LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Wow Bob,

Dat is goed nieuws. Ik word hier een beetje een pitbull van. Inmiddels heb ik iets van je informatie overgenomen en doorgestuurd aan de contactpersoon bij TNT. Bovendien heb ik de persvoorlichting van TNT op de hoogte gesteld, omdat ik van beroep journalist ben - ook al heb ik er een beetje het land aan, dat te gebruiken, maar soms is het rechtvaardigheidsgevoel teveel aangetast.

Wat opvallend, dat je precies deze ervaring hebt. Ook met Engeland, en ook met dat afpoeiermechanisme. Ik vind het schandalig.

Dank je wel voor je steun, ik ga aan de slag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Graag gedaan. Helaas mag ik hier geen namen noemen van persvoorlichters van TNT met wie ik zelf in het verleden contact heb gehad. Toen ik dat wel deed werd mijn posting op verzoek van TNT verwijderd. En kreeg ik direct daarop een privébericht van TNT webcare met een hulpaanbod (wat schijnheilig). Ik weet dus wel zeker dat PostNL gevoelig is voor negatieve publiciteit.

Ik moet wel een stapje terug doen in mijn iets te grote stelligheid aangaande het verzenden van waardevolle spullen zoals gouden munten etc met een waarde van maximaal 500 euro. Het kan zijn dat PostNL hier wel aanvullende voorwaarden hanteert zoals een sealbag. Alleen is dit nergens terug te vinden in het tarievenboekje of de Algemene Voorwaarden. En als je op http://www.postnl.nl het woord sealbag intikt, wordt er niets gevonden! Dat is natuurlijk reuze handig geregeld zo door PostNL: klanten gewoon niet eerlijk voorlichten, dan hoef je ze ook geen cent uit te keren als er iets zoekraakt of wordt gestolen. PostNL houdt opzettelijk bepaalde voorwaarden om schade vergoed te kunnen krijgen vaag cq. onduidelijk om zo min mogelijk schade te hoeven uitkeren.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door frenkievee »

Bob Schurkjens schreef:Alleen is dit nergens terug te vinden in het tarievenboekje of de Algemene Voorwaarden. En als je op http://www.postnl.nl het woord sealbag intikt, wordt er niets gevonden! Dat is natuurlijk reuze handig geregeld zo door PostNL: klanten gewoon niet eerlijk voorlichten, dan hoef je ze ook geen cent uit te keren als er iets zoekraakt of wordt gestolen.
Daarom mijn tip:
tik in Google het volgende in site:postnl.nl sealbag. Dan krijg je 32 resultaten op alleen de site van PostNL.
Dit werkt trouwens bij veel meer sites. Het is mij opgevallen dat bij diverse sites waarbij informatie voor consumenten vermeld staat (en bij een zoekvraag weinig tot geen resultaten gevonden worden) een extra zoektochtje middels Google wel het juiste gevonden kan worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is inderdaad een goede zoekmethode om sites die gewoon niet werken zoals die van PostNL toch nog enigszins te kunnen gebruiken. Om de complete incompetentie vanPostNL te illustreren een screenshot van het zoekresultaat van het woord "sealbag". Je bent verplicht twee woorden in te vullen in de zoekopdracht op de site van PostNL. Wat verder opvalt is dat je letters vaak meerdere keren moet intypen in het zoekvak omdat de site ze gewoon niet 'pakt". Ik weet niet of dit voor alle browsers geldt (ik gebruik Firefox),

Afbeelding

Niet gevonden dus. Terwijl de "Google-methode" 32 resultaten geeft. Dus als je van klantenservice krijgt te horen: "Tsja mevrouw, wij vergoeden uw schade niet, ook al heeft u de zending verzekerd verzonden. Dan had u maar een sealbag moeten gebruiken." En je gaat vervolgens op zoek naar meer informatie.... :cry: Zo doen ze dat bij PostNL.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Dank, Bob, ik heb de screenshot bewaard voor in mijn dossier. Wat ik ook zo opvallend vind, is dat TNT nu weer Post.nl heet. Een bedrijf dat een reputatie hoog te houden heeft, verandert niet om de haverklap van naam - evenmin zou je dan zo vaak de tarieven hoeven te verhogen. Inmiddels is de prijs van 't verzenden van 'n pakketje (en dat is iets al snel, met die smalle brievenbusopening) 6,75 - ik reken 't niet eens meer om naar guldens... pfff. Of dan, die sluwe oplossing om postzegels een nummertje te geven ipv de prijs erop te vermelden: kun je klakkeloos prijzen blijven verhogen zonder dat 't meteen opvalt. Ja, ja :evil:

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Tarja »

