LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkoopterreur

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Verongelijkt
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:45

Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door Verongelijkt »

Ik sta ingeschreven bij het 'Bel me niet' register en van tijd tot tijd check ik of dat nog steeds klopt. Tot zover geen probleem.
Maar ondanks dat ik in dat register sta ingeschreven, wordt ik toch telefonisch benaderd door personen die beweren geen verkoper te zijn, maar me ondertussen wel proberen over te halen tot de overstap naar een andere energieleverancier.

Aangezien het 'Bel me niet' register voor deze organisaties niet veel voorsteld, beroep ik me dus op 'het recht van verzet'. Ook dat maakt geen indruk en de verkoper gaat gewoon door en beweert toestemming tot telefonisch contact te hebben verkregen van mijn huidige leverancier.

Hoe vind je zoiets? :evil:

Ik heb dus maar besloten om net zo onbeschoft te zijn als zij en de telefoon in hun oor op te hangen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door scontra »

Verongelijkt schreef:Ik sta ingeschreven bij het 'Bel me niet' register en van tijd tot tijd check ik of dat nog steeds klopt. Tot zover geen probleem.
Maar ondanks dat ik in dat register sta ingeschreven, wordt ik toch telefonisch benaderd door personen die beweren geen verkoper te zijn, maar me ondertussen wel proberen over te halen tot de overstap naar een andere energieleverancier.

Aangezien het 'Bel me niet' register voor deze organisaties niet veel voorsteld, beroep ik me dus op 'het recht van verzet'. Ook dat maakt geen indruk en de verkoper gaat gewoon door en beweert toestemming tot telefonisch contact te hebben verkregen van mijn huidige leverancier.

Hoe vind je zoiets? :evil:

Ik heb dus maar besloten om net zo onbeschoft te zijn als zij en de telefoon in hun oor op te hangen.
Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik zeg altijd dat hun niet mogen bellen omdat ik een NEE/NEE sticker op mijn telefoon heb zitten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt een klacht indienen bij Consuwijzer.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door renewouters »

scontra schreef: Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:
Superkinderachtig. De mensen die je met zo'n fluitje treft doen dat werk ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door harkja »

renewouters schreef:
scontra schreef: Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:
Superkinderachtig. De mensen die je met zo'n fluitje treft doen dat werk ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen.
Respect voor deze reactie niet iedereen kan een manager zijn :wink:

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik doe dan net alsof ik doof ben in dit geval. Na diverse herhalingen van hun verkooppraatje hangen ze op en bellen ze niet meer terug.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door Brahms »

Vaste telefoon (echt iets uit de vorige eeuw) de deur uit gedaan.
Naast veel lagere 06 kosten geen verkoopbellers meer !

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door thecure »

renewouters schreef:
scontra schreef: Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:
Superkinderachtig. De mensen die je met zo'n fluitje treft doen dat werk ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen.
Ja en? dat is nog steeds een keuze. Je kunt ook kiezen voor een baan waar mensen wel blij van je worden. in de zorg of zo, of als banketbakker :D

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door chrisd1 »

renewouters schreef:...werk...
??; mensen lastig vallen, die al hebben aangegeven daar niet van gediend te zijn??

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door renewouters »

chrisd1 schreef:
renewouters schreef:...werk...
??; mensen lastig vallen, die al hebben aangegeven daar niet van gediend te zijn??
Tsja, niet iedereen kan een wereldverbeterende baan als jij hebben. PS: wat doe jij eigenlijk?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door renewouters »

thecure schreef:
renewouters schreef:
scontra schreef: Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:
Superkinderachtig. De mensen die je met zo'n fluitje treft doen dat werk ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen.
Ja en? dat is nog steeds een keuze. Je kunt ook kiezen voor een baan waar mensen wel blij van je worden. in de zorg of zo, of als banketbakker :D
Jij denkt werkelijk dat call center medewerkers zo'n baan kiezen om mensen te gaan pesten of zo? PS: die banketbakker is weer verantwoordelijk voor overgewicht bij veel mensen.....

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door Mark1992 »

renewouters schreef:
scontra schreef: Heel verstandig !! Eerst even een fluitconcert geven met een scheidsrechtersfluitje doet ook wonderen ! :lol:
Superkinderachtig. De mensen die je met zo'n fluitje treft doen dat werk ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen.
Moeten zij dan hun geld verdienen door zelf na het aangeven van de persoon door te gaan? Tuurlijk moeten zij geld verdienen, maar zij moeten ook de persoon respecteren die aangeeft GEEN interesse te hebben. Dan moet je gewoon kappen. Wie is er dan kinderachtig? De persoon die een fluitconcert uitvoert of de persoon die doorgaat terwijl er is aangegeven door de persoon GEEN interesse te hebben?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door chrisd1 »

renewouters schreef:
chrisd1 schreef:
renewouters schreef:...werk...
??; mensen lastig vallen, die al hebben aangegeven daar niet van gediend te zijn??
Tsja, niet iedereen kan een wereldverbeterende baan als jij hebben. PS: wat doe jij eigenlijk?
Je solliciteert naar een melding voor op de man spelen.

stofzuigertje

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een sticker naast de bel en fluitje voor mensen die niet kunnen lezen en aan de deur ongeveer 12x per jaar langs komen voor voordeliger......

Ja, naast telefoon ook gezeur aan de deur.....
Ik moet wel kijken wie er komt wegens collecte en zo of de vele online pakjes!

Ik moet dus 12x of meer per jaar de stroom voor de bel betalen en zij beloven goedkoper....
Dan mag ik ze best terug fluiten en de als de buren mijn fluitje horen doen ze niet eens open!


Eigenlijk moeten we de mensen die wel aan de deur kopen of per telefoon een straf geven.
Omdat er wel eens iemand tussen zit is langs de deur gaan of opbellen rendabel.
Ook als je graag wilt, niets kopen en online dezelfde aanbieding zoeken....

Als je toch iets koopt is dat goede buurt en krijgen al je buren gezeur aan de deur of per telefoon!
Verder werkt Bel met Niet niet als je via buitenlandse aanbieder gaat bellen, dan is dat legaal want alleen voor NL geld dit register.
Dat is het gat in de wet helaas... net als de Microsoft bellers die mij als Linux gebruiker lastig vallen!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Telefonische verkoopterreur

Ongelezen bericht door yan »

Even hun bedrijfsgegevens opvragen en zeggen dat de factuur voor het telefonisch consult wordt opgestuurd.

Gesloten