LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT post bezorgt weer verkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Gioia »

het is heel duidelijk ja. En wij als consument maar betalen, en wat wij het ergste vinden er niet op kunnen vertrouwen dat iets zorgvuldig wordt gedaan.
Nu met deze achtergrond is het duidelijk. Men heeft niet eens de tijd om een adres te verifiëren. Als ze al geen pauzes hebben, gaat je concentratie flink achteruit.
Dus ja, er is hier iets structureel mis in het management, maar dat zal er niet minder om slapen denken wij.
Alle topposities houden zichzelf in stand. :(

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
het is heel duidelijk ja. En wij als consument maar betalen, en wat wij het ergste vinden er niet op kunnen vertrouwen dat iets zorgvuldig wordt gedaan.
Nu met deze achtergrond is het duidelijk. Men heeft niet eens de tijd om een adres te verifiëren. Als ze al geen pauzes hebben, gaat je concentratie flink achteruit.
Dus ja, er is hier iets structureel mis in het management, maar dat zal er niet minder om slapen denken wij.
Alle topposities houden zichzelf in stand.

De basis van deze vergaande conclusie is 1 (lees een enkel postpakket) waarbij blijkbaar de verkeerde postkode is ingetoetst.

Misschien kan Gioia als interim manager aan de gang. Ze weet in ieder geval hoe ze op basis van feit(en) snel een onterechte conclusie moet trekken.... :mrgreen:

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Frans75 »

Nu met deze achtergrond is het duidelijk. Men heeft niet eens de tijd om een adres te verifiëren. Als ze al geen pauzes hebben, gaat je concentratie flink achteruit
Toch jammer dat dat geen functie is van TNT (baliemedewerkers en of bezorgers).

De afzender is ten allen tijde verantwoordelijk voor de juiste adressering.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bob Schurkjens schreef:In mijn geval moest ik de "baliemedewerker" uitleggen hoe je aangetekend moet verzenden. De gemiddelde supermarktmedewerker weet dat namelijk niet. Vervolgens kreeg ik twee dagen later voor deze zending een kaart van TNT Post in de bus met het verzoek om €3,08 aan strafport te plakken voor de betreffende zending. Dit terwijl beslist voldoende was gefrankeerd. Het is echt om lijp van te worden. TNT Post doet echt alles om op kosten in de bedrijfsvoering te besparen. Consumenten worden daar de dupe van.
Tijd om TNT een rekening te sturen voor consultancy diensten mbt postbezorging.

Het is toch bezopen dat JIJ als klant een TNT medewerker (want iemand die post aanneemt ter verzending mag je toch als zodanig beschouwen) moet vertellen hoe een en ander in zijn werk gaat.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik sluit me daarbij aan. Ik verkocht altijd via eBay en nu via anderkanalen. Nooit in -nou pak hem beet- 8 jaar een probleem gehad met TNT of de voorgangers. En ik verkoop echt door heel Europa. Ja soms duurt het wat langer als het naar Spanje gaat oid. Maar verder echt nooit een probleem.

Wat je hier op de fora leest zijn de dingen die fout gaan, maar als dingen jarenlang goed gaan... dan word je bijna niet geloofd of dan zal je er wel werken. Want dat is ook een dooddoener als je wél tevreden bent over een bedrijf.. dan wordt men achterdochtig en zal je er wel werken.

Hettyadvokaat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2009 16:25

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Hettyadvokaat »

ik heb zelf als bezorger gewerkt.
als je niet op let, gooi je de post zelf met de kerst nog verkeerd.
ze wisselen vaak van medewerkers in één wijk, anders krijg je persoonlijke binding met de "klanten".

mogen de bezorgers het niet meer als service zien dat iemand de juiste post krijgt, terwijl het op het sorteercentrum vaak verkeerd gaat?

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik loop al mee sinds Ibazar.. en dat is een lange tijd.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Eev »

Ik vraag me wel eens af of ze hun medewerkers uit het gesticht halen. Aan alledrie de afgelopen bezorgingen door TNT post mankeerde iets. Tegen mijn zin in (ik heb de wens pakketten niet bij buren te bezorgen kenbaar gemaakt middels een briefje onder de deurbel) worden pakketten wél bij buren bezorgd. Ik heb met sommige buren liever niets te maken, maar TNT hoeft deze wens niet te honoreren. Enfin, ze gooien een briefje in de bus waarop staat dat het pakket is bezorgd bij... *leeg veld* of... *mijn eigen huisnummer*.

Dat houdt dus in dat ik bij een mannetje of 10 mag gaan aanbellen om mijn post terug te vinden. En door een aantal bewoners voel ik me geïntimideerd, geen pretje dus.

