LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post geeft pakketten af bij buren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rondekort
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:06

TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door rondekort »

TNT Post heeft er een gewoonte van gemaakt om pakketten bij buren af te geven wanneer de geadresseerde zelf niet thuis is. Zo mocht ik zelf na terugkomst van vakantie mijn nieuwe kinderstoeltje (de waarde van het stoeltje bedraagt € 275,00) afhalen bij buren 5 huizen verderop in de straat. Deze buren ken ik helemaal niet, ik woon in een drukke straat in centrum Rotterdam en hier is niet veel contact tussen buren. Bij het uitpakken van het kinderstoeltje merkte ik dat de doos open was en dat het nieuwe kinderstoeltje onder de katteharen zit en dat de katten die die buurvrouw kennelijk heeft ook hun nagels in mijn nieuwe kinderstoeltje hebben gezet. Daar ben ik uiteraard niet zo blij mee. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de leverancier van het stoeltje en die is zich aan het beraden over een oplossing. In dit bedrijf heb ik alle vertrouwen.
Ik heb echter ook contact opgenomen met TNT Post omdat ik helemaal niet wil dat pakketten die aan mij zijn geadresseerd bij buren worden afgegeven. Ik wil zo'n pakket zelf op kunnen halen op een postkantoor of iets dergelijks. Daarnaast heb ik gevraagd aan TNT Post wie er nu verantwoordelijk is voor de schade aan mijn nieuwe kinderstoeltje en TNT Post beweert dat zij geen verantwoordelijkheid hiervoor draagt omdat de afzender heeft gekozen voor een bepaald type verzending. Dit lijkt mij een onjuiste opstelling van TNT Post. Ik ben van mening dat het pakket onder de verantwoordelijkheid van TNT Post blijft zolang ze dit niet hebben afgegeven bij de rechtmatige geadresseerde. Ik kan mij wel voorstellen dat TNT Post pakketten graag afgeeft bij buren want dan zijn zij er vanaf maar de verantwoordelijkheid voor die beslissing ligt dan toch ook bij TNT Post? Ik ben benieuwd wat andere mensen van deze opstelling van TNT Post vinden.

hanska
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2008 18:01

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door hanska »

Ik ben een webwinkelier met dagelijks een flink aantal pakjes te verzenden. De meeste gaan met TNT-Post.

Mijn ervaringen met TNT zijn bereslecht. Pakjes verdwijnen terwijl in het trackinsysteem staat aangegeven dat ze bij de geadresseerde zijn afgegeven. De klant heeft echter nooit iets ontvangen. De winkelier moet dus gewoon gratis opnieuw sturen.

Een klacht leidt inderdaad alleen maar tot ontvangst van een standaardbrief. TNT kan niets voor je doen tenzij je extra betaalt voor elke zending in de vorm van een handtekekening (wat overigens ook niet werkt) of verzenden met een verhoogd risico, wat de waarde van de inhoud weer vaak te boven gaat.

De klachten zijn zeker erger geworden sinds TNT zijn eigen mensen fanatiek aan het ontslaan is en sindsdien gebruikt maakt van externe koeriersbedrijven. Als deze maar een witte bus hebben worden ze al geaccepteerd.

Wij krijgen bijna om de 2 weken een andere bezorger aan de deur. telkens weer een nieuwe die de weg en de klanten niet kent. Hierdoor krijgen ze tijdnood en gaan smerige streken uithalen met het eigendom van anderen.

En de almachtige TNT zit op zijn hoge troon en DOET HELEMAAL NIETS.

Ik heb geprobeerd om een juridisch gevecht aan te gaan, je betaalt tenslotte voor de diensten, en dat wordt zelfs niet aangenomen door advokaten omdat "je niet tegen de algemene voorwaarden kunt vechten".

Jammer dat andere oplossing nog te duur, onhandig of onbetrouwbaar (selektvracht) zijn. Je komt hierdoor toch steeds weer terug bij TNT. En dat weet men.

Sterkte allemaal en misschien valt er een belangengroep op te richten om een vuist te kunnen maken tegen deze al jaren durende constante vorm van diefstal en de frusterende onverschilligheid van TNT bestuurders,

Misschien is het een idee om deze postings door te sturen naar TNT !

groetjes,
John

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door JvGin »

Het versturen van een basispakket tot 5kg kost € 6,20 maak je er een aangetekend pakket van dan kost het € 6,65. Voor € 0,45 meer heb je dan de volgende zekerheden,

- Tekenen voor ontvangst
- Geen burenlevering
- Twee bestelpogingen
- Verzekerd tot € 46,- (mits geen waardezending)
- Verzendbewijs dat juridisch geldig is.

wasnoot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:27

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door wasnoot »

Tegenwoordig geldt de € 6,20 voor standaard verzending tot 10 kg, waarbij in de voorwaarden staat dat er bij de buren mag worden afgeleverd. Om dit enigszins te voorkomen plakken we een (officiële TNT)-sticker "Alleen Huisadres" bij, werkt helaas niet altijd :(

Bij Extra Zeker (€ 7,95 tot 10kg en € 11,95 bij 10-30 kg) is het pakket verzekerd tot €500 en zou altijd om een handtekening worden gevraagd en nooit bij de buren mogen worden geleverd. Wij vertellen dit onze klanten en vragen om hun reactie als het anders gaat. En warempel, vaak wordt helemaal geen handtekening gevraagd, en we hebben ook al 2 x meegemaakt dat het tóch bij de buren was afgeleverd. In deze gevallen hebben we een klacht ingediend en het extra bedrag van € 1,75 teruggevorderd omdat niet volgens de voorwaarden was gewerkt. Die hebben we dan ook teruggekregen. Wel is klagen op die manier alleen mogelijk via de website en op de zakelijke afdeling.

Elke klacht melden, ze zouden toch eens wakker moeten worden. Sterkte :wink:
Groetjes,

Gerard
shop.wasnoot.nl

kodde10
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:51

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door kodde10 »

Toevallig dat ik dit "draadje" hier tegenkom over de bezorging van TNT. Ik zelf heb al diverse klachten over de bezorging van pakketjes bij de klantenservice gedeponeerd. Ik krijg met enige regelmaat pakketjes bezorgd en omdat ik overdag werk wordt de ene keer het pakketje bij "buren" achtergelaten (en het begrip buren wordt ruim geïnterpreteerd), maar ook met enige regelmaat zetten ze pakketjes gewoon voor de deur of leggen ze deze op de groene brievenbus!
Zoals gezegd, het blijkt heel lastig te zijn om TNT op dit gedrag aan te spreken. Schade vergoeden ze al helemaal niet, want je moet eerst aantonen dat de bezorger onzorgvuldig heeft gehandeld. Dat wordt dus erg lastig als je pakketje van je brievenbus of deurmat is gestolen. Het enige resultaat dat ik boek is dat wordt toegezegd dat de betreffende bezorger er (nogmaals) op wordt aangesproken en "that's it", einde verhaal. Allemaal heel frustrerend en druist in tegen elk rechtsgevoel.

Ik ben dus, net als mijn bovenstaande lotgenoten, heel erg benieuwd of er iemand is die hier een passende oplossing voor weet. Natuurlijk, een gering bedrag meer betalen voor meer zekerheid, dat is een oplossing, maar in mijn ogen is dat het paard achter de wagen. Je betaalt voor een dienst, dus mag je verwachten dat die dienst ook naar behoren wordt uitgevoerd. We leven per slot van rekening niet in een apenland waar je dit soort praktijken kunt verwachten. TNT zou zich dit aan moeten trekken en hier serieus iets aan gaan doen, Men zou bv. kunnen beginnen om een algemene regel te doen uitgaan dat pakketjes mee terug gaan naar het postkantoor als de ontvanger niet thuis is. Voor de ontvanger misschien lastig (die moet dan zelf naar het postkantoor), maar dan weet je in ieder geval voor 100% zeker dat de zending in goede handen komt.

jannie41
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:41

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door jannie41 »

