LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

De mensen achter Terra Vitalis, zijn dezelfden die geholpen hebben om Goodwood groot te maken. Het zijn echter ook dezelfde jongens achter belggingsclubs uit Duitsland, zoals American Futures & Options en Cogenius.

Denk toch eens na met zijn allen....I'll rest my case.

Ik ben jaren geleden al eens in contact geweest met de redactie van Radar, heb daar volledig openheid van zaken gegeven. Daar hebben ze niets mee gedaan, wat mij ten zeerste verbaast.

hardcopy
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2009 16:21

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door hardcopy »

En heb je hier ook een onderbouwing van? Namen en rugnummers graag! Mij is namelijk verteld dat niemand meer van het 'oude' terra vitalis meer in het nieuwe bedrijf zit.

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Zeg ik dan dat de huidige TV-kliek ook de jongens zijn van vroeger?
Volgens mij niet....

Ze zijn nog wel steeds actief, op allerlei gebieden. Als je een beetje rondspeurt, kom je er zelf ook achter. Wat ik zeg is dat die jongens al jaren (20) bezig zijn. Dat kunnen ze omdat er nog steeds legio (what's in a name) mensen zijn die denken dat ze erg rijk kunnen worden met bijna niets doen. Zolang er van die goedgelovigen rondlopen, zal deze handel altijd succesvol zijn.

Kleine rekensom: 1Ha (1100 stekjes) kost een belegger op dit moment € 39408. Volgens de site van de stichting gaat 32% naar de trust (...)
Volgens de prospectus gaat er 35% op aan kosten voor marketing, verkoop en ondersteuning en gaat er 65% op aan de aankoop, aanplant en onderhoud. Daarnaast gaat er wat van dat percentage op aan registratie, kwaliteitscontrole, administratie- en beheersactiviteiten van de stichting. Daar zit een aardige discrepantie in, zou ik zeggen.

Je kan echter een hectare bosgrond in Costa Rica of Brazilië kopen, planten en voor 20 jaar onderhouden voor $2500. Daar zit dus ook al een aardig prijsverschil in.

Als je de prognose berekent op $2500, dan kom je over 20 jaar aardig in de buurt van die €40000. Daarmee kan je dus precies je eigen inleg/lening terug verdienen. Als je de berekening echter los gooit op de inleg van €40000, kom je op de beloofde gouden bergen (€204.712), maar je zou je dit af moeten vragen: wie gaat dat enorme bedrag voor een hectare teak neerleggen?

Niemand dus. De opbrengst na 20 jaar is een kleine €40000.

Dit spelletje wordt al jaren gespeeld en zal nog jaren worden gespeeld.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

hoe kom jij (anoniem11) aan al die informatie?

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Noem het maar inside-informatie.
Kan je daar mee leven?

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Qua rendement zit het wel goed, heb 7500,= ingelegd en heb nu een gegarandeerde doorverkoop van 14800,= en dat in 5 jaar.
Dit kwam ik ook nog tegen...eerder in deze topic.
Het feit dat een participatie door verkocht kan worden aan een andere participant, wil niet zeggen dat het rendement daadwerkelijk behaald is. Dit is gewoon een inhouse-match, stukjes plantage die al wat langer liggen en daardoor duurder zijn en onderling verkocht kunnen worden. Als er al iemand is die dat neerlegt voor een stukje, zie jij er niets van. Er zijn nog delen van aanplantjaren die niet zijn verkocht, daar zal het geld op worden weggeschreven. Jij blijft gewoon met je intiële aankoop zitten....

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

En om het verhaal compleet te maken nog het volgende...

Uit de jaarrekening van TV over 2007:

Het vermogen van de stichting (je weet wel, daar waar de trust in zit en 35% van de centjes van de beleggers): € 126.205

Totale inkomsten over 2007: € 16.401.202

Is er toch eventjes meer dan € 16.000.000 opgegaan aan, ja aan wat eigenlijk? Doen ze goed.... :D

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door loudy »

zijn er dan echt geen lezers van dit forum die dit jaar een uitbetaling van hun participatie hebben gehad? na telefonisch contact te hebben gehad met TV is mij verteld door een medewerker dat ze de laatste tijd een enorme inhaalslag hebben gemaakt met het uitbetalen van hun participatie's. ik geloof ze helaas niet zo, met andere woorden: ik geloof er helemaal niets van!! ben benieuwd naar jullie reaktie's

medegedupeerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 17:05

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door medegedupeerde »

Volgens mij is het overduidelijk dat de laatste jaren niemand een uitbetaling heeft gehad.
Zijn er soms nog mensen die geloven in de 'mooie' woorden van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]..ongelooflijk waar deze persoon het lef en de arrogantie vandaan haalt!!

anoniem 11111
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem 11111 »

Het is jammer dat er maar één iemand of misschien een paar mensen zich melden op deze site welke wel geld hebben ontvangen.

Helaas is alles een beetje anders gelopen omdat er onder geen beding wederverkopen mochten plaats vinden van de zogenaamde topper H.N. aan het het roer van PBMG.

Want anders zou hij zijn € 60.000,00 per maand niet ontvangen en dat mag natuurlijk niet in gevaar komen als je een groot gezin moet onderhoudn en hoge kosten hebt aan privé scholen en reisje naar Marbella.

De stichting is een goede onderneming en helaas misbruikt door H.N. die nu vrolijk met het bestand van Terra, welke hij heeft mee gepikt om een ander product te verkopen.

Ik hoop dat de mensen zich goed verdiepen in deze persoon, op het net is genoeg te vinden met vele slachtoffers.

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Het zijn juist de ''wederverkopen'' (lees: onderlinge verkopen) die veel geld hebben opgeleverd. Dat Hans N. dat heeft tegen gehouden is natuurlijk klinkklare onzin. Een zogenaamd ''mandje'', een aantal hectares van verschillende plantjaren, leverde een bedrag op van vele tonnen. In plaats van bestaande participanten daarin te laten meedelen, zijn daar gewoon stukken voor verkocht die er nog stonden.

Dat scheelt je dan weer het bedrag van aankoop (plus waardestijging)dat je terug moet geven aan de initiële belegger. Dat is dé reden dat er geen of bijna geen participanten hebben doorverkocht. Er is meer dan 100 meloen aan nieuwe markt gegenereerd, daarbij is echter uitgegaan van het aantal verkochte hectares. De daadwerkelijke opbrengst en inkomsten, ligt nog vele malen hoger.

anoniem 11111
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem 11111 »

Kan je vertellen dat ik zelf klant ben geworden via en kennis van mij die daar heeft gewerkt. Die persoon heeft mij uitgelegd hoe alles in mekaar steekt. Door dat Hans N te veel kosten maken moesten er alleen maar nieuwe hectares verkocht worden want aan de door verkoop van de hectares van de klanten verdiende hij te weinig, hij had geld nodig voor zijn hoge declaraties en eigen absurt hoge loon,als er één niet te vertrouwen is dan is hij het wel. Inmiddels weet ik dat hij van uit de P.C. ( de sjieke winkel straat een kantoor rundt, waar hij weer vrolijk verder gaat met zijn praktijken. Mensen wees gewaarschuwd, doe geen zaken met hem, en mocht je het nu toch doen dan is het je eigen schuld. Grond kopen die niets waard is en nooit iets waard zal worden.Hans N is echt een witte boorden crimineel die inverband word gebracht zeer beruchten criminelen. Schade dat er een vergunning is uitgegeven aan zo een persoon.

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Ik weet niet wie je kennis is, maar hij weet er geen hout van. Lang leve de woordspelingen. Het feit dat hij daar werkte en jou heeft aangedragen als nieuwe klant, bewijst wel dat hij niet het fijne er van wist.
...Die persoon heeft mij uitgelegd hoe alles in mekaar steekt.
Heb je hem of haar achteraf nog bedankt?