Als ik TNT bel om aan te geven dat ik graag wil dat ze in hun systeem aangeven dat mijn post niét elders wordt aangeboden, antwoorden ze dat ik dat moet aangeven bij de verzendende partij. En die mogelijkheid is er vaak niet. Jammer genoeg bestaat de mogelijkheid ook zelden om een andere koerier aan te vinken.

Als het aan mij lag bliezen ze de boel op bij... of liever mét TNT.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik vraag me wel eens af of ze hun medewerkers uit het gesticht halen. Aan alledrie de afgelopen bezorgingen door TNT post mankeerde iets. Tegen mijn zin in (ik heb de wens pakketten niet bij buren te bezorgen kenbaar gemaakt middels een briefje onder de deurbel) worden pakketten wél bij buren bezorgd
Ik denk eerder dat de mensen die hier klagen uit het gesticht komen.

Wel alles willen hebben maar thuis zijn ho maar.
Als een pakket kapot aankomt heeft dat meer met de manier van inpakken te maken dan met het vervoeren, ik vervoer al jaren met TNT diverse malen per week pakketten en ik heb dit soort problemen niet.

Ik pak het goed in en zet er ook met tnt stickers op Breekbaar en alleen Huisadres afleveren.

Tnt heeft grof gezegd geen enkele moer met jou te maken, de afzender bepaald of het wel of niet bij de buren mag niet Tnt en ook jij niet.

Dus een briefje op je deur heeft geen enkele bezorger wat mee te maken.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Eev »

Ik betaal voor een product en verzoek de afzender dit product bij mij te bezorgen. Dat TNT dit product vervolgens elders aanbiedt, ondanks mijn verzoek dit niet te doen, is uitermate irritant. Dat TNT ook niet de service biedt dit te voorkomen, door mij in de gelegenheid te stellen mijn voorkeur aan te geven is erg klantonvriendelijk. Dat jij je hierin niet kunt inleven is jouw beperking.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Guardian72 »

quantas01 schreef: Wel alles willen hebben maar thuis zijn ho maar.
Is een simpele oplossing voor.
Vraag aan je werkgever of bezorgen van pakjes op werkadres een bezwaar is.
De meesten zullen het geen punt vinden - tenzij je dagelijks 20 pakjes binnen gaat krijgen.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Eev »

Lastig te regelen als je zonder werk zit, of als het bedrijf waar je werkt zo groot is dat dergelijke pakketten niet bij de rechtmatige eigenaar terecht komen.

Verder zit jij misschien thuis op de post te wachten, ik heb een leven. Bij jou wordt de post misschien op een te voorspellen tijdstip bezorgd, bij mij niet.

Pakketje afleveren op het postkantoor en een briefje bij mij in de bus, hoe simpel kan het zijn.

TNT is de dienstverlener die voor de service betaald wordt, niet ik.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door quantas01 »

Nee dat is jouw beperking.
TNT heeft immers niet met jou een overeenkomst maar met de AFZENDER en zolang die afzender verstuurd op de wijze zoals normaal dus geen sticker of aangetekend met handtekening doet TNT gewoon wat men moet doen pakketjes afleveren desnoods bij de buren.

Jij kan zoveel op je brievenbus zetten maar nogmaals TNT hoeft daar niet op te letten simpel zat jij huurt TNT niet in dat doet de afzender.

Dus wil je klagen zul je bij de AFZENDER moeten zijn die verstuurd het, en die kan bij TNT hele mooi stickers krijgen ( gratis nog wel ) met alleen bezorgen op huisadres.

Andere optie is aangetekend.

Dus om een ander de schuld te geven omdat jouw afzender niet weet hoe ie moet versturen vind ik zeer laf.
Eev schreef:Ik betaal voor een product en verzoek de afzender dit product bij mij te bezorgen. Dat TNT dit product vervolgens elders aanbiedt, ondanks mijn verzoek dit niet te doen, is uitermate irritant. Dat TNT ook niet de service biedt dit te voorkomen, door mij in de gelegenheid te stellen mijn voorkeur aan te geven is erg klantonvriendelijk. Dat jij je hierin niet kunt inleven is jouw beperking.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Eev »

Als ik iets bestel op bijvoorbeeld Bol.com heb ik geen keus. Bovendien kan de bezorger het pakket afleveren bij het postkantoor. TNT biedt mij niet de mogelijkheid aan te geven dat ik het pakket niet bij buren aangeboden wil hebben. Dit is een dienst die wel bestaat, sommige partijen die in zee gaan met TNT maken die afspraak. Dat TNT dit in mijn geval weigert is flauw.

