LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ziehier enige feedback aangaande het terra vitalis bestuur.

http://www.stelling.nl/followup/hardhout.html

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Zie hier enige argumenten om niet te tekenen.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=300

janlag
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 14:26

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door janlag »

Is er al bekend of Radar aandacht gaat besteden aan de omvorming bij Terra Vitalis.

Ik zou graag advies willen ontvangen van Radar of we nu wel of niet mee moeten gaan in de omvorming en wat de gevolgen hiervan zijn.

torenvalk
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2011 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door torenvalk »

@felixbeijer.
Felix sommige van jouw vragen snijden hout :lol: . maar op veel vragen kun zelf het antwoord weten als je de stukken echt leest. En je verlaagt jezelf door zg argumenten tegen de omvorming te presenteren die allemaal links naar meneer Boot zijn. Stelling komt ook uit zijn mond. jammer, want ik dacht dat je een originele denker was in plaats van een papagaai.
Als je dat stuk leest over de waardering, dan zie je dat als er niks was verandert het verschil bij de eindkap nog veel groter was geweest. het is inderdaad een zooitje en ik denk dat juist door deze omvorming de boel wordt opgeruimd (maar ook naar boven komt). Je zet in één van je berichten hier dat de omvorming misschien toch niet zo'n slecht idee is. Dat is juist. Bij een faillisaement van de Stichting moet je met een curator vechten om je bezit (terwijl de kans groot is dat ondertussen de plantage wordt leeggehaald....), volgens de stukken die ik lees van dat Luxemburgse fonds zie ik, dat als de beheerder kapot gaat de bezittingen van de particpanten blijven. En vergeet niet dat er in het fonds een soort raad van commissarissen zit die voor een groot deel door de participanten benoemd wordt. Dus laat je stem daar horen!
Een feest is het niet, dat ben ik met je eens, maar zonder die omvorming blijf je -denk ik- met lege handen staan.

datwilikffkwijt
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2011 15:38

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door datwilikffkwijt »

Ik ben het eens met torenvalk. Hoewel het in de praktijk bijna onmogelijk is om de feiten boven water te krijgen, denk ik dat het op te richten fonds veel meer stabiliteit en zekerheid biedt.

Als het fonds niet doorgaat houd ik mijn hart vast. Als je alleen al naar dit forum kijkt, met allerhande meningen, (vermeende) kennis, emoties en (al dan niet openbare) belangen, dan hebben we een zeer groot probleem als TV omvalt.
Denken de participanten echt dat 'we' die boompjes daar wel even jaren gaan beheren en dat de opbrengst netjes op onze rekening wordt gestort? Als er al bomen over zijn nadat de curator aan de slag is geweest en jan en alleman claims heeft neergelegd. Ik weet nu al wie dan de verliezers zijn...
Of kan iemand mij op papier laten zien dat de kapopbrengsten hoe dan ook veilig zijn???

Op dit moment zeg ik uithuilen, opruimen en een frisse doorstart maken met een stabielere en professionele opzet.
Ik zet wel nog steeds mijn vraagtekens bij de beheerkosten van het fonds, maar wellicht is dit een reëel kostenniveau??

kri-teak
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2011 12:34

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door kri-teak »

Of kan iemand mij op papier laten zien dat de kapopbrengsten hoe dan ook veilig zijn???

Volgens mij staat de hele gang van zaken met betrekking tot de kapopbrengsten in de folder van Terra Vitalis: de Trust laat de bomen kappen en naar de weg brengen en daar worden ze verkocht. Het geld gaat nu (minus de kosten) naar de Stichting Terra Vitalis en die geeft het door aan de participanten. In de nieuwe structuur liggen de kapopbrengsten nog steeds bij de Trust, alleen die zou ze na aftrek van de kosten moeten doorsluizen naar CATF.

Op dit moment zeg ik uithuilen, opruimen en een frisse doorstart maken met een stabielere en professionele opzet.

Hoe maak je een frisse doorstart als de huidige directie-leden van Terra Vitalis een adviseursrol blijven houden in de nieuwe structuur (alleen onder een andere naam) en ook de verkooporganistatie GMS gewoon onder een andere naam door gaat?

Zijn er participanten die nog een inspectiereis naar Costa Rica tegoed hebben van GMS? Zij zijn door Stichting Terra Vitalis buiten de deur gezet maar hebben wel beloftes gedaan om meer kwart hectares te kunnen verkopen.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik weet niet of het omvormen allemaal zin heeft. Ik heb er een hard hoofd in en wil absoluut geen kosten meer maken aan deze eindeloze zaak. Ik heb het gevoel of er steeds een worst wordt voorgehouden...en dan weer tegenslag,tegenwind etcetera. Wie kan mij een nou eens een goed en onafhankelijk advies geven in deze toestand. Is er al iemand die antwoord heeft gehad van Radar?

catharinaoostkoster
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 23:11

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door catharinaoostkoster »

Ook wij hebben geinvesteerd in Terra Vitales
Is het verstandig om terra vitalis om te vormen in beleggingsfonds
Komt er voor ons dan meer kosten

FPO2007
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:01

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door FPO2007 »

felixbeijer schreef:ter kennisgeving

Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 20 Mrt, 2011 9:24:17 PM
Onderwerp: uw verzoek tot aanmelding voor overdracht rechten naar participaties CATF (2)
Aan: [email protected]

Stichting Terra Vitalis
Ondiep Zuidzijde 6
3551 BW Utrecht

Per adres
Antwoordnummer 11701
1000 RA Amsterdam

XXXX, 20 maart 2011

Ter attentie van het bestuur.


Betreft: uw verzoek tot akkoordgeving overdracht rechten naar beleggingsfonds CATF
Verzoek tot schadeherstel/schadebeperking (2).

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van onze eerdere brief dd 13 maart jl, stellen wij het bijzonder op prijs dat Terra Vitalis inmiddels het RADAR forum heeft ontdekt als HET communicatiemedium bij uitstek met een groot bereik, en aangeeft het garanderen van correctheid en openheid van informatie belangrijk te vinden.

Inmiddels is een klein foutje in onze vorige brief gevonden, onze excuses daarvoor en wij vertrouwen op uw begrip vanwege de korte reactietermijn. Voor het betoog maakt het niets uit, maar voor de volledigheid treft u bijgaand de alinea met correcties aan:

“Deels zouden additionele kosten door inbreng van Terra Vitalis belangen (zoals grond en CO2 rechten ter grootte van (geschat) 20 miljoen USD) gerechtvaardigd geacht kunnen worden. Echter, naast het feit dat geen enkel toetsbaar bewijs wordt geleverd voor de juistheid van deze schattingen, weegt dit niet op tegen de langdurige intering/afroming van kapopbrengsten als gevolg van het jaarlijks heffen van (ca) 1.5% van de belegde waarde (alleen al 20* 1.5% = 30% is al ruim meer dan de te verwachten inbreng door Terra Vitalis belangen van 20 miljoen op 180 miljoen USD). “

Tevens zijn enige additionele vragen gerezen. Voor de overzichtelijkheid hebben wij al onze vragen hieronder puntsgewijs opgesomd:
Waarom zouden nu bij schatting jaarlijks nog (ca) 1.5 % additionele kosten (over de belegde waarde) verrekend moeten worden terwijl oorspronkelijk over kosten is overeengekomen dat de kosten (deels) in de aankoopprijs waren inbegrepen en(deels) zouden worden verrekend door op de kapopbrengsten in te houden (ad 10% van de eerste en tussenkap en 5% van de eindkap)?
Of komt de aftrek van kosten op de kapopbrengst(en) nu te vervallen?
Kan Terra Vitalis de AFM kosten specificeren, in die zin aangeven of deze (bestuurlijke) boetes omvatten?
Worden de jaarlijkse (ca) 1.5% kosten over de belegde waarde nu verrekend met de jaarlijkse dividenduitkering of wordt op participaties ingeteerd?
Hoe hoog is de te verwachten jaarlijkse (dividend)uitkering?
Daalt de te verwachten dividenduitkering in de loop der tijd en/of daalt de belegde waarde in de loop der tijd (agv het door kap opraken van het bosbestand), en hoe is het verloop hiervan?
Mocht de actuele waarde tegenvallen, hoe wordt gegarandeerd dat de kosten niet meer dan (ca) 1.5 % bedragen?
Wij begrijpen dat rendementen kunnen tegenvallen, maar hoe kan het dat de opbrengst van een tussenkap een factor 44 (denkster op blz. 18 van het RADAR forum!) afwijkt van het destijds door de experts voorgespiegelde? Gelet de verontrustende berichten op het RADAR-forum over de zeer lage opbrengsten van de tussenkap, wordt er überhaupt nog iets uitgekeerd?
Nu onze houtopstand van ¼ ha nummer 20041921CRB (plotnummer 6-137205-000-13B) ineens een waarde zou hebben van 8840 euro (in plaats van de recentelijk eerder opgegeven waarde van 10394 euro voor ½ ha), hoe komt de waardebepaling tot stand? Is er niet weer een administratieve fout gemaakt?
Waarom is de waarde van de houtopstand nu ineens lager dan recentelijk nog is opgegeven?
Wat is de relevantie van de euro-dollarkoers voor het omzetten in participaties conform de voorgespiegelde opzet?
Gelet de verontrustende uitlatingen op het RADAR-forum, waarom komt de waarde van oudere percelen onder de aankoopsom uit, en valt een dergelijke ontwikkeling ook voor de waarde van de houtopstand op ons perceel te verwachten?
Wanneer was Terra Vitalis bekend met het feit dat de resultaten gingen tegenvallen?
Waarom is dat aan ons belanghebbenden niet bijtijds gemeld en waarom zijn er niet eerder maatregelen genomen om onze schade te beperken?
Hoe zijn de prognosewaarden in de tabel “Huidige en Toekomstige Verkoopwaarden” berekend? Hoe luiden de formules?
Waarom is bij de voorlichting destijds geen realistisch beeld geschetst over de essentiële kenmerken van de overeenkomst en over de factoren die van belang zijn voor de te verwachten einduitkering?
Kunt u specificatie verschaffen van de bestemming(en) van de destijds door ons betaalde aankoopsom?
Waarom zijn provisiekosten verborgen gebleven?
Waarom is er destijds niet op gewezen dat de opbrengst lager kan zijn dan de inleg danwel de inleg helemaal verloren kan gaan?
Waarom zijn voor voorstellen mbt wederverkoop met gelijktijdige aankoop van een groter perceel (bij herhaling) de waarden in deze tabel gebruikt, en worden nu ineens lagere waarden opgegeven?
Had Terra Vitalis vergunning voor het adviseren van deze complexe (beleggings)producten door haar buitendienstmedewerkers, en hadden deze voldoende opleiding om de werking van het product uit te leggen?
Heeft Terra Vitalis en/of de Toezichthouder een aansprakelijkheidsverzekering danwel de bestuurders voldoende reserves voor claims op grond van dwaling, onrechtmatig handelen danwel zorgplichtschending danwel toerekenbare tekortkoming?
Heeft Terra Vitalis de voorgestelde norm tot het omwisselen in participaties adhv de getabelleerde waarde getoetst op de beginselen van redelijkheid en billijkheid, in casu de norm van evenredigheid?
Waarom moet het bundelen van het onderhoud over de verschillende percelen samengaan met omvorming tot een beleggingsfonds?
Welke rechtsgrond meent Terra Vitalis te hebben voor het doorberekenen van additionele kosten bij niet omwisselen en bundelen van de onderhoudskosten, te meer daar deze al zijn voldaan?
Is het huidige bestuur van Terra Vitalis bereid zorg te dragen dat omwisseling mogelijk is met behoud van rechten op verhaal van schade jegens de huidige (danwel door de huidige op voorgaande) bestuurders [bijvoorbeeld door de Stichting als het ware leeg te laten voortbestaan]?
Is het huidige Terra Vitalis bestuur bereid medewerking te geven aan verhaal van schade op (voorgaande) bestuurders danwel falend toezicht door de ingehuurde Toezichthouder?

Alvorens wij een beslissing wensen te nemen met betrekking tot akkoordgeving aan de omvorming en de daarbij behorende voorwaarden, zien wij graag uw antwoord op onze vragen tegemoet. Uit het oogpunt van efficiëntie en openheid zouden wij het op prijs stellen als u de antwoorden (ook) op het forum van RADAR kunt achterlaten, immers HET communicatiemedium met groot bereik.

Hoewel wellicht nog niet opportuun, delen wij mede dat wij jegens u alle rechten voorbehouden op grond van dwaling art 6:228 BW, onrechtmatige daad art 6:162 BW en toerekenbare tekortkoming in nakomen verbintenis art 6:74 BW. Deze brief strekt tevens ter stuiting van de verjaring.

Wij verzoeken Stichting Terra Vitalis, conform overeengekomen (algemene voorwaarden art 10c) onze belangen als investeerders veilig te stellen. Zonodig kunt u hiertoe onze brief voorleggen aan de bevoegde rechter ter uitvoer van onze claims betreffende dwaling en/of onrechtmatige daad en/of toerekenbare tekortkoming, conform het in uw mailing gestelde dat, indien een kleine groep niet wil omwisselen, via de rechter geprobeerd zal worden alsnog tot omwisseling om te gaan.

Uiteraard staat het Terra Vitalis vrij een andere Geschilbeslechtende instantie te kiezen.

Graag horen wij van u.

Met vriendelijke groet,

Felix Beijer.

Toelichting:

De voor aankoop verschafte tabel “huidige en toekomstige verkoopwaarden – “Terra Vitalis Costa Rica”2004” geeft een beeld van wat de huidige en toekomstige verkoopwaarden per hectare (zullen gaan) bedragen. Zo volgt uit de algemene voorwaarden, betreffen de Verkoopwaarden de waarde van de houtopstand op het perceel.
Er wordt gewezen op enige risico’s van deze investering, zoals:
Dollarkoers
Toekomstige houtprijzen
Hoeveelheid bruikbaar hout
Afzetmogelijkheden.

Voor risico’s wordt gewezen op het feit dat het rendement lager kan zijn, echter voor ons als leek werd niet duidelijk dat de opbrengst lager kan zijn dan de inleg danwel het geïnvesteerde bedrag geheel verloren kan gaan.

De tabel met huidige en toekomstige verkoopwaarden geeft juist een beeld dat (vrijwel) het gehele bedrag vanaf het begin gaat renderen, door een geleidelijke stijging van de verkoopwaarde van de (aangeplante) houtopstand op het perceel (dat de aangroei geleidelijk afneemt is logisch en algemeen bekend daar bomen langzamer groeien als ze ouder worden). De presentatie wekt de indruk dat de betaalde inleg terug komt.

Onduidelijk bij aanvang van de overeenkomst is dat een groot deel van het betaalde niet wordt gebruikt voor de aanplant van bomen, maar voor provisie en andere zaken, en dat de inleg (deels) verloren kan gaan. Op grond hiervan achten wij een claim op grond van dwaling, onrechtmatige daad en/of toerekenbare tekortkoming (deels) gerechtvaardigd.

Disclaimer:
Belangrijke mededeling!!! Dit bericht en eventuele bijlagen bevat(ten) en/of verwijst (verwijzen) (mogelijk) (naar) confidentiële en/of vertrouwelijke informatie, die uitsluitend bestemd is voor de geadresseerde(n) en degenen die gerechtigd zijn deze informatie te ontvangen. Interne danwel onderlinge berichten zijn niet bedoeld voor klakkeloze verstrekking aan derden en dienen (mogelijk) gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot externe verspreiding. Niet vertrouwelijke danwel geen persoonsgegevens bevattende berichten kunnen extern verspreid worden. Externe berichten kunnen ook intern verspreid worden. Verstrekking van vertrouwelijke informatie aan derden en/of gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) en gerechtigden zonder uitdrukkelijke toestemming kan onrechtmatig, illegaal en/of onverstandig zijn. Aansprakelijkheid danwel benadeling voor eventuele fouten, omissies, onduidelijkheden of andere onjuistheden in (Terra Vitalis) informatie of de gevolgen daarvan wordt op geen enkele wijze aanvaard. Mocht u dit bericht, of delen ervan, hebben ontvangen en twijfels hebben aangaande de juistheid van gegevens en/of juiste ontvangst, wordt u vriendelijk doch dringend verzocht contact op te nemen met degene(n) die dit bericht hebben verstuurd. Bij voorbaat dank.