PostNL is een walgelijk bedrijf, had iets gekregen van een vriendin, krijg de envelop terug in een zakje, inhoud was weg en dat kwam door de sorteer machine zeiden ze, ik geloofde daar geen bal van,

zelfs de post dus geen pakketten is waardeloos, brieven die niet aankomen, of maanden later, echt asociaal

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Martjola »

Geloof het maar wel, er gebeurdt zo vaak wat met post wat niet goed verpakt is.
wat niet goed dicht geplakt is, heb ook wel eens onderweg een bikini in mijn hand gehad omdat de afzender geen goed plakband om het pakje had gedaan.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Tarja »

het was helemaal afgeplakt, doe ik altijd,

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Martjola »

inderdaad komen brieven wel eens later aan, als er geen juist adres op staat, of ze gewoon in een verkeerde postzak terecht komen, dat ligt echt aan de sorteermachine, wij op straat kunnen daar niets aan doen.
maar hoe vaak wij ook beschadigde post in handen krijgen dat wil je niet weten, enveloppen die open verstuurd worden omdat men verzuimd hem dicht te plakken en dus leeg worden afgeleverd of kapot gescheurd zijn omdat ze weer niet juist of helemaal niet zijn dichtgeplakt, ja dan kun je Postnl wel een walgelijk bedrijf noemen, maar zorg er dan ook voor dat we ons werk juist kunnen doen.
over het algemeen komen postpakketten goed aan, ik heb zelf nog nooit problemen gehad, ik ben het met mensen eens dat expresse wel op de juiste plaats de pakketten dient af te leveren, heb het nog niet mee gemaakt dat dat niet gebeurd , maar diegene die de pakketten moet rond brengen is zelf verantwoordelijk voor zijn werk, en dat zijn tegenwoordig bijna allemaal zelfstandigen, ZZP's dus, die staan niet meer bij TNT in dienst maar werken voor zichzelf.
Daar kun je Postnl niet voor aanspreken.
de gemiddelde bestelkwaliteit is in onze regio 99,8%, en dat geldt dan alleen voor de zegelpost, wat de pakketdienst doet, daar heb ik geen weet van, is een ander bedrijf

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Tarja »

het was een brief en geen pakket, die komen altijd wel aan,

ik heb ook niks tegen de postbodes, die doen gewoon hun werk maar om de sorteerders, en een brief kan niet met plakband kapot gaan door de sorteer machine, zitten er scharen in ofzo

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Natuurlijk raakt er tussen de miljoenen pakketjes wel eens eentje zoek. Dat is het probleem niet.
Wat de echte schande is, is dat TNT haar klanten een schijnveiligheid verkoopt. Iedereen denkt dat als je iets aangetekend verstuurt, dat het verzekerd is tegen schade en diefstal tot 500 euro. Maar aangetekend verzenden biedt nul, niks, nada schadevergoeding bij verlies! Ik wil juist dit onder de aandacht brengen: de misleidende praktijken van een voormalig staatsbedrijf.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Tarja »

gelijk heb je, je betaald wel voor de service, het moet gewoon, netjes afgehandeld worden, maar dat gebeurd helaas niet, en er kan idd wel eens wat zoek raken. maar als het aangetekend moet vind ik dat je dat niet kwijt mag raken.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik kan er over meepraten via track en trace zou het pakketje zijn afgeleverd. Ik vond het niet in de bus en ik had de bezorger vanuit het keukenraam met een noodgang zien rijen. En over tienen die avond stond opeens de bezorger voor de deur met het pakketje. Ik mis nog steeds pakketjes van de wehkamp volgens track en trace zouden ze onderweg zijn nog niks gezien. Van bart smit heeft pakketje er 4 dagen over gedaan omdat het elke keer fout ging.

En hou maar op over de postbezorging deze gaat in amsterdam zuidoost compleet fout. De post wordt regelmatig verkeerd bezorgd of hangt uit de bus. En zelfs bovenop de bussen neergelegd. Ik ben nu zelfs post kwijtgeraakt hierdoor. Dezelfde post is wel aangekomen bij mijn vader in amsterdam west. En deze post is op dezelfde dag verstuurd. Of mijn buren hebben gehengeld vanuit de bus. Of het wordt ook in sorteercentrum er uit gejat, door de chauffeur of de door de bezorger achterover gedrukt. Ik heb nu 2 weken achter elkaar een klacht ingediend bij tnt/post en elke keer het standaardmailtje terug.

HET WORDT TIJD DAT IN HET CONTRACT VAN DEGENEN DIE BIJ POST.NL KOMT TE STAAN WAT ER KAN GAAN GEBEUREN BIJ OVERTREDING VAN DE REGELS.

