LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vinted identiteitsverificatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chumi
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2020 20:22

Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door Chumi »

Hi,

Ik was erg verbaasd toen Vinted om mijn ID-kaart vroeg gistermiddag. Dit komt blijkbaar door een 'koop- en verkoop limiet'.
Mijn eerste review is sinds 11 maanden geleden en heb momenteel 86 reviews met vrijwel alleen maar 5 sterren.
Ik heb flink wat geld gespendeerd in de Vinted app en nog nooit eerder een melding gekregen over een koop of verkoop limiet.
Tuurlijk begrijp ik dat Vinted het platform zo velilig mogelijk wilt houden, maar dit verbaasde mij.
Zolang ik geen foto's van mijn ID kaart opstuur kan ik niks. Niet kopen, verkopen (weet ik niet zeker) of zelfs geld uit mijn Vinted portemonnee op mijn rekening storten.
Nou staat er meer dan €100 in mijn Vinted portemonnee en voel ik mij ook erg geforceerd om foto's van mijn ID te sturen, omdat ik anders simpelweg mijn geld kwijt ben.
Ik heb al wat artikelen op internet gelezen dat je je BSN-nummer & foto niet mag bedekken. Persoonlijk voel ik me er totaal niet comfortabel bij.
Ook heb ik al een artikel gelezen dat bedrijven eigenlijk niet om je ID-kaart mogen vragen via het internet omdat het zo fraude gevoelig is. Hier heb ik Vinted ook al naar gevraagd.

"It is simply a procedure carried out regularly by our payment provider, MangoPay, in order to authenticate members who have reached the maximum threshold for sales or purchases on Vinted, for a period of one year. Once your identity has been verified, you can resume your transactions with complete peace of mind. This is to protect the community from fraud and to prevent money laundering."


Dit is de reactie die ik terug heb gekregen, met een uitleg over hoe ik mijn ID-kaart op de foto moet zetten.
Mijn vraag is of iemand anders dit ook al heeft gehad en of er een manier is om te checken of het 100% veilig is?
Liever verstuur ik geen foto's van mijn ID-kaart, maar er zit tenslotte meer dan €100 in mijn Vinted portemonnee én heb ik nog veel artikelen op mijn profiel staan en gesprekken open staan met kopers.
Zou iemand weten aan wie ik het beste hulp zou kunnen vragen over dit onderwerp? Ik ben bang dat Vinted niet meer informatie zal geven dan dat het een standaard procedure is door Mango Pay.
Ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen positieve ervaringen heb met Vinted, maar ik nu toch zo mijn twijfels heb.
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen! Dit is tevens mijn eerste forum ooit.

Groetjes,

Chumi

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mangopay zal dit moeten, omdat het onder toezicht staat van de Franse en de Europese centrale bank. Het is dan ook een financiële dienstverlener.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


HugoMeinona
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2020 15:38

Re: Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door HugoMeinona »

Je kan ook KopieId app gebruiken, daarmee breng je watermerk aan (bijvoorbeeld Kopie voor Vinted ) daarna is het onbruikbaar voor andere doeleinden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs

Monique Cramers
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2020 15:43

Re: Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door Monique Cramers »

vraagje hebben jullie wel jullie gegevens geupload ? ik durf ook niet goed maar hoe krijg ik mijn geld?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vinted identiteitsverificatie

Ongelezen bericht door berndv »

Monique Cramers schreef:
04 dec 2020 16:13
ik durf ook niet goed maar hoe krijg ik mijn geld?
Kort gezegd is er maar 1 manier. En dat is voldoen aan hun verzoek. U zou de door de overheid gemaakte app hiervoor kunnen gebruiken en er een watermerk doorheen zetten, dat maakt het enigszins veiliger. Maar u moet nog steeds uw BSN zichtbaar houden, aangezien dat de eis is van MangoPay.

Gesloten