LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Op de site van Bartels-advocaten.nl staat een link van een BNRnieuws-fragment dat vanochtend(27 aug.) is uitgezonden over het faillisement van de verkooporganisatie PBMG.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door harry77 »

Beste mensen: doe dit NOOIT meer. Beleggen in teakplantages, milieu, enz. Nooit doen!!!! Mooie verhalen over milieu en goed voor later en onze kinderen, enz. TOTALE ONZIN. Zie die ARME mensen nog gaan op TV naar Costa Rica, XXXX

wederom belazerd!
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 21:08

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door wederom belazerd! »

Beste mensen,
Zoals vele onder u vrees ik dat ook ik al mijn geld kwijt ben. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met in eerste instantie Terra Vitalis en gevraagd naar de heer XXXX. Deze heer is al 2,5 jaar bezig mijn participatie te verkopen en iedere keer wanneer ik bel hoor ik weer dat ik nog 2 maanden geduld moet hebben. Vandaag bleek de heer XXXX met de noorderzon te zijn vertrokken. Vervolgens heb ik contact gehad met de heer XXXX van de STICHTING terra vitalis. Het maakt mij niet uit welk voorvoegsel ze voor terra vistalis zetten, ik heb geinvesteerd bij terra vitalis en van hen wil ik mijn geld terug. De heer XXXX vertelde mij dat mijn investering veilig was en dat alles goed komt. Na Eco Brazil en Legio Lease vrees ik dat ik er wederom ben ge***** en Terra Vitalis aan deze lijst kan toevoegen.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Ik vind het gewoon wanbestuur van die verkooporganisatie en de stichting had ook wel eens beter kunnen opletten al die tijd. Die inspanningsverplichting stelt niets voor al die tijd. Ik vind dat het een grote tekortkoming van TV is. Al ze mij hadden verteld bij de verkoop van een participatie teak dat na 5 jaar het allemaal onzeker was of je de participatie kon wederverkopen dan was ik er gewoon NIET aan begonnen. Heeft iemand hier er verstand van hoe dat juridisch zit?
Kun je beroepen op dwaling of ingebrekestelling/tekortkoming en dus de overeenkomst ontbinden?

Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Nu dat de verkooporganisatie failliet is kan de stichting niet aan zijn verplichtingen voldoen voor de investeerders op het gebied van wederverkoop.

Wat een zorg allemaal. Waar ben ik aan begonnen denk ik en dacht ik al langer terug. Eerst zien en dan geloven.
Bah! bestuurders van n..

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik vind het vreemd dat wij helemaal geen bericht krijgen van Terra
Vitalis, ik had al van de heer XXXX begrepen dat er afgelopen dinsdag of woensdag een beslissing zou vallen. Hij is ook in loondienst en kan geen ijzer met handen breken.
Wil je juridisch advies dan zul je een advocaat in de arm moeten nemen.
Op 17 april stond er ook een bericht op dit forum van een heel tevreden
klant die de opbrengst van de tussenkap zou krijgen, is dat allemaal wel doorgegaan?

Leonvr
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Leonvr »

Kommer en kwel zeg maar gerust. Vele loze beloftes en er gebeurd helemaal niets. Na de zoveelste belofte werd ik doodleuk wederom benaderd door XXXX, die zich of niets meer van afspraken kon herinneren, of weer een leuk smoesje had waarom de wederverkoop WEER niet doorgegaan was. Nog eventjes afwachten hoor, maar we hebben een investeerder die vele hectaren ineens gaat opkopen. Volgende maand is het rond!!?? Daarna zelf met de prijs gezakt..... Dan was het voor de grote investeerder aantrekkelijker om mijn perceel te kopen. Hij had dan al bij aankoop een winst te pakken. Het kon niet misgaan....!!?? U raadt het al........ WEER niets. Kortom ik baal als een enorme stekker van terra vitalis, de manier van werken en de vele leugens waarmee ze proberen mensen stil te houden. Op een schrijven aan XXXX krijg je wederom een "positief" berichtje terug. Wij doen ons best??!! Ondertussen alweer een kleine 3 jaar onderweg om van een kwart hectare teak af te komen. De eerste autoverkoper met een tweedehandse van een slordige €25.000,= raakt deze in een weekje of 4 wel kwijt. Een superinvestering in teak duurt wat langer. Wij staan met de rug tegen de muur en kunnen niets anders dan maar weer afwachten wat er komen gaat........ Wat gaat er komen en zien we nog ooit iets van onze investering terug???? Had ik mijn geld toen maar tegen een procentje of 2 weggezet bij een bank, dan had ik in elk geval gewoon over mijn EIGEN centen kunnen beschikken............

