LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
02 sep 2020 15:53
Heremetijd, wat een wereldprobleem. En dan nog, een pakje niet op de afgesproken tijd krijgen, vergelijken met een corona besmetting of met aangereden worden bij het oversteken.

Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.
Je hebt het probleem eerst ontkend.
Het kostte wel heel veel moeite om je zover te krijgen dat je erkent dat het probleem bestaat. We gaan vooruit!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

Er staat duidelijk in de APP :
Bezorgtijd Vandaag 15:30 - 18:00 uur
Wat is daaraan een indicatie?

Er staat niet..
Al het lekker meezit denken we het vandaag wel te redden ergens aan het einde van de middag.

Het is geen probleem als een foutje een keer voorkomt.
Het is wel een probleem als het ook wel eens niet fout gaat.

HansdenVB

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door HansdenVB »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:55
Er staat duidelijk in de APP :
Bezorgtijd Vandaag 15:30 - 18:00 uur
Wat is daaraan een indicatie?

Er staat niet..
Al het lekker meezit denken we het vandaag wel te redden ergens aan het einde van de middag.
Ergens staat een disclaimer en bel anders postnl even of vraag het ze via facebook ofzo het is een indicatie gebaseerd op de tijden die ze de dagen ervoor in de straat/wijk hebben gehaald.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
02 sep 2020 16:57
hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:55
Er staat duidelijk in de APP :
Bezorgtijd Vandaag 15:30 - 18:00 uur
Wat is daaraan een indicatie?

Er staat niet..
Al het lekker meezit denken we het vandaag wel te redden ergens aan het einde van de middag.
Ergens staat een disclaimer en bel anders postnl even of vraag het ze via facebook ofzo het is een indicatie gebaseerd op de tijden die ze de dagen ervoor in de straat/wijk hebben gehaald.
>>
Als het een indicatie is, moeten ze het anders beschrijven IN DE APP !!!
Of dit erbij zetten en niet ergens anders zichzelf vrijpleiten van de slechte werking.

HansdenVB

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door HansdenVB »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:59
HansdenVB schreef:
02 sep 2020 16:57
hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:55
Er staat duidelijk in de APP :
Bezorgtijd Vandaag 15:30 - 18:00 uur
Wat is daaraan een indicatie?

Er staat niet..
Al het lekker meezit denken we het vandaag wel te redden ergens aan het einde van de middag.
Ergens staat een disclaimer en bel anders postnl even of vraag het ze via facebook ofzo het is een indicatie gebaseerd op de tijden die ze de dagen ervoor in de straat/wijk hebben gehaald.
>>
Als het een indicatie is, moeten ze het anders beschrijven IN DE APP !!!
Of dit erbij zetten en niet ergens anders zichzelf vrijpleiten van de slechte werking.
Het is al jaren zo de meeste mensen weten dat ook gewoon.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

HansdenVB schreef:
02 sep 2020 16:47
Dan toch ook maar even reageren, het is niet zo dat postnl afspraken niet nakomt de tijden in de track&trace en de app zijn een "indicatie" waar geen rechten aan ontleent kunnen worden er was dus nooit een harde "afspraak" die niet nagekomen is.
Wat een dooddoener.
Als de norm wordt dat we op die basis mededelingen aan elkaar doen heeft het nog weinig zin om te communiceren, want het 'mag gerust niet kloppen omdat je me juridisch toch niets kan maken'.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 16:33
NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 16:01
Verder is het heel logisch, als u een afspraak bij de kapper maakt en met de fiets is het 10 minuten rijden, dan is het niet de schuld van de fiets als u er 20 minuten over gedaan hebt.
Euh... dank voor uw reactie. :lol:
Heb nog wel een vraagje: als het niet de schuld van de fiets is, wie dan wel?
(Ik neem aan dat U bedoelt dat de afspraak bij de kapper in het 100 loopt en dat er een schuldige aangewezen moet worden)
Nee, dat bedoel ik niet. U maakt de belofte om op een tijdstip ergens te zijn, iets wat de verkoper dus ook gedaan heeft. Door welke oorzaak dan ook is het geen 10 minuten fietsen, maar 20 waardoor u niet meer terecht kan. Uw fiets is vergelijkbaar met PostNL en de kapper met u.
En wiens schuld het is? Diegene die een belofte gedaan heeft. Niet de personen die inschakelde zijn om die belofte waar te maken.

Maar komt u nog met bewijs over uw 20%?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 16:14
Ik ben wel heel benieuwd welke journalist met het getal 20% op de proppen kwam.
Die journalist ben jij zelf! :roll: (Zie je bijdrage 01 sep 2020 21:45 in het gelockte topic)

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:26
Lady1234 schreef:
02 sep 2020 15:53
Heremetijd, wat een wereldprobleem. En dan nog, een pakje niet op de afgesproken tijd krijgen, vergelijken met een corona besmetting of met aangereden worden bij het oversteken.

Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.
>>
Als je niets nuttigs weet te tikken, tik dan niet!!

Jij bepaald niet waar anderen over willen posten.
Ja hoor, blijf maar lekker doorjammeren. Daar komt dat pakje of die post er niet vlugger van. Blijkbaar hebt u geen echte problemen, dat u zich hierover zo druk kunt maken.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 17:14
En wiens schuld het is? Diegene die een belofte gedaan heeft. Niet de personen die inschakelde zijn om die belofte waar te maken.
Ik zag mezelf in je vergelijking als kappersklant, niet als kapper.
Maar ik ben het eens dat de klant die een afspraak maakt daar op tijd moet zijn, of hij lopend gaat of per fiets maakt niet uit.

Mijn verzender heeft afgesproken dat PostNL de verzending uitvoert. Zonder zich daarbij vast te leggen op een levertijd.
PostNL had met mij afgesproken wanneer de levering zou plaatsvinden. Die houden jij en ik dan allebei verantwoordelijk voor die afspraak, toch?
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 02 sep 2020 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
02 sep 2020 17:21
hebra98 schreef:
02 sep 2020 16:26
Lady1234 schreef:
02 sep 2020 15:53
Heremetijd, wat een wereldprobleem. En dan nog, een pakje niet op de afgesproken tijd krijgen, vergelijken met een corona besmetting of met aangereden worden bij het oversteken.

Dit probleempje wordt wel zwaar overdreven.
>>
Als je niets nuttigs weet te tikken, tik dan niet!!

Jij bepaald niet waar anderen over willen posten.
Ja hoor, blijf maar lekker doorjammeren. Daar komt dat pakje of die post er niet vlugger van. Blijkbaar hebt u geen echte problemen, dat u zich hierover zo druk kunt maken.
>>
Niet nuttig en zeer zwakke reactie.
Blijkbaar heb jij wel een probleem, maar daar kunnen we nu nog maar weinig tegen doen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 17:31
Mijn verzender heeft afgesproken dat PostNL de verzending uitvoert. Zonder zich daarbij vast te leggen op een levertijd.
PostNL had met mij afgesproken wanneer de levering zou plaatsvinden. Die houden jij en ik dan allebei verantwoordelijk voor die afspraak, toch?
Al spreken ze Chinees of Russisch, met PostNL hebt u niets te maken. Net zo min dat de kapper iets met uw fiets te maken heeft. De verkoper heeft u een leverdag beloofd, de rest van de informatie is voor u dus niet van belang. U hebt geen overeenkomst of afspraak met PostNL.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door hebra98 »

PietertjeTwee schreef:
02 sep 2020 17:45
Ik heb een probleem met dit topic. Telt dat ook?
>>
Nope, en wie ben jij dan? 8)

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Sira »

@Hebra
Hou alstublieft op met eindeloos reageren vanwege de dwang om te reageren.
Ik krijg ook weleens een pakket te laat of later dan beloofd, so what? Kan gebeuren. Er kunnen vele onvoorziene omstandigheden daarvoor zijn.
Dit is inderdaad niet bepaald een wereldprobleem. En geduld is een schone zaak.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, vorige week werd een pakketje bij mij een uur of zes te vroeg bezorgd. Ik realiseer me nu pas dat ik me daar heel erg druk om had moeten maken. Een gemiste kans, helaas.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
02 sep 2020 18:21
Ach, vorige week werd een pakketje bij mij een uur of zes te vroeg bezorgd. Ik realiseer me nu pas dat ik me daar heel erg druk om had moeten maken. Een gemiste kans, helaas.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
02 sep 2020 18:21
Ach, vorige week werd een pakketje bij mij een uur of zes te vroeg bezorgd. Ik realiseer me nu pas dat ik me daar heel erg druk om had moeten maken. Een gemiste kans, helaas.
Zes uur te vroeg? Hoe kan dat nou? Konden ze 's nachts niet slapen of zo? Of zit je nu te stangen... :mrgreen:

Anyway, het is allemaal wel weer een wereldprobleem.

