overlijden. Wij hadden slechts een uitzondering en dat was een zogenaamd roddelblad dat 'prive' verhalen bevat. Die schermden met een opzeg termijn en weet ik wat niet meer. Uiteindelijk daar de incasso stopgezet, eerdere incasso's gestorneerd en verzocht om een factuur te sturen voor de bladen tot aan de datum van overlijden. Resultaat : nooit meer iets van gehoord.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om naar een notaris te gaan. Die kan jou het beste adviseren wat je kunt doen.

Een bezoek aan de notaris is toch nodig om de rekening op te heffen en de erfenis te regelen.

Voordeel, van een opgeheven rekening valt geen geld te plukken.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@seinhuis

De Ts is al bij de notaris geweest, want hij heeft een verklaring van erfrecht.

Gewoon die incasso bij voorbaat blokkeren.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Door een fout van mij kreeg ik steeds meer loten en wilde er van af.
Ik heb in die tijd een getekend briefje naar mijn bank gestuurd om de afschriften te blokkeren.
Dat lukte in een keer. Gewoon met je Bank regelen..

Rrjeb-21-99
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 12:49

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Rrjeb-21-99 »

Ala het aanmelden net zo moeilijk en lastig zou zijn als het afmelden zou er geen postcodeloterij bestaan. Service is super slecht en zeer klantonvriendelijk Dat geldt voor alle aan de postcodeloterij verwante loterijen. Komt door verziekte leiding en z.g. marketing. Moest eigen verboden worden!

keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door keesje39 »

Rrjeb-21-99 schreef:
22 mei 2022 11:31
Ala het aanmelden net zo moeilijk en lastig zou zijn als het afmelden zou er geen postcodeloterij bestaan. Service is super slecht en zeer klantonvriendelijk Dat geldt voor alle aan de postcodeloterij verwante loterijen. Komt door verziekte leiding en z.g. marketing. Moest eigen verboden worden!
Klopt. Bij mij ging het om een hoogbejaarde tante die niet overleden was, maar het opzeggen was haar niet gelukt. Ben er IN PERSOON naartoe gegaan (ik woonde in Amsterdam) en heb de dames eens flink toegesproken. Het heeft geholpen. Ze zitten daar met z'n allen om grote ronde tafels te telefoneren, maar er is wel een receptie. Dus als u in de buurt woont: ga erheen.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

irene.van-houte-valkenburg schreef:
20 mei 2022 11:34
Door een fout van mij kreeg ik steeds meer loten en wilde er van af.
Ik heb in die tijd een getekend briefje naar mijn bank gestuurd om de afschriften te blokkeren.
Dat lukte in een keer. Gewoon met je Bank regelen..
Dus met het stoppen van uw afschriften is ook de incasso van de Postcode Loterij gestopt? Of ziet U de afschrijvingen gewoon niet meer?

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
19 mei 2022 17:15
Mijn advies is om naar een notaris te gaan. Die kan jou het beste adviseren wat je kunt doen.

Een bezoek aan de notaris is toch nodig om de rekening op te heffen en de erfenis te regelen.

Voordeel, van een opgeheven rekening valt geen geld te plukken.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl.
Mijn advies is om eerst de openings topic te lezen. TS heeft al een akte van overlijden en een verklaring van erfrecht opgestuurd. Dus hij is al bij de notaris geweest lijkt me

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Stopzetten loten postcodeloterij lukt niet

Ongelezen bericht door simonswald »

Meer dan vreemd.
Ik had helaas onlangs deze taak ook en met 1 telefoontje werden zowel de Postcodeloterij als de Vriendenloterij stop gezet.
2 Dagen later 2 brieven in de bus met de bevestiging.
Hoefde geen enkel bewijsstuk te overleggen.
Ik geloof niet dat iemand dit in 6 maand tijd niet heeft kunnen regelen.

Plaats reactie