LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
AntonBuffing
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2019 18:21

Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door AntonBuffing »

Heb bij Viagogo tickets besteld voor een concert op 10 juni. Geen e-ticket gekregen. Geen restitutie of annulering mogelijk. Geen klantenservice bereikbaar. Geld is door mijn bank niet terug te storten. Op e-mails naar het bedrijf wordt niet gereageerd.

Door mijn bank is aangeraden om melding te maken op politie.nl. Bij deze doe ik oproep aan andere gedupeerden om aangifte te doen tegen viagogo. Wie weet wordt het hen dan moeilijker gemaakt om consumenten op te lichten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, ook u bedankt voor de waarschuwing, maar ook u bent het levende bewijs dat het waarschuwen tegen dovemansoren is. Fora staan vol met waarschuwingen, de media is er al verschillende keren op ingesprongen en er zijn zelfs televisieprogramma’s over gemaakt.

ViaGoGo is een doorverkoopsite die eerst verkoopt en daarna kijkt of er nog kaartjes te krijgen zijn. U zal een paar dagen voor het concert kaartjes in huis gaan krijgen onder een andere naam en ver onder de prijs die u betaald hebt.

Melding maken bij de politie heeft geen zin, er is geen strafbaar feit gepleegd.

Een voordeel dat u hebt is dat er onlangs bekend is gemaakt dat herroepingsrecht wel geldt op dit soort doorverkoopsites. Geen idee wanneer u de tickets besteld hebt, maar binnen 14 dagen kunt u gewoon herroepen. Er is iemand op dit forum die het fijne daar van weet. Hopelijk komt deze snel langs.

Steef10
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2018 12:50

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door Steef10 »

Zelf ben ik ook benadeeld door Viagogo. Wel betaald en niets ontvangen. Daarmee levert Viagogo niet waarvoor je betaald hebt. Mijn Consumenten Rechtsbijstandsverzekering heeft de case overgenomen en mij de kosten vergoed. Ik heb toen direct nieuwe Kaartjes besteld via de zaal.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Steef10 schreef:
20 okt 2019 12:02
Zelf ben ik ook benadeeld door Viagogo. Wel betaald en niets ontvangen. Daarmee levert Viagogo niet waarvoor je betaald hebt. Mijn Consumenten Rechtsbijstandsverzekering heeft de case overgenomen en mij de kosten vergoed. Ik heb toen direct nieuwe Kaartjes besteld via de zaal.
Had u dit nu eerder gedaan had u er mede voor gezorgd dat een doorverkoopsite minder bestaansrecht had en had uw verzekering goedkoper gekund.

Zoals al vermeld staat ViaGoGo er bekend om om vlak van te voren de kaartjes te versturen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Zucht.... als iedereen nou alleen de kaartjes koopt direct bij de echte site.. en de doorverkoop sites links laat liggen..
Dan is het bestaansrecht van de doorverkoopsites meteen omzeep.
Wel eens bij nagedacht dat de “winst” die de doorverkoopsites maken, totaal niets bijgedragen heeft aan het uiteindelijke product wat u koopt (de desbetreffende artiest ziet hier niks van terug)... het enigste wat die sites bijdragen aan de markt is een schaarste creëren door de originele kaartjes (eerder dan dat u meestal kan) weg te kopen uit de markt..
Van mij zouden deze sites echt verboden mogen worden... het verziekt steeds meer de markt.
Ik koop ook nooit bij doorverkoop sites.. en via marktplaats oid betaal ik nooit meer dan de originele prijs.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ben vandaag op een andere manier bij viagogo terecht gekomen.
Ik heb een kaartje over voor ajax psv. Dus ga deze verkopen op marktplaats. Niemand in de vriendenkring kan mee helaas.
Maar toen dacht ik " hoe komen ze aan kaartjes bij viagogo " toen zag ik dat ik mijn kaart daar kon verkopen. ( niet gedaan maar toch even het proces doorlopen uit nieuwsgierigheid ) .

Als ik een kaartje voor een event daar aanbied pakt viagogo 10%. Maar waar het fout gaat. Ik kan een advertentie daar online zetten zonder de kaarten te uploaden. ( mag je ook doen als de kaarten verkocht zijn)
Ik denk dus dat er handelaren zijn die de kaarten op meer platformen aanbieden en als er dan iemand nog meer bied dan op viagogo hem daaraan dan verkopen.

De verkoopprijs mocht ik zelf bepalen op viagogo. De originele ticketprijs is 75 eur. Ze gaven een advies dat wel van 165 euro.

gerritdinajohanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2020 11:53

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door gerritdinajohanna »

heb wel tickets, maar voel me zo gigantisch belazerd mede door eigen fout en onderbuikgevoel negerend, kaartjes voor Earring gekocht omdat ik ook via de oosterpoort in groningen naar deze verkoper werd geleid
zag en 70 euro en 560 euro staan, die 560 negerend en dacht dat het wel goed zat (hoe stom kun je zijn)
dus besteld, aangezien ik de verkeerde valuta aan gevinkt kreeg ik dus nog meer schrik
er achter aan gemaild
via gogo belde gelijk terug had dus kaartjes van een verkoper gekocht (zat 12.00 strak voor de computer omdat de verkoop toen starte)
en die koper uit guernsy had ws toen alles/veel opgekocht(?) de verkoper wilde er iets aan verdienen ,en viagogo ook snap ik maar 500 euro!!
en ja ik heb in tijdsnood op besteld gedrukt. maar als je normaal iets koopt heb je bedenktijd , heb je dat hier ook voor????

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

gerritdinajohanna schreef:
15 feb 2020 12:53
heb wel tickets, maar voel me zo gigantisch belazerd mede door eigen fout en onderbuikgevoel negerend, kaartjes voor Earring gekocht omdat ik ook via de oosterpoort in groningen naar deze verkoper werd geleid
zag en 70 euro en 560 euro staan, die 560 negerend en dacht dat het wel goed zat (hoe stom kun je zijn)
dus besteld, aangezien ik de verkeerde valuta aan gevinkt kreeg ik dus nog meer schrik
er achter aan gemaild
via gogo belde gelijk terug had dus kaartjes van een verkoper gekocht (zat 12.00 strak voor de computer omdat de verkoop toen starte)
en die koper uit guernsy had ws toen alles/veel opgekocht(?) de verkoper wilde er iets aan verdienen ,en viagogo ook snap ik maar 500 euro!!
en ja ik heb in tijdsnood op besteld gedrukt. maar als je normaal iets koopt heb je bedenktijd , heb je dat hier ook voor????
Hallo, ik weet niet door wie van de Oosterpoort bent doorverwezen.
De website vermeldt: 'Hoe kom ik aan kaarten voor een uitverkocht(e) concert of voorstelling?
'Je kunt jezelf op de eventpagina op de wachtlijst plaatsen. Je wordt dan gebeld of gemaild wanneer er kaarten beschikbaar komen.'
https://www.spotgroningen.nl/informatie ... de-vragen/
Geen doorverwijzing naar andere (dubieuze) verkoopkanalen.
Mocht u door een medewerker doorverwezen zijn dan zou ik m'n beklag daar zeker doen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tickets besteld bij Viagogo, niets ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gerritdinajohanna schreef:
15 feb 2020 12:53
en ja ik heb in tijdsnood op besteld gedrukt. maar als je normaal iets koopt heb je bedenktijd , heb je dat hier ook voor????
Gewoon even naar boven scrollen en u ziet het antwoord. En als aanvulling op het antwoord: https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... _referrer=

Gesloten