LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

De jaarstukken van 2010.
Geen interesse.
Ik heb al ooit beschreven wat daar in staat.
- Inkomsten 0,0
- Uitgaven dito te veel.

Geen doelloos werk doen a.u.b.
Kost nodeloos geld aan accountants.
We gaan lekker units verkopen in juni 2012.
Zo worden toch de afspraken uit het verleden -wel door anderen overgenomen-(chapeau 3x) ten uitvoer gebracht. Van degenen met wie ik de afspraken maakte, heb ik nooit iets gehoord. Die verdwenen als dieven in de nacht met 54,2 miljoen tussen de benen ipv de staart tussen de benen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor25 schreef:De jaarstukken van 2010.
Geen interesse.
Ik heb al ooit beschreven wat daar in staat.
- Inkomsten 0,0
- Uitgaven dito te veel.

Geen doelloos werk doen a.u.b.
Kost nodeloos geld aan accountants.
We gaan lekker units verkopen in juni 2012.
Zo worden toch de afspraken uit het verleden -wel door anderen overgenomen-(chapeau 3x) ten uitvoer gebracht. Van degenen met wie ik de afspraken maakte, heb ik nooit iets gehoord. Die verdwenen als dieven in de nacht met 54,2 miljoen tussen de benen ipv de staart tussen de benen.
Cor,

Die jaarstukken lijken met toch nog wel nodig en zinvol. Komt die jaarrekening over 2010 (en 2011!) er niet, dan zal er uiteindelijk wel weer een curator komen en iemand hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden wegens wanbestuur en het niet voldoen aan de wet- en regelgeving.

Uiteindelijk zal het niet publiceren van de jaarrekeningen ten koste gaan van de uitkeringen van de participanten (investeerders) gaan. Ik hoop dus toch dat de jaarrekeningen er alsnog komen, dat de prognoses die via het CATF gecommuniceerd worden gaan uitkomen en dat de Stichting voorlopig blijft bestaan (al is het dan maar op papier).

De Stichting Terra Vitalis is bij mijn weten nog steeds niet failliet en kan zichzelf niet opheffen, en dat is m.i. maar goed ook.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Cor,

Je schrijft dat je nooit meer iets hoort van degenen die de belofte hebben gedaan van wederverkoop. Ik hoop er nog wel iets van te horen.

Wie heeft ons nu de belofte gedaan van wederverkoop na de omvorming?

Precies ja, juist degene(n) die nu nog een jaarstuk over 2010 moeten gaan produceren.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

En dus hoeven we ons mijns inziens geen zorgen te maken en niets te doen. Geduld is een schone zaak.
In 2010 is de heer Heymans afgekocht (en dankzij dit forum weten we hoe) en zo ik bij de bijeenkomst in Rosmalen had begrepen moet het bestuur iedereen gelijk behandelen. :mrgreen:

Dus we zien en horen het binnenkort wel. De publicatie van de jaarstukken is in ons belang.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

@ felix

Het is inderdaad mis gegaan met de wederverkoop van P.B.M.G. BV.. Rond het failissement van P.B.M.G. zijn er veel initiatieven geweest om een doorstart te maken. Dit werd onmogelijk gemaakt door de starre houding van de Stichting (van Toor en Van Mens) . Later bleek dat ze met geld van de stichting zijn gaan ondernemen (G.M.S. BV) met als doel om de wederverkoop te organiseren. Het geld wat hierin geinvesteerd werd was bedoeld om de continuiteit van de stichting te kunnen waarborgen. Uit de Jaarstukken zal blijken hoeveel geld hiermee gemoeid is geweest. Te samen met het geld wat van Toor en van Mens uit hadden geleend(zonder onderpand) aan de toenmalige directeur Hans Noomen had de stichting veel langer kunnen voort bestaan. En andere mogelijkheden kunnen onderzoeken dan de huidige weg naar Luxemburg.

@ cor

Je moet je toch eens beter afvragen of dezelfde commercielen mensen (die bij voorgaande organisaties niks hebben kunnen waarborgen) nu wel alles gaan waarmaken wat belooft is. (Hennie Stevens en andere)

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Wie de schoen past.............
Laatst gewijzigd door Cor25 op 31 jan 2013 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

Hoi Cor,

Ik ben verbaasd over je uitnodiging. Eerst beschuldig je me van alles en nog wat.
Ik was niet welkom op de informatie avond. En nu wil je in gesprek met elkaar.
Vanwaar deze draai?

Mvg Frans Boot

Ps. Ik zeg geen nee op je uitnodiging, maar wil het wel begrijpen.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door bosse bol »

Deze topic en andere topics over dit onderwerp lopen nu al meer dan 5 jaar en jullie zijn nog geen steek verder als elkaar beschuldigen en schrijven wat je er van vind.Gelukkig heb ik mij niet laten belazeren maar het wordt toch wel echt tijd dat jullie eens stappen gaan ondernemen zodat er goede oplossingen komen zodat er eindelijk eens een einde komt aan deze zinloze discussie

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door felixbeijer »

De gebruikte wederverkoop"belofte" heeft toch wel verdacht veel weg van hetvolgende: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude

arie57
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2011 21:30

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door arie57 »

goede middag Felix,

weet u of er al participanten zijn die de aandelen verzilverd hebben
gr arie

arie57
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mar 2011 21:30

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door arie57 »

zijn er al participanten die de units verzilverd hebben ,felix, cor , oprichter weten jullie al wat meer of is dit de zoveelste truc die ze uithalen

Gesloten