LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unicef

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
FireSeeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2010 15:17

Unicef

Ongelezen bericht door FireSeeker »

Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar het gaat om het volgende.

Enige tijd geleden was er die sms actie voor Unicef. Sms 1 keer en dat was dan een maaltijd voor een kind.

Nou wordt ik toch gebeld om meer te geven...!!!

Mogen hun jouw zomaar benaderen omdat ze je nummer hebben via een sms?

Ik heb in ieder geval al een klacht gestuurd naar Unicef, en zo raak je toch het vertrouwen van goede doelen kwijt. :x

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Unicef

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Unicef

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat vertrouwen in goede doelen ben ik al lang kwijt. Het is een industrie geworden die draait op het schuldgevoel wat rijke westerlingen hebben na het zien op TV van alle ellende in andere werelddelen. De menselijk maat in hulpverlening is helemaal verdwenen.
Ze komen niet meer aan de deur met een collectebus maar met een formulier voor maandelijkse automatische incasso. ! Dat geld gebruikt men om dure advertentiecampagnes op te tuigen en managers in gloednieuwe auto's naar goededoelenetentjes in 5 sterrententen te laten rijden. Walgelijk gewoon.

Ik geef niets meer aan die clubs.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: Unicef

Ongelezen bericht door berooid »

Onder donateurs van Unicef Nederland is grote beroering ontstaan over de in hun ogen riante vertrekregeling voor de vorig jaar na een conflict opgestapte topman Henk Franken.
Hij blijkt in totaal bijna 350.000 euro uitbetaald te hebben gekregen. Het bedrag bestond volgens de VN-kinderorganisatie uit een eenmalig bedrag van € 202.869 vermeerderd met zijn salaris tot 15 december, € 141.000. Veel donateurs spreken er schande van dat de vrijwilligers zich uit de naad werken om iedere euro voor het goede doel binnen te slepen, terwijl de directeur even 3,5 ton meekrijgt. Unicef Nederland bevestigt dat de bedragen zijn uitbetaald.

Het jaarsalaris van de nieuwe directeur Jan Bouke Wijbrandi bedraagt € 117.280.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Unicef

Ongelezen bericht door VioletPrue »

FireSeeker schreef:Ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar het gaat om het volgende.

Enige tijd geleden was er die sms actie voor Unicef. Sms 1 keer en dat was dan een maaltijd voor een kind.

Nou wordt ik toch gebeld om meer te geven...!!!

Mogen hun jouw zomaar benaderen omdat ze je nummer hebben via een sms?

Ik heb in ieder geval al een klacht gestuurd naar Unicef, en zo raak je toch het vertrouwen van goede doelen kwijt. :x
Ja, dat mag.
Je hebt immers vrijwillig gesmst en op die manier heb je hen dus je gegevens op een presenteerblaadje aangeboden.
Dat is hetzelfde als je bijvoorbeeld een proefabonnement op een krant ofzo hebt gehad.
Dan mogen ze, ondanks dat je ingeschreven staat in het Bel-Me-Niet register, je weer bellen met allerlei aanbiedingen.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: Unicef

Ongelezen bericht door berooid »

pfff
350.000 euro opstrijken....en maar zielig doen over die arme kindjes....

Gesloten