LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jolandamulders
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2020 19:54

Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door jolandamulders »

Vorig jaar december 2019, heb ik een Ticketmaster Giftcard aangeschaft van € 35,00. Dit was een cadeau voor mijn zoon die graag festivals en concerten bezoekt. Door de coronacrisis ging dit allemaal niet door en nu blijkt dat deze kaart maar 1 jaar geldig is, tot 31-12-2020. Ik heb contact opgenomen met Ticketmaster en de situatie uitgelegd, met de vraag of de kaart verlengd kon worden.
De reactie van Ticketmaster: Als de kaart verlopen is, kan deze binnen 3 maanden voor€ 7,50 verlengd worden.
Volgens mij mag er niet eens een looptijd opzitten en zeker niet maar 1 jaar.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jolandamulders schreef:
16 nov 2020 20:06
[/u][/b]Volgens mij mag er niet eens een looptijd opzitten en zeker niet maar 1 jaar.
Waarom denkt u dat? Er mag gewoon een geldigheid aan een bon zitten. En tja, het nadeel van een bon is dat die op tijd ingeleverd moet worden.
Is het netjes dat u in deze situatie niet kosteloos kan verlengen? Nee. Maar aan de andere kant, wat kunnen zij er aan doen dat er nu geen festivals zijn? Voor hetzelfde geld zou er geen leuk festival geweest zijn. Er moet dus ergens een grens getrokken worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door berndv »

jolandamulders schreef:
16 nov 2020 20:06
Volgens mij mag er niet eens een looptijd opzitten en zeker niet maar 1 jaar.
volgens de geldende wetgeving mag het wel, mits er aan de voorwaarden wordt voldaan. Meer informatie kunt u bijvoorbeeld hier vinden:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen
Belangrijkste voorwaarde is deze denk ik:
Staat er geen uitgift- of vervaldatum op de bon of kaart? Of staat er nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kunt vinden (bijvoorbeeld op een site)? Dan is de bon onbeperkt geldig.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door Brahms »

Nooit een cadeaubon kopen of aanpakken. Altijd gedoe met geldigheid, inwisselen en beperkingen.
Daarvoor heb je al sinds jaar en dag de biljetten van DNB.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ECB

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

jolandamulders schreef:
16 nov 2020 20:06
Vorig jaar december 2019, heb ik een Ticketmaster Giftcard aangeschaft van € 35,00. Dit was een cadeau voor mijn zoon die graag festivals en concerten bezoekt. Door de coronacrisis ging dit allemaal niet door en nu blijkt dat deze kaart maar 1 jaar geldig is, tot 31-12-2020. Ik heb contact opgenomen met Ticketmaster en de situatie uitgelegd, met de vraag of de kaart verlengd kon worden.
De reactie van Ticketmaster: Als de kaart verlopen is, kan deze binnen 3 maanden voor€ 7,50 verlengd worden.
Volgens mij mag er niet eens een looptijd opzitten en zeker niet maar 1 jaar.
Voorwaarden mogen niet onredelijke bezwarend zijn. Van rechtswege geld een verjaringstermijn van vijf jaar. Op de zwarte lijst staat een beding waarmee deze termijn wordt verkort dan korter dan een jaar. Daarmee is een termijn van bijvoorbeeld negen maanden onredelijk bezwarend. Dat is er nog de algemene regel voor onredelijk bezwarendheid. Een beding is onredelijk bezwarend indien a) het een grote afwijking inhoud met wat u mocht verwachten en b) u daarmee niet akkoord zou gaan indien u hierover vrij had kunnen onderhandelen. In december 2019 was iedereen hiermee akkoord gegaan, denk ik zo. Immers, toen was Corona nog niet bekent. Dat brengt ons gelijk op de onvoorziene omstandigheid. Als u hiermee naar de rechter zou gaan dan maakt u met een beroep op dat laatste de meeste kans op succes.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door JozJan »

Naar de rechter voor een kadokaart van € 35? Hmm...

