LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post geeft pakketten af bij buren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kees1106
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 09:40

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Kees1106 »

Er is één oplossing. :P

Geen pakketjes voor de buren aannemen.

Hierdoor is TNT verplicht om het in eigen beheer te houden.

Het hoeft niet moeilijk te zijn.

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door jopieslim »

Dat de pakketjes bij de buren afgegeven worden vind ik niet zo erg.
Waar ik me wel aan erger, is dat TNT wel langs komt, maar geen briefje in de bus gooit als we niet thuis zijn.
Zo had ik wat besteld en ik nam contact op met de leverancier, want ik vond het wat te lang duren, bleek dat TNT al 2 keer langsgeweest was en dat mijn pakketje al een paar dagen bij het postkantoor lag.

Pikachu81
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2007 10:02

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Pikachu81 »

ook bij mij worden pakketten niet altijd bezorgd. Doe je navraag bij het bedrijf dat het pakket heeft verzonden dan is het wel verstuurd. De bezorger laat zelfs niet een berichtje achter waar hij het pakket dan wel heeft achtergelaten.
Een klacht indienen bij TNT heb ik al verschillende malen gedaan. Ik kreeg zelfs nooit antwoord.
Dit is toch geen service meer.
Vroeger had ik hier nooit last van, maar sinds iedereen maar pakketchauffeur mag worden alleen maar ellende.
Nu maar hopen dat ze snel wat aan deze klachten doen.

Pikachu81

relratje
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 feb 2006 14:06

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door relratje »

Zelf heb ik gelukkig geen klachten, bij ons komt meestal dezelfde bezorger en die weet ongeveer wanneer ik thuis ben en is dat niet het geval bij wie er dan wel bezorgd kan/mag worden.
Dan ligt er ook keurig een briefje waar het pakketje is. Is deze toevallig ook niet thuis dan komt er een tweede bezorging of kan ik het bij een TNT punt ophalen.

miranda1987
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mei 2007 09:24

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door miranda1987 »

beste allemaal,

Wat betreft TNT, mijn vriend heeft er gewerkt. Als je ziet wat zij verdienen! 900 euro netto per maand, overuren worden niet uit betaald, geen tijd voor tijd en enorm lange werkdagen, van 9.00 tot 19.30 dan wel niet later :evil: :x en moeilijk doen als je een weekje vakantie wil!
Lijkt mij dan niet erg gek dat bezorgers dan lakser worden...
De directie van TNT zou zich kapot moeten schamen!
We moeten met zijn allen de directie van TNT boycotten! En niet de chauffeurs lastig moeten vallen!!!!

tangojazz
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2005 14:58

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door tangojazz »

Het is inderdaad zeer irritant dat TNT de pakketten bij de buren afleverd. Regelmatig moet ik pakketten bij de buren ophalen en krijg ik pakketten voor de buren. TNT moet de pakketten afleveren op het juiste adres. En het pakket anders 2x aanbieden. Anders afhalen bij het postkantoor. Als de buurvrouw denkt "wat zit er in het pakket?" en zij kan het zelf ook gebruiken dan heeft ze het pakket nooit ontvangen en wie bewijst het dan? :evil:

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Het maakt bij TNT niet uit hoe je een pakketje verzend hoor.

Laatst was ik een uurtje weg en toen ik terug kwam lagen er 2 briefjes van TNT. Ik bestel regelmatig via internet en dacht dat het van 2 verschillende pakketjes was. Niet dus. In één uur tijd is de pakketbezorger van TNT hier twee keer geweest volgens de briefjes. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij beide briefjes in één keer in de bus heeft gegooid. Op de ene stond dat het de volgende dag nog een keer werd aangeboden en op de andere dat ik het af kon halen bij het postkantoor. Een aangetekende zending die minimaal 8 euro heeft gekost wordt één hele keer aangeboden.