GEEF MIJ DE GOEDE TIJD MAAR TERUG. TOEN GING HET NIET ZO FOUT ALS NU. DE VERANTWOORDELIJKHEID VOOR DE POST WAS VEEL GROTER BIJ DE MENSEN ALS NU.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Martjola »

Dat staat ook in het contract hoor.

touchfix
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 14:13

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door touchfix »

Martjola schreef:inderdaad komen brieven wel eens later aan, als er geen juist adres op staat, of ze gewoon in een verkeerde postzak terecht komen, dat ligt echt aan de sorteermachine, wij op straat kunnen daar niets aan doen.
maar hoe vaak wij ook beschadigde post in handen krijgen dat wil je niet weten, enveloppen die open verstuurd worden omdat men verzuimd hem dicht te plakken en dus leeg worden afgeleverd of kapot gescheurd zijn omdat ze weer niet juist of helemaal niet zijn dichtgeplakt, ja dan kun je Postnl wel een walgelijk bedrijf noemen, maar zorg er dan ook voor dat we ons werk juist kunnen doen.
over het algemeen komen postpakketten goed aan, ik heb zelf nog nooit problemen gehad, ik ben het met mensen eens dat expresse wel op de juiste plaats de pakketten dient af te leveren, heb het nog niet mee gemaakt dat dat niet gebeurd , maar diegene die de pakketten moet rond brengen is zelf verantwoordelijk voor zijn werk, en dat zijn tegenwoordig bijna allemaal zelfstandigen, ZZP's dus, die staan niet meer bij TNT in dienst maar werken voor zichzelf.
Daar kun je Postnl niet voor aanspreken.
de gemiddelde bestelkwaliteit is in onze regio 99,8%, en dat geldt dan alleen voor de zegelpost, wat de pakketdienst doet, daar heb ik geen weet van, is een ander bedrijf

Onzin,
Ik verstuur vaak genoeg 5 exact dezelfde brieven naar een klant.
9 van de 10 keer ontvangt hij niet alle 5 brieven tegelijk, meestal 4. De 5de komt altijd een dag later.. Post is voor gefrankeerd en hermetisch afgesloten

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Dirkie »

maar diegene die de pakketten moet rond brengen is zelf verantwoordelijk voor zijn werk, en dat zijn tegenwoordig bijna allemaal zelfstandigen, ZZP's dus, die staan niet meer bij TNT in dienst maar werken voor zichzelf. Daar kun je Postnl niet voor aanspreken.
Dus als ik het goed lees is PostNL niet verantwoordelijk voor het juist afleveren van pakjes, die je verstuurd via PostNL :mrgreen:

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door borgqueenx »

moortjeboen schreef:Natuurlijk raakt er tussen de miljoenen pakketjes wel eens eentje zoek. Dat is het probleem niet.
Wat de echte schande is, is dat TNT haar klanten een schijnveiligheid verkoopt. Iedereen denkt dat als je iets aangetekend verstuurt, dat het verzekerd is tegen schade en diefstal tot 500 euro. Maar aangetekend verzenden biedt nul, niks, nada schadevergoeding bij verlies! Ik wil juist dit onder de aandacht brengen: de misleidende praktijken van een voormalig staatsbedrijf.
je hebt het recht op schadevergoeding bij aangetekend. anders niet.

Dus toch zou ik voor aangetekend kiezen, en dan vervolgens gewoon dreigen als er iets fout gaat met rechters, advocaten enz.

Samanthavd
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Samanthavd »

Of een medewerkster verstuurd u pakketje met briefpost ipv pakketpost wat een schadevergoeding met 450 euro verminderd !!

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Martjola »

Sinds wanneer verstuurd wehkamp via TNT? dat gaat toch via selektvracht?

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

We zijn enkele weken verder maar ik wil Bob Schurkjens hartelijk bedanken en ook de anderen die mij goed adviseerden, want uiteindelijk heb ik inderdaad de Geschillencommissie erbij betrokken en gewonnen. De volledige waarde van het vermiste artikel heb ik uiteindelijk teruggekregen! Kortom; TNT probeert gedupeerden eerst af te wimpelen, maar als je even die 25 euro investeert bij de Geschillencommissie dan blijken ze toch bakzeil te moeten halen. Opmerkelijk is het zeker, maar bij deze dus de tip: laat het er niet bij zitten als grote bedrijven je afschepen met een 'het spijt ons' mailtje, onbeschofte callcenters die de hoorn erop pleuren en eindeloze, bureaucratische procedures!
Hoera voor alle goede adviezen op dit forum en de geschillencommissie!

Gesloten