Breek me de bek niet open over TNT,sinds ze (bijna) alle
postbodes hebben ontslagen en alleen maar
huisvrouwen in dienst hebben is het hard achteruit gegaan.
Niks ten nadele van de huisvrouwen,zij doen ook alleen
maar hun werk.
Ze moeten alles in een recordtempo bezorgen,
voor een schijtloontje.
Maar sinds die tijd is de dienstverlening achteruit gehold.
Een tijdje geleden had ik bij een kledingbedrijf besteld,
het pakketje was ter waarde van 160 auro.
Hadden ze gewoon op de motorkap van mijn auto gelegd!!!
Iedere malloot had het zo mee kunnen nemen.
Later een pakketje,wat ze zo door het bovenraampje van de
keuken hadden gegooid,plant aan diggelen!!

Harry07
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2008 19:37

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Harry07 »

LET OOK HIER EVEN OP!

Stel, je besteld een pakje bij een postorderbedrijf. Na ontvangst heb je dacht ik (bestel nooit bij een Postorderbedrijf) 7 dagen de zending op zicht. Maar je bent 3 weken op vakantie.
Da's leuk! het pakje is 'aangenomen' door de buren en de zichttermijn is gestart. Dan heb je dus veel ellende recht te breien als je terugkomt van vakantie.

Bij ons in de straat gebeurt het ook regelmatig dat de pakjes voor de deur worden gezet! Maar ja, de meeste bewoners gebruiken de achteringang!
Sommige pakjes staan er gewoon enkele weken!

En als je daar dan een klacht over indient, probeert TNT er onderuit te komen met antwoorden als, "weet u dat Sandd en Selektvracht/ -Mail ook bezorgen? Is het wel door TNT bezorgt?"
Zelfs kleine kinderen komen met pakjes aan de deur! Staan dan wel eens in de verkeerde straat!
Kwaliteit???? * :lol: *

robingtom
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:12

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door robingtom »

Ook ik heb een klacht over de pakketbezorging van TnT.

Ik had een paar weken terug een pakket besteld in Duitsland met een waarde van over de 200 euro. Het was een groot en licht pakket.
Toen ik na een uurtje boodschappen doen thuis kwam, vond ik een briefje in de brievenbus met de mededeling dat mijn pakket aan de zijkant van het huis over de schutting was gezet achter mijn container.

Dit kan alleen maar als je er mee gooit en de bezorger kon niet weten of de inhoud breekbaar was of niet.
Daarbij komt dat deze over-het-hek-gooi-actie best wel eens door een voorbijganger gezien zou kunnen zijn. Wat dan als die voorbijganger het pakket uit mijn tuin had gevist? Hoe bewijs ik dat er dan geen pakket lag?

Gelukkig lag het pakket er nog, in de regen wel te verstaan. Ik heb even met de gedachte gespeeld om TNT te bellen met de mededeling dat mijn pakket helemaal niet in mijn tuin lag......


Ik vind dit echt een schandalige actie van TNT.


groetjes Inge

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door glith »

Gelukkig nog geen klachten over pakketjes maar wel over de normale post die komt regelmatig bij de buren aan waar kan ik daar over klagen straks zijn m,n buren 6 weken op vakantie en wanneer krijg ik dan de post :?:

ikke55
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 21:08

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door ikke55 »

ik kan er een boek over schrijven, het zijn overigens niet alleen huisvrouwen die de boel runnen maar er is ook een overvloed aan buitenmedelanders, het gebeurd nog maar zelden dat een pakje daadwerkelijk op het juiste adres wordt bezorgd hoe duur en hoeveel je ook betaald voor verzendkosten !!
Ze geven het af bij buren of daar weer buren van of de buren die daarnaast wonen, ze gaan zelfs heel de straat af en dan ligt er bij jou een briefje dat je het daar kan gaan halen, nou mooi niet !!!!!
heb ze zelfs een keer terug laten komen om het pakje weer op te halen waar ze het zomaar hadden afgegeven om het bij mij persoonlijk te komen afgeven.
bij mijn dochter hadden ze het zomaar in een of andere bloempot geperst op een galerij bij een winkelcentrum......niet te geloven
gewoon klagen en -blijven- klagen, eens moeten ze het licht toch gaan zien lijkt mij ??!!