Reken even mee, mijn beste: een nieuwe hectare voor €40.000 of een reeds bestaande hectare (die nog niet eerder verkocht is...) voor een kleine €85.000. Welke zou jij verkopen? Een hectare die al 5 jaar staat is erg goed te verkopen aan de mensen met iets meer centjes. Als de uit de hand gelopen declaraties al de reden was dat Hansje aan de kant moest (wat niet de reden was...), dan zou hij toch eerder voor de 85 gaan. Kan je iets meer uitgeven, toch?[/quote]

anoniem 11111
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem 11111 »

Helaas lag het toch even anders, heb zoals je zegt inside information en geloof mij maar, het is geen klets praat. Op een nieuwe hectare ontving Hansje H. 40 tot 45% en op een door verkoop hectare de geldende verkoop procenten die gemiddeld 15% bedroegen. Dus 45% van € 40.000,00 is nog altijd meer dan 15% van € 85.000,00.

Al met al erg jammer dat de belangen van Hansje H. groter waren dan het voort bestaan van de verkooporganisatie en alle betrokken personen die netjes hun werk deden zoals hij het opdroeg, hij heeft voor veel leed gezorgd en uiteindelijk daarmee ook nog eens Terra Vitalis beschadigd. Hij is niet meer dan een ordinaire geld wolf.

Gelukkig is het voor mij niet van toepassing want ik wacht op de eindkap, heb er alle vertrouwen in dat hout geld op gaat leveren en de stichting deze aan mij netjes zal uitbetalen.

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Hahaha, vooral dat laatste is kostelijk.

Je haalt 2 dingen door elkaar:
De provisie waar je over praat (15-20%) is inderdaad de provisie die afgedragen moet worden bij tussentijdse verkoop. Die niet of bijna niet plaats vindt trouwens.

Nieuwe hectares van 5 jaar oud leveren echter gewoon meer op, en daar blijft nog veel meer van hangen dan de door jou naar voren gebrachte 40-45%. Wel eens gehoord van de term ''loaden''?
Ik zou zeggen: blijf lekker naar je bomen kijken. Blijf vooral verwachten dat over een x-aantal jaren er iemand is die dat enorme bedrag gaat neerleggen voor die paar bomen. Ik heb nieuws voor je, die is er niet, komt er niet en is er ook nooit geweest. De uiteindelijke opbrengst zal net voldoende zijn om jou je inleg terug te geven. En dan heb je nog mazzel...

anoniem 11111
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem 11111 »

ha ha ha ha ha ha wat een kneus zeg, jammer dat je zo kort zichtig bent en je vriendje hansje H de oplichter in bescherming neemt. En gelukkig weet ik van de hoed en de rand en dan ook nog eens de exacte bedragen, succes verder met je zielig leventje vriendje van Hansje Noomen

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Ik een vriendje van Hans?
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar goed.

Iemand die van de hoed en de rand weet, maar wel is gaan beleggen via Terra Vitalis, dat riekt toch naar een discrepantie in je eigen verhaal en verklaringen. Het feit dat je er ingestonken bent zegt meer dan genoeg over je kennis van zaken in deze.

Dat ik Hans N. persoonlijk ken en in het verleden vaker met hem te maken heb gehad, wil niet zeggen dat ik zijn vriend ben. Een goede lezer had ook opgemerkt dat ik van alles wat de gehele club gedaan heeft op de hoogte ben*. Dat ik hier vertel hoe het in zijn gang gaat en ging, geeft aan dat we niet bij elkaar op de koffie komen.

Het is een beetje jammer dat je je eigen ongenoegen over de gehele gang van zaken, projecteert op een persoon. Dat je hier zelf op het topic bent, geeft al aan dat je er een slecht gevoel bij hebt.