Hopelijk binnenkort verhuizen, daarna ga ik toch weer eens kijken hoe het er met mijn eigen wereldbeeld, en hoe ik er in sta, voor staat. Ik vermoed zo dat er bij mij intussen ook wel weer ruimte is om wat relaxter naar de dingen om me heen te gaan kijken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Moneyman »

PietertjeTwee schreef:
02 sep 2020 18:11
NeoDutchio schreef:
02 sep 2020 17:48
Geip Suusje schreef:
02 sep 2020 17:31
Mijn verzender heeft afgesproken dat PostNL de verzending uitvoert. Zonder zich daarbij vast te leggen op een levertijd.
PostNL had met mij afgesproken wanneer de levering zou plaatsvinden. Die houden jij en ik dan allebei verantwoordelijk voor die afspraak, toch?
Al spreken ze Chinees of Russisch, met PostNL hebt u niets te maken. Net zo min dat de kapper iets met uw fiets te maken heeft. De verkoper heeft u een leverdag beloofd, de rest van de informatie is voor u dus niet van belang. U hebt geen overeenkomst of afspraak met PostNL.
En om ook nog maar even inhoudelijk te reageren. Met het bovenstaande is alles gezegd.

PostNL heeft met de ontvanger geen relatie, en is jegens de ontvanger ook nergens toe verplicht. Dat er inzicht in de planning wordt gegeven is een service. Merk je dat de gegeven informatie vaak niet klopt? Plan dan je dag er niet meer omheen.

Vind je dat PostNL tekortschiet? Neem contact op met de verzender. Die is naar jou toe verantwoordelijk.

Zo. Klaar. Topic kan dicht.
Hahaha dat is wel heel kort door de bocht - en onjuist. In het gesloten topic had ik dit standpunt al weerlegd.
Dit is natuurlijk een onjuiste conclusie. Als PostNL een app maakt, dan is PostNL degene die verantwoordelijk is voor de werking van die app jegens haar gebruikers.

Je verwart de verantwoordelijkheid voor de zending - die ligt inderdaad bij de verzender. Maar de verantwoordelijkheid voor de app en de daarin getoonde inhoud ligt maar op één plek: bij PostNL.

Ik heb net weer eens in mijn app gekeken. Er staan twee pakketten op status "onderweg, geen bezorgtijd bekend" in die voor het weekend al bezorgd zijn. De post die ik gister moest ontvangen bestond uit 6 items, waarvan 4 met foto. Wat lag er in de bus? 5 items. Wat dat 6e item is? Geen idee dus.

En dat is niet een toevallige uitzondering, dat is bij mij de standaard. En getuige het grote aantal klachten hierover is dat ook geen exemplarische standaard. Uiteraard zullen er ook mensen zij bij wie het wel prima werkt. Zoals Flors al schreef: het is misschien ook maar net waar je woont.

Maar in zijn algemeenheid zijn er teveel issues met de app om in diezelfde algemeenheid te kunnen stellen dat de app prima werkt.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
02 sep 2020 18:39
Zes uur te vroeg? Hoe kan dat nou? Konden ze 's nachts niet slapen of zo? Of zit je nu te stangen... :mrgreen:

Het pakketje zou eind van de middag (15.00 - 17.00) bezorgd worden, maar rond een uur of tien 's ochtends stond de PostNL-bezorger al voor de deur; een uur of zes te vroeg dus.
witte angora schreef:
02 sep 2020 18:39
(...) Ik vermoed zo dat er bij mij intussen ook wel weer ruimte is om wat relaxter naar de dingen om me heen te gaan kijken.
Dat vind ik een mooi uitgangspunt.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vervolg PostNL - pakket komt niet op afgesproken tijd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op het andere topic is door de mod om een goede reden een slotje gegooid maar hier wordt het nog een keer dunnetjes overgedaan. Wordt er dan alleen maar door bepaalde personen gereageerd om gelijk te krijgen.

Gesloten