wasnoot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:27

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door wasnoot »

Ik heb zojuist de link naar deze topic via het TNT klachtenformulier doorgestuurd naar TNT-post en hen geadviseerd hier te komen reageren.
Groetjes,

Gerard

Mob0912
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:17

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Mob0912 »

Ik heb dezelfde prut ervaring met TNT. Echt waardeloos. Ook bij mij hebben ze diverse keren gepresteerd om pakketjes af te leveren bij buren terwijl nota bene op de verpakking staat dat dit niet gewenst is. De laatste keer hebben ze het gepresteerd om het pakketje in de groene huis/tuin/keuken afvalcontainer te leggen. Smerig !! en dan leuk op een briefje schrijven wat ze in de bus stoppen dat ze het pakketje in die container geflikkerd hebben. Over het afgeven van pakketjes bij buren was ik helemaal pist off. Ongelooflijk precies bij een demente buurvrouw die om de haverklap wat kwijt maakt van haar man (houd me te goede ze kan er niets aan doen en het is triest genoeg!), gelukkig zijn onze pakketjes na veel zoeken nog steeds boven water gekomen... Je begrijpt wel dat ik daar absoluut niet blij mee ben. Maar ja aanspreken, opbellen etc. helpt allemaal geen bal.

André_Jansen
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 22:10

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door André_Jansen »

Hier in het zuiden van het land kunnen ze het nog beter, het afgelopen jaar heeft de rode brievenbus in de wijk zo'n 15 maal open gestaan en dit inclusief de post, hiervan is diverse malen een melding van gemaakt, waarbij er ook een melding naar de polite is gegaan.

Als men nu eens een ander sluitwerk gebruikt welke zonder hulp van een sleutel de deksel in het slot kan gedrukt worden.

Het postgeheim in Nederland komt zo op straat te liggen, dit kan dus door jan en allemaal gelezen en/of nog erger verwijderd/vernietigd worden (meneer agent heeft hiervoor een gerechtelijke toestemming nodig om de post te mogen inzien).

Als dit het resultaat van de markt werking is, dan wordt het hoog tijd dat men dit zo snel als mogelijk weer in de oude situatie brengt, marktwerking is goed, alleen niet bij zulke zaken.

mvg,
Andre

Huckle Berry
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2008 08:17

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Huckle Berry »

Bijna iedere week krijg ik wel 1 of meer paskketjes. Deze worden door DHL, UPS, GLD of DPD keurig aan de deur bezorgd. Zelfs SelctVracht bestelt keurig aan de deur. Handekening plaatsen (soms electronisch) en klaar is kees. Met TNT wordt er slechts aangebeld en of ik het pakketje maar even aan de auto die voorstaat wil afhalen! Niet te geloven. Maar soms heb ik de pullen dringend nodig en doe ik dat. Andere keer niet, maar dan moet ik het wel zelf van het postkantoor ophalen. Droevig bedrijf dat alleen aan de centen denkt waar men van enige service nog noooit heb gehoord. Ik ben blij dat er meer concurrentie komt. Ook het in contact komen met TNT is al een moeilijke onderneming en kost zomaar een uur. Triest die TNT. :x

de tandenfee
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2007 20:02

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door de tandenfee »

