LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je geïntimideerd voelen, is niet hetzelfde als geïntimideerd worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
12 mei 2020 23:55
Je geïntimideerd voelen, is niet hetzelfde als geïntimideerd worden.
Dat onderscheid is altijd subjectief. Een goede leidinggevende acteert op allebei.

Powerbank12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2019 13:55

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Powerbank12 »

Kort maar krachtig: nee daar mag nooit naar gevraagd worden. Verplichte 'vakantie' kan ook niet zomaar. Wel verlof, in overleg met jou, maar niet ten koste van je eigen vakantiedagen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

buiten dat een teamleider niet met anderen over jouw mag spreken en al helemaal niet over je gezondheid leg een dossier aan, bewaar alles wat er zich afspeelt, vraag ook je collega's dit te doen en leg dit voor aan je advocaat....

ga naar je huisarts en vraag hem een verklaring omtrent je HUIDIGE conditie, wel of niet ziek en wat dan eventueel....

Protesteer schriftelijk bij je werkgever over deze gang van zaken, stel daarin tegelijk dat je arbeidsgeschikt bent en het niet eens bent met de ziekmelding, meld je ook gewoon op je werk, als je dan naar huis gestuurd word is dat aan je teamleider maar niet aan jezelf....


Op deze manier laat jij zien dat er niets met je aan de hand is EN dat je werkwillig bent....

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Je had je gelijk ziek moeten melden en de procedure opvolgen. Je komt dan van zelf bij de bedrijfsarts. Ik zou nooit verplicht verlof opnemen behalve de drie dagen die ze per jaar aan kunnen wijzen voor iedereen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mijn informatie, in dit topic alhier terug te vinden, is er afgelopen woensdag een gesprek geweest. Hoe een en ander verlopen is, is nog niet gecommuniceerd. Misschien komt dat nog.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Melviinbl »

witte angora schreef:
15 mei 2020 18:31
Volgens mijn informatie, in dit topic alhier terug te vinden, is er afgelopen woensdag een gesprek geweest. Hoe een en ander verlopen is, is nog niet gecommuniceerd. Misschien komt dat nog.
ik heb haar een privébericht gestuurd. Ben zelf actief met het helpen van collega's die terugkeren uit verzuim. Daardoor veel informatie over de procedures. Geen reactie gehad. Bericht is al dagen geleden gestuurd. Ben ook benieuwd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

De TS is afgelopen donderdag nog terug geweest:

Lid geworden op:
07 jul 2009 20:40
Laatst actief:
15 mei 2020 09:50

Kennelijk is er geen behoefte meer om te reageren, of is er een spreekverbod, dat kan ook nog.

sake1987

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het is zo wie zo niet handig om een arbeid conflict op de media te plaatsen. TS had vanaf het begin de vakbond al ingeschakeld en mijn ervaring is, dat zij je prima kunnen bijstaan.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Melviinbl »

sake1987 schreef:
16 mei 2020 08:11
Het is zo wie zo niet handig om een arbeid conflict op de media te plaatsen. TS had vanaf het begin de vakbond al ingeschakeld en mijn ervaring is, dat zij je prima kunnen bijstaan.
Klopt. Gebruik van een persoonlijk belangenbehartiger is heel normaal in ons bedrijf. Management vind dat ook normaal ivm kennis en bijval voor werknemer.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Geachte mevrouw.

U heeft een probleem. Omdat u een bedreiging bent voor uw incompetente teamlijder, ( geen taalfout.)

Ik ben ervaring kundige, Laat u niet imponeren. Uw zienswijze is de juiste, Laat u niet onzeker maken.

Dat is uw team lijder, Hij is bang voor u. Spreek uit ervaring in meerdere zaken en later meerdere hulpaanvragen.

Weer een bewijs dat mensen lid moeten worden van een vakbond. Daar is de kennis en de hulp.

Wetenschappelijk bewijs; Vakbondsleden worden veelal ouder dan niet leden.

Dat is begrijpelijk. Leden worden geïnformeerd met wet en regelgeving. Die krijgen scholing en laten zich niet imponeren door

foute boven hen geplaatsen. Die geen kennis hebben. Kunnen deze mensen niet imponeren. Dus geen bloed druk verhoging.

Vr.groet, Henk.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19


Wetenschappelijk bewijs; Vakbondsleden worden veelal ouder dan niet leden.

Sorry moest even grinneken..
Heeft u een bron? Dit klinkt als tommy teleshopping namelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19
U heeft een probleem. Omdat u een bedreiging bent voor uw incompetente teamlijder, ( geen taalfout.)
Grappig dat je dit soort conclusies trekt op basis van het verhaal van TS.
Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19
Ik ben ervaring kundige, Laat u niet imponeren. Uw zienswijze is de juiste, Laat u niet onzeker maken.
Als TS de waarheid schrijft dan blijft het vreemd, welk belang heeft de teamleider erbij om iemand 2 weken thuis te laten zitten, die al eerder direct naar de bond is gestapt na een kleine overtreding.
Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19
Wetenschappelijk bewijs; Vakbondsleden worden veelal ouder dan niet leden.
Ik kan nergens bewijs vinden van dit wetenschappelijk bewijs. Let wel dit soort zaken roepen zonder bron vermelding maakt veelal de rest van uw post ook een beetje dubieus.
Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19
Dat is begrijpelijk. Leden worden geïnformeerd met wet en regelgeving. Die krijgen scholing en laten zich niet imponeren door
foute boven hen geplaatsen. Die geen kennis hebben. Kunnen deze mensen niet imponeren. Dus geen bloed druk verhoging.
Ik begrijp wel met dit soort uitspraken waarom je een probleem had met je teamleider.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door witte angora »

Henk Terpstra schreef:
19 mei 2020 01:19
Geachte mevrouw.

U heeft een probleem.
Goh... :lol:

Altijd fijn als mensen openstaande deuren intrappen. :roll:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het hele verhaal van Henk is één grote aanname en reflectie van zijn eigen issues. Er kan best een kern van waarheid inzitten, maar nuttig zijn dit soort bespiegelingen natuurlijk niet echt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door kuklos »

@Henk Terpstra, je wordt een stuk serieuzer genomen als je bij een claim dat iets wetenschappelijk bewezen is je ook de bron voor die claim zou plaatsen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op zich ben ik het wel eens met de aansporing lid te worden van een vakbond.

Naar een eventuele onderbouwing van die leeftijdclaim ben ik wel benieuwd. (Maakt het ook uit hoe lang je lid bent, en van welke bond?)

sake1987

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erthanax schreef:
19 mei 2020 11:03
Op zich ben ik het wel eens met de aansporing lid te worden van een vakbond.

Naar een eventuele onderbouwing van die leeftijdclaim ben ik wel benieuwd. (Maakt het ook uit hoe lang je lid bent, en van welke bond?)
Ben al meer dan 30 jaar lid dus, hoop wat jaartjes gesprokkeld te hebben.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
19 mei 2020 11:03
Op zich ben ik het wel eens met de aansporing lid te worden van een vakbond.
Ik niet - vakbonden zijn voor mij een fenomeen uit de vorige eeuw.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Teamleider uit zich over mijn gezondheid

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, je kan echt wel zelf opkomen voor de eigen rechten.

Gesloten