LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post beschadiging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bvddnm
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:03

TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door bvddnm »

Hallo Mensen,

Ik heb via internet een tweedhands pc gekocht.
Deze is via aangetekende post verzonden. Eenmaal aangekomen, blijkt dat er deukjes en dingen los zitten. De verzender verzekert mij, dat dit op moment van verzending niet zo was.

Ik heb nu toch recht op een schadevergoeding van 50 euro?

Groet,

: Liever geen reacties dat ik geen PC's via de post moet laten verzenden, hier ben ik al achter. :D

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Ik ga er van uit dat u de pc van een particulier heeft gekocht. Dan zal deze moeten bewijzen dat ie in deugdelijke staat is opgestuurd. Zal zeker een klacht indienen bij het desbetreffende vervoersbedrijf, maar ik denk dat het een lang wel/niet verhaal gaat worden.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door Abarth »

Muskusrat schreef:Ik ga er van uit dat u de pc van een particulier heeft gekocht. Dan zal deze moeten bewijzen dat ie in deugdelijke staat is opgestuurd. Zal zeker een klacht indienen bij het desbetreffende vervoersbedrijf, maar ik denk dat het een lang wel/niet verhaal gaat worden.
Een particulier hoeft dit helemaal niet te bewijzen.
hier geldt wie eist bewijst.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door tiptoo »

Abarth schreef:
Een particulier hoeft dit helemaal niet te bewijzen.
hier geldt wie eist bewijst.
:?: is dat zo met een beetje fatsoen in je lijf verkoop je alleen dingen die niet beschadigd zijn dus nee niet wie eist bewijst!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door jlthkoch »

tiptoo schreef:
Abarth schreef:
Een particulier hoeft dit helemaal niet te bewijzen.
hier geldt wie eist bewijst.
:?: is dat zo met een beetje fatsoen in je lijf verkoop je alleen dingen die niet beschadigd zijn dus nee niet wie eist bewijst!
Inderdaad, het verzenden is altijd op risico van de verkoper (ongeacht particulier of bedrijf) ook al proberen verkopers dat risico vaak af te schuiven. Het is inderdaad lastig, want de koper kan (zeker als iets niet aangetekend is verzonden) zeggen iets niet ontvangen te hebben of dat iets beschadigd is etc., terwijl dit niet zo is en TPG loopt nogal eens met pakketten te smijten of raakt wel eens iets "kwijt"...

Het blijft altijd een risico. Ook hier dus weer goed opletten met wie je zaken doet en hoe je iets verstuurd.

En het is inderdaad niet echt handig een PC met de post te versturen. Was de PC wel goed verpakt?

Ik heb het zelf wel eens met een printer gehad: Ik stuurde hem netjes (en goed verpakt) weg en de koper beweerde dat het ding het niet deed. Wat doe je dan?
Terugsturen is niet rendabel, want dan heb ik mijn defecte (?) printer terug, die me wel weer 2 keer verzendkosten heeft gekost. Ik heb toen de koper gemeld dat ik het bedrag aan hem terug zou betalen en dat hij de printer kon houden.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door Abarth »

jlthkoch schreef:
tiptoo schreef:
Abarth schreef:
Een particulier hoeft dit helemaal niet te bewijzen.
hier geldt wie eist bewijst.
:?: is dat zo met een beetje fatsoen in je lijf verkoop je alleen dingen die niet beschadigd zijn dus nee niet wie eist bewijst!
Inderdaad, het verzenden is altijd op risico van de verkoper (ongeacht particulier of bedrijf) ook al proberen verkopers dat risico vaak af te schuiven. Het is inderdaad lastig, want de koper kan (zeker als iets niet aangetekend is verzonden) zeggen iets niet ontvangen te hebben of dat iets beschadigd is etc., terwijl dit niet zo is en TPG loopt nogal eens met pakketten te smijten of raakt wel eens iets "kwijt"...

Het blijft altijd een risico. Ook hier dus weer goed opletten met wie je zaken doet en hoe je iets verstuurd.

En het is inderdaad niet echt handig een PC met de post te versturen. Was de PC wel goed verpakt?

Ik heb het zelf wel eens met een printer gehad: Ik stuurde hem netjes (en goed verpakt) weg en de koper beweerde dat het ding het niet deed. Wat doe je dan?
Terugsturen is niet rendabel, want dan heb ik mijn defecte (?) printer terug, die me wel weer 2 keer verzendkosten heeft gekost. Ik heb toen de koper gemeld dat ik het bedrag aan hem terug zou betalen en dat hij de printer kon houden.
Lees dit artikel even:

http://www.jongbloed.nl/Nieuws/Is-een-p ... -1589.aspx

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Bedankt Abarth, maar dat is een artikel van Arnoud Engelfriet, die moet je niet altijd even serieus nemen.

Zo ook in dit geval, want de praktijk is anders.......

bvddnm
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:03

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door bvddnm »

Dusss, wat moet ik nu doen?
Verkoper zegt: Je hebt een sticker, dus zoek het zelf maar uit...

Effe: Ik vond zonet een aangetekend pakket (jawel aangetekend) midden opstraat zomaar gedumpt door de bezorger (waarschijnlijk).
Heb toch maar ff naar degene naar wie het hoort gebracht :D

En ja, de PC was opzich goed verpakt; met een doek ingewikkeld en de rest opgevult mat karton...

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door Abarth »

U kunt alleen de gang naar de rechter overwegen, voor 50 euro is dit niet aan te raden.

U moet dit zien als leergeld.
volgende keer verzekerd versturen of ophalen

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: TNT Post beschadiging

Ongelezen bericht door tiptoo »

Abarth schreef:
U moet dit zien als leergeld.
TS moet dus niks hij is gewoon schofterig behandelt en denk dat die helaas niks meer ken doen.

Gesloten