LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door jdek »

hermanb

Jij hebt gelijk.

Info heb ik overigens van interview met Docters van leeuwen via RTL Z. is vast terug te vinden.


Terra Vitalis heeft inderdaad voldoende stekjes, maar jij mag ze kopen.

En je voorstel om onzin te scheiden van betrouwbare berichten, mag de reclame daar dan ook bij misschien?

Mijn berichtgeving is misschien niet zo positief als de jouwe, maar het doet mensen wel 2x nadenken voor ze grote bedragen investeren.

Want die beroemde noorderzon wordt onder de aanbieders ook ruim aanbeden!!!!

Verder schrijf jij:
Dat is het eeuwenoude probleem van beleggen: een bedrijf is zo goed of zo slecht als de manier waarop er over gepraat wordt.

Nou hier ben ik het dan even niet mee eens. Een bedrijf is volgens mij net zo goed of slecht naarmate de bedrijfs cijfers deugen.

Goede voorbeelden van jouw ideologie zijn Enron Amerika en kleiner Ahold. Beide de lucht in geprezen op drijfzand

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Zo, daar was ik weer:
Het perceel wat ik wilde verkopen staat NA 1 JAAR nog steeds te koop.
"Er zijn geen gegadigden om te kopen" en "we zijn er mee bezig" maar uiteindelijk schiet het niets op, en gebeurt er ook niets.
Mijn vertrouwen in deze onderneming is verre beneden peil en ik zou ook niemand willen aanraden om dit product te kiezen (tenzij je teveel geld hebt en er toch niets mee doet)
E-mails blijven onbeantwoord, telefonisch terug bellen hebben ze nog nooit van gehoord, maar beloften doen daar zijn ze juist weer goed in.

Rody492
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Rody492 »

Hallo iedereen nadat ik op de uitzending over terra vitalis hoorde schrok ik wel een beetje want ik was al investeerder maar mijn minimale looptijd is nu voorbij en ik heb mijn stukje verkocht .Het heeft mij ongeveer 9% rendement opgeleverd per jaar .Dus ik ben erg tevreden en ik vind na al die negatieve publiciteit dat het nu ook eens tijd is om wel de positiefe kanten van zo een bedrijf te laten zien want de gedachtengang erachter is uiteraard uitstekend.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Hoelang heeft dat geduurd voordat je het land kwijt was??
Mijn stuk is nog steeds niet verkocht en ik ben nu 15 maanden onderweg hiermee

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 01 Okt 2007 19:48 door hermanb


Als Tros radar (en anderen) nu eens goed de feiten gaat scheiden van de onzin-berichten, krijgen mensen misschien weer vertrouwen.
Dus het zijn alleen maar onzin-berichten in jou ogen omdat mensen anders misschien beter gaan uitkijken en dat is kennelijk niet jou bedoeling. Ik kan je nu vast al zeggen dat er geen berichten zullen worden verwijderd want de tros houd wel van een scherpe discussie op dit forum.Jammer, maar de waarheid is soms hard.

Mvg Jor.

Rody492
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Rody492 »

Dit heeft mij ongeveer een 2 maanden geduurd dus ik snap het probleem niet zo en het was ook nog eens 0.25 HA dus de commotie niet echt en ja ik ben het er ook mee eens dat radar ook nog weleens een positief bericht mag plaatsen maar ik denk dat dat niet kijkcijferschokkend is.

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

onder tussen alweer 17 maanden onderweg en er lijkt geen schot intekomen met de verkoop van mijn teak.
na januari zouden ze gaan adverteren ik kom ze zelf nergens tegen laatstaan mensen die hun hellemaal niet kunnen. en zolang niemand mijn teak wil kopen ben ik er niet vanaf. heber steeds minder vertrouwen in dat ik op korte termijn een bedrag mag verwachten als opbrengst van mijn teak.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Enkele keren telefonisch met hun gesproken en uit de gesprekken kunnen halen dat het niet goed ging met het bedrijf, bijna failliet.
Nu er weer wat geld is komt er ook weer wat lucht en kunnen ze weer wat uitvoeren. Met andere woorden: volgens mij heeft alles een tijdlang op zijn gat gelegen en werd er niets gedaan, nu kunnen ze voorzichtig aan weer bezig.
Maar de verkoop van mijn stuk is nog steeds niet doorgegaan, kon nog wel 6 tot 8 maand duren werd er gezegd........

