LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Straling arme telefoon

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tonderella
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:23

Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Tonderella »

In de uitzending van Vrijdag 25 Nov,van de Milieuridders van Robbie
Muntz en Paul Jan de Wint op ned. 3 kwam een stuk voor dat ging over de straling van dect telefoons, mobieltjes en utm masten.
De Wint zei dat gewone, dus geen dect,telefoons niet meer te koop zijn.
Dit is niet waar,ik heb sinds een week een straling vrije telefoon gekocht
bij www.woonbiologie.nl en die bevalt prima, liever het zekere dan het onzekere.
De uitzending is nog te zien bij www. uitzending gemist.nl.
Laatst gewijzigd door Tonderella op 27 nov 2005 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door karr-2 »

Een stralingvrije telefoon ? HAHA HA HA HA HA ik doe het hier in mijn broek van het lachen zeg. Er bestaat geen enkele draadloze telefoon zonder straling, anders werken ze simpelweg niet. En volgens mij heeft zelfs een telefoon met draad nog wel magnetische straling of zo.

Kortom, je hebt je voor ongetwijfeld veel te veel geld flink laten neppen.....

Tonderella
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:23

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Tonderella »

inderdaad, ik heb een fout gemaakt, moet zijn straling arme telefoon.
En ik ben er blij mee,deze geeft tenminste minder straling dan een dect
telefoon.
Tonderella

Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Adddie »

Oké, leg ik het nog een keertje uit! Een draadloze telefoon zend geen straling uit!! Slechts een (zwak) electomagnetisch veld. Het is immers een radio-zendertje, en geen Tjernobyl. Alle millieu-zeikerdtjes en zogenaamde deskundigen ( met meetapperatuur, voorzien van een logaritmisch-periodische antenne -heeft u ooit wel eens een mobieltje met een richtantenne gezien?)-ten spijt! Hoe zit dat nou? Allereers kunnen we de komedianten, die in de buurt van zenderparken wonen, en claimen dat ze de zenders via de vullingen in hun kiezen detecteren, direct doorverwijzen naar een psychiater; dit verhaaltje komt van de Amerikaanse comediénne Lucile Ball, recentelijk nog bij "Mythbusters"ontzenuwd. In de wijk "zenderpark", te IJsselstein, zien ze het liefst alle nog aanwezige zenders vandaag nog verdwijnen, want die storen zo op alle goedkope "made in China" ****, de strijkbout incluis. Die zenders genereren honderduizenden watts. De dect-telefoon en het mobieltje daarenten, produceren hooguit 50 mW (milliwatt, 1/1000 watt) Meer heeft geen zin; als GSM masten of basis-stations van decttelefoons een hoog vermogen afgeven, zou hun bereik groter worden, maar het heeft geen nut, als je het basis-station kan ontvangen, maar datzelfde station jou niet. Daarom bedraagt het afgegeven vermogen +- 10 mW, 1/300 van het vermogen van een fiets-achterlichtlampje Zelfs gezondheidsschade van mensen die met portofoons, met een uitgangsvermogen van 10 watt, gewerkt hebben, is nooit wetenschappelijk aangetoond! Oftewel, laat je niet gekmaken. De mafkees, die laatst op de TV was, met z'n zelfgemaakte alu-folie keppeltje, en dito schuilhut, is helemaal rijp voor het gesticht, als hij voorgenoemde zaken niet geaard heeft ( kooi van faraday) helemaal :)

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Oh god niet dat gezeik over straling door telefoons.

Het is nooit bewezen dat er een verband is tussen dergelijke straling en ziekte/sterfte. En al zouden er in Nederland jaarlijks 10 mensen om doodgaan; in de derde wereld gaan dagelijks duizenden mensen dood door honger, droogte, armoede en ellende. En die hebben niet eens telefoon! Met die cijfers in je hoofd bele je wat relaxter...
Laatst gewijzigd door Captain Pervert op 28 nov 2005 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja je hebt altijd mensen die zich met een goed verhaal geld uit de zak laten kloppen.

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Ivatje »

De echte gevolgen zullen we pas over 10,20 of meer jaar zien!
Er zijn deze jaren opmerkelijk veel gevalen van borstkanker bij jonge vrouwen. Er zijn ook veel andere vormen van kanker, miskram, onvruchtbaarheid enz..Ik geloof dat dat ook iets met mobiele telefoons te maken heeft. Het is in ieder geval niet gezond om in zo`n electrosmog te leven...
Ik merk wel dat ik duizelig word als ik langer dan 5 min mijn mobieltje gebruik. Als ik mijn mobieltje naast mijn bed heb, dan kan ik slechter slapen. Ik ben misschien erg gevoelig, maar nog beter, zo kan ik op tijd de slechte invloed van die straling merken en vermijden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik merk wel dat ik duizelig word als ik langer dan 5 min mijn mobieltje gebruik.
Als je met je schoonmoeder belt zeker?

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry Ivatje,
Leuker kan men het niet maken...!!
Waarom heb jij in "vredesnaam" dan nog een een "mobieltje" in je bezit als je hierdoor zelf zo ontregeld wordt en er kennelijk voor je gevoel hierdoor meer mensen aan kanker (gaan) lijden...!!! :shock:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Ulbe »

In principe kun je het beste een GSM of DECT telefoon kopen die is voorzien met een handsfree functie,

Dan is de stralingbron niet tegen je oor, maar je kunt dan toch een heel behoorlijk gesprek voeren!, uiteraard moet de ruimte, waar je staat dit wel toelaten, een zeer rumoerige ruimte is natuurlijk totaal ongeschikt,

Er schijnt een test te zijn gedaan om te onderzoeken wat deze straling nu doet,

Er werden ratten in een glazen bak gedaan, met daarin een werkende GSM of DECT telefoon, en een dito bak zonder telefoon, dit op een afstand buiten het stralingbereik van de telefoons,

De bak waar de draadloze telefoon in stonden waren de ratten stiller, ze aten slecht, en dat deze ratten problemen kregen met organen e.d.,

Ook stierven de ratten veel eerder door niet te verklaren oorzaken,

Zelf geloof ik dit zifterij niet zo, maar waar rook is, is vuur!, misschien een onderwerp om dit nog eens goed door te onderzoeken,

Want als we over 20 jaar door straling ziek zijn geworden, is het natuurlijk wel te laat!,

Geen idee hoe ik dit onderwerp moet hanteren, wij hebben ook een setje met 4 DECT telefoons in huis staan, en we waarderen het gemak van dit systeem, maar slechter slapen doen we er zeker niet om!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

hobbes
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 19:57

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door hobbes »

Het is bekend dat de radiografische straling slecht is voor de mens, ook is het bekend dat mensen gevoelig hiervoor gevoelig kunnen zijn. Dit uit zich vaak door slecht slapen, geheugenverlies, en afnemend concentratie vermogen.

Een belangrijk cirteria is de afstand van het apparaat dat de straling afgeeft tot de mens, de tijdsduur en de hoogte van de straling.
Een gewone telefoon geeft ook straling af maar omdat de zender veel verder van je af staat dan bij een mobile telefoon die tegen je oor aan zit is de geconcentreerde straling die jou bereikt veel lager.

Overigens geldt dat natuurlijk ook voor je computer ( met scherm) , de magnetron en in extreme gevallen bij gewone elektriciteits stopcontacten naast je bed.

Met een ouderwetse draai en draad telefoon kun je overigens nog prima bellen en gebeld worden.
Door het gebruik van apparaten met een hoge stralingsdosis te beperken leef je wel gezonder, het is alleen zo moeilijk aan te tonen

Ik heb wel een mobiele telefoon voor die enkele keer dat ik bereikbaar moet zijn of onderweg iemand moet spreken, nromaal staat die vaak uit
En anders : als ze doodgaan bellen ze wel iemand anders...

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Wat heb ik gelachen toen ik die site bekeek :lol: the sky is the limit als er geld verdiend kan worden :lol:

Nooit geweten dat een waterbed of een wekker zo gevaarlijk kunnen zijn :lol:
En de prijzen, toppie, voor nog geen 100euro kan je een doos kopen die je over de DECT telefoon zet om de straling tegen te houden.
ALS dat al zin had dan kan je beter voor minder dan een cent aluminiumfolie gebruiken.

En dan deze nog :lol:
Als een arts of therapeut bij een patiënt geopathische belasting constateert, kan hij adviseren de woning te laten biosaneren, oftewel ontstoren of harmoniseren
Daar staan dus twee houten blikjes bij met een sticker er op :lol:

Die telefoon is dus gewoon een ouderwetse draadloze analoge telefoon, die storen nogal en zijn bij veel dumpwinkels wel goedkoper te krijgen :wink:

Handel is handel, maak mensen bang en ze kopen wel 8)

groeten

Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Adddie »

Willem, zo is't maar net! Geldklopperij van het ergste soort. Maar als die dure doos alle "straling" tegenhoud, dan kan het apparaat toch niet meer werken? Van hetzelfde laken een pak, bij een goedkope alu-folie versie ( zeker indien geaard -kooi van Faraday-) Ik denk dan ook dat de mensen, die zeggen te lijden onder "electo-stress" zich een ongenoegen hebben laten aanpraten. Of is de toename van borstkanker te wijten, aan het feit dat de dames hun mobieltjes tussen hun borsten parkeren? Overigens, een GSM telefoon zend zo af en toe, om het netwerk te laten weten waar ie uithangt; een decttelefoon doet dit niet! In de 70er jaren kwam ik nog wel eens op een boot, die een zender van 100.000 watt aan boord had ( en 2 van 10000 watt); de hoofdpijn die ik daar soms had, waren uitsluitend het gevolg van de rijkelijk uitgedeelde alcoholhoudende versnaperingen, niet van "straling" ( ik sliep overigens uitstekend, en doe dit nog steeds)! Onder mijn kennissen, bevinden zich ook lieden, die de vaderlandse/wereld-omroepzenders bedienen, en mensen die, zoals ik zendamateur zijn, en die nergens last van hebben (gehad) Maar ik blijf het vervelend vinden, als de buurman hier aanbelt, omdat hij een streepje op z'n t.v. zag, of zijn brommer niet wil starten, en hij dit toeschrijft aan mijn "straling" Wat dat betreft kun je mij dit soort onbenullen, niet genoeg geld uit de zakken kloppen, met geneuzel over "stralings-arme" telefoons en/of electro-stress :wink:

Ad.

frankie41
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2006 10:16

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door frankie41 »

Beste Hobbes,
Als jouw magnerton straling afgeeft zou ik hem acuut het huis uit flikkeren want dan is er serieus iets mis mee . Een magnetron werkt namelijk met electro magnetische golven . Dit is uigevonden in de tweede wereld oorlog als een soort radar voor engelse vliegtuigen .
Dat deze piloten niet bij bosjes het loodje hebben gelegd moet (in jouw optiek ) wel opmerkilijk zijn te noemen .
Kleine test: houdt een mobiele telefoon naast een t.v. die aanstaat en kijk wat er met het beeld gebeurd .Vrijwel niets .
Doe nu hetzelfde met een luidspreker die speelt en het beeld zal vervormen .
Die lui die je deze angst aanpraten zijn niet uit op je welzijn maar op je portomonee .
En dan klinkt straling (met radioactiviteit in je achterhoofd ) natuurlijk een stuk enger dan electro magnetische golven waar ook een mri scan apparaat mee werkt . Daar vallen ook slachtoffers maar dat komt omdat zich metalen voorwerpen binnen het bereik van het veld bevinden . Endat veld is sterk en reikt metyers ver .

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Frankie 41;

Kleine test: houdt een mobiele telefoon naast een t.v. die aanstaat en kijk wat er met het beeld gebeurd .Vrijwel niets .
Doe nu hetzelfde met een luidspreker die speelt en het beeld zal vervormen .

---------------------

Beste Frankie,


Een tv reageert niet op straling, wél op een sterke magneet!,

Achter op een luidspreker zit een sterke magneet, wanneer de luidspreker niet is "afgeschermd" en je zet deze luidspreker naast een tv, zie je de wonderlijkste kleuren!, omdat het beeld van de tv gedeeltelijk magnetisch in de tv wordt geregeld,

Pas echter op met magneten bij tv's!, ze kunnen op deze manier vlekken in het beeld brengen die alleen door een reparateur kunnen worden verwijderd, d.m.v. demagnetisatie, het toestel zelf heeft ook een automatische demagnetisatie, maar is in sommige gevallen te zwak om zelf de vlek te kunnen verwijderen!,

Dus luidsprekers wég houden bij de tv, ( veel luidsprekers voor home cinema- of hifi sets zijn tegenwoordig afgeschermd, en storen niet op de tv ),

Je bent er heel snel achter wanneer de luidsprekers zijn afgeschermd of niet, vlekken in beeld bij plaatsing luidsprekers?, de luidsprekers uit de buurt houden van de tv, probleem opgelost.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

frankie41
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2006 10:16

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door frankie41 »

Beste Ulbe ,
Nu ben ik nog niet op de hoogte t.a.v. je standpunt m.b.t. de gevaren van de straling van (mobiele) telefoons .
Ik denk namelijk dat het allemaal nogal overtrokken wordt want volgens mij is er geen toename van hersentumoren en vroegtijdige senieliteit als gevolg van telefoneren .
Daarbij komt dat de oorzaak van een ziekte zoals kanker vaak moeilijk is te achterhalen .
Ik heb zelf op oncologie gewerkt en daar lagen ook mensen met terminale kanker die nooit gerookt hadden en gezond aten .
De schuld geven aan een telefoon of umts mast is een product van angst en niet van rationeel denken .
Ik heb wel eens gezegd dat ze van mij gerust een kerncentrale in mijn tuin mogen zetten , liever dan dat ik onder de rook van een kolencentrale zou moeten wonen , het zal dan wel een kleine kerncentrale worden want mijn tuin is niet zo groot . :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het gaat zelfs zo ver dat gemeentes de vergunning voor een UMTS mast intrekken omdat een paar buurtbewoners klagen over gezondheidsklachten. BELACHELIJK !!!!

Omdat een paar mensen het tussen de oren niet allemaal op orde hebben, moet de vooruitgang tegengehouden worden.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zet die dingen dan bij jezelf op het dak. Ook particulieren met een redelijk , vrijstaand, onderkomen kunnen zich hiervoor aanmelden.

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door antialles »

Weet je wat het is, die zogenaamde groenlinksers etc die moeten ook geld verdienen. Dus zorg je eerst voor een vaag schimmig onderzoek waarin je zegt dat mobiele telefoons heel erg eng zijn. en ga je daarna een stralingsarme telefoon leveren.

pure marketing. Die groenlinksers, weten inmiddels ook hoe het kapitalisme werkt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Straling arme telefoon

Ongelezen bericht door S. »

Dat zijn niet de groenslinksers die dat doen, dat zijn ondernemers die een centje ruiken. :wink:

Gesloten