LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

Beste Heer Boot,

Ik ben even gaan rommelen op internet en heb genoeg gevonden over uw persoon om uw mening naast mij te leggen. Daarnaast loopt u hier de barmhartige Samaritaan uit te hangen door mensen te 'helpen' om ze door te verwijzen naar Bartels advocaten. Helaas heeft dat advies zijn kracht verloren toen ik op uw website van Happy Tele Sales een kader vond met een bericht dat uw bedrijf werkzaamheden uitvoert voor Bartels advocaten. Wel erg toevallig he, zogenaamd mensen helpen. U bent zelf geen haar beter dan die tientallen oplichters die u veroordeelt! En gebruik eens wat punctuatie, dat hebben ze niet voor niets uitgevonden.

Cees

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ cees
mooi is aan u dat u brood heeft gezien in mijn gedachtegoed terra vitalis, jammer vind ik dat u een mening over mij vormt zonder te weten wie ik ben maar slechts op verhalen van anderen u mening al gevormd heeft. het geen ik van , zoals u ze noent" die tientallen oplichters" verlang is transparantie over het verleden teneinde een gezonde teakbranch te hebben in de toekomst! mooi woord overigens rommelen
mvg frans

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@cor
overigens was dat niet het enige wat noomen heeft opgenomen uit de firma, hij had immers ook nog een bonus, de statuten wijzen uit dat deze salris/managmentvergoeding door de aandeelhoudervergadering goedgekeurd had moeten worden. hopenlijk duikt de curator daar diep in !

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

In ieder geval hoop ik niet te hoeven wachten op geld tot die bomen een keer omgezaagd worden. Dan ben ik inmiddels 65 jaar bij de eerst boom. Geld heb ik dan niet meer nodig. Misschien leef ik dan al niet meer. De beslissing om te investeren in TV is een foute geweest. Zo vaak als ik door PBMG ben gebeld zo oorverdovend stil is GMS! Geen enkel telefoontje in de periode vanaf oktober 2008.
Dat die curator dhr. Paul Noomen eens goed te grazen neemt, zou nog enige genoegdoening geven. Dat zelfde hoop ik voor Frans van der Heijden van GIN bv. Die heeft me ook al lelijk te pakken gehad. Voorlopig ben ik klaar met die houtzwendel. Ik heb weer gewoon ouderwetse aandelen gekocht vorige maand. Binck bank voor 8,65. Zijn nu boven de 10 euro. Dat is heel wat beter dan dat gelul over rendement op teakhout! Voorlopig is mij rendement op teakhout gewoon 0% met het risico op een verdere deconfiture van TV. Ben ik gewoon alles kwijt. Een dure les, maar ja zo is het leven! Welterusten mijnheer de president; slaap zacht!! (vrij naar Lennart Nijgh)
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 dec 2011 17:57, 3 keer totaal gewijzigd.

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

@oprichter

Leuk verhaal, lekker kort. Neemt nog steeds niet weg dat u hier reclame loopt te maken voor een bureau dat mensen wilt 'helpen' voor een aanzienlijk bedrag en dat terwijl TV niet falliet is, ik noem dat achterbaks en paniekzaaien. Dan kunt u zich wel voordoen als goedheiligman maar u zit ondertussen tot uw nek in de slijk. Ik hoop dat niemand uw adviezen volgt. De enige reden dat u op dit forum zit is om er zelf beter van te worden en ik hoop dat de rest dat ook inziet.