Zeker aangezien de bezorgers niet snugger genoeg blijken om een juist huisnummer achter te laten op het bezorgbericht. Laat het me dan alsjeblieft gewoon ophalen.

Verder hoef je geen caps te gebruiken, ze maken geen geluid en lezen gaat me in deze lettergrootte prima af.

Verder heeft niemand wat te maken met mijn al dan niet thuis zijn en heeft elke consument zijn/haar eigen voorkeur. TNT gaat niet met z'n tijd mee. De tijden van sociale controle, waarin buren elkaar kennen, gemoedelijk met elkaar omgaan en op elkaars spullen passen zijn voorbij.

Dat jij wellicht andere ervaringen hebt met jouw buren, doet niets af aan het gezeik dat ik heb met de mijne.

Eev
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 dec 2009 12:13

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Eev »

Eev schreef:Als ik iets bestel op bijvoorbeeld Bol.com heb ik geen keus. Bovendien kan de bezorger het pakket afleveren bij het postkantoor. TNT biedt mij niet de mogelijkheid aan te geven dat ik het pakket niet bij buren aangeboden wil hebben. Dit is een dienst die wel bestaat, sommige partijen die in zee gaan met TNT maken die afspraak. Dat TNT dit in mijn geval weigert is flauw.

Zeker aangezien de bezorgers niet snugger genoeg blijken om een juist huisnummer achter te laten op het bezorgbericht. Laat het me dan alsjeblieft gewoon ophalen.

Verder hoef je geen caps te gebruiken, ze maken geen geluid en lezen gaat me in deze lettergrootte prima af.

Daarnaast heeft niemand wat te maken met mijn al dan niet thuis zijn en heeft elke consument zijn/haar eigen voorkeur. TNT gaat niet met z'n tijd mee. De tijden van sociale controle, waarin buren elkaar kennen, gemoedelijk met elkaar omgaan en op elkaars spullen passen zijn voorbij.

Dat jij wellicht andere ervaringen hebt met jouw buren, doet niets af aan het gezeik dat ik heb met de mijne.

Alida60
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2009 18:23

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Alida60 »

Ik woon in een appartement boven een Coop Compact winkel (9 appartementen)
Adressering winkel nummer 27. Appartementen a t/m i.
Voor de vijfde keer is er door de pakketbezorgdienst van TNT een waardepakket afgegeven in de winkel. Een medewerker daarvan heeft voor het pakket getekend. Klaar is Keesje vindt de bezorger. Er wordt bij Track en Trace vermeld: pakket afgeleverd. Vorig jaar heb ik drie weken gebeld en gezocht naar een aangetekend pakket verzonden door Mexx, :mrgreen: vooruitbetaalde waarde honderdvijfenzeventig euro.
Uiteindelijk lag het in het kantoortje van de winkel. Het is een klein dorp. Personeel en ook postbode kennen iedereen bij naam. De postbodes zijn steeds minder gemotiveerd om hun werk goed te doen. Jammer.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ja als er alleen 27 opstaat word het daar ook afgeleverd simpel zat.

Of moet ie overal aanbellen.
Alida60 schreef:Ik woon in een appartement boven een Coop Compact winkel (9 appartementen)
Adressering winkel nummer 27. Appartementen a t/m i.
Voor de vijfde keer is er door de pakketbezorgdienst van TNT een waardepakket afgegeven in de winkel. Een medewerker daarvan heeft voor het pakket getekend. Klaar is Keesje vindt de bezorger. Er wordt bij Track en Trace vermeld: pakket afgeleverd. Vorig jaar heb ik drie weken gebeld en gezocht naar een aangetekend pakket verzonden door Mexx, :mrgreen: vooruitbetaalde waarde honderdvijfenzeventig euro.
Uiteindelijk lag het in het kantoortje van de winkel. Het is een klein dorp. Personeel en ook postbode kennen iedereen bij naam. De postbodes zijn steeds minder gemotiveerd om hun werk goed te doen. Jammer.
Als ik iets bestel op bijvoorbeeld Bol.com heb ik geen keus. Bovendien kan de bezorger het pakket afleveren bij het postkantoor. TNT biedt mij niet de mogelijkheid aan te geven dat ik het pakket niet bij buren aangeboden wil hebben. Dit is een dienst die wel bestaat, sommige partijen die in zee gaan met TNT maken die afspraak. Dat TNT dit in mijn geval weigert is flauw.
De bezorger cq TNT heeft met jouw geen afspraak maar met BOL, en die beslist gewoonweg ook bij de buren.
TNT heeft mte jou gewoonweg geen overeenkomst en hoeft zich ook niet aan jou aan te passen.