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

heb het idee dat we gewoon aan het lijntje gehouden worden en dat er telkens als er gebeld word dat weer een paar maand bij komen om klant gerust testellen.
word eens tyd dat de afm daar naar gaat kijken.
ze kunnen wel mooi zeggen dat ze afm gekeurt zijn maar wat houd het in. word misschien eens tyd dat radar der zelf naar gaat kijken en wat dingen uitzoekt want als consument bereik je toch niks.

remisc
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2008 14:34

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door remisc »

ik heb geen enkel belang in terra vitalis, maar wel ogen...

de financiele bijsluiter zegt: risico zeer hoog!

download en lees: risico dat u het geld kwijt bent na 3 en 20 jaar: zeer groot!

tel uit je winst!

Rody492
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Rody492 »

Dames en heren ik begrijp niet dat jullei zo over terra vitalis denken ik heb niets anders dan alleen maar goede dingen te zeggen over ze .Mijn intuite zegt dat jullie misschien bij de concurrent werken en hun zwart wilt maken ofzo iets??? Maar wat ik niet hoop want dat zou wel erg zielig zijn .Wat ik ook heb gehoord dat ze hun eerste tussenkap binnenkort gaan uitbetalen en dat dat veel hoger is dan verwacht ik denk dat dat dan wel genoeg moet zeggen toch ??

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Helaas, helaas, ik ben geen concurent of zo, gewoon een consument die een 1/4 ha. had aangekocht.
Echter, toen ik in januari 2007 wildde verkopen werd mij een termijn van 3-4 maand voorgespiegeld en dit is nu dus al reeds 17 maand.
In mijn ogen zijn ze, als het er op aan komt, niet zo vlug met doorverkopen en dat ten kosste van mij.
Bij navraag werd mij verteld dat dit nog wel eens een maand of 7-8 kon gaan duren.
Ik MOEST mijn stuk verkopen en heb dit uiteindelijk tegen inkoopsprijs gedaan................
Met andere woorden, had men binnen die 3-4 maand kunnen doorverkopen dan had ik een 14.200,= kunnen krijgen.
was men er 2 keer zo lang mee bezig geweest was het ook geen probleem.
Nu (misschien ook doordat men wist dat ik moest verkopen) krijg ik bijna de helf, namelijk een 7100,=.
Als men meer inspanning had geleverd had ik 7100,= extra kunnen krijgen, toch?????

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

ik ben totaal niet eiamnd vande concurent maar als je al vanaf eind 2006 steeds word voorgehouden van binnen 3 maanden word het verkocht en na 3 maanden dan weer 6 en dat dan na 16 maanden nog steeds hoort van het gaat binnenkort gebeuren dan is vertrouwen in vitalis wel heel erg ver weg bij mij en bij meerdere.
en zou graag wel eens willen weten hoe sommige er bij komen dat binnenkorter wel een tussen kap word uitbetaald.
denk eerder dat sommige van vitalis hier zelf zitten en het goed willen praten daar lijkt het meer op

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Rody492


Geplaatst op 17 Apr 2008 16:21 door Rody492


--------------------------------------------------------------------------------

Dames en heren ik begrijp niet dat jullei zo over terra vitalis denken ik heb niets anders dan alleen maar goede dingen te zeggen over ze .Mijn intuite zegt dat jullie misschien bij de concurrent werken en hun zwart wilt maken ofzo iets??? Maar wat ik niet hoop want dat zou wel erg zielig zijn .Wat ik ook heb gehoord dat ze hun eerste tussenkap binnenkort gaan uitbetalen en dat dat veel hoger is dan verwacht ik denk dat dat dan wel genoeg moet zeggen toch ??


Wedden dat ze net voor de uitbetalingen problemen krijgen???
En aangezien alles via stichtingen, trustfondsen en buitenlandse banken loopt .......afijn, dat hoef ik niet uit te leggen toch?
De tijd zal het leren

bommel76
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:49

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bommel76 »

Ik heb diverse berichten gelezen over terra vitalis en wou niet geloven wat er vaak geschreven was. Ik ben nl. constant benadert door terra vitalis gedurende de eerste vijf jaar , of ik tevreden was en of ik niet een perceel bij wou kopen maar nu heb ik hen benadert vanaf 22-08-07om mijn perceel te verkopen en wat gebeurt..... sindsdien zijn ze bij terra vitalis niet meer thuis . Wat ik ook mail of bel , ze zijn onbereikbaar . En ik wou eigenlijk nog wel een perceel bij kopen .
wat er is weet niet , maar sinds 22-08-07 zijn ze contactarm .
Hopelijk geen slecht voorteken. Wim

wv188
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:00

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wv188 »

vitalis doet er verder ook niks aan om het vertrouwen terug te winnen bij klanten.
en bommel76 denk dat jij bij de grote groep gaat horen waar niks meer aan verdient kan worden en dan ben je niet meer interesant voor hun.
dat gevoel heb ik zelf wel. onder tussen al bijna 21 maanden onderweg en geloof er echt niet meer in dat ik binnekort geld kan gaan zien van hun kant.
word echt gewoon tyd dat er een onafhankelijke buro dat gehele gedoe daar bekijkt misschien dat er dan duidelijkheid is.
en die afm goedkeuring heeft ook weinig belangrijk.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Laatste nieuws vandaag bij rtlz.
WEEST GEWAARSCHUWD!!!!

Verkooporganisatie Terra Vitalis op omvallen
De verkooporganisatie van het teakfonds Terra Vitalis zit in grote problemen. Beleggers in de teakplantages lijken echter niets te vrezen te hebben.


Faillissement
De komende dagen wordt besloten of faillissement van de verkooporganisatie van Terra Vitalis moet worden aangevraagd. Dat bevestigt interimmanager Max Wieringa van Terra Vitalis.


Fiscus
Het fonds waar al het belegde geld in zit, staat los van de verkooporganisatie, die nu in zwaar weer is. Wieringa werd enkele weken geleden aangesteld om te kijken wat er nog te redden valt. Maar hij is somber. Zeker ook omdat de fiscus inmiddels beslag heeft gelegd op de bezittingen van de organisatie.

© RTLZ.nl

Gezien het bericht wat vandaag is verschenen ben ik blij dat ik (al is het maar tegen inkoopsprijs) van Terra Vitalis af ben.
Echter wel na constant doorzeuren en vaak bellen.

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door jdek »

jdek: Kijk, hier plaats je dus weer zo'n loze opmerking.

Citaat HermanB in deze discussie 2 okt. 2007

Vandaag werd bekend: Terra Vitalis staat op omvallen.

1 okt.2007 al voor gewaarschuwd in deze discussie. :? Dat was dus die loze opmerking.

Voor de liefhebber, ik heb in Hongarije nog een half schiereilandje te koop van 1,8 Ha.
Kun je op bouwen en bomen planten. De buurman heeft er al bomen op staan.
Helemaal en alles in eigen beheer. :D
Laatst gewijzigd door jdek op 21 jul 2008 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door redstars »

Klopt, echter nu komt het dagelijks nieuws er ook mee en niet de mensen die de boel niet echt vertrouwen.
Ik weet van mensen die daar werken dat het vorig jaar ook kantje boord is geweest maar dat ze er toen weer wat beter voorstonden.....

ikschrikmerot
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 21:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ikschrikmerot »

Nou daar zijn we mooi klaar mee, wij wilden onze eerst kwarthectare ook verkopen. We zijn al bezig vanaf 1 Januari. Elke keer als we proberen te bellen is degene die over de verkoop gaat net afwezig. Er wordt elke keer beloofd om terug te bellen maar helaas geen reaktie.

We hebben nog een 2e kwarthectare. Ik weet nu even niet hoe het verder moet.......

Groeten......

Gesloten