@cor25

Dat is wellicht wel zo, maar als u een jaar geleden in de aandelen zat was u nu ook alles kwijt. Ik ben ook net als u nu in de aandelen gegaan, aangezien het zo slecht gaat met de beurs en dat heeft inderdaad de nodige vruchten afgeworpen.Kijk maar eens naar de koers van ING. Maar wellicht is het een idee om zelf eens met GMS contact op te nemen, dat doe ik ook en verschaft veel duidelijkheid. En helemaal perfect als u er vanuitgaat dat uw geld weg is, dan kan het namelijk alleen nog maar meevallen vanaf nu.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik ben ook een investeerder waarvan het vertrouwen erg diep gedaald is in de organisatie. Op meerdere e-mails, verstuurd via de site wordt niet eens gereageerd. Ik wacht al meer dan twee jaar op mijn geld. De inspanningsverplichting wederverkoop? ik merk er niets van tot op heden en ik heb er ook geen controle op of ze iets doen nu GMS is opgestart. En wanneer vind de uitbetaling plaats van de tussenkap dit jaar? heeft iemand enig idee? Het is erg stil rond de organisatie.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Het idee om te bellen ga ik ook maar eens oppakken.
Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg maar naar Mozes. GMS kan mijn telefoontje tegemoed zien met verzoek om nadere informatie.
Veder zou ik ook wel eens willen weten wanneer TV eens met die jaarrekening 2008 komt. Daaruit zal veel af te leiden zijn wat omzet betreft. Als de wederverkoop inderdaad niet meer serieus opgepakt wordt, dan zal hier een forse lacune te zien zijn ten opzichte van jaren als bijvoorbeeld 2005/2006. Dat is funest voor het vertrouwen van nieuwe investeerders. Nu de aandelenbeurs weer aantrekt verliest Terra zijn sterkste troef: "alternatief in barre beurstijden". Dat Terra V. het afgelopen jaar daar niet van heeft kunnen profiteren is zorgelijk. GMS zal toch geen holle buis zijn? De negatieve publiciteit is ontstaan door de ondergang van PBMG. Deze oplichtersbende heeft de investeerders gedupeerd door afspraken niet na te komen en door stelselmatig te liegen. De leugeaars aan de telefoon hebben mij iedere keer weer verteld dat er wachtlijsten waren voor oudere aanplant. Niets van waar dus. Niemand wil oude aanplant kopen blijkt nu. Verhalen van 2 jaar wachttijd en nog geen verkoop zijn dodelijk voor het vertrouwen. Als de eerste tussenkap gezaagd wordt en er geen geld komt dan weet ik het al. Zo ging het ook bij mijn investering in GIN bv. De eerste uitbetaling was in 2005 gepland. Er kwam niets! Ruim drie jaar later is de boel failliet en kan ik fluiten naar 10.000 euro! Zou gauw ik GMS aan de lijn heb gehad schrijf ik wel weer een stukje.
Groeten:

Cor
Laatst gewijzigd door Cor25 op 06 aug 2009 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gijs1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 17:29

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Gijs1 »

Ook ik ben participaties aangegaan bij TV. Na 2x een kwart hectare ben ik in voorjaar 2004 door Tv benaderd of ik niet nog wat investeringen wilde doen. Men had een enorm mooie constructie bedacht waarbij participatie mij niets zou kosten en gegarandeerd rendement zou leveren. Het ging om een zogenaamde kortlopende participatie welke aan werd gegaan voor 5 jaar. Volledig gefinancieerd inclusief de te betalen rente. Na wat bedenkeingen heeft men mij over de streep getrokken. In juli 2004 ben ik de 5 jarige participatie aangegaan, 3/4 hectare. Deze maand loopt de partcipatie af maar TV geeft aan dat men alleen maar voor 20 jaar aangaat en slechts een inspanningsverplichting heeft. Ik zit nu met een schuld waarvoor vanaf deze maand rente moet worden betaald. Wie heeft ervaring met een soortgelijke participatie bij TV, waarbij beloftes niet worden nagekomen? Graag sla ik de handen ineen om deze manier van zaken doen aan te pakken.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@Gijs

Indertijd is mij ook meerdere malen deze constructie aangeboden. De PBMG "oplichters" garandeerden mij wederverkoop na 5 jaar. (er zijn wachtlijsten mijnheer) Op het laatste moment heb ik er toen vanaf gezien. (ik was een dief van mijn eigen portemonnee, volgens de lulhannes van PBMG) Maar een extra hypoyheek op mijn huis nemen om een waardeloos stuk grond in Costa Rica te kopen met wat teakplantjes erop leek me op het allerlaatste moment toch een scheve verhouding. Ik zit echter wel met 1,25 ha voor de wederverkoop, maar "gelukkig" allemaal met eigen geld gekocht. De afspraken die alle "oude" participanten bij aankoop gemaakt hebben zijn gemaakt met PBMG. Ja en daar zit nu het grote bedrog! Deze zwendelbende is namelijk failliet gegaan. (OPZETTELIJK??!!) Daarmee vervielen "automatisch" alle overeenkomsten over wederverkoop e.d. De nieuwe verkooporganisatie (GMS) zet zich alleen nog in voor verkoop van nieuwe aanplant. Ze doen niets voor de oude klanten die willen wederverkopen. Sinds ik mijn oudste participatie heb aangeboden is het oorverdovend stil geworden. Geen gebel meer onder etenstijd en mooie praatjes over van alles en nog wat. Ik denk dat mensen die wel deze hypotheekconstructie zijn aangegaan inderdaad behoorlijk besodemieterd zijn. Helaas is de organisatie die de verplichting aanging er niet meer. De PBMG-ers zijn er met velen tientallen miljoenen vandoor kan ik iedereen verzekeren. Zij toucheerden tenslotte de helft van de inleg van de participanten. Van mij alleen al hebben ze 19.000 euro te pakken. Voordat ze ook maar de kleinste wederdienst (wederverkoop) hebben verricht zijn ze van de aardbodem verdwenen. FAILLIET!! Op wie moet je dan verhaal halen vraag ik me dus ook af. GMS is een vergelijkbare bende als PBMG. Een losse BV die werkt op overeenkomstbasis met TV. Zo gauw een van de twee partijen failliet gaat blijft de ander buiten schot. Ik vrees Gijs dat er niet veel meer opzit dan rente betalen en hopen op veel kapopbrengsten. Maar dat is ook weer koffiedik! Bij Floresteca (Goodwood) bleek het al meteen een zeperd te zijn. Het kappen en vervoeren van het eerste hout kostte meer dan de paaltjes opbrachten. Geen uitkering dus! Helaas heb ik met vele anderen een hele dure les geleerd. De hele houtzwendel heeft bij bij voor goed afgedaan. Ik speculeer weer lekker op de beurs en zie wel waar het schip strand. Een "wind-aandeel" kun je wel weer meteen verkopen als de verliezen te gek worden! Participaties bij Terra Vitalis blijken onverkoopbaar. Misschien dat Bartels advocaten hulp kunnen bieden aan gedupeerden als Gijs?
Laatst gewijzigd door Cor25 op 07 aug 2009 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiwikruger
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 21:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Kiwikruger »

Hoi Gijs1,
ik heb precies hetzelfde: 2 keer een kwart ha gekocht en daarna nog eens driekwart ha in 2004 met de belofte dat die in 2009 opgekocht zou worden. Staat dus nergens in de kleine lettertjes :-(
Heb een kwart ha sinds enkele maanden in de verkoop en in september volgt die driekwart ha uit 2004 maar verwacht er, gezien de verhalen hier, niet al teveel van.
Heb echter weinig zin in van die types als Bartels die op voorhand al flink willen cashen want dan ben je dubbel geld kwijt. Als het nou nog op "no cure, no pay" basis was, ok.
Weet eerlijk gezegd niet wat nou echt handig is om te doen,
Groet,
Rolf

Gijs1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 17:29

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Gijs1 »

Hallo Rolf,
wat ik hoop is dat er nog meer mensen met een ervaring als wij, reageren op dit forum. misschien kunnen wij samen wat ondernemen. de kosten kunnen dan beperkt blijven.
het feit dat het niet in de kleine lettertjes staat is voor tv geen vrijbrief om maar beloftes te doen en die niet na te komen. als er meer mensen met gelijke ervanringen als wij zich sterk maken, lijkt mij dat tv toch echt een andere houding moet aannemen. Vr.gr. Gijs

Kiwikruger
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2009 21:44

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Kiwikruger »

Hoi Gijs,
over een maand, als ik die driekwart ha aanbied, zal ik eens kijken wat hun reactie is . Ik hou je er in ieder geval van op de hoogte,

