LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Verpakkingsbelasting: Goed idee?

Peiling eindigde op 02 jun 2008 11:56

A Goed idee, ik help graag hieraan mee als consument
3
5%
B Onzin, laat de fabrikanten en de supermarkten dit zelf betalen
40
68%
C Anders:
16
27%
 
Totaal aantal stemmen: 59

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door BBCS »

Deze moet maar zorgen dat de fabrikant dit niet doet.
Alle kosten worden altijd doorberekend.

Zo logisch als het maar wezen kan.

Van de andere kant vind ik dat we behoorlijk overdrijven.

Veel afval wordt hergebruikt en maar 3% kan niet worden hergebruikt.

Dus wat zeuren we?

Ook over het papier en karton:

Dat wordt 100% hergebruikt.
Wat zeuren we.

Als we nu bergen met afval hadden en vuilstortplaatsen die uitpuilden.....

Dat was vroeger, maar nu niet meer.
Daarnaast gebruiken de fabrikanten steeds meer verpakkingsmaterialen die hergebruikt kunnen worden.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door BasO »

Zo is het BBCS, als je een scheerapparaat koopt dan zit dit in karton verpakt en niet meer in piepschuim.
Verpakkingen verminderen kan bijv. door afspraken te maken met de Greenery (grootste leverancier van groente en fruit in europa). Niet door klanten op te zadelen met verpakkingsbelasting. De prijzen in de supermarkt zijn al flink gestegen, daar hoeft niet nog een extra verhoging bij.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door BBCS »

Waar ik zo schijtziek van wordt is dat men altijd maar alleen weer kijkt naar de schakel winkelier-consument.

Er is verdorie meer dan alleen de wereld tussen de winkelier-consument.

Waarom wordt die belasting dan niet rechtstreeks aan de fabrikanten doorberekent?

Simpel:

Omdat de consument niks met de fabrikant te maken heeft.

Wat een idiote gedachte steeds.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door kweenie »

kanovaarder, het gaat niet om mensen die van amsterdam naar belgie gaan. Het gaat om de mensen die dicht bij de grens wonen en/of regelmatig in het buitenland zijn. Bijvoorbeeld plaatsen als Maastricht, Venlo, Aken. Er zijn veel mensen die regelmatig in het buitenland boodschappen doen. Die zouden dan sneller daar een paar traytjes bier kopen en hier weer inleveren. Of andersom, bewaar als duitser/belg je lege flesjes en blikjes en je hebt een leuk extra zakcentje als je in Nederland boodschappen gaat doen.

Dit is trouwens de zelfde reden dat extra heffingen op benzine niet werken. Daarom moet er een complex rekeningrijden-systeem komen om mensen meer per kilometer te laten betalen. Als je eenvoudig de benzine een euro duurder maakt, zou iedereen zo'n 10 ct per km betalen én dan zou je extra beloond worden voor zuinig rijgedrag.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Amsterdammers hebben een vreemd soort humor.

Ik begreep jouw stelling wel maar onverminderd blijft dat statiegeld op blik en kleine flesjes werkt!!
Dat er op een gegeven ogenblik een politieke meerderheid er voor was.
Dat er alleen rubbere ruggegraten in deze regeringscoalitie zitten die hebben gebogen naar de industrie terwijl zij juist de buiging hadden moeten maken naar de consument!!

Hoe mijn soort humor er af en toe uitziet?
Wij noemen dit hier vriendelijk jennen.= een vriendelijk plaagstootje!

Blauwe tenen? Nee toch!

M.vr.gr;

Grootvader

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Toolboy,
Haha ik zal effe het vuurtje aansteken.
Omdat de normen en waarden weg zijn in dit land is deze heffing er.
Zeer vele associalen Ne/mederlanders gooien alles maar uit het autoraampje ,storten hun groenafval in het bos.
Deze belasting is er omdat er velen hun rotzooi zomaar ergens dumpen.
Of dumpen de mensen hun afval, omdat de politiek alles alleen maar duurder maakt?
Dit was mijn stukje bij afval.

