LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

rebbel,
Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf he ,om steeds maar 1 zinnetje. neer te zetten..!!
Blijf je toch meedoen zonder echt je nek uit te steken...!! 8)

spijkertje3
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2004 20:35

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door spijkertje3 »

heb vol verbazing de "belachelijke" reacties van diverse mensen (oa Karr 2 en Dilbert29) op een ronduit vervelende situatie voor de topicstarter gelezen. Hoe dom kunnen mensen zijn vraag ik me dan toch echt af of zijn deze mensen zo naief dat ze blijven denken dat het hen niet kan overkomen. Eerlijk gezegd hoop ik dat het ze wel overkomt en liever vandaag nog dan morgen want dan weten ze tenminste waar ze het over hebben

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En met jou vele anderen Spijkertje :D helaas zal je nooit gelijk krijgen omdat ik op een briefje wil geven dat het nooit, maar dan ook nooit bij mij zal gebeuren.

Alle situaties die hiervoor beschreven worden spreken voor zich.Mensen gedragen zich verdacht of doen dingen die verdacht uitgelegd kunnen worden en dan hang je dus.

Ik doe zulke dingen niet en heb dus ook nooit een probleem. Hoe het meneer of mevrouw Karr zit weet ik niet, dat moet je aan hem/haar vragen.

spijkertje3
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2004 20:35

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door spijkertje3 »

slap gel*l Dilbert, want wat verdacht is is voor iedereen anders, dus jouw beurt komt (hopelijk) nog wel

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Angelic »

Easy tigers, easy! Er is al genoeg onmin in de wereld.
Om nou anderen toe te wensen dat het hen zal overkomen is ook niet juist.
Om onterecht beschuldigd te worden van diefstal kan gebeuren, maar om dan zo schofterig behandeld te worden zoals bij de topicstarter is gebeurd is schandalig.
Ik vind dan ook dat de winkelier zijn exuses had moeten/mogen aanbieden.
Als mij zoiets zou gebeuren zou ik furieus zijn, vooral als ze het enige bewijs (de evt videobeelden) niet willen prijsgeven. Dat betekent alleen maar dat ze schermen met aannames, die ze niet kunnen staven.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

slap gel*l Dilbert, want wat verdacht is is voor iedereen anders, dus jouw beurt komt (hopelijk) nog wel
Denk wat je wil, de tijd zal het uitwijzen. Ik garandeer je dat het mij nooit overkomt. Ik ben niet verdacht genoeg.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Jan1 »

Let wel, het hele verhaal waar het hier om gaat hebben we alleen maar van horen zeggen. Veel reageren erg overspannen, het is niet meer dan de belevenis van de topicstarter, er is geen hoor en wederhoor geweesd. Laat het personeel van de Lidl vestiging waar het om gaat hun zegje even doen, pas dan mag er geoordeeld worden. Wij komen elke week twee keer in de winkel van Lidl die bij ons in de wijk staat. Nog nooit hebben we bij welke klant dan ook dergelijke beschuldigingen zoals hier beschreven meegemaakt. Maar als je jezelf verdacht gedraagt en/of je niet aan de regels en aanwijzigingen van het personeel houdt, dan vraag je toch ook om moeilijkheden. De klant mag dan wel koning zijn, maar is ook gast in de winkel, en dient zich ook als gast te gedragen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kijk er is in ieder geval iemand die het begrijpt....

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Amen,
Blij dat de oudere generatie elkaar in ieder geval nog begrijpt...
Maar ja is het gezegde niet zo dat: "De jeugd de toekomst heeft"..?
Hoe willen jullie dit inpassen in je leven, de deur op slot doen ?? De realiteit van het heden ontkennen?
We leven nu eenmaal "nu"...! Blijven ageren kan ws. geen kwaad, maar wellicht zijn er betere oplossingen..!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar ja is het gezegde niet zo dat: "De jeugd de toekomst heeft"..?
Hoe willen jullie dit inpassen in je leven, de deur op slot doen ?? De realiteit van het heden ontkennen?
Huh? Ik snap niet helemaal waar dit vandaan komt? :oops:

