LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HenkKos
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 12:25

Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door HenkKos »

Ik heb een app gedownload van Eneco waar je netjes de standen van het gasverbruik kunt invoeren en daar wordt een bedrag aan gekoppeld. Electrische hebben we een slimme meter dus die kun je inzien en aannemen dat dit klopt. Het volgende; we hebben vorige maand vakantie gehad en dus nagenoeg geen gas verbruik tw 15m3 met een bedrag eraan gekoppeld van €32. Dus +/- €2 per m3 andere maanden heb ik een verbruik die ongeveer uitkomt op +/- €1 per m3. Dit staat dus niet in verhouding. Ik heb voor de 3de keer contact opgenomen met Eneco en wacht netjes op antwoord. Wie heeft hier ook een raar gevoel bij en misschien een antwoord.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jul 2019 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kees, goed gerekend!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je echt wil snappen hoe de vork in de steel zit, lees dan je laatste jaarrekening door. Je ziet dan dat je elke dag een bedrag aan vastrecht betaalt. Stel: 1 euro per dag. Je betaalt dan in één maand 30 euro zonder ook maar gas verbruikt te hebben. Stel dat een kuub gas 80 eurocent kost en je verbruikt in die maand 15 kuub. Totaal is dan 15x0,80=12 + 30 = 42 euro voor 15 kuub.

Gebruik je in een wintermaand 10x zoveel dan betaal je 150 euro voor 150 kuub. De totaalkosten per kuub zijn dan dus lager.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je betaalt per maand waarschijnlijk ongeveer 20 euro vaste lasten. Dat is ongeveer 6 euro 'vastrecht' voor Eneco en ongeveer 14 euro netbeheerkosten aan de netbeheerder. Dat ben je dus sowieso kwijt als je niets verbruikt. Daar komt bij jou dan waarschijnlijk zo'n 80 ct per verbruikte m3 aardgas bij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Instelling CVketel?

Als je in de Comfort stand liet staan heb je snel warm water, dan word een klein beetje warm gehouden.
Bij de Eco stand gaat de kachel pas branden als er water gevraagd werd, en verspil je beetje koud water.

Dus hoe is jou ketel ingesteld, met boiler of warm houden is er elke dag een beetje verbruik, Eco is uit en met gas goedkoper maar je hebt dagelijks iets meer water nodig.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer je zit op verkeerd spoor. Het is duidelijk uitgelegd en heeft niets met de verwarming te maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De vraag is verkeerd zie ik nu!
Er is tijdens vakantie niet meer gebruikt maar tegen hogere kosten.

Mijn CV verhaal, als je ketel in zuinige stand staat gebruik je 0 gas tegen alleen vaste kosten!

Er is tijdens vakantie geen GAS verbruikt maar het beetje is tegen hogere vaste kosten per kuub ietsje duurder!
Als je naar vaste kosten voor 0 gebruik keek is het opgelost.

kont
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2018 08:28

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door kont »

Luister maar niet naar de zogenaamde verklaringen die worden geschreven als reactie. [Verwijderd]
De 5 grote energiemaatschappijen hebben het monopolie in Nederland. Hetzelfde probleem speelt bij NUON ook. Deze beweren dat ik in de maand mei 4 keer zoveel gas heb verbruikt. In de maand juni is het verbruik opeens weer 4 keer minder nadat ik geklaagd heb dat dit helemaal niet kan. De termijnbedragen die iedere maand betaald moeten worden, worden over het gebruik van de afgelopen jaren berekend. Dit heeft dus niets met het huidige gebruik te maken. De NUON heeft na mijn beklag opeens het maandbedrag met 115 euro verlaagd. Dit zegt genoeg. Ze houden ook de maandelijkse energierapporten achter om de boel te camoufleren.

Er wordt door alle energiemaatschappijen met meterstanden gesjoemeld. Door de slimme meter is dit mogelijk gemaakt. De oude analoge meters dienden immers zelf afgelezen te worden door de klant. Nu bepaald de energiemaatschappij alles. De klant wordt buiten spel gezet. Laat je dus niks wijs maken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij begrijpt er dus ook niets van! Hoofdschuddend!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb tijdens vakantie wel 8x meer gas verbruikt!

Mijn auto rijd namelijk op LPG! :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De slimme meter is Digitaal, niet slim!

Wel besparen ze opname kosten van het jaarlijkse mannetje dat bij vele overdag aan vaste deur kwam en ze moesten schatten of vertrouwen op wat de bewoner had doorgegeven.

Daarbij waren er mensen die elk jaar iets minder schreven als gelezen en zo goedkoop leefden.
Tot ze weg gingen en de echte stand afgerekend werd!

Verder is de digitale meter handig als iedereen die heeft voor illegaal afgetapte stroom op te sporen.
Je kunt dan alle huizen optellen en dan moet de straat.wijk meter ongeveer hetzelfde hebben en vind je eerder een aftap voor een plantage.


Ook zijn de oude meters niet onbeperkt houdbaar en ze mogen deze wegens meetfouten afkeuren, en omdat ze alleen digitale plaatsen en geen draaischijven meer is alle oude afkeuren ook een manier om iedereen tot digitale meters te dwingen.

Verder zijn elders in Europa opname kosten en bij Digitale meters vervallen deze.
Zodra Geheel Nederland de kans had op Digitale meter zullen ze dat vermoedelijk in gaan voeren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tijdens vakantie juist méér gas verbruikt?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of topic, waar zie ik het meer-gasverbruik in de vakantie?

Gesloten