TNT gebeld en gevraagd of ze het pakketje volgende de regels wilden leveren. Dat kon niet want ik had al een afhaalbericht. Uitgelegd dat dat een fout van de bezorger was. Die kon er op aangesproken worden...... Laat maar. Volgens die TNT klantenservicve muts die 30 cent per minuut kost (!!) zijn er mensen die het prettig vinden als de bezorger 2 keer in een uur komt..... Gelukkig was het geen pakket hondenvoer. Ik bestel veel via internet omdat ik gehandicapt ben maar als ik door die bezorgers iedere keer mijn pakket af moet halen bij het postkantoor dan heeft dat weinig zin. Dan kan ik net zo goed weer gewoon naar de winkel gaan.

Ik heb gelukkig wel 2 lieve buren die pakketjes voor me aannemen en op verzoek bij mij af komen leveren.

jannyholtrop
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:52

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door jannyholtrop »

Ook ik heb slechte ervaring met TNT post, zowel met pakketpost als met aangetekende post.
track&trace werkt echt niet!!!!!
Op 6 mei verzond ik een aangetekende brief met handtekening retour.
Deze handtekening retour is tot op heden 10 juli nog steeds niet bij mij aangekomen.
Ik heb een onderzoeksformulier gedownload en opgestuurd naar Leeuwarden, na 1 maand nog geen antwoord te hebben gekregen.
Eind juni heb ik bericht gekregen dat de brief wel was bezorgd, echter de handtekening retour was waarschijnlijk zoekgeraakt. Op track&trace is mijn brief nog steeds onderweg!!!!! Nou vraag ik je.
Bij de pakketbezorging heb ik een klacht ingediend omdat mijn pakketje gewoon voor de huisdeur was achtergelaten in de regen, te gek voor woorden toch? Het pakket bevatte een dect telefoon.
Dus: TNT is echt voor verbetering vatbaar.

druifie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 21:35

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door druifie »

Bij mij is er wel eens een pakketje door het wc raampje gegooid. Goed dat de deksel van de wc bril dicht was, anders moest ik misschien wel "duiken" om mijn pakketje boven water te halen.

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Ik ben zelf werkzaam in de transportsector niet bij TNT en moet soms ook met pakketjes naar mensen toe, waar ik mij aan erger is het gemak waarmee mensen dingen bestellen en dan op vakantie gaan. Geef dan bij Uw bestelling even op dat U met vakantie bent, dit voorkomt een boel onnodig aan de deur komen voor de bezorgdienst. Verder geef ik ook vaak een pakje af aan de naaste buren als de geadresseerde er zelf niet is, en laat de buren voor het pakket tekenen. Hoe denkt U trouwens dat het is, om steeds bij iemand aan de deur te komen die er steeds niet is..... zeer frustrerend kan ik U melden. En als U nu de enige was zou het geen probleem zijn, maar meestal zijn er nog zo's 80 wachtenden na U. Dus dat men dan probeert van het pakket af te komen is voor mij zeer begrijpelijk.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door robbieS »

TNT is de UPC onder de postbezorging geworden ! ! !

Radar heeft al meerdere malen aandacht op tv aan deze wantoestand besteed.
Het ziet er naar uit dat er een tweede UPC is verrezen onder de postbezorging.
Ongetwijfeld zal Radar na zoveel klachten hier wel weer eens aandacht schenken aan dit wanbedrijf.

Het is eigenlijk ook altijd hetzelfde verhaal met dit soort dinosaurussen in de dienstverlening.
Komt straks weer zo'n woordvoerder naar de studio die voor de zoveelste keer beterschap komt beloven, dit terwijl die dag weer ontelbare pakketjes voor de deur zijn gezet of in de struiken gedonderd.

Zelf ben ik eens 15 dvd's kwijtgeraakt, zogenaamd ook bij mij afgeleverd kreeg ik te horen, waarschijnlijk ook gewoon in de hal gedumpt.

Regelmatig zie ik beneden mijn flat witte busjes staan met een TNT Logo op het dashboard aan elkaar pakketjes overdragen.
Het personeel dat TNT vooral in dienst heeft zie ik regelmatig in diverse programma's op tv voorbij komen zoals opsporing verzocht, jullie weten wel wat ik bedoel.
Die zijn vaak goed op de hoogte van merknamen zoals Nike, en niet te vergeten de mobieltjes waar ze dol op zijn, dat is tenslotte hun symbool om erbij te horen.

Ik heb besloten helemaal NIETS meer via postorder te bestellen.