Je hebt volkomen gelijk dat de service van TNT achteruit gaat.
Ook bedrijven als Sandd, Selektmail en Selektvracht zijn vaak bedroevend slecht.
Post wordt verkeerd bezorgd,pakketjes bij buren afgegeven of voor de deur gezet en klagen heeft geen zin/resultaat.
Het probleem is echter geschapen door de regering/kamer.
Met het in de uitverkoop zetten van de overheidsbedrijven en de marktwerking moest het voor de burger beter en goedkoper worden.
Marktwerking was het toverwoord maar elke dombo kan begrijpen als iets goedkoper moet dan gaat de service achteruit, kijk naar de zorg, de postbedrijven en al het andere waar marktwerking is ingetreden.
De veelal eigen rijders die de pakketjes bezorgen krijgen opdracht de pakjes in een keer te bezorgen, niet thuis dan maar bij de buren of de buren van de buren als je het maar in een keer kwijt bent. Komt het pakje terug dan moet er namelijk nog een keer bezorgd worden en dat kost extra voor selektvracht of TNT.
Postbezorgers werken op basis van stops bij b.v. Sandd dat betekent of je nu een folder in de bus stopt of een neckermannboek van een halve kilo je krijgt 4 cent. De bezorgers van Sandd verdienen vaak niet meer dan 5 euro per uur, ben je ziek dan krijg je niets, vakantiegeld doen ze niet aan, breek je je been tijdens het bezorgen dan heb je dikke pech 6 weken geen inkomen. Kortom het zijn niet de bedrijven maar de regering die dit hebben veroorzaakt. Er moest meer marktwerking komen dan werd alles goedkoper, het is alleen maar duurder geworden en slechter maar de grote heren aan de top en de aandeelhouders zijn er wel beter van geworden. Zij vullen hun zakken en wij zitten met de brokken.

toempoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 21:24

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door toempoe »

Bij mij doet de tnt post het helemaal erg met bezorgen van pakjes
weken later vndt ik de pakjes in mijn tuin tussen de struiken!!
bellen naar tnt helpt niet!!!
dus geen pakjes meer voor mij. :oops:

Huckle Berry
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2008 08:17

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Huckle Berry »

Het is nog erger. Er zijn bestellers bij TNT die helemaal geen pakketjes bezorgen. Ze schrijven in de auto al een bonnetje dat je niet thuis was en dat je het pakketje kunt afhalen op het Postkantoor.
Als ze hun route hebben gedaan kunnen ze naar huis. Dramatisch die TNT. Laten we weer teruggaan naar de PTT. Marktwerking betekent meer winst en geen service. Klacht indienen? Probeer het maar. Als het al lukt hoor je nooit meer iets. Kost alleen maar geld. Fatsoen? Nooit van gehoord.

marga bandsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2005 22:21

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door marga bandsma »

Hier een reactie van iemand die niet negatieg is over TNT.
Als ik een pakje bestel, dan wordt het niet afgeleverd bij de buren, ook staat het niet in de hal van ons appartementencomplex, wat eigenlijk zo kan.
Als ik wil dat het pakketje bij de buren wordt afgeleverd, moet ik dat aangeven bij het desbetreffende bedrijf en moet ik een nummer opgeven. Ben ik niet thuis en mijn buren ook niet dan gaat het pakketje mee naar het postkantoor en ik krijg een briefje in de bus waar ik het pakketje kan halen ik denk zo, dit is een goede service. Het schijnt dat TNT in Groningen wel goed werkt.
Marga

Koffiemeisje
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2008 00:06

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door Koffiemeisje »

De schoolboeken van mijn zoon werden vorig jaar ook door TNT bezorgd. Die boeken waren nooit aangekomen. Dus wij een klacht ingediend bij het bedrijf dat de schoolboeken had verstuurd. Daarna werden we gebeld door TNT die beweerde dat het wel bezorgd was. Nu waren we in die week op vakantie en hebben dus geen boeken aangepakt en ook de buren wisten van niks.
Er is een nieuw pakket opgestuurd, dat was niet compleet. Dat pakket kwam pas aan toen mijn zoon al weken op school zat, want het bedrijf van die schoolboeken moest natuurlijk eerst uitzoeken wat er dan allemaal gebeurd was. Vanuit de klas hoorde mijn zoon dat er wel meer leerlingen waren die geen boeken hadden ontvangen. De boeken die nabezorgd werden, werden door TNT in een andere straat met hetzelfde huisnummer bezorgd.

de tandenfee
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2007 20:02

Re: TNT Post geeft pakketten af bij buren

Ongelezen bericht door de tandenfee »

Die schoolboeken die niet bezorgd zijn, laat me raden, deze kwamen van "van Dijk"? In dat geval zou ik niet direct de schuld leggen bij de bezorger want bij deze firma van schoolboeken gaat er nog al eens iets mis. Voor ons al jaren geen schoolboeken van "van Dijk" meer!

Gesloten