Ik zou mijzelf onder de jeugd willen scharen en ik kan mij in grote lijnen wel vinden in dit bericht:
Let wel, het hele verhaal waar het hier om gaat hebben we alleen maar van horen zeggen. Veel reageren erg overspannen, het is niet meer dan de belevenis van de topicstarter, er is geen hoor en wederhoor geweesd. Laat het personeel van de Lidl vestiging waar het om gaat hun zegje even doen, pas dan mag er geoordeeld worden. Wij komen elke week twee keer in de winkel van Lidl die bij ons in de wijk staat. Nog nooit hebben we bij welke klant dan ook dergelijke beschuldigingen zoals hier beschreven meegemaakt. Maar als je jezelf verdacht gedraagt en/of je niet aan de regels en aanwijzigingen van het personeel houdt, dan vraag je toch ook om moeilijkheden. De klant mag dan wel koning zijn, maar is ook gast in de winkel, en dient zich ook als gast te gedragen.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

tienepien,
Beginnen bij pag. 1- de topicstarter, daarna valt er heel wat door te lezen, maar dat men er dan uiteindelijk op uitkomt dat hij zich kennelijk "verdacht" gedragen heeft...??
Dat het jou nooit zal overkomen!
Nee, eerder het heden, de huidige maatschappij waarin wij nu eenmaal allemaal leven. Waarom geen recht om hier soms vragen bij te stellen?
Natuurlijk kunnen we het bij dit item alleen maar hebben van "horen zeggen".
Maar waarom die insinuatie, achterdocht en het probleem/de belevenis ontkennen?
"Geen begrip" hebben is het wat mij hier stoort. Terugvallen op een zekerheidsgevoel dat sommigen(en ik denk vooral de wat oudere generatie,die opgegroeid is in een tijd dat alles wat overzichtelijker was) voor zichzelf nodig hebben...!
Maar iedere dag verandert het nu eenmaal. Dat bedoel ik met: De jeugd heeft de toekomst. Zij zullen zich hier ws. meer dan vroeger, bewust van moeten zijn en hier naar handelen!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

De TS gaf aan zonder winkelwagentje of winkelmandje en met een rugzak te winkelen. Dat is al het eerste punt wat verdacht overkomt.

Het is zo makkelijk om direct maar de schuld bij een ander, in dit geval de winkelier te leggen, maar denk er ook eens aan hoe jij overkomt bij zo iemand. Die winkelier moet ook zijn brood verdienen en dus ook voorkomen dat er dingen gejat worden. Ik denk dat een excuses hier inderdaad op zijn plaats is geweest, maar ik wordt een beetje verdrietig ervan dat mensen een winkelier direct veroordelen op een verhaal wat van horen zeggen is, zonder dat deze zich kan verdedigen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Alleen gwbuiter(de topicstarter) kan ons vertellen hoe alles afgelopen is.
Hij/zij heeft via een aangetekende brief een klacht ingediend bij de Lidl.
Daar zal onderdehand wel een reactie op gegeven zijn....

Verder is deze manier van discussiëren zowiezo éénzijdig, aangezien je het verhaal van één kant hoort. Is niet direct wat mis mee, maar dat moet je wel in je achterhoofd houden.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Helemaal mee eens S.,
Maar ja wat rest ons als we overgeleverd zijn aan het hier "geschreven woord", wat communiceren via internet nu eenmaal inhoudt..
Misschien voortaan wat minder "in de boom klimmen" als de topicstarter vervolgens zeer weinig van zich laat horen!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door karr-2 »

Die ligt nu op zijn knieen bij de Lidl om zijn excuses aan te bieden..... :twisted:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ik denk dat Lidl eerder excuses aan die (ex-)klant moet aanbieden dan andersom.

ZIJ beweren immers dat hij diefstal heeft gepleegd, en zij geven niet thuis, wanneer hij om bewijzen via bijvoorbeeld de bewakingscamera vraagt.

In Nederland is het nog altijd zo, dat iemand onschuldig is, totdat het tegendeel onweerlegbaar is bewezen. Degene die van zichzelf weet dat de beschuldiging onterecht is, heeft in feite niets te vrezen. Helaas zijn er winkeliers die op de onwetendheid van veel van hun klanten inspelen.

Lidl zal moeten aantonen dat de beschuldiging terecht is, en had in dat geval ook de politie erbij moeten halen. Nu ze dit weigerden, terwijl dit bij geconstateerde (en niet bij ''vermoede'') diefstal hun beleid is, zegt dit voor mij genoeg.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Jan1 »

bodejosm43


Geplaatst op 26 Nov 2005 17:12 door bodejosm43


ZIJ beweren immers dat hij diefstal heeft gepleegd, en zij geven niet thuis, wanneer hij om bewijzen via bijvoorbeeld de bewakingscamera vraagt.
Dit is slechts de belevenis en waarheid van topicstarter. In mijn leven heb ik geleerd dat elke medaille ook een andere kant heeft. Misschien is het fantasie van topicstarter, en loopt dit voor hem/haar nu uit de hand, je ziet of hoort namelijk niets meer van deze figuur. bodejosm43 doet alsof hij/zij erbij was, loop toch niet direct achter elke schande roeper aan, en luister eerst eens naar de tegenpartij. Als de tegenpartij verstek laat gaan, omdat hij niet is uitgenodigd om aan deze discussie deel te nemen, dan wil dat nog niet zeggen dat gwbuiter gelijk heeft.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

De TS gaf aan zonder winkelwagentje of winkelmandje en met een rugzak te winkelen. Dat is al het eerste punt wat verdacht overkomt.
Dat is natuurlijk onzin Tienepien. Als ik een winkel binnenloop en 1 ding nodig heb ga ik ook niet mijn portemonnee afstruinen naar € 0.50 om een karretje te pakken, neem ik het ook gewoon in mijn hand. En sowhat als hij een rugzak om heeft? 50% van de mensen zie ik tegenwoordig met een rugzak lopen. Als dat al verdacht is dan weet ik niet meer wat er aan de hand is in dit land.

Verder ga ik er wel van uit als topicstarter dit wel degelijk is overkomen. Iemand die iets fout heeft gedaan gaat echt niet op een Tros forum zijn beklag doen.

Ik erger mezelf wezeloos aan de winkels die overal aankondigen : "wij hebben het recht u tas te doozoeken". Ze hebben het ook eens geprobeerd bij mij, dus niet. Ten eerste hebben ze daar GEEN recht op. Alleen een opsporings ambtenaar heeft dit recht en dan nog alleen bij gerede verdenking. Ten tweede als ze bang zijn dat mensen spullen in hun tas doen moeten ze de mensen verplichten de tas achter te laten in (gratis) kluis zoals ze bijv. bij Jan Linders doen.

Nou weet ik wel dat er mensen zijn die weer reageren met :"als je onschuldig bent hoeft je niet bang te zijn dat je gecontroleerd wordt".
Ik ben onschuldig dus ik ben er ook niet bang voor. het gaat mij erom dat deze winkeliers zich zaken durven aan te matigen die zelfs een politie agent niet mag!!!!
en verder hebben zij dus gewoon helemaal niks in mijn spullen te zoeken. Wat als ik er iets in heb waar niemand niks mee te maken heeft? Wat is de volgende stap? Cassieres die klanten gaan fouilleren?

Het enigste wat een winkelier mag doen is een klant staande houden, let wel? staande houden en niet aanhouden, als hij een klant ergens van verdenkt en dan de politie bellen. Niks meer en niks minder. En elke winkelier die denkt dat ie meer mag, krijgt van mij een minzaam lachje en loop ik gewoon door. Er zijn in nederland al genoeg mensen die menen dat ze de zaak even zelf wel zullen regelen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah, is allemaal heel fijn voor dieven dat dat niet mag, maar probeer je nu eens heel even in die winkelier te verplaatsen. Die staat daar niet voor de lol te werken, die moet geld verdienen. Wanneer er veel wordt gestolen dan scheelt dat voor hem in zijn inkomen. En lang niet iedereen is zo eerlijk als jij...

Natuurlijk moet zo'n winkelier zich ook verplaatsen in de klant en dat mag in veel situaties ook wel wat beter, maar in jou reactie komt zo weinig begrip naar voren dat het net lijkt of het een wedstrijd is tussen de winkelier en de klant. Terwijl het eigelijk een wedstrijd tussen de winkelier en de "goede" klant tegen winkeldieven zou moeten zijn. Met een beetje wederzijds begrip kom je al veel verder.

Als je inderdaad maar een kleine boodschap nodig hebt, kun je in veel winkels gebruik maken van een mandje. Als dat niet aanwezig is en er hangt een bordje dat een wagen verplicht is, zou je ook direct iemand van het personeel aan kunnen schieten dat je maar 1 ding nodig hebt, of even vragen of je door mag lopen. Je moet het iig niet raar vinden dat dat als verdacht gedrag wordt opgevat.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou Tienepien?
Het gaat mij niet om een westrijd ofzo tussen winkelier en klant. het gaat mij om topic aandrager. De winkelier mag van mij elke winkeldief grijpen die hij kan, maar wel op de wettelijke manier. We wonen nog steeds in een rechtstaat en als daar iedereen zomaar vanaf zou mogen wijken omdat ze anders bestolen worden, wordt het een "rechteloze" staat.
De topic aandrager vindt dat hij onheus bejegend is en vals beschuldigd. En dan is mijn reactie: als de winkelier zich niet aan de geldende regels houdt, loop dan gewoon door. En als hij je vasthoudt is het vrijheidsberoving. T'is zo makellijk, de winkelier constateerd of verdenkt iemand, belt de politie, houdt de verdachte staande en de zaak is opgelost.
Maar als een winkelier denkt dat ie je kan beschuldigen en dan er geen werk van maakt is het in mijn ogen smaad.

Gesloten