LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
io666
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2019 10:20

DHL

Ongelezen bericht door io666 »

Structureel heb ik problemen met DHL. Of je krijgt een kaartje in de bus dat ik er niet was, terwijl ik wel thuis was en achteraf bleek de collega de laatste zendingen te hebben afgemeld, omdat hij geen tijd meer had..... Of ze komen niet op het afgesproken moment, want ze hebben het druk, en dan komen ze een dag of twee later. Maar gisteren spande de kroon! Ik kreeg een leeg kaartje in de bus met "we hebben je gemist". Ja dat klopt, ik was werken. Maar verder stond er niks op het kaartje, niet wanneer ze wel zouden komen, waar het was afgeleverd. Volgens track & Trace was het afgegeven bij onze naaste buren. Vreemd, want zij zijn met vakantie! De enige paar buren die niet op vakantie waren hebben DHL wel gezien aan mijn deur, maar hebben niks aangepakt. Voor de goede orde, ik vertrouw ze blind! (mijn buren, niet DHL). Nu wil natuurlijk de afzender wel zijn geld, logisch. Maar we praten over ongeveer €200,00!!!!! Ik ga dat toch niet betalen voor iets wat ik niet eens heb ontvangen? Ik koop liever bij een zelfstandige kleine winkel dan een groot concern, maar soms kan je niet anders. Ik probeer wanhopig te zoeken naar een webwinkel die geen zaken doet met DHL, maar helaas.... Niet dat de erst zoveel beter is, maar toch. Wat mij betreft gaan alle koeriers en mega webwinkels op de schop en gaan we terug naar de gezellige winkelstraten, waar je tenminste nog goede hulp en advies krijgt!

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar voor dat laatste advies had u toch zelf allang kunnen kiezen?

De bezorgers van DHL leveren hier alles keurig af binnen het tijdsbestek wat aangegeven wordt.

De andere bezorgdiensten trouwens ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat het bij mij ook altijd goed gaat betekent niet dat het voor u niet stomvervelend is dat het zó vaak mis gaat .
De verzender is degene die u moet aanspreken.
Het kán zijn dat het een dezer dagen alsnog wordt afgeleverd, rond etenstijd misschien?
Laat maar weten wanneer u het ontvangen heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen enkele bezorgdienst doet een belofte wanneer iets bezorgd gaat worden. Wel kunnen ze een indicatie geven. De enige die een belofte gedaan kan hebben is de verkoper. Als deze u beloofd heeft de volgende dag te zullen leveren, dan moet u daar dus klagen. U bent ontvangende partij van DHL en geen opdrachtgever.

Als u bereid zou zijn om meer te gaan betalen was u wel naar een winkelstraat gegaan om daar te gaan kopen. Maar zolang mensen gemak en prijs belangrijker vinden wordt er meer en meer online gekocht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
28 aug 2019 13:35
De enige die een belofte gedaan kan hebben is de verkoper. Als deze u beloofd heeft de volgende dag te zullen leveren, dan moet u daar dus klagen.
En gezien het andere topic van ts is de verzender zooplus, en die geven op hun website aan dat er binnen 1 á 2 werkdagen geleverd wordt.

mh73

Re: DHL

Ongelezen bericht door mh73 »

DHL al gebeld? De vorige keer toen er met mijn pakket iets mis gegaan was, waren ze zeer behulpzaam.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: DHL

Ongelezen bericht door yan »

maar eigenlijk is er helemaal geen probleem
u heeft niks ontvangen, maar u heeft ook niks met DHL te maken, de afzender wel.

simpelweg bericht terug: er is niets ontvangen dus er wordt niets betaald, en klaar.

Gesloten