Groet,
Rolf

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@kiwikruger

Beste gedupeerde. Het verhaal dat jij te horen krijgt kan ik je nu al vertellen.
Ze gaan je vertellen dat er vanaf 2007 tot oktober 2008 niets meer verkocht is wegens de "problemen" bij PBMG. (de inmiddels failliete verkooporganisatie) In oktober 2008 zijn ze met veel "enthousiasme" weer opnieuw begonnen, maar er zijn hele grote achterstanden. Ze bedoelen eigenlijk dat wederverkoop niet meer interessant is en dat daar niets(!!!!!!) meer aan gedaan wordt. (heb ik inmiddels zelf aan den lijve mogen ervaren) TV is alleen nog geïnteresseerd in nieuwe aanplant verkopen. Vandaar dat klanten die percelen voor de wederverkoop hebben ineens helemaal niet meer gebeld worden. Het is alsof we nu ineens de PEST hebben! Wel waren wij goed genoeg om voor 2008 diverse inleggen te doen. De helft van dat geld is inmiddels verdampt via het tuig van PBMG!! Dat is nog eens tuig. Iedere keer weer beloven en toezeggen dat er wachtlijsten voor wederverkoop zijn. Nu zegt TV doodleuk dat je zelf maar eens moet rondkijken of je die troep niet kunt verkopen. Dat is natuurlijk onbegonnen werk. Wie heeft er nu tijd en expertise om dit soort beleggingsproducten te slijten? Daar waren toch die schoften van PBMG voor!!! Ze streken er tenslotte de helft van de inleg voor op. Dit rapalje heeft dus nooit ook maar één tegenprestatie geleverd!! Dit terwijl ze bij wederverkoop ook nog eens 20 tot 25% opstreken. Dat waren kennelijk peanuts voor de heren zakkenvullers en potverteerders. Maar overnemen door GMS, ho maar!!!Later kreeg ik als klap op de vuurpijl nog te horen dat ik misschien ook maar eens iets aan de prijs moest doen. Gewoon net zo lang laten zakken tot iemand er in trapt. Dan vraag ik je hoe dat nu weer te rijmen is met die lulverhalen van PBMG over "een stukje rendement". Niets rendement, 0,0. Bidden dat de hele bende niet failliet gaat zoals GIN! Dan ben je gewoon alles kwijt. Het uitblijven van de jaarrekening 2008 belooft helaas niet veel goeds. Zo begon Frans van der Heijden (ex-GIN bestuurder) ook in 2000. Toen hij boompjes moest gaan kappen en geld betalen was het snel over. Failliet zoals velen in de houtbranche. Maar: Misschien wordt het morgen beter, al wordt het toch nooit goed. (vrij naar Cornelis Vreeswijk)

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

Bij een beetje rondsurfen kwam ik het volgende tegen op www.zwartboekbartels.nl
De werkwijze van Bartels is uiterst lucratief. Eerst maakt hij vastgoedfondsen verdacht door persberichten met onjuiste suggesties naar de media te verspreiden. Daarmee veroorzaakt hij onrust bij beleggers. Vervolgens werpt Bartels zich op als voorvechter tegen het fonds en roept alle beleggers op zich bij hem aan te sluiten. Echter, daarvoor moet wel diep in de buidel worden getast. Wie zich inschrijft moet eerst € 1.750 storten op de bankrekening van Bartels en een contract ondertekenen waarbij 5% commissie moet worden betaald over het belegd vermogen. Bij rechtsbijstandverzekeraars weet Bartels nog grotere voorschotten van bijna € 10.000 los te peuteren. Big business dus. Regelmatig houdt hij zijn leugenpraatjes in het programma BusinessClass van zijn grote vriend Harry Mens. Daarvoor betaalt hij € 16.000 per optreden. Geld dat is afgetroggeld van onnodig ongeruste beleggers om zo nog meer mensen op te lichten.

En dan niet te vergeten:
Een wonderlijke situatie is dit zeker te noemen.Dhr. F. Boot, de Hummer rijdende oprichter van het fonds Terra Vitalis, voormalig valuta handelaar welke niets anders gedaan heeft dan frauderen is nu een samenwerking met Dhr. Bartels aangegaan.

Mooi span deze twee heren. Dhr Boot benaderd gedupeerde investeerders met de vraag of ze steun nodig hebben van Bartels advocaten tegen een vergoeding van €500, en vervolgens word ze een wel deugelijke investering aangeboden, nml Bosgrond voor €20 p/m met in het vooruitzicht gesteld dat dit op termijn bouwgrond zal gaan worden. Toch eens leuk om te kijken hoeveel stikken bosgrond er daadwerkelijk gewijzigd zijn van bestemming. onderzoek wijst uit dat een door de firma happy 4 us verkocht stuk grond nimmer is gewijzigd van de bestemming. en na contact met de gemeente ook nooit zal doen.

Overgens stuurt Dhr. Boot op iedere concurent Dhr . Bartels af , om zo op een makkelijke wijze van de concurentie af te komen.

Wees gewaarschuwd, dit span is alleen uit op gewin voor zichzelf en heeft NIETS met ons gedupeerde investeerders.

Bijzonder detail ook is dat Dhr . Bartels zich vergelijkt met Napoleon, en ook graag voor portretten hiervan posseert. Een mijn inziens ziekelijke vorm van hoogmoedswaanzin.
Ik weet zeker dat eht lezen van deze artikelen een half uurtje vermaak oplevert, bij mij in ieder geval wel.

jeje95
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 23:30

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door jeje95 »

Opvallend is dat Terra Vitalis een tijd terug onderdeel was van onderzoek door Bartels Advocaten.
Van de een op de andere dag was Terra Vitalis verdwenen van de Bartels site.
Ik heb navraag gedaan maar geen response gekregen.
Opvallend is ook dat een tijd terug zeer belastende meldinegn over Terra Vitalis op dit forum van de een op de andere dag waren verdwenen.

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

kon ik jullie niet onthouden:
Dit laat precies zien hoe Dion Bartels precies is! Een duivel met een masker voor! Hij zou aangepakt moeten worden!

http://img411.imageshack.us/img411/1830/dionbartels.jpg

Afbeelding

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

en niet te vergeten
De heer Klaver slaat de spijker op zijn kop!!!!!!

Frans Boot en zijn coke snuivende verkopertjes, niet zo gek dat zij zich happy family noemen.

Als ik de hele dag drugs gebruik dan ben ik ook Happy.


En laat toevallig, de zogenaamde meester advocaat daar ook niet vies van zijn, lekker het geld

van zijn gedupeerde klanten door zijn neus naar zijn hersenen laat vloeien, vind je het dan gek dat hij weer een hersenspinsel krijgt om vervolgens de zogenaamde gedupeerden te helpen.



Nou ik namelijk niet!!!!!!!!!!!



Ik heb namelijk onderzoek gedaan ( n.a.v. mijn telefoongesprek met Happy for you, for us enz enz. hoe kom je alleen al op zo’n een bedrijfsnaam? ) naar de heren Boot en Bartels oftewel Spongebob.

En geloof mij nou, als je hier iets koopt moet je wel goed gek zijn. Kijk eens op de website van Happy telesales, hoe kan zo een bedrijf nou grond gaan verkopen terwijl ze zogenaamd onderzoek doen naar gedupeerden die grond hebben gekocht! Nee nee het is ze alleen maar de bedoeling om de mensen een stuk van hun eigen grond in de maag te splitsen. LET OP!!!!

De heer Boot heeft een spoor van vernieling achter gelaten en eigenlijk niets anders gedaan

dan mensen zo snel en zoveel mogelijk geld uit de zak te praten, en laat hij dan ook nog eens

samenwerken met de veel besproken Spongebob, mensen wordt eens wakker!

Sponsebob is namelijk bij alle bedrijven klant welke hij onder vuur neemt.

Van hem natuurlijk wel slim want dan blijft hij op de hoogte van de ontwikkelingen om zo

vervolgens op de zogenaamde gedupeerden in te spelen voor een leuk bedrag.

Geloof me of niet, mensen die toch willen investeren bij Happy of zaken gaan doen met

Spongebob, zonde van jullie geld, ga lekker met de echte familie op vakantie ofzo.



Lees hier onder mijn ervaring met Happy telesales oftewel Treurige Telesales!!!!!!



Ik ben ruim twee weken geleden benaderd door Happy telesales met de vraag of ik geen interesse had in een mooi stukje grond, volgens mij ergens in Winkel.

Had iemand aan de lijn die het volgens zijn manager niet goed deed en liep te schreeuwen op de achtergrond wat hij tegen mij moest zeggen.

Gelukkig weet ik beter en vond ik het wel grappig om aan te horen waar vervolgens de verkoper door iemand op de achtergrond werd afgebekt.

Ik had al weinig interesse maar nu helemaal niet meer, dus werd ik ook nog eens voor gek verklaard dat ik geen brood wilde verdienen want zo noemen ze de euro’s nu.

Uiteindelijk werd het zo agressief aan de andere kant van de lijn dat ik maar heb opgehangen en vorige week een brief heb gestuurd naar de AFM met een cd-rom, want ik heb het gesprek

namelijk opgenomen, kunnen ze eens horen hoe ze verkopen, want ik laat me natuurlijk niet voor gek verklaren.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

de stukjes die de heer cboer plaats worden eerst een paar dagen eerder geplaats op zwartboekbartels.nl zelf ik vind ze vermakelijk want het slaat kant nog wal, in mijn ogen heeft het niks met de huidige problematiek van terra vitalis te maken, dhr cboer heeft zich eerder opgestelt als klant van terra vitalis in dit forum, de problemen rond de wederverkoop worden niet opgelost en de discussie die de heer cboer opzet gaat daar ook niet over, ik heb het vermoeden dat de heer cboer of bij het huidige terravitalis werkt of een verzuurde ex medewerker van mij is, een werkelijke oplossing streeft hij met zijn communicatie niet na.

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

Nou beste heer Boot, ik zou heel graag willen dat ik iets aan de huidige situatie zou kunnen veranderen, ik krijg alleen telkens hetzelfde antwoord als de rest als ik met terra vitalis bel. Dus rest mij alleen om alle relevante informatie die ik kan vinden met mijn medeinvesteerders te delen om zo hun ook van informatie te verschaffen. Hoewel ik inderdaad geen oplossing kan bieden, is jou zgn 'oplossing' eerder om je zakken te vullen. Verander liever je naam oprichter in oplichter, dat staat je een stuk beter.

Cees

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

De kant die de discussie nu opgaat, levert mij in elk geval niets op! Met die hele landzwendel hoef ik zo wie zo niets. Dat is nog erger dan teakbomen. Zitten wachten tot de gemeente een bestemming wijzigt. Nou, dan kun je wachten tot Sint-Juttemis. Gemeenten en iets doen dat is water en vuur, zwart en wit, joden en palestijnen, etc. Ik bedoel dat is op zijn gunsigste een investering voor je kleinkinderen. Ik wil gewoon dat Terra Vitalis die participaties van mij netjes verkoopt zoals afgesproken met dat tuig van PBMG! Zij hebben miljoenen opgestreken (en opgesnoven begrijp ik nu!) zonder ook maar de geringste tegenprestatie te leveren. Werkelijk niets heeft die hele oplichtersbende gedaan aan wederverkoop. Voordat het zover was met mijn 1ste participatie is die hele teringbende failliet gegaan. Naar ik nog steeds sterk vermoed: OPZETTELIJK!!! Op die manier is de wederverkoopinspanning van de ene op de andere dag verdwenen. (samen met de miljoenen door de neusgaten van de heren PBMG) Helaas heb ik met vele anderen die het milieu een goed hart toedragen en kostbare les geleerd. Het is allemaal een heel groot Pyramidespel, zoals eigenlijk alles wat je van die belachelijke (meer dan 10%) rendementen belooft. Mijn devies is voortaan: BLIJF ERAF!! Als je wilt speculeren doe het gewoon op de beurs. Je hebt de handen vrij en kunt gewoon kopen en verkopen als het je zint. Geen DIEVEN en ander rapalje dat de helft van de inleg opsnuift. Gewoon netjes 10 euro per transactie betalen aan de BINCK-bank. Alles en iedereen die mij nog waagt te bellen kan de wind van voren krijgen. Tussen 1990 en 2000 ben ik alleen maar op de beurs actief geweest. Heeft geld gekost en geld opgeleverd, maar allemaal door eigen beslissingen. Dat doe ik nu weer. Misschien dat ik mijn twee dochters nog eens blij kan maken met wat kapopbrengsten??
Maar rationeel heb ik de 38.000 die Terra V. van mij te pakken heeft bij het oud vuil staan. Brengt het nog iets op dan is dat mooi, maar ik weet inmiddels hoe laat het is als jaarverslagen achterwege blijven zoals bij mijn andere "vriend" Frans van der Heijden van GIN bv. Die schoftenbende is ook failliet gegaan, Totale verduistering (SCHRIK NIET) 88 miljoen euro (€ 88.000.000) Dat was investeren in hardhout op Nederlandse bodem. (Robinia Pseudo Acacia) De totale inleg weg plus nog een schuld van 11 miljoen euro aan hypotheekverstrekkers. Nou die hypotheken gaan mooi voor bij verkoop van de gronden!! Ook hier sprak je groene hart en wilde je iets aan de CO2 uitstoot doen terwijl het op termijn nog wat opleverde als de bomen gekapt werden. Lessen van 48.000 euro zijn duur, maar je leert er heel veel van met name voor anderen. Mijn verhaal vertel ik overal zonder schaamte. Klokkeluiders zijn in dit soort zaken essentieel. Durf voor je "misperen" uit te komen, dan worden anderen in ieder geval niet de dupe!!

Gesloten