LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vinted vraagt om ID??!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lott3z
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2020 19:22

Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Lott3z »

Ik verkoop al een aantal maanden via Vinted eigelijk altijd met succes En Zonder problemen inmiddels al 100 goeie reviews dus geen klagen.
Maar nu heb ik zoals vinted het zegt mijn limiet aan verdiende geld bereikt en nu willen hun dat ik een kopie van mijn id stuur zodat ze kunne zien dat ik het echt ben. En ze gaan niet akkoord als ik mijn bsn nummer en foto afscherm dit heb ik al geprobeerd.
Het probleem nu is dat ik nog geld heb staan in mijn “digitale portemonnee” en dit nu niet kan uitkeren naar mijn rekening.
In mijn ogen mogen ze niet zomaar mijn id vragen hier waarschuwt de politie ook altijd voor.
Maar ik wil toch gewoon graag mijn verdiende geld krijgen.
Wie weet hier meer over??

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit zal men ook vanuit regelgeving moeten. Ergens is er een limiet aan hoeveel geld men aan een onbekende kan uitkeren en men zal zich moeten indekken. Doet men dat niet, dan is het een hele makkelijke manier om te witwassen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wellicht kunt u een Id sturen waarin u duidelijk in de afbeelding aangeeft dat het een ID voor Vinted is?
Gewoon heel duidelijk in een teken programma dwars over de ID zetten, het liