LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

Voor claims moet je bij de Stichting zijn, dat is de contractpartij.
De persoon die langs kwam liet namelijk een aanmeldformulier achter en de voorwaarden (waarop vermeld de Stichting), die heb je ondertekend en opgestuurd waarna je dan een participatie van de Stichting kreeg.

Dus de Stichting is de contractpartij. De Stichting heeft PBMG ingehuurd ter distributie van het product.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@Felix
In reactie op je vragen:
vraag 1: Op welke wijze gaat de Stichting Terra Vitalis failliet, denk je?
Volgens mij krijgt STV steeds hogere schulden bij de verhuurder van het pand en bij GFH. Als er twee schuldeisers zijn die niet meer betaald kunnen worden dan vragen zij het faillissement gewoon aan. Er komt een curator en die handelt het faillissement af. Daarbij de gebruikelijke voorrangsregels hanterende.

vraag 2: Hoe gaat er een waardebepaling plaatsvinden na faillissement van Stichting Terra Vitalis?
De waardebepaling is in feite al gedaan middels de laatste publicatie daarover. Dat zal toch de basis zijn voor de waarde van ieders participatiecertificaten.
http://www.terravitalis.nl/assets/files ... g-2010.pdf
Iedere systematiek zal tot discussie leiden, dat is onvermijdelijk.

Dantorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2011 12:45

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Dantorn »

Ik heb net onderstaande mail naar TV gestuurd:
---------------------------------------------------
Beste medewerker Terra-Vitalis,

Jullie zijn bezig met een proces van omvorming naar de CATF in Luxemburg. Jullie denken dat dat de beste mogelijkheid is. Ik zal daarom meegaan onder protest.

Er is echter zoveel wantrouwen ontstaan dat ik helaas geen handtekening meer kan zetten onder enig papier die jullie opsturen. De papieren zijn ook dermate ingewikkeld dat een gemiddeld mens niet doorheeft wat er getekend wordt.

Een belangrijke mogelijkheid lijkt me om gedurende bijv. één jaar de twee organisaties beide te laten bestaan. De extra kosten blijven dan beperkt, als met de AFM iets afgesproken wordt en de 'ik belazer de kluit' salarissen achterwege blijven. Een groot gedeelte van de plantages kan over naar het nieuwe fonds en kan verhandeld worden. Dan kan aangetoond worden dat het CATF werkt.

Tot nu toe hebben jullie alleen maar mooie praatjes verkocht. En jullie klungelen maar wat aan. *%#$%*) !!
Laatst gewijzigd door Dantorn op 02 feb 2012 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@Daniel Torn
Als GFH er niet was geweest, dan was STV al maanden failliet geweest. Dat schijn jij je niet te realiseren. Dan zaten we nu al in hetzelfde schuitje als de participanten in GoodWood. Zij verkeren op dit moment in grote onzekerheid over hun investeringen in teakhout. Als de units CATF niet verhandelbaar blijken, dan zijn we nog steeds net zo ver als met STV. De wederverkopen waren ook niet mogelijk door de bekende oorzaken. Maar het beheer in Costa Rica is dan wel zekergesteld. En dat waren we kwijt met faillissement van STV. Als de CSSF (Luxemburgse AFM) de prospectus van GFH goekeurt dan zegt dat toch wel iets lijkt mij. "Zwakke" plek blijft altijd het beheer in Costa Rica en de zorg voor maximale opbrengst van gekapte bomen. GFH is daarbij echter zeer gebaat, omdat dat voor hen noodzakelijke inkomsten (1,44%) betekent. Dat is de beste drijfveer voor CATF. Zij zullen dus hun best moeten doen in o.a. ook hun eigen belang. Dat komt weer ten goede aan de unithouders CATF. En dat zijn wij participanten van Terra Vitalis. Het had natuurlijk allemaal anders moeten lopen. Maar dat waren alleen maar de "mooie" praatjes van PBMG medewerkers. Die hebben ononderbroken gelogen. Maar die kunnen we niet meer aanspreken. Want zoals iedere schimmige organisatie is ook PBMG failliet gegaan toen zij werkelijk hun afspraken/beloften moesten nakomen. De wederverkoop na 5 jaar. NIETS (!!) is er van terecht gekomen en daarom zitten we in dit schuitje. We moeten echter verder. De keuze tussen een failliet STV en units CATF was daarom voor mij duidelijk. De minst slechte en dat was CATF. Alternatieven zijn er niet. Zo die er wel waren, had ik ze graag vernomen. Afwachten en van twee walletjes (STV en CATF) willen snoepen zal niet gaan en is ook niet fair ten opzichte van anderen is mijn mening. Maar daar mag ieder uiteraard het zijne over denken. Want we leven tenslotte in een vrij land waar ieder zijn mening mag zeggen zonder dat er een Kalasnikov om de hoek staat.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

