LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post geeft pakketten af bij buren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als WVS de pakketjes bezorgt namens TNT, dus wordt ingehuurd door TNT, is dat terecht ook. TNT is dan als opdrachtgever verantwoordelijk voor de goede afhandeling. Indien dat niet gebeurt moet TNT WVS daarop aanspreken. Noch verzender noch ontvanger heeft enige controle over wie TNT inhuurt voor de verzending.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door mattie »

Om moedeloos van te worden.
Wacht al meer dan een week op een pakketje uit Duitsland,
Mijn nicht heeft meer dan 2 weken geleden een pakketje gestuurd.
Niets komt aan!!!
Al het andere wat hier werd besproken heb ik ook al meegemaakt,maar het ging de laatste tijd juist wat beter.TOT NU??
Ergelijk!!!

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Tegenwoordig verzend ik pakketjes met DHL. Voor een klein pakketje dat net niet door de brievenbus kan, betaal je bij TNT 6,20 en bij DHL vanaf 3,50. DHL duurt wel wat langer (op de website staat 2-3 werkdagen, maar hou rekening met 4-5 werkdagen), maar het komt dan wel bij de mensen zelf aan. Toch wel fijn om je Marktplaats-klanten te behouden zo... :P
Laatst zelfs 'n laptop verstuurd met DHL. Voor 6 euro kon je dat verzekerd laten versturen! En je krijgt dan ook track&trace en die onzin erbij.

missastra
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:33

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door missastra »

Inmiddels heb ik contact gehad met TNT post over mijn probleem. (zie hierboven) We zijn tot een goede oplossing gekomen en daar ben ik erg blij mee. Mijn geval was enigszins anders dan anders dat wel.
De lakse postbode wordt ook in de gaten gehouden. Ik heb ook gezegd dat ik bij TNT (zoals bij heel veel grote bedrijven, niet alleen TNT ) het gevoel kreeg dat ik niet verder kwam dan steeds de eerste gelederen van het klachtencentrum. Willen praten met ' de chef' is erg moeilijk, waardoor je verzandt in het schrijven van gefrustreerde brieven. Een meneer van TNT zei me dat er aan gewerkt wordt dit te veranderen.

Ik ben tevreden met de afloop en de manier waarop het nu allemaal is afgehandeld!

fazko999
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2009 11:32

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door fazko999 »

Ook ik verbaas mij regelmatig wat er allemaal bij mijn buren wordt bezorgd als ik er niet ben. Ben een paar maanden terug in de problemen gekomen omdat er studieboeken bij buren werden bezorgd die ik niet kende en die ik vervolgens enkele weken niet thuis aantrof. Belachelijk toch dat er op zo'n manier met MIJN spullen wordt omgegaan!?!

van Hees
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2009 16:54

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door van Hees »

Wij hebben al jaren privé een postbus in het plaatselijke distributie centrum van TNT voor al onze belangrijke en delicate poststukken. Ik ben Internet klant bij vele postorderbedrijven en laat alle pakjes naar onze postbus sturen. Dat werkt perfect, ook bij langere afwezigheid is dit een zeer veilige weg!!
Voor de kosten hoef je het echt niet te laten: rond 125 euro per jaar en het centrum is 's ochtends vanaf 7 uur open tot 9.30 uur en 's middags / 's avonds van 16.00 tot 19.00 uur. En zaterdagmorgen!
Zo kunnen er ook geen poststukken uit je brievenbus gevist worden!! In een brievenblok in appartementencomplexen wordt nog al eens door TNT hulpjes in de bus van de buren gedeponeerd: bijvoorbeeld je giroafschriften met je salaris vermeld! Of de buren zijn met vakantie en dan moet je wel wachten tot ze terug zijn om jou je (belangrijke/spoed) post te overhandigen. Geef mij maar een postbus, hiep, hiep, hoera!!

Je kunt ook op je adres laten vermelden: niet bij de buren of alleen aan huisadres
Veel wijsheid toegewenst!
Laatst gewijzigd door van Hees op 01 feb 2009 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.

d_adriaans
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2009 20:45

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door d_adriaans »

Paar weken terug echt het toppunt meegemaakt met TNT. We hadden wat dingetjes besteld bij een webwinkel. Dus na twee dagen zat er een briefje in de bus dat het pakketje afgegeven was bij de buren. Op zich geen probleem want buren nemen vaker pakketjes aan.

Maar nu komt het! Voor het pakketje moest persoonlijk getekend worden, maar dit had de bezorger van TNT maar even voor ons gedaan. Omdat het bij ons niet door de brievenbus paste heeft hij het bij de buren in de bus gedaan! Deze is blijkbaar iets groter als die van ons. :roll:

Maar......de bezorger van TNT had wel netjes op het briefje geschreven dat hij getekend had en het door de brievenbus van de buren gedwud had. Ook had hij zijn 06-nummer erbij gezet als we nog vragen hadden. Goede service dus!!!!!!!! :D

Uiteindelijk hebben wij het pakketje gewoon ontvangen maar dit kan echt niet. We hebben ook een klacht bij TNT ingediend en de betreffende medewerker zou hierop aangesproken worden. Wat ik me wel afvraag is of dit daadwerkelijk gebeurd.

DanBro
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 10:27

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door DanBro »

Ik heb al meerdere keren soortgelijke problemem meegemaakt.

Pakketten die bij mij over de schutting worden geflikkert. Of waar voor getekend moet worden, en bij m'n buren wordt afgegeven.

En dan lees je dus dat de subcontractors per stuk en zelfs per stop betaald krijgen.

De volgende tekst komt van de tnt website:

Subcontractors

In opdracht van Pakketservice distribueren zelfstandige koerier- en transportbedrijven pakketten op grond van een vervoersovereenkomst in een bepaald (postcode)gebied.

Pakketservice streeft naar een meerjarige professionele relatie met haar subcontractors. De betaling van subcontractors gebeurt op basis van een gecombineerd stops- en stukstarief per geslaagde stop en per uitgeleverde zending. De hoogte van het tarief is afhankelijk van de kenmerken van het uit te besteden (postcode)gebied. Tenslotte geschiedt de betaling via “self billing”. De werkzaamheden over één week worden na ongeveer twee weken automatisch betaald. Uw onderneming hoeft derhalve geen factuur te zenden.

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door lisa1may »

Ja, ik bestel vaak bij bol.
Bestel dan vaak boeken, dvd's al ruim 1 jaar lang en daar gaat allemaal goed, aangezien het door de brievenbus past. Maar ik een gsm bestelt ook via bovengenoemde site. En dat ging helemaal mis. Kwam thuis en zag een briefje van de TNT dat mijn pakketje was afgeleverd bij de buren. Dus ik ging het ophalen. Buren zeiden dat ze het pakketje nooit hebbengezien. Dus ik liet het briefje van de postbode zien, dat het bij hun was afgeleverd. Ook nog bij andere buren aangebeld, of het toevallig bij hun was. Ook niet dus. Dus gebeld naar bol is 0900 nr, ze zouden me terug bellen. Wat niet gebeurt is. Dus email gestuurd, heel mijn verhaal moeten doen. Ze gingen het na zoeken en dus moet ik eerst 2 weken wachten. want nu kunnen ze geen actie ondernemen. Dus gewacht en bol weer gemaild. Waarschijnlijk hebben ze veel medewerkers en werken ze lang mekaar heen ??? Want ik moest weer mijn hele verhaal uitleggen. Het is volgens hun verstuurd, ik kreeg nog wel zo'n nummer van track trace, dat ik het zelf na kon kijken. En ik kreeg nog een acceptgiro thuis van bol, herrinering, dat ik nog moest betalen voor de foon. Dus moet ik nou voor iets betalen wat ik nou nooit hebt ontvangen ?? dat is toch te gek voor woorden ? Want bij de postkantoor heb ik al gevraagd en daar ligt ie ook niet.
Dus of het is zoek geraakt, of de buren hebben het gejat. Of de postbode zelf. Maar ik snap het niet, ik heb itoch immers nooit toestemming gegeven om het af te leveren bij de buren ? Dus wat nu ?? HELLUP !!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Lisa 1may: Je hoeft alleen tegen BOL te zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor het deugdelijk afleveren van het pakket. Dat zij je een track- en trace nummer geven is al belachelijk, dan zit je hun taak te doen. BOL moet bewijzen dat het pakketje bij jou is afgeleverd, en zolang dat niet gebeurd is, hoef je het niet te betalen. Ga desnoods even langs het juridisch loket of bel (als je die hebt) je rechtsbijstandverzekering even.

frederique444
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door frederique444 »

Ook ik kan een boek schrijven over de slechte (dure) service van tnt post. Paketten die afgegeven worden bij buren 6 woningen verderop. Paketten die retour worden gestuurd omdat mijn adres niet zou bestaan!!
Een bezorger die mijn printer gewoon mee naar huis nam!!!!

Droevenis alom, en voor die waanzinnig slechte bezorging moeten we steeds meer betalen!