TNT weigert het niet maar BLINDE VINK nogmaals jij bent geen AFZENDER en die bepaald hoe het gebeurt en niet JIJ

jodiokeefefan
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2010 21:17

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door jodiokeefefan »

quantas01 schreef:Ja als er alleen 27 opstaat word het daar ook afgeleverd simpel zat.

Was het maar zo simpel
kom net thuis hangt er een herkenbare Envelop uit de brievenbus van mijn onderburen, 2 huizen onder mij dus. Normaal doe ik dat niet, maar haalde de envelop uit de brievenbus en mijn naam stond er op.

LEZEN is erg moeilijk voor een postbode, bovendien vind ik jou reacties not done
werk je soms bij TNT ofzo? Hoeveel pakketten en brieven raken er niet zoek
Ik heb zelf bij het sorteercentrum gewerkt in nieuwegein en wat daar al niet word weggegooid of gestolen is niet normaal

TNT word betaald om hun werk goed te doen, wij betalen verzendkosten om een verzending te kunnen ontvangen. Wij hebben ook een normale baan en kunnen niet 24 uur per dag thuis gaan wachten tot er een pakket eens een keer wordt bezorgt, wij moeten ook werken net als ieder ander mens. Dus jou opmerkingen over wel alles willen hebben maar niet thuis zijn, is zeer onterecht.

Je hebt als TNT bezorger of medewerker gewoon je werk goed te doen
is dat Duidelijk!

wat ben jij een raar figuur met je
TNT weigert het niet maar BLINDE VINK nogmaals jij bent geen AFZENDER en die bepaald hoe het gebeurt en niet JIJ

dat bepalen wij wel daar betalen wij voor of snap je dat ook al niet
verschil tussen 9a en 9c is wel groot he, daarnaast staat er op het bordje waar mijn pakket belandde toch echt niet mijn naam,

Lezen door een postbode is blijkbaar ook erg moeilijk
Ik kan me daar heel boos om maken ja, het is dat ik dacht laat ik eens kijken wat er op de envelop voor naam staat, want het pakket hing half uit de brievenbus bij de onderburen, ben heel erg blij dat ik dat gedaan heb. Ik ken die mensen helemaal niet, wie weet wat er had gebeurd als ik niet had gekeken, misschien hadden ze het wel gehouden en had ik op ebay moeten aangeven pakket niet ontvangen, lekker is dat, wie weet zijn mijn nooit aangekomen pakketten ook wel elders beland mmh?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Frans75 »

jodiokeefefan schreef:dat bepalen wij wel daar betalen wij voor of snap je dat ook al niet
Quantas01 snapt het beter dan jij.

Maar zal het nogmaals uitleggen:

Als ontvanger betaal je de verzendkosten aan de afzender, de afzender betaalt de bezorgdienst en bepaalt daardoor de afleverwijze.
Ben je het als ontvanger niet eens met deze afleverwijze moet je dus reclameren bij de afzender en niet bij de bezorgdienst.
jodiokeefefan schreef:kom net thuis hangt er een herkenbare Envelop uit de brievenbus van mijn onderburen, 2 huizen onder mij dus. Normaal doe ik dat niet, maar haalde de envelop uit de brievenbus en mijn naam stond er op.
Dan een vraag van mijn kant, welk adres stond erop?

Ulyssa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 20:43

Re: TNT post bezorgt weer verkeerd

Ongelezen bericht door Ulyssa »

Bob Schurkjens schreef:

TNT Post bezorgt niet zelf de pakketten maar werkt alleen nog maar met onderaannemers. Dit zijn bedrijven die het bezorgwerk voor TNT doen. De onderaannemer die de laagste prijs heeft krijgt het contract van TNT Post. Wat dit voor de kwaliteit en betrouwbaarheid betekent laat zich raden.
Dat is maar al te waar. Toen er een week geleden een pakje voor mij bezorgd moest worden stond ik toevallig in de voortuin en zo'n 'wij bezorgen ook voor TNTPost' stond bij nr. 1 voor de deur met een pakket onder zijn arm, een briefje te schrijven omdat ze niet thuis waren.
Ik vroeg "Heb je voor mij (nr 3) geen pakket uit Zwaag?"
Hij kijkt naar zijn pakket..."stik, ik sta voor de verkeerde deur, er staat 3 op...".
Als je dan ook nog weet dat ik met de buren in onmin leef vanwege het geblaf van hun honden...

Gesloten