*Zie andere topics, ook die over Legio-Lease.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

hans is in staat geweest om een goed lopende hobbyclub om zeep te helpen!!! maar dat ligt in het verleden! het huidige terra vitalis is een slap aftreksel van wat het was in zijn hoogtijdagen voor dat bobje en hansje binnen kwamen! de curator en de fiscus mogen zich daar verder over buigen!!!! het huidige terra is ziek, de toezichthouder en bestuurder zijn onzorgvuldig geweest in het controleren van de bvs! het is dan ook kansloos dat dezelfde club die gefaald heeft in het verleden het tot een goed eind brengt, heb onlangs ingefluisterd bij de afm dat het een goed idee zou zijn om terra te verplichten een openbaar register te maken van de participaties die wederverkocht moeten worden en daarbij gemiddelde tijdsduur aan te geven! hetgene wat me stoort is dat nieuwe teakbelleggers nog steeds te horen krijgen dat het produkt makelijk wederverkoopbaar is! mocht iemand echt geintereseerd zijn over wat er gebeurd is in het verleden van terra dan kan je het hier vragen! ben immers 1 van de oprichters
wil je werkelijk een bewijs zien van het leegtrekken van de gebroeders noomen van de hut...ga dan naar you tube en zoek op pbmg! de dag dat hans geschorst werd hebben we 2 cameraploegen laten draaien bij het pand omdat wij zo onze vermoedens hadden
knuffels aan de bomen....ik begrijp dat ze goed groeien en rendement opleveren
TIP. klanten zouden gemeenschapelijk om transparantie moeten vragen wellicht zou dion bartels dat kunnen doen voor klanten!

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

over de jaren heen dat terra hectares ingekocht heeft in costa rica waren er veel invloeden op de marge! daardoor is er geen vast percentage te noemen wat links bleef of rechts ging! 1 belangerijk onderdeel is de koers verhouding tussen de euro en de dollar de klanten betaalde in euros en terra kocht in in costa rica met dollars, we weten allemaal inmiddels hoe dat zich ontwikkeld heeft vanaf 2000 ! uiteindelijk is het niet belangerijk wie wat verdiend heeft, het zou er om moeten gaan dat de klant krijgt wat hem beloofd is! te weten 10,5 % en verhandelbaarheid na het 5e jaar ! de eerste tussenkap is geweest en klanten hebben hun centjes daarover ontvangen van de stichting.....het punt blijft de verhandelbaarheid!!! het huidige regime heeft niet begrepen hoe duurzamheid functioneerd, openheid en transparantie is daar de basis van ! van toor en van mens hebben te lang in bed gelegen met hansje om dat nu nog te kunnen!! zie hier waarom een stichting die tot aan 4 jaar geleden 3 uur per dag op tv was en 12 paginas in de national geographic had nu mee omgaat, na alle gebeurtenissen van de laatste jaren zou je verwachten van zo een stichting dat ze meer inhoud over de problemen en oplossingen naar buiten brengt zodat er in deze moeilijke branch inzicht ontstaat en zuur ex personeel en hersenspinssels van 3e ingeperkt worden!!! alleen als je als toezichthouder en bestuurder dingen gedaan hebt die je imago zo kunnen schaden...............kom je niet snel kennelijk tot zo een keuze!!! leiders die hun eigen belang voorop hebben staan boven die van de club zijn ten alle tijden verkeerd bezig
o,ja hans noomen is de moeite van de discusie niet waard
de vis bij terra is rot bij de kop!!!

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Erg nobel van je om er van uit te gaan dat TV in het begin een echte firma was, of in je eigen bewoordeingen: een uit de hand gelopen hobbyclub...

Er komt een dag dat je uit de droom wordt geholpen, TV is nooit begonnen met het doel geld voor beleggers te verdienen. Maar misschien leren jullie dat over een aantal jaren, aangezien jullie geen verhaal willen aannemen van een insider.

Succes verder.

Gesloten