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dat met alleen een onvoorziene omstandigheid in het voordeel.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je een kaart heb, die je bijna het hele jaar niet hebt kunnen gebruiken als gevolg van een onvoorziene omstandigheid, dan zie ik een vordering tot ontbinding of wijziging wel slagen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
18 nov 2020 11:07
jolandamulders schreef:
16 nov 2020 20:06
Nu blijkt dat deze kaart maar 1 jaar geldig is, tot 31-12-2020.
Voorwaarden mogen niet onredelijke bezwarend zijn. Van rechtswege geld een verjaringstermijn van vijf jaar. Op de zwarte lijst staat een beding waarmee deze termijn wordt verkort dan korter dan een jaar.
De kaart is 1 jaar geldig dus niet korter dan 1 jaar.
alfatrion schreef:
18 nov 2020 11:07
Daarmee is een termijn van bijvoorbeeld negen maanden onredelijk bezwarend.
Maar van negen maanden is geen sprake de kaart is 1 jaar geldig! Dit punt vervalt dus.
alfatrion schreef:
18 nov 2020 11:07
Dat is er nog de algemene regel voor onredelijk bezwarendheid. Een beding is onredelijk bezwarend indien
a) het een grote afwijking inhoud met wat u mocht verwachten en b) u daarmee niet akkoord zou gaan indien u hierover vrij had kunnen onderhandelen. In december 2019 was iedereen hiermee akkoord gegaan, denk ik zo. Immers, toen was Corona nog niet bekent. Dat brengt ons gelijk op de onvoorziene omstandigheid. Als u hiermee naar de rechter zou gaan dan maakt u met een beroep op dat laatste de meeste kans op succes.
Naar mijn mening maak je vrijwel geen kans op succes. Ik snap het advies niet om naar de rechtbank te stappen over een vordering van € 35,00 als je verliest ben je velen malen meer kwijt en je hebt geen enkele garantie.

Waarom ik denk dat je geen kans op succes maakt is omdat er nog voldoende aanbod is bij Ticket Master waarbij de waardebon gebruikt kan worden. En nee je hebt niet de garantie dat die evenementen doorgaan, maar of dat voldoende is om je te beroepen op onvoorziene omstandigheden lijkt me sterk. Immers kun je nu nog niet weten of een evenement later dit jaar of begin volgend jaar doorgaat.

Dat dit aanbod niet voldoet aan de wensen van TS maakt het geen onvoorziene omstandigheid, immers had Ticket Master ook kunnen besluiten bepaalde artiesten uit te sluiten van hun aanbod, dat dit dan net de artiesten zouden zijn die TS wilde gebruiken voor het cadeaubon kun je Ticket Master dan niet aanrekenen.

Al met al lijkt me het advies om te gaan procederen een dure grap en is de stellige overtuiging dat je kans maakt erg overtrokken.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
18 nov 2020 12:36
alfatrion schreef:
18 nov 2020 11:07
(...) Immers, toen was Corona nog niet bekent. Dat brengt ons gelijk op de onvoorziene omstandigheid. Als u hiermee naar de rechter zou gaan dan maakt u met een beroep op dat laatste de meeste kans op succes.
Naar mijn mening maak je vrijwel geen kans op succes. Ik snap het advies niet om naar de rechtbank te stappen over een vordering van € 35,00 als je verliest ben je velen malen meer kwijt en je hebt geen enkele garantie.
Beter lezen. Ik geef geen advies om naar de rechter te gaan.
sylvesterb schreef:
18 nov 2020 12:36
Waarom ik denk dat je geen kans op succes maakt is omdat er nog voldoende aanbod is bij Ticket Master waarbij de waardebon gebruikt kan worden. En nee je hebt niet de garantie dat die evenementen doorgaan, maar of dat voldoende is om je te beroepen op onvoorziene omstandigheden lijkt me sterk.
Je staat natuurlijk sterker als je de kaart hebt gebruikt en het evenement niet door is gegaan. Op dat moment kun je roepen "zie je wel".
sylvesterb schreef:
18 nov 2020 12:36
Dat dit aanbod niet voldoet aan de wensen van TS maakt het geen onvoorziene omstandigheid, (...)
De onvoorziene omstandigheid is Corona. Die heeft onbetwistbaar effect op de sector. Of een beroep op onvoorziene omstandigheden succesvol is hangt af van de impact daarvan.
sylvesterb schreef:
18 nov 2020 12:36
(...) immers had Ticket Master ook kunnen besluiten bepaalde artiesten uit te sluiten van hun aanbod, dat dit dan net de artiesten zouden zijn die TS wilde gebruiken voor het cadeaubon kun je Ticket Master dan niet aanrekenen.
En TS had kunnen besluiten om de kaart dan niet te kopen. Dit soort speculatie gaat nergens heen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
18 nov 2020 12:46
Naar mijn mening maak je vrijwel geen kans op succes. Ik snap het advies niet om naar de rechtbank te stappen over een vordering van € 35,00 als je verliest ben je velen malen meer kwijt en je hebt geen enkele garantie.
Beter lezen. Ik geef geen advies om naar de rechter te gaan.
[/quote]

Ik lees je onderstaande punt als een optie om het te doen.
Als u hiermee naar de rechter zou gaan dan maakt u met een beroep op dat laatste de meeste kans op succes.
Zoals aangegeven schat ik de kans op succes erg klein. Zoals je zelf al terecht aangeeft gaat het om de impact en Corona heeft impact maar of vermindering/uitstel van evenementen voldoende is dat de rechter de overeenkomst hierop gaat ontbinden schat ik persoonlijk klein in.

Het benoemen dat je hiermee naar de rechtbank kunt gaan voegt weinig toe. Bij dergelijke lage bedragen moet het echt een principe kwestie zijn wil je gaan procederen de kans op succes kan niemand je geven.

Maar we hebben deze discussie wel vaker gehad en weet jouw mening en die respecteer ik. Echter wil ik de kans op succes wel nuanceren voordat TS denkt "ik ga garandeert gelijk krijgen" en ja ik weet dat je dat niet schrijft.

Maar om te voorkomen dat er een ellenlange offtopic discussie ontstaat over wel of niet procederen hoop ik dat we er eens over kunnen zijn dat er twee opties zijn:

- Voor 31 december iets boeken bij Ticket Master of 3 maanden verlengen tegen bijbetaling
- Of gaan procederen met het risico te verliezen waarbij de kosten velen malen hoger zijn dan de EUR 35,00

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
18 nov 2020 13:18
Ik lees je onderstaande punt als een optie om het te doen.
Dat is altijd een optie. De vraag van TS is van juridische aard. Feitelijk geef ik slechts een beoordeling: een beroep op onvoorziene omstandigheid geeft van alle mogelijke gronden de beste kans op succes. Dat moet verder uitgewerkt worden, maar daar moet je het zoeken. Met "ja maar, een jaar is toch niet eerlijk" red je het echt niet.
sylvesterb schreef:
18 nov 2020 13:18
Zoals je zelf al terecht aangeeft gaat het om de impact en Corona heeft impact maar of vermindering/uitstel van evenementen voldoende is dat de rechter de overeenkomst hierop gaat ontbinden schat ik persoonlijk klein in.
Dat weet ik niet. Dat is iets om verder te onderzoeken. Welke argumenten zijn er voor en tegen.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moeilijk te zeggen. Er zijn nog steeds evenementen die doorgaan te vinden. Dat er niets tussen zit wat de eigenaar van een giftcard leuk vindt, daar kan Ticketmaster ook niet veel aan doen. Wat nu als er in een jaar tijd niets naar de zin voorbij kwam of er geen kaartjes te bemachtigen waren? Ook onvoorziene omstandigheden?

In werkelijkheid hoeft die 35 euro natuurlijk niet verloren te gaan, maar dan moet je wel ergens heen willen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, dat valt onder wat je kan voorzien.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ticketmaster giftcard bijna verlopen

Ongelezen bericht door Brahms »

breien schreef:
18 nov 2020 12:14
Brahms schreef:
17 nov 2020 10:26
Nooit een cadeaubon kopen of aanpakken. Altijd gedoe met geldigheid, inwisselen en beperkingen.
Daarvoor heb je al sinds jaar en dag de biljetten van ECB.
De zoon wilde een cadeaubon. Deze reactie voegt niets toe.
Ik lees nergens dat de zoon een cadeaubon wilde ontvangen voor zijn verjaardag. Je reactie voegt niets toe en is zelfs onjuist.

Gesloten