@Felix, al reactie gehad op de gestelde vragen aan omvormingsfonds?
*Tot op heden worden er vanuit ieder eigen meningen geventileerd op dit medium, constructief en om hiervanuit een besluitvorming te nemen is dit nog niet, alleen wordt er op dit moment meer chaos gecreeerd, dan oplossingsgericht, constructief en saamhorigheid te betrachten.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@FPO2007
Het goede nieuws is dat ze deze stuitingsbrief hebben ontvangen en ontvangst bevestigd via dit forum, dus dat was een kosteneffectieve actie. Verder zeer moeilijke, complexe kwestie.

Probeer het zelf ook eens, zo'n stuitingsbrief. Het staat vrij deze (naar jouw situatie aangepast) te sturen. En check ff regelmatig hun web-site.

Disclaimer
Geen disclaimer

52jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 19:26

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door 52jan »

Laten we ons hoofd koel houden
Helaas heb ik al ondertekend
Ik hoorde op21 maart van het bestaan van het forum en heb een stille hoop dat we er nog iets aan overhouden
52jan

cderuyter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2010 14:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cderuyter »

Hallo,

Met veel belangstelling lees ik alle info op dit forum. Ook wij hebben percelen van TV. Ik moet zeggen dat ik een leek ben en alles niet voor de volle 100% snap, en ook in verwarring wordt gebracht door alle info. We hebben TV inmiddels wel een mail gestuurd met vraag om verduidelijking en een juiste opgave van onze percelen. Nog niets getekend, we blijven het forum volgen.

Info Terra Vitalis
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2011 14:51

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Info Terra Vitalis »

Geachte forum bezoeker,
Door de grote drukte zijn wij nog niet toegekomen aan het beantwoorden van alle vragen die ons op [email protected] zijn gesteld. Wij werken er echter hard aan.
Voor meer informatie met betrekking tot de waardering kunt u terecht op:

http://www.terravitalis.nl/Informatie/P ... paling.pdf
Veel antwoorden zijn ook te vinden op:
http://www.terravitalis.nl/Informatie/P ... ming%20STV

Dit laatste document zal -ook aan de hand van uw vragen- worden bijgehouden en wij adviseren u dit document te raadplegen.


Terra Vitalis.
Laatst gewijzigd door Info Terra Vitalis op 25 mar 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

edwin13
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2011 22:11

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door edwin13 »

Het is toch zo dat al die gene die participant zijn de zelfde belangen hebben? Nu hebben we een patstelling, wanneer er niets meer kan worden gedaan. Kan er nog iets worden gedaan? Ik ben van mening van wel.

*Er moeten toch een paar kundige mensen zijn die hier in het voortouw kunnen nemen, maar wie? Willen die personen die zeggen aan onze zijde te staan zich kenbaar maken. Deze anonimiteit wekt geen vertrouwen!!! Het zou ook zuiverder zijn als diegene zich als partij zouden presenteren met als achterban die participanten. Zo als het nu gaat in samenspraak met Terra Vitalis is gegeven de verdeeldheid niet verstandig.
De verdeeldheid is groot, omdat er geen duidelijkheid wordt gegeven. Niet over het volgen van de oude en de nieuwe weg. We hebben te maken met groot wantrouwen rond het product en de leveranciers van de groenbeleggingen zijn tot op heden niet thuis gebleken als het tegen zat.
*Niet meer achter om kijken en een oplossing zoeken. Hoe het zo gekomen is weten we wel. Wat kunnen we nu doen.

Ik ben wel bereid om te investeren in het veiligstellen van wat er nog is. Wel moet dan duidelijkheid gegeven worden aan de participanten. Nu is de verwarring nog veel te groot om de handen op elkaar te krijgen. Ik roep een ieder die hierin iets kan betekenen op zich in te zetten. Desnoods alleen met advies. Van Terra Vitalis verwacht ik dat ze alles betrachten om het resultaat ten gunste van hen het vertrouwen ooit gegeven hebben, zo groot mogelijk te laten zijn/worden.

Ik heb die brief van Terra Vitalis proberen te open, maar is (nog) niet beschikbaar.

In afwachting van zinnige bijdragen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

het is en blijft een moeilijke en lastige kwestie.
het is nogal complex ja.

ik verwacht wel een behoorlijke oplossing.
Immers, redelijkheid en billijkheid, en behoorlijk handelen zijn de rhythm en blues van het nederlands recht. :D

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=20

Disclaimer
Interne berichten zijn (mogelijk) vertrouwelijk en niet bedoeld voor klakkeloze verspreiding aan derden.

torenvalk
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2011 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door torenvalk »

Edwin, er volgens mij zijn een paar verstandige mensen geweest die hebben meegedacht. dat is dat participantenpanel. En akties zoals die van Felix hebben nu niet veel zin denk ik, dat houd erg op. Stel je voor dat iedereen zo'n brief stuurt. Ik vindt Terra nu al erg traag met antwoorden. Meedoen met de omvorming is redden wat je kan (en er zit dan nog iets meer in het vat). In dat nieuwe fonds hebben we als participant veel meer rechten (lees maar in de stukken): er is een jaarlijkse vergadering -met stemrecht!- en dat hebben we nu nooit gehad. ook kunnen we als participanten zelf ook een soort raad van toezicht benoemen. en zeg nou eerlijk heb je van Terra ooit iets gehoord van die raad van toezicht? juist als het moeilijk gaat zou je die Harrie van Mens toch eenns moet horen? volgens mij slaapt die alleen maar onder een satijnen lakentje, met oordopjes in om ons niet te horen......

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste participanten Terra Vitalis.
Na overleg met een medeparticipant kom ik mijn afspraak na.
Ik beleg een bijeenkomst voor Terra participanten waarbij iedereen(!!) die een participatie heeft welkom is.

Het is op 15 april 2011 vanaf 20.00 uur.
Locatie:
Clubhuis voetbalvereniging Maliskamp
Jos de Letterlaan 11
5248 NX Rosmalen (Maliskamp)

De locatie is via een Terra participant beschikbaar gesteld.
Waarvoor mijn grote dank!
Ik onderzoek de mogelijkheden voor koffie. :wink:
Ik zal ook Willem van der Oije hiervan op de hoogte stellen en hem uitnodigen.
Ieder heeft toegang, op vertoon van minimaal 1 Terra participatie.
Zo hoop ik ongenode gasten buiten de deur te houden!
Als u betrokken bent praat mee op deze bijeenkomst.
Doel is te komen tot gezamenlijke belangenbehartiging.
Het gaat nadrukkelijk niet om oude koeien uit de sloot te halen of zwarte Pieten uit te delen.
Die zwarte Pieten kennen we wel.
(Boot, Boot, Noomen; zeker ) (Van Toor ??)
Groeten

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik vraag mij af of er misschien toch nog meer mensen zijn die iets van een stuitingsbrief hebben verstuurd, of ben ik de enige? Het staat vrij om hem te gebruiken, zo moeilijk is het niet. Je kunt gewoon mijn tekst kopieren (wel uiteraard je eigen contract nalezen en de tekst zonodig aanpassen).

Of wacht iedereen af?
Wachten lijkt me (hier) niet zo gunstig!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik tracht ook een behoorlijke oplossing te genereren.
Zoals al eerder gemeld, heb ik het gevoel dat er enige duistere figuren op dit forum actief zijn. Het zal vanzelf duidelijk worden.

@ torenvalk
Ik zou niet zo hoog van de toren blazen en zeker niet oordelen zolang je niet weet wat er gaat gebeuren.

@ Cor 25
bedoel je dan de oude of de nieuwe participaties?
Overigens denk ik dat voor de door jou geplande meeting het pleit al is beslecht. :wink:
(althans irreversibel in gang gezet: quick and clean)

Wordt vervolgd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Een enkelvouding probleem oplossen, is niet zo moeilijk: it takes two to tango.

Maar voor een polonaise heb je veel meer partijen nodig. :mrgreen:

Redelijkheid en billijkheid, en behoorlijk handelen, zijn de rhytm & blues van het Nederlands Recht.

http://www.kifid.nl/fileupload/Intervie ... 100216.pdf

http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen

Gesloten