LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah, het klopt natuurlijk niet wanneer een winkelier iemand beschuldigd van diefstal, terwijl hij daar geen goede gronden voor heeft. Een excuus van de winkelier is dan zeker op zijn plaats.

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon onverstandig is om bijvoorbeeld zonder mandje of wagentje te winkelen, terwijl je met een grote rugzak loopt. Als iedereen zich nou gewoon aan dat soort simpele dingen zou houden, dan is het al een stukje overzichtelijker.

Natuurlijk is het heel vervelend als je vals wordt beschuldigd, maar voor een winkelier is het vervelend als hij wordt bestolen. Dus niet meteen uit je vel springen, maar rustig en normaal gedrag vertonen. Wanneer de winkelier zich daarna niet normaal tegen jou gedraagt, dan kan je bijvoorbeeld de politie erbij roepen... Nogmaals, een beetje wederzijds begrip zorgt ervoor dat dingen minder snel uit de hand lopen.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

Wanneer de winkelier zich daarna niet normaal tegen jou gedraagt, dan kan je bijvoorbeeld de politie erbij roepen...
Dat is het nou Tienepien. Als de winkelier je ergens van verdenkt moet hij als eerste de politie erbij roepen en niet jij nadat hij je beschuldigt.
Het is natuurlijk niet zo dat een winkelier je kan aanhouden, ergens van beschuldigen, trachten je rugzak of tas te doorzoeken en je dan weer laat gaan.
Dat is de taak van de politie, NIET van de winkelier.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Kunnen we dit inmiddels onzinnige en overbodige item sluiten?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Nee, niet afsluiten.
Ik wacht nog steeds op een reactie van de topicstarter.
Die staat als het ware met één been in beide werelden, die van ass. filliaalmanager én verdachte diefstal.
Ben benieuwd naar de uitkomst van verstuurde brieven.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Die kan ik je nu al wel voorspellen. De man heeft ongelijk, de Lidl heeft gelijk, end of story.

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

dat is wel heel kort door de bocht Dilbert.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Kort door de bocht misschien, maar wel de waarheid blijkbaar.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

blijkbaar? Hoezo? niks gehoord of gezien dat de topic aanbrenger een resultaat heeft geplaatst.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee en dat zegt mij dus al genoeg :D

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Ik vind het geen normaal gedrag tegenover een mogelijke winkeldief, want als jij als winkelmedewerker je naam niet wilt noemen en de politie er niet bij wilt halen, als daar om gevraagt wordt, dan is de winkelmedewerker niet zeker van zichzelf en zou toe moeten geven dat hij zich mogelijk vergist heeft.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

Vind ik te makelijk Dillbert. Zeker van jouw had ik iets meer verwacht

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

Er valt niets te zeggen over wie er gelijk heeft, zolang er niet wordt gereageerd...

Houd eens op met dat uitlokgedrag.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door mve2 »

Dus tienepien als er gereageerd wordt dan weet jij wie de schuldige is
vindt ik knap

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Jan1 »

Mogelijk is het hele verhaal verzonnen door een handelaar in welke goederen dan ook, omdat hij de zon niet in het water kan zijn schijnen. Kijk maar naar zijn oproep om niet meer bij LIDL te winkelen. Dit soort valse beschuldigingen gebeuren vaker dan menigeen denkt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

Dus tienepien als er gereageerd wordt dan weet jij wie de schuldige is
vindt ik knap
Nee, dat zeg ik niet. Maar zolang er door de TS niets meer gezegd wordt, valt er zeker niets te beoordelen.

kymam7
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2005 14:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door kymam7 »

je mag bij ons de winkel haast niet in als je een tas bij je hebt!als het wel lukt(gewoon negeren)wordt er altijd bij de kassa heel genant in je tas gekeken.dat is toch niet normaal.ging een keer na de fitness een klein boodschapje doen,wilden ze wel even door mijn vuile was!toen heb ik maar eens gevraagd of ze wel helemaal goed bij hun hoofd waren! :lol:

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door AngelLove »

Kijk ik snap best dat het in het geheel niet leuk is om ten overstaan van een menigte vals beschuldigd te worden van diefstal maar bekijk het nu eens van de andere kant.......
Dagenlijks als "slaaf" (jij moet dit want ik ben klant)behandelt te worden door klanten aangesproken worden als oud vuil beleefdheidsformaliteiten kent men blijkbaar niet meer....
En in sommige gevallen(tegenwoordig steeds vaker) geslagen te worden,bedreigt en ga zo maar door......
Ik kan best begrijpen dat supermarkt personeel het zat wordt en gelijk overgaat tot......
En de uitdrukking " Klant is Koning" sorry maar denk eerder dat de uitdrukking in een supermarkt moet zijn "Hoe wens jij behandelt te worden en aangesproken?"
Nee denk dat je meer bereikt door supermarkt personeel zo te benaderen en te behandelen als dat je ZELF behandelt wenst te worden,ik denk dan dat het er heel wat op zou verbeteren.
Oja en dit probleem ligt niet enkelt bij het soort supermarkt maar meer bij wat voor soort (houding)mensen er winkelen!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

Daar heb je een punt, maar dat moet natuurlijk ook wederzijds zijn. Hier in Enschede hebben de cassieres er een handje van om heel kortaf te zijn tijdens het afrekenen.
vb:
klant: goedemiddag
cassiere: ....
cassiere: 5,20
klant: (denkt: 5,20 alsjeblieft) alstublieft
cassiere: bon mee?
klant: ja, dankjewel, tot ziens
cassiere: ...

Op zo'n manier moet je natuurlijk ook niet verwachten dat klanten normaal tegen je doen.
Dus zowel cassieres als klanten moeten normaal doen. Klant is koning,maar dan moet hij zich ook aan de gedragsregels van een koning houden (fatsoen!). En dat geld ook voor cassieres.

kymam7
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2005 14:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door kymam7 »

waar woon je in hemelsnaam Angellove??bij ons (drente) kennen we zulke praktijken echt niet hoor.daarom ook mijn irritatie over de lidl.nu moet ik zeggen dat het daar de laatste tijd een stuk beter is geworden.

Gesloten