welke omvorming.
Ik denk dat de boel genationaliseerd wordt.

Die aanmeldformulieren zijn intrinsiek nietig obv onder misleiding tot stand brengen van overeenkomst. De kas zou leeg zijn en faillissement naderende zo was eerder medegedeeld. Nu zijn we september en ze zijn nog steeds bezig.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@Felix
Iets is pas nietig als een rechter dat heeft bepaald. Dat oordeel heb ik nog nergens gezien. Tot die tijd zijn de formulieren rechtsgeldig. Zo zit ons rechtbestel nu eenmaal in elkaar.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bosse bol »

Wordt het niet eens tijd dat jullie je realiseren dat je gewoon opgelicht bent en niks meer hoeven te verwachten. Dan kan deze topic eindelijk eens op slot.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ciske »

bosse bol schreef:. Dan kan deze topic eindelijk eens op slot.
:?: :?: owh hoezo?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Helemaal mee eens Cor!

Gewoon geduld, er zal toch een keer iets moeten gebeuren.
Er zijn twee schuldeisers nodig, en wie dat zijn mij een vraag.

Vreemd in ieder geval dat ze eerder aangaven dat het geld echt op was en nu is het begin september en ze bestaan nog steeds.

Terra V is nog bezig met iets. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1238880

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

Ik ben nog steeds benieuwd wie het faillissement gaat aanvragen.
Omdat er geen uitkeringsbehoeftig personeel meer is, zullen die het niet zijn.
(zo is het de vorige keren geschied)

De pandhuur en gas/water/electrisch is niet zoveel en zal wel vooruit betaald zijn.

Mij lijkt het dat er ook nog een rekening voor kosten van het toezicht aan de AFM betaald moet worden, dat is voorgaande jaren ook geschied.

En een enkele schuldeiser kan geen faillissement aanvragen. Er zal een tweede nodig zijn want er dienen altijd twee schuldeisers te zijn. En de AFM had aangegeven dat het anders bespreekbaar was.

Al met al zie ik geen een belanghebbende bij een faillissement. Het enige wat nog zou kunnen is een domme gefrustreerde klant die het zou kunnen proberen, doch dit lijkt mij enkel een laatste wanhoopsdaad hetgeen alles vernietigt. Iets ermee winnen zal niet lukken.

Ik denk dat we het vanzelf in de krant lezen, Cor!
Wordt vervolgd, stay tuned....
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 07 sep 2011 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Terra Vitalis heeft AFM vergunning en valt dus onder de WFT.
Al meer dan drie jaren....
Gaat de Stichting failliet, wie wordt dan de curator vraag ik me af?

Ik denk dat de DNB de curator moet worden, het is bij verzekeraars niet anders!

We hebben een contract met de Stichting, vergeet dat niet.

Oe la la laaa... :lol: :lol: :lol:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Laat even weten als ik er naast zou zitten. Ik denk het van niet, want in het kader van het gelijkheidsbeginsel kan het niet anders zijn: Terra Vitalis valt onder de WFT (net als verzekeraars) en dus zou de DNB garant moeten staan!

Bij verzekeringen door beleggingen dient 75% van de (ik meen nominale waarde) waarde herverzekerd en dat lijkt me hier niet anders te kunnen zijn.

De vraag is dus of die verzekering er is of niet.
En wat er gebeurt als ie er er niet is?
En waarom ie er niet is, had mijns inziens wel gemoeten.
Tsja wie dan gaat dokken weet ik niet maar ik heb zo een vermoeden dat er iemand nu heel erg niet blij gaat zijn.

Derde dinsdag in september nadert met rasse schreden.....

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Oh jee,

de laatste mail wisseling van Schimmelpenninck was 20 juni. Zal dus vrij snel iets moeten doen, werk aan de winkel.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk,

De AFM heeft meer tijd nodig voor onderzoek!
En jaarrekeningen gebruiken ze, door een verzoek tot herziening in te dienen!
http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... cc-fv.aspx

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

Is er na 24 juni 2011 nog een nieuwsbrief uitgekomen van de Stichting? Weet iemand wanneer het Jaarverslag van 2010 beschikbaar komt? Heeft iemand nog nieuws over de omvorming?

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Jaarekening 2010 lijkt mij redelijk voorspelbaar.

Omzet 0,0
Kosten dito en reservepositie onder nul.

Niet voor niets is een omvorming gestart naar verhandelbare Units. Mogelijk net op tijd om "GoodWood" toestanden te voorkomen. Ik verwacht mijn Units CATF medio oktober te mogen ontvangen. Die zijn gelukkig verhandelbaar, zodat ik eindelijk de zaak liquide kan maken. Iets wat mij altijd beloofd is door de leugenaars van PBMG. Alleen moet ik het nu gewoon zelf regelen en zal de voorgespiegelde opbrengst zeker niet gehaald worden. Maar "oprichter" mag nog steeds mijn participaties (0,25 ha 2002; 0,25 ha 2003; 0,5 ha 2005 en 0,25 ha 2008=jaar faillissement PBMG) overnemen met forse korting. Waarde volgens zijn(!!!)"" tabel nu anno 2011 ruim € 79.000,--. Mijn prijs € 60.000,--. Komt U maar!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 dec 2011 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Kijk een op:
http://www.amazonteak.nl/home/tussenver ... ember-2011

VRIJWILLIGE BIJDRAGE
Na de tweede mailing, die wij hebben verzonden, hebben in totaal 7.285 beleggers de vrijwillige bijdrage betaald. Van de groep die een fiscale waarde heeft van meer dan € 5.000, heeft ruim 80% de vrijwillige bijdrage betaald. Van de groep met een fiscale waarde van minder dan € 5.000 heeft slechts 28% betaald. Deze groep is het grootst in aantal, 7.564 beleggers.
De fiscale waarde van de groep die heeft betaald bedraagt circa € 150 miljoen. De totale fiscale waarde van de groep "GoodWood' beleggers is circa € 190 miljoen. Dit betekent dat 79% van het belegd vermogen mee doet!
Dit resultaat is bijzonder goed en sterkt ons door te gaan op de ingeslagen weg. Bovendien zullen wij ons inspannen om ook de grote groep kleine beleggers over te halen mee te doen, daar anders, in de nabije toekomst, hun belangen niet (meer) worden behartigd.


Dat blijft ons als Terra Vitalis participanten voorlopig nog bespaard.
:evil:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bprosman »

Wordt het niet eens tijd dat jullie je realiseren dat je gewoon opgelicht bent en niks meer hoeven te verwachten. Dan kan deze topic eindelijk eens op slot.
Sommige mensen hebben nu eenmaal een teakhouten plank voor hun hoofd :lol:

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

ER GAAT HIER NIETS OP SLOT!
DOOFPOTTEN HEBBEN WE AL GENOEG IN DIT LAND!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

Ik denk dat dit zeker niet de doofpot in zal gaan. :mrgreen:
Eerder een beerput..........

Hoe meer stront, hoe groener het wordt. :wink:

Gesloten