TNT daar moet een totale boycot over uitgeroepen worden, het is een lompe logge organisatie die alleen maar geld willen verslinden van bedrijven en particilieren.

Ik heb in het verleden bij BOL.com al eens gevraagd of ze ook via een andere dan TNT wilden leveren.
Maar dan krijg je een antwoord dat ze wel tevreden zijn over het geheel, die calculeren op de grote massa de verdwenen pakketjes gewoon in.

Mensen stop met bestellen via postorder en stuur een mail naar je favoriete bestelbedrijf en laat weten dat je pas teugkomt als ze een andere betrouwbare bezorger hebben.

We zullen ze leren die knoesten !!

GAAT RADAR NU EENS PAKKETJES VERZENDEN MET EEN GPS ZENDER OM TE KIJKEN WAAR ONZE SPULLEN BLIJVEN ?? ( heb ik jullie op een idee gebracht ? )

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Harry07 »

@ NLtrotter

Ik denk toch dat u het verkeerde beroep heeft gekozen als u zich ergert aan het feit dat mensen niet thuis zijn als u aan de deur komt.
Ik kan bogen op 40 jaar bezorgervaring! en het heeft mij nooit gestoord als mensen niet thuis bleken te zijn als ik voor de deur stond (en niet zoals tegenwoordig bij flats beneden bij het bellenfront).
Er zijn nu eenmaal ook veel tweeverdieners en dat gebeurt meestal dus overdag. Vandaar dat de avondbezorgingen en 2e bezorging de volgende dag o.i.d. zijn ingevoerd. En zijn deze 2e pogingen er niet, dan hoort u toch gewoon een briefje achter te laten om het af laten halen? Maar daar ergert u zich mogelijk ook al aan.

vandereng
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2008 23:11

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door vandereng »

Ik ben ook een webwinkelier en krijg regelmatig pakketten thuis bezorgd van leveranciers. De pakketten worden niet door TNT zelf bezorgd, maar door een buitenlander in een witte bus. Helaas wijzigd hier de chauffeur regelmatig van. De eerste chauffeur werd kwaad als de buurman geen pakket voor ons wilde aannemen en schold hem uit. De tweede was ineens weg (na 2 weken) en de derde heb ik verteld wat ik deed en dat de pakketten voor mij erg belangrijk zijn en dat ik ze eigenlijk dezelfde dag nodig had. Deze chauffeur probeert om op een vaste tijdstip te komen, wat soms niet lukt. Is er niemand thuis, dan komt hij uitzichzelf nog een keer terug voordat hij onze wijk uitgaat. Mocht er dan nog niemand thuis zijn; probeert hij het aan het einde van de middag nog een keer. Dat is pas service. Alleen afwachten, hoelang hij blijft.

Over TNT zelf ben ik als webwinkelier totaal niet te spreken. Gelukkig gaat het de laatste tijd wel beter. Pakketten verdwijnen spoorloos, worden veel te laat (3 weken) geleverd en heb al regelmatig ruzie gehad met iemand van TNT als er weer een pakket zoek geraakt was. Ik kreeg als melding: u heeft geen bewijs dat u de pakketten heeft ingeleverd. Nu lever ik deze altijd in bij een businesspoint en heb bewijs genoeg, daar het contact met een aantal TNT medewerkers goed is.
Helaas ben je wel verplicht om bij TNT te blijven: ik heb ook al geprobeerd pakketten via Select Vracht te versturen; de prijs is daar gunstig van, maar het nadeel is, dat als de geadresseerde niet thuis is, zij het pakket op kunnen halen bij een Select Vracht point. Dit kan wel eens een eind uit de buurt zijn. Stel je hebt geen auto; hoe haal je het dan op?
Zelf heb ik een pakket opmoeten halen bij de Praxis. Voor mij was nog iemand die een pakket kwam halen. De dame van de Praxis zat achter de kassa en nadat de klanten geholpen waren, kwam zij voor de pakketten. Nadat de gene die voor mij was geholpen was, was ik aan de beurt; hoewel, dat dacht ik. Nee, de Praxis dame ging terug naar de kassa, want daar was inmiddels een klant aangekomen. De rij werd steeds langer, er was 1 kassa open, en zij bleef de klanten helpen. 20 minuten na aankomst stond ik er nog steeds en begon mijn geduld te verliezen. Toen ik zei dat ik inmiddels wel eens aan de beurt was, kreeg ik te horen dat ik geen betalende klant was en dat ik daarom kon wachten. Klantvriendelijkheid bij de praxis kunnen ze ook al niet.
Ik woon tegenover de praxis, maar kom er sinds die opmerking nooit meer. Ik ga wel naar de gamma.

