Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Waterflesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2022 18:11

Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Ongelezen bericht door Waterflesje »

Op dit moment zie ik dat veel verkopers alleen “aangepaste verzending” hebben. Op de website van Vinted staat dat de kopersbescherming dan niet geldt als je pakketje kwijt raakt e.d. (Waar je wel voor betaalt). Ook kan je niet betalen met Paypal als de verkoper aangepaste verzending heeft.
Een verkoper vroeg ik waar hij mee verzendt. Antwoord: CNE. De verkoper zit ik Nederland en zou vanuit China versturen???

Het valt mij op dat deze verkopers allemaal 0, enkeling maximaal 10, reviews hebben. Ze verkopen uiteraard allemaal gewilde spullen, waarschijnlijk ontvang je niks of een nepartikel. Vinted reageert niet op reports.
Ik heb zelf een aantal artikelen bij favorieten staan van zulke verkopers waarvan ik zie dat ze verkocht worden en er vermoedelijk mensen in de maling worden genomen.

Iemand enig idee op welke manier Vinted wel hiernaar gaat kijken en actie gaat onder ondernemen?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2022 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Ongelezen bericht door rvjapio »

Neem contact op met Vinted.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Ongelezen bericht door Jablan »

Nieuwe 'etalage' voor dropshippers, zo te lezen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Ongelezen bericht door Radar »

Er ontstond hier een offtopic discussie, die is verwijderd.

rein53
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2022 12:20

Re: Twijfelachtige Vinted-verkopers met 'aangepaste verzending'

Ongelezen bericht door rein53 »

Ook ik had aangepaste verzending op mijn artikelen, dit heb ik omdat Post.nl afgifte punt bij mij om de hoek zit, en de andere verzenders ver uit de buurt. Met aangepaste verzending kun je Homerr en Mondial relais buitenspel zetten.

Plaats reactie