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik denk dat je je in alle redelijkheid moet afvragen of mede door de negatieve publiciteit mensen er voor kiezen een onzekere toekomst in teak tegemoet te gaan, ... met al gevolg dat je met je kwart hectare blijft zitten, de grote investeerders hebben geen moeite met een lange looptijd centen zat,, die hoor je ook niet op dit forum.
De verkooporganisatie heeft gelopen als een trein maar is door mismanagment, teveel zakkenvullers en teruglopende transacties de mist in gegaan.
Ik vraag me nog steeds af hoe ik zo'n groot risico heb durven nemen,
en eigenlijk zeg maar 20 jaar voor niets heb gespaard, ik heb ook het vermoeden dar er klantenbestanden worden doorgespeeld, zij weten van eerder geleden verliezen en maken daar handig gebruik van. Ik heb ook geinvesteerd bij andere firma, die heeft een vereniging van
eigenaren/investeerders die verenigd zijn in een stichting en samen ook
nu actie ondernemen, is ook sprake van mismanagment....verlies.
Kortom ook als je voor je kinderen of... een extraatje wilt ... sta je nu denk ik met lege handen, zou er een therapie voor zijn? Actie????

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Nieuw persbericht verschenen op de website van Bartels Advocaten over TV. Er is een nieuwsbrief voor participanten van TV te lezen.
Ik kan me de vragen die het advocatenkantoor stelt over deze nieuwsbrief wel voorstellen. Een aantal zaken blijven erg vaag.

houtje bijten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:54

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door houtje bijten »

Bartels heeft een uitnodiging gestuurd, om te groeperen om tot een tot een voorlopig getuigenverhoor te komen. Dat kost uiteraard weer geld, en een deel van de opbrengst. Ik denk dat ik hier toch maar aan mee ga doen. Maar in emotionele buien, is direct een beslissing nemen nooit goed. Ik had begrepen dat Terra Vitalis mijn geld zou investeren, dat er een gedeelte gebruikt werd als onderhoudspotje (gedurende 20 Jaar) en dat de verkoopsorganisatie zich bedroop van de 15 of 20% marge van de verkoop. Nu blijkt, dat de verkoopsorganisatie ook een flink deel van mijn inleg direct heeft potverteerd, en dat zelfs dat nog niet genoeg was. Het is mijn beleving een pyramide spel, waarbij de onderliggende waarde als een ballon werd opgeblazen tot ver voorbij de werkelijke waarde. Moet je voor de gein eens uitrekenen wat voor een rendement je moet maken, om in 20 jaar tot 8% rendement te komen, als er van de inleg al direct 30 tot 40 procent wordt wegggesluisd (zie woekerpolis). Ik heb eigenlijk nooit een lekker gevoel gehad bij deze organisatie, was altijd al behoorlijk sceptisch. Nu natuurlijk helemaal spijt, en ben echt helemaal het vertrouwen in welke TV-trust-holding-BV dan ook kwijt.
Nog jaren hopen en wachten, en dan ineens zien dat TV een enorm bedrag naar je rekening heeft overgemaakt omdat je hectare is gekapt !!. In je dromen zeker !

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik heb zojuist op Bartels advocaten e.e.a gelezen, wie heeft gelijk of ongelijk, ik ben ook al door Bartels advocaten benaderd, zij willen graag investeerders vertegenwoordigen tegen een vergoeding van rond de 600 tot ruim 2000 euro afhankelijk van de grootte van je inleg en nog eens 10% als je wat van je geld terug ziet.
ik heb de mail van Terra Vitalis niet gekregen, heb datgene wat XXXX te melden heeft ook nog niet gezien.
ik hoop inderdaad op een doorstart dit levert voor ons als investeerders toch het meeste op.
Iedereen preekt voor eigen parochie.

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

Die Bartels heeft volgens mij maar een doel en dat is Terra Vitalis kapot maken en zelf er zoveel mogelijk geld aan over houden. Dit is alleen goed voor Bartels en zeker niet voor de investeerders. Als investeerder ben je erbij gebaat dat de Stichting instand blijft. Wat betreft de rendementen lees het rapport van Form International (stond op de site). Zij geven een degelijk onderbouwde berekening van het te verwachten rendement.

medegedupeerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 17:05

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door medegedupeerde »

Ik sluit me aan bij mijn voorganger..wellicht ben ik al eens belazerd en heb dan ook geen zin om nog een keer belazerd te worden...Bartels vraagt wel vrij snel vrij veel geld en ook nog eens 10%fee...wie zijn nu de boeven/oplichters..is dat TV..is dat Bartels of beiden??
Als Bartels e.e.a. zo zeker weet dan moet deze ook geen probleem hebben met de constructie NO CURE NO Pay...ofwel zij kregen pas geld als wij geld zien....

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Ik ben het eens met de twee voorafgaande reacties, wat ik me steeds meer afvraag is de oprechtheid van de deelnemers aan dit forum, het is allemaal wel erg vanuit de rechtse hoek ( Tros, Ouote, vriendjes van zus en zo), Ik persoonlijk ben echt investeerder in Terra Vitalis en heb
niets te verbergen, ik vind dat de mensen die nog achter de Stichting staan, zich sterk moeten maken voor een goede afloop, dit bereik je niet door negatieve, suggestieve berichtgeving.
Dat wij allemaal voor ezels worden uitgemaakt is toch eigenlijk een grens voorbij, we roepen maar iets of hebben niets te doen en gaan maar wat op het forum zetten. Ik heb al eerder aangegeven dat ik twijfel aan de echtheid van sommige mensen, als Terra vitalis ten onder gaat dan is er maar een partij die lacht.... gemiddeld 1000 euro maal
3500. Ik roep op tot steun aan het opnieuw starten van de verkooporganisatie, die onze belangen gaat behartigen.

pk1
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:28

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door pk1 »

mijn idee
laat die mensen rustig hun best doen de zaak opnieuw op te zetten
op de werkvloer en de directe aansturing daarboven hebben in het verleden laten zien dat ze hun werk verstaan.
De resultaten zullen dan ook volgen, zolang er in de toplaag maar mensen komen te zitten die dezelfde motivatie hebben en niet alleen kijken naar de €$-tekens in hun eigen ogen, maar ook de investeerders recht in de ogen kunnen kijken.

boppie
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:20

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door boppie »

De site is trouwens weer in de lucht met daarin ook de waardebepaling van de plantages

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Als Bartels op basis van no cure,no pay zou werken dan zou ik overwegen om me aan te sluiten bij de andere investeerders. Ik vind het ook wel erg om de centen gaan in dit stadium.
Verder vind ik dat TV orde op zaken moet stellen en de wachtenden op de wederverkoop van lang geleden moet tegemoet komen op korte termijn. De verkooporg. is tekort geschoten in alle opzichten en heeft het vertrouwen geschaad voor mij als investeerder. Wie weet hoe de volgende verkooporg. het gaat doen. Ook weer wachten?
De stichting TV moet geld vrijmaken voor de wachtenden.
Op het forum hier zitten allerlei mensen en die moeten sommige forumbezoekers hier niet meteen willen categoriseren.
Ik wil niets liever dan een solide organisatie. Maar geen smoesjes van enkele personen binnen TV. Dat schept namelijk geen vertrouwen.

ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ennu1234 »

Er staat weer een nieuw persbericht (3 sept.)betreffende Terra Vitalis op de site van Bartels advocaten.
Ik zou het een goede zaak vinden als er een verhoor komt van de betrokken personen van Terra Vitalis, Laten ze zich maar eens nader verklaren.

hjw
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:34

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door hjw »

Ik ben ook benaderd door Tv en er niet op ingegaan vooral door de berichtgeving. Alle vragen die ik stelde werden naar hun toegehaald als het komt goed ruzie tussen managers en het nieuwe kantoor gaat gelijk door. Alles is al geregeld, maakt niks uit.
Nogal apart als vertrouwen de basis moet zijn om zo door te werken.

De beleggingen bevielen me ook niet vooral de onduidelijkheid over verkoop, tussenkap, stichting en verkoopkantoor. De hoge kosten voor tussentijdse verkoop maakt al duidelijk dat we hier minimaal over een woekerpolis praten. De verkooporganisatie strijkt een groot gedeelte van het in te leggen geld op.

succes

worry
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:43

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door worry »

Als er nu geen slechte investeringen waren, of er door stemmingmakerij
door niemand meer een investering wordt gedaan..... hoe zou het dan met de advocatuur gaan? Ik hoop van harte en natuurlijk ook in mijn eigen belang dat het allemaal op z.n pootjes terecht komt en we nog eens met z.n allen en een heel stel neuwe investeerders op reis gaan
mogelijk op eigen kosten, omdat we al een deel van onze participatie hebben verkocht en de lest lekker laten door renderen. Ik toast erop,,,,

ontnuchterd & gedupee
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 10:33

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door ontnuchterd & gedupee »

Hallo,
Ik lees jullie reacties met belangstelling... en gooi de knuppel maar in het hoenderhok. Gisteren heb ik e.e.a. gelezen op de website van Teakopstand (www.teakopstand.nl) en ben behoorlijk pissig... en ontnuchterd. Na een gesprek vanochtend met een van de initiatiefnemers achter deze site en -al wil ik het zelf nog steeds niet geloven- moet ik mijn investeringen in TV hoogst waarschijnlijk als verloren beschouwen. Ik ben er -waarschijnlijk- met open ogen ingestonken.

Tijdens het gesprek werd mij duidelijk dat ik mij net als andere beleggers in teakhout heb laten oplichten. Beleggen in teakhout blijkt een farce. Een ha kost ca. 5 a 6000 dollar en het rendement ligt bij ca. 3-5%. Ook leent Costa Rica zich niet voor het kweken van teakhout, zoals in onderzoeken door deskundigen is vastgesteld. Wat wij bij TV per ha betaald hebben zijn woekerprijzen. Nu is de verkoopmij failliet, het volgende dat komt is dat er iets mis is op de plantages enz.

Het ergste van alles is:
Teakopstand heeft al in veel vergelijkbare situaties geprocedeerd tegen teakhout bedrijven, procedures gevoerd met en tegen OM, en Justitie, inclusief landelijke politiek en pers, kortom vanalles al geprobeerd zonder enig resultaat! Kennelijk is het in een moderne rechtstaat anno 2008 nog steeds mogelijk dat -ondanks juridische bescherming, AFM en all the rest- dit soort praktijken kunnen plaatsvinden en degene die dat doen er ongestraft vanaf kunnen komen!

Dit is geen doemdenken, maar ontnuchterende waarheid. Ook ik had net als jullie de hoop nog iets van mijn investeringen terug te zien, maar dit is gewoon ijdele hoop.

Ik raad jullie aan de site www.teakopstand.nl eens goed te lezen.
Sterkte.
Laatst gewijzigd door ontnuchterd & gedupee op 05 sep 2008 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten