LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Dijk educatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
frederique44
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2007 08:24

van Dijk educatie

Ongelezen bericht door frederique44 »

Doordat wij op vakantie waren toen de rekening van Van Dijk op de mat viel, konden we de betaling voor de bestelde laptop pas per internetbankieren op 14 augustus voldoen. In het begeleidende schrijven van van Dijk wordt gesproken over een levertijd van 6 werkdagen na betaling. Nu heb ik hen gesproken en wat blijkt? Ze voelen zich niet gehouden aan die termijn, en nu wordt het notebook pas 24 of 28 augustus bezorgt!!
En dat terwijl mijn zoon's school nu al begonnen is!
Wat kan ik doen? Bij van Dijk krijg je niemand van het kader aan de telefoon, en als consument moet je maar weer wachten tot zo'n concern zich geroepen voelt op je klacht in te gaan.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

Misschien is het een optie om naar het bedrijf toe te gaan en de laptop te gaan halen.

frederique44
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2007 08:24

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door frederique44 »

Niet echt, wij wonen in Vlissingen en zij zitten in Kampen. Bovendien zeggen ze geen inzicht te hebben in de bstellingen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door kanovaarder »

van Dijk educatie.

Ter aanvulling en waarschuwing ook;

Deze van Dijk beloofd ook een vergoeding voor de tweedehands boeken maar.......... geeft slechts op enkelen een veel te lage vergoeding en geeft die overige boeken nooit terug onder het mom dat deze niet teruggestuurd kunnen worden naar de eigenaar omdat deze boeken al vernietigd zijn.

Dit gebeurt op grote schaal!!

Helaas wordt deze van Dijk nog steeds gesteund en bevoorrecht door het onderwijs zelf, van ministerie t/m de scholen die daar kennelijk ook een aardig zakcentje aan willen overhouden.

Dus........
Vergeet het "inruilen"van die schoolboeken bij van Dijk!!!!
Doe dit beter op sites zoals Marktplaats e.d.

Grootvader.

edith42
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2007 12:53

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door edith42 »

bij deze laat ik ook weten dat ik zeer slechte ervaring heb met van dijk ik ben al drie weken bezig om de boeken van mijn dochter te krijgen, bijna iedere dag gebeld, en iedere keer beloofd dat de boeken met spoed opgestuurd worden, maar tot heden vandaag 4sept nog niks ontvangen. de school heeft contact gehad met van dijk, ook geen resultaat. het vertrouwen is er niet meer en mijn dochter raakt erg achter met haar leerwerk door deze toestand.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

Misschien een tip voor volgend schooljaar.
Er is nog een bedrijf dat daar letterlijk en figuurlijk "BOL" staat van de schoolboeken en die heel graag verkoopt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

het vertrouwen is er niet meer en mijn dochter raakt erg achter met haar leerwerk door deze toestand.
Kom op zeg, overdrijven is ook een vak hoor! Het schooljaar is pas net begonnen, dus zo er zal het niet zijn.
Bovendien: wel eens gehoord van kopieren? Of een boek op school lenen?

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door kiz »

Misschien een tip voor volgend schooljaar.
Er is nog een bedrijf...
Al zou ik het willen NAK, de boekenlijst wordt door Van Dijk aangeleverd via de school, Van Dijk factureert allerhande zake namens school (volgens afspraak met de school), en ik heb dus gewoon niet te kiezen waar de boeken vandaan komen: dat heeft de school al bepaald.
Dezelfde werkwijze wordt door veel meer scholen gehanteerd.

edith42
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2007 12:53

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door edith42 »

hallo tienepien

dit is echt geen overdrijven,leerlingen op school zijn het een beetje beu om steeds haar te helpen. en naar een ander bedrijf is niet mogelijk, en tot heden ben ik nog steeds bezig met van dijk en heb nog steeds geen boeken binnen . en bel iedere dag.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

de boekenlijst wordt door Van Dijk aangeleverd via de school, Van Dijk factureert allerhande zake namens school (volgens afspraak met de school),

Draai het maar rustig om.
Het is de school, die aan de hand van het uit te voeren leerplan, bepaald heeft welke boeken er nodig zijn en daar een boekenlijst van maakt.
Daarna wordt er een leverancier gezocht die de boeken kan leveren.
En dat van Dijk factureert namens de school is een afspraak tussen die twee om één en ander kracht bij te zetten.
De school heeft verder niets met de financiele afhandeling te maken.
Het enige voordeel dat ik me kan indenken is dat de docenten hun boeken gratis krijgen.
en ik heb dus gewoon niet te kiezen waar de boeken vandaan komen: dat heeft de school al bepaald.
Dezelfde werkwijze wordt door veel meer scholen gehanteerd.
Je hebt wel degelijk te kiezen. Uit eigen ervaring weet ik dat niemand, dus ook de school niet, je tegen kan houden om je boeken bij een andere instelling te kopen. Ga maar eens op zoek via Google.
De meeste leerlingen en ouders zullen dat niet doen omdat ze dan zelf achter de boeken aan moeten, terwijl een bestelling plaatsen bij de door de school aangetrokken leverancier véél gemakkelijker is.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door kiz »

En dat van Dijk factureert namens de school is een afspraak tussen die twee om één en ander kracht bij te zetten.
De school heeft verder niets met de financiele afhandeling te maken.
De ouderbijdrage, bijdrage werkplekkenstructuur, bijdrage schoolkamp, gereedschapskist, werkschoenen, kluishuur zijn zaken die Van Dijk niet levert maar wél factureert: namens de school, waarmee de school dus weldegelijk met de financiële afhandeling te maken heeft. Als ik de boeken elders vandaan haal, zal de school mij apart een factuur moeten sturen voor bovengenoemde zaken, daar waar zij dit dus duidelijk hebben uitbesteed aan Van Dijk.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

dit is echt geen overdrijven,leerlingen op school zijn het een beetje beu om steeds haar te helpen
Het is wel overdrijven om te stellen dat een leerling enorm achter raakt met schoolwerk omdat de boeken hooguit 3 weken te laat zijn.
Oplossing: Men neme een kopieerapparaat en leent voor heel even een boek van een medeleerling. Kopieren maar.
Vaak heeft een docent ook een exemplaar en dat kan tijdens de lessen vaak wel geleend worden. Ook kun je in de bieb kijken, daar zijn vaak ook wel exemplaren te vinden.

Daarnaast: over het algemeen zijn medeleerlingen begrijpend als je zelf niets kunt doen aan het ontbreken van je boek.


Natuurlijk is het vervelend wanneer je boeken niet optijd geleverd worden. Maar met een klein beetje goede wil en creativiteit is dit echt niet zo'n groot probleem voor de leerprestaties!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door tienepien »

Als ik de boeken elders vandaan haal, zal de school mij apart een factuur moeten sturen voor bovengenoemde zaken, daar waar zij dit dus duidelijk hebben uitbesteed aan Van Dijk.
Tsja, das dan jammer voor de school :) Wanneer je graag bij een ander bedrijf wil bestellen, dan kun je daar gewoon voor kiezen. Wel even de school laten weten natuurlijk, maar dan sturen ze maar gewoon een factuur :)

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

De ouderbijdrage, bijdrage werkplekkenstructuur, bijdrage schoolkamp, gereedschapskist, werkschoenen, kluishuur zijn zaken die Van Dijk niet levert maar wél factureert: namens de school, waarmee de school dus weldegelijk met de financiële afhandeling te maken heeft.
En dat laten jullie als ouders zo maar gebeuren.
Hebben de MR en de ouderraad van die school dit goed gekeurd?

Of is dit gewoon een actie van de school. Scheelt voor de school een hoop werk en ja de extra kosten die deze uitbesteding met zich meebrengt wordt toch automatisch door de ouders betaald.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door kiz »

En dat laten jullie als ouders zo maar gebeuren.
Hebben de MR en de ouderraad van die school dit goed gekeurd?
Ik ga er vanuit dat dit destijds (dat is vóór dat onze oudste er naar school ging) volgens de vastgestelde regels is ingesteld.
Je kunt je, als je enige ervaring in "medezeggenschap" hebt, waarschijnlijk ongeveer voorstellen hoe een dergelijk voorstel wordt "verkocht": beste MR we kunnen als school uiteraard zélf factureren, maar de kosten hiervan moeten dan "helaas" worden verrekend in de ouder- (of andere) bijdrage.
De situatie zou m.i. in ieder geval eindig moeten zijn, met uitzicht op "gratis" schoolboeken zoals door Den Haag wordt voorgestaan. Invoering hiervan is overigens uitgesteld tot volgend schooljaar, en gaat in eerste instantie ook alléén voor de onderbouw gelden. Voor het boekengeld van onze oudste verandert er dus niets, aangezien het volgend schooljaar zijn eindexamen jaar is. Nu nog een actie op touw zetten (geïnitieerd door ouderraad of MR) om de wijze van facturering te wijzigen, is in het licht van het "gratis" worden van de schoolboeken ook niet echt een haalbare kaart.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ga er vanuit dat dit destijds (dat is vóór dat onze oudste er naar school ging) volgens de vastgestelde regels is ingesteld.
De normale gang van zaken is dat elk jaar opnieuw het schoolwerkplan moet worden goedgekeurd door minimaal de MR.

Maar blijft onverlet dat elke ouder de vrijheid heeft om te kiezen waar de boeken gekocht worden.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door no fear »

Hallo

Ik wilde toch hier even op reageren ik heb nog geen week geleden online boeken besteld bij van dijk en heb ze gisteren binnen gekregen.
Ook heb ik een laptop besteld deze heb ik nog niet binnen maar ik verwacht hem elk moment.
Ik bestel al jaren bij van dijk en moet mededelen dat ik nog nooit problemen heb gehad.
Dus bij deze ze krijgen van mijn een dikke duim :wink:

Groetjes No fear 8)

Eerde
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door Eerde »

Nog even voor de OP...

14 augustus (betaaldag) was een dinsdag. Van Dijk zal echter bedoeln 6 werkdagen NADAT zij de betaling binnen hebben gekregen. DWZ dat van Dijk pas woensdag 15 het geld op zijn rekening kan zien, er vanuitgaande dat het een bank-bank overschrijving was die normaliter maar 24 uur duurt. Bank-griro of giro-bank duurt nog altijd enkele dagen extra.

Tel daar 6 werkdagen bij op OP ;)
Dan kom ik op vrijdag de 24ste heel normaal, of zaterdag de 25ste als je ergens woont waar op zaterdag aangetekende post ?) wordt bezorgt.
Anders is maandag 27 heel normaal.

Zelfhield ik mijn hart vast bij het inleveren van de boeken en de 'beoordeling', niet alle boeken kwamen erg netjes aan en dus retour met een jaar extra gebruik. Ik was niet van plan om ~ 24 euro te gaan betalen zodat het boek op mijn kosten weer 3 jaar de *kuch* verhuur in kon.

Maar doordat de boeken 'gratis' worden werd de hele boel zonder controle ingenomen. Dus hier nog geen slechte ervaring.

olga
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:14

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door olga »

Voor onze zoon bestelden wij op 28 juni de boeken via de site van Van Dijk. Keurig meteen een bevestiging ontvangen dat de boeken voor het begin van het schooljaar geleverd zouden worden. Na lang wachten kregen we de bevestiging dat ze op vrijdag 31 augustus bij ons zouden worden afgeleverd. Mijn zoon startte op 4 september!! Na bellen en gedoe kreeg ik ze op 29 augustus. Maar op het biologie werkboek, de rekenmachine, het leefstijl en muziekboek wachten we nog! Aan de telefoon word je vriendelijk doch foutief te woord gestaan. Zo vertelden ze me eerst "dat het zoooo druk was" (hmm, is ook heel onverwacht denk ik) en dat het bij ons om een SPOEDbestelling ging. Tuurlijk, we wachten pas twee maanden. De keer daarop was het "U heeft zo vroeg besteld en dan komt u NATUURLIJK onderop op de stapel"???!!!! Daarna hoorde ik "We versturen per regio, dus het kan zijn dat uw regio later aan de beurt is". Meteen mijn vriendin, twee straten verderop die haar boeken al drie weken in huis had, gebeld om te vertellen dat we tegenwoordig in verschillende regio's wonen! En zo gaat het maar door. Overigens zijn de boeken en het rekenmachientje dat we nog niet hebben, volgens een mail van Van Dijk die ik ontving "gewoon leverbaar" met als laconieke conclusie "die ontvangt u DUS binnen 5 tot 10 werkdagen"! Dat is dus weer twee schoolweken. Wel heb ik inmiddels de rekening ontvangen voor de boeken die WEL geleverd zijn. Maar ja, jammer voor Van Dijk, ik heb hem zo snel ontvangen, die komt dus onderop de stapel, want ik betaal mijn rekeningen per regio, tenzij het een SPOEDbetaling betreft, want die duren iets langer!! Maar ik vermoed dat als ik binnen 14 dagen niet betaal, ik na 15 dagen wel een berichtje krijg. Spannend!

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: van Dijk educatie

Ongelezen bericht door jenren6 »

Weet je wat ik schandalig vind van van Dijk:

De werkboeken zijn zo duur gemaakt, werkboek engels 32 euro, belachelijk,

Als je het werkboek niet gebruikt heb kun je hem het eind van het jaar terugverkopen voor...... je raad het al heel weinig te weten: 6,20 !!!!

Schandelig Schandalig.

Mijn dochter doet dit jaar 4 havo opnieuw met dezelfde vakken.

boeken weer opnieuw besteld en ik heb gekeken of we de werkboeken niet hoefde te bestellen,
\
wat blijkt de ISBN nrs. van de werkboeken zijn anders, jammer jammer
toch maar nieuwe werkboeken dan.

wat blijkt bij ontvangst: je raad het al..... DEZELFDE werkboeken.

Nou ze krijgen ze terug van mij, wat een belachelijk bedrijf is het toch.
Wel een leuk idee van vorige reactie hieronder: bij Bol.com kan je ook boeken en werkboeken krijgen....
JA WEL KOPEN DAN HE EN DAN IS HET HELEMAAL NIET MEER TE BETALEN.

Gesloten