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door NLtrotter »

voor Harry 07


Nee, ik erger mij niet aan het schrijven van een briefje, of voor een 2e maal aanbieden, maar er zijn mensen waar afspraken mee worden gemaakt, tussen 10 en 11 leveren , dan pas je daar je gehele route op aan (80 adressen per dag) dan sta je daar om 10.20 en is er niemand thuis... Er zijn uitschieters waar wij tot 6x aan de deur komen voordat wij het pakket kunnen afleveren. Wij hebben helaas geen loket waar mensen het zelf kunnen afhalen.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2008 11:09

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vandaag een pakket gekregen.

Een bestelling via het internet .
Ik kreeg netjes een e-mail dat het verzonden werd, maar via selectvracht. :evil:

Het zou 2 x overdag en anders 2 x s'avonds bezorgt worden , als ik niet thuis zou zijn.

Vandaag zagen we een busje, dus post.

Bleek dit mijn pakket te zijn, niks aanbieden, gewoon in de bus stoppen en wegwezen.

Het is maar goed dat wij een grote groene bus hebben, pakket zat vol kleren.

Kijk ik verder op mijn pakket, staat er gewoon TNT post op.

Dus mensen kijk goed na, zelfs selectvracht bezorgt onder de naam TNT.

:evil:

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door marnix »

@ik heb post.., wat is uw probleem nu eigenlijk? Dat het pakje in uw groene bus paste?

Toolboy

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zojuist een pakketje onvangen via tnt.

Op de verpakking staat alleen huisadres.
Het ligt dus aan de verzender hoe het bezorgt wordt.
T

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door glith »

Hier net een mailtje ontvangen van TNT over de foutieve bezorging ze gaan het nakijken :idea:
De betreffende dame heeft alleen mijn mail niet goed gelezen zij gaat ervan uit dat ik post VAN de buren krijg terwijl de buren MIJN post ontvangen en die gaan straks 6 weken op vakantie en ik heb kantoor aan huis :twisted:

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2008 11:09

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door [email protected] »

Marnix, :!:

Pakketjes moeten aangeboden ( meestal ondertekend ) worden , daar wordt voor betaald.

Als ik een pakketje via selectvracht krijg moet er geen TNT op staan.

Dat is mijn "probleem". :idea:

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2008 11:09

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door [email protected] »

Robbie S :!: ,

Jij wil graag TNT boycotten.
Nou ik juist de anderen, ik hoef geen concurrent aan de deur.

TNT komt bij mij tenminste aan de deur om een pakket af te leven , en als ik niet thuis ben kan ik het ophalen.

Bij de andere kan ik mijn pakketten niet zelf ophalen.

Als je nooit thuis bent als een pakketje bezorgt wordt, hang dan een briefje op de deur dat pakketjes niet bij de buren bezorgt mag worden , maar opgehaald wordt als men niet thuis is.

Alle internetsites moet de klant zelf de keuze laten maken door wie je je pakket bezorgt wil laten worden, daar betaal je tenslotte zelf voor.
Of het nou TNT is of DHL of selectvracht.
Of tenminste aangeven door wie het bezorgt wordt, voordat je de bestelling plaatst. Je kan de manier van betalen toch ook kiezen.




voor die mensen die zeggen: vroeger was het beter

Vroeger was TPG een zorgenkindje van de overheid, veel geld moest er toegestopt worden om de kosten te betalen.

We zijn tenminste geen ambtenaren meer, en tijd is geld.
Zoals bij alle bedrijven zijn de personeelskosten de grootste uitgaven.
( Ze moeten alleen bovenin ( topmensen met geen binding in het bedrijf, maar hoppers ) gaan snijden en niet onderaan de werkvloer ) :twisted:

Gesloten