Geplaatst op 29 Dec 2007 09:41 door sprokkel
--------------------------------------------------------------------------------
Deze week het afval rooster en de daarbij behorende bedragen van lediging (diftar) gekregen van mijn gemeente, helaas weer een verhoging van de afvalprijs, dit maal als reden er is te weinig afval aangeboden waardoor men het contract met de afval verwerker niet kon na leven. Lang leven onze inzet voor een beter millieu, of ben ik nu te sarcasties.

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Als ik het goed begrijp betaal ik al afvalstoffenheffing en ik betaal voor het ophalen en verwerken van afval, ik zie dus niet in waarom voor het verkrijgen van het afval, zijnde de verpakking ook nog eens moet betalen. Wij hebben dus wel een zeer groot stelletje grappenmakers in de regering zitten. Ik ga een brood bij de bakker kopen, ik betaal een heffing voor de zak, die om het brood zit, ik eet het brood op, ik doe de zak in de vuilniscontainer en betaal vervolgens om deze te laten legen en ik betaal om het afval te laten verwerken.
Ik heb de universiteit niet doorlopen, was maar een eenvoudig opsporingsambtenaartje, maar ik voel wel aan wanneer ik wordt opgelicht, ze hebben me wel geleerd om dit soort zaken in een proces-verbaal te omschrijven.

cab
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2008 09:54

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door cab »

Het is wederom een bedroevende zaak van witte boorden criminaliteit om het volk voor de zoveelste keer een pootje te lichten. Als het om graaien gaat kunnen wetten er snel doorgejast worden en verbergt men zich niet achter europese regelgeving. Maar o wee als er ergens geld voor vrijgemaakt moet worden......En geloof mij het maakt niet uit welke coalitie gevormd is, want eenmaal gekozen worden er wel weer compromissen gesloten.

Toolboy

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Iemand enig idee wat zwerfvuil op jaarbasis ons kost?

T

bowien2
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mei 2008 17:08

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door bowien2 »

Dames en heren, rustig allemaal.

Verpakkingsbelasting is een ideetje van Dhr Wouter Bos en hij heeft zelf toegegeven dat het puur een methode is om geld voor zijn kabinet te verkrijgen. Het heeft niks te maken met zwerfvuil of iets dergelijks. Dit was er nog niet en dat leek Woutertje wel een heel goed plan. Hij wist namelijk dat de fabrikant het zou doorbelasten aan de groothandel en de groothandel aan de winkelier en die moet het uiteindelijk wel doorberekenen aan zijn klant.

Dus koekjes, wasmiddel etc overpakken/gieten aan de kassa heeft geen zin en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze mensen die het lef hebben dit wel te doen oppakken wegens winkeldiefstal. De winkelier moet dit net zo goed betalen als wij en vergeet niet dat diezelfde winkelier ook een consument is en dus net zo goed deze belasting betaald. Denk je dat de winkeliers hier blij mee zijn?

We hebben het uiteindelijk allemaal aan onszelf te danken. Door te stemmen of juist niet te stemmen hebben wij zelf dit kabinet gekozen, tenminste de meerderheid dan. Bedankt SP, PVDA, CDA en Christenunie stemmers! Hopelijk hebben jwe weer snel verkiezingen en dan is het zaak om ons verstand te gaan gebruiken! Tenzij je nog meer belasting wil betalen uiteraard.

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door glasaal »

We hebben het uiteindelijk allemaal aan onszelf te danken. Door te stemmen of juist niet te stemmen hebben wij zelf dit kabinet gekozen, tenminste de meerderheid dan. Bedankt SP, PVDA, CDA en Christenunie stemmers! Hopelijk hebben jwe weer snel verkiezingen en dan is het zaak om ons verstand te gaan gebruiken! Tenzij je nog meer belasting wil betalen uiteraard
.

Geloof je nu echt dat als die stemmers geweten hadden
wat er allemaal zou gebeuren dat ze dan ook zo gestemd
zouden hebben.Dit is juist het criminele van dit kabinet
doen wat ze niet beloofd hebben.
Dus je hoeft niemand te bedanken hoor.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Verpakkingsbelasting berekenen aan klant: Wat vind jij?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Toolboy,
Iemand enig idee wat zwerfvuil op jaarbasis ons kost?
Kijk eens op deze site en stel je vraag daar maar.
http://www.milieudefensie.nl/publicatie ... rfvuil.htm

Gesloten