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door lisa1may »

Thanks Pbarendse ! Dat het zo gaat is toch te gek voor woorden ? Eerlijk gezegd ga ik ook niet voor iets betalen wat ik nooit hebt ontvangen. Maar krijg ik dan geen aanmaning ? En of verhoord met boete ? Wel heb ik alle mailtjes bewaard die ik naar bol klantenservice hebt gestuurd.
En frederique444, zou het slechte service ook komen door het vrij geven van de post markt ? Of zo ? Of is dat de mentaliteit van tegenwoordig ?

frederique444
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door frederique444 »

Ik denk dat de slechte service is voortgekomen uit "tijd is geld". Ze komen niet meer terug voor de bezorging, maar dumpen de paketjes gewoon waar het ze uit komt. Als zíj er maar vanaf zijn!
Bij mij hebben ze zelfs de binnenbrievenbus vernield door met zo veel geweld er een pakje door te wringen dat de boel het begaf. Schade 20,- euro . Vergoeden? Daar beginnen ze niet aan, alles binnen de deur zijn ze niet aansprakelijk voor.

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door lisa1may »

Ja, maar daar kan ik me toch zo kwaad om maken. Ik bedoel wat voor mentaliteit is dat nou ? Doe je werk of doe je werk niet. Maar als je het doe, doe het dan goed ! En als postbode niet je baan is doe het dan lekker niet !! Zeker niet als het met tegen zin moet.

sixem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2009 11:38

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door sixem »

ik dacht bijna dat ik de eenigste was , maar ik heb ook een hoop problemen gehad met tnt pospakket service ik zal hier een aantal beschrijven

ik heb ongeveer 3 maanden geleden een shirt bestelt bij de score en ideal betaalt nadat ik op tracktrace van tnt post had vernomen dat het afgeleverd was maar ikn iks heb ontvangen en ook geen bewijs in mijn brievenbus heb gehad toch maar eens naar score gemailed , en het bleek dat mijn pakketje verkeerd bezorgd was gewoon in een hele andere straat na veel heen en weer gemailed gebeld heb ik uiteindelijk mijn pakket na 1 maand ontvangen

in februari heb ik inkt en foto papier bestelt bij opus , de pakket is afgeleverd heb deze keer wel een bewijs ontvangen (ook weer ideal betaalt) dat het afgeleverd was bij buren , maar helaas niet de buren die hij op het bewijs had opgeschreven maar 1tje de verdieping eronder , het is omdat ik zelf maar ben gaan aanbellen bij die mensen om te vragen of hun het misschien zouden hebben

27-03-2009
weer inkt en fotopapier bestelt bij opus via tracktrace gezien dat het afgeleverd is , geen bewijs ontvangen in de brievenbus dat het bij buren zou liggen ik heb niks gezien ik was werken, nu 28-03-2009 pakketje spoorloos ik heb een klacht ingediend bij tnt post via hun website maar het is weekend dus ik heb nog niks vernomen ik zal strax maar ff moeten gaan zoeken of het ergens bij buren ligt

ik vraag me heel vaak af hoe moeilijk kan het wezen om het pakketje juist afteleveren als ik precies voor de lantaarnpaal woon waar een bord van 1 meter op bevestigd is waar me straatnaam op staat

lisa1may
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:39

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door lisa1may »

Misschien in het vervolg alleen onder rembours. Want alleen dan, gaat het goed. I know, het is lastig. Maar toch fijner dan het heen en weer gemail met bedrijven. Of voor iets betalen en nooit hebben ontvangen. Of zelf met discrete pakketen waarbij het wel eens misgaat. Het is en blijft eenmaal mensen werk.

proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door proza52 »

Beate radar
Heden bericht gekregen van uitkering spaarplan.net als de vorige resultaat bedroevend maar wat mij kwaad maakt,ik bedoel echt pisseg dat ze gewoon doorgaan met hoge kosten te berekenen het komt ook dir jaar weer op zo een 33 % en dan zeggen die oplichters dat ik mischien recht heb op compensatie maar dan moet ik wachten tot het derde kwartaal.
Ook nu terwijl het bedrag bekend is moet ik wachten tot plm 15 mei 2009
Voor de goede orde tijdens de looptijd zijn mijn polissen viemaal doorverkocht en de eerste leeft lekker in frankrijk van deze opbrengst service nooit gehad alleen wanneer de polissen weer naar de volgende oplichter ging,ik heb inmiddels al mijn verz. bij deze mispogum beeindigd. gr proza52 :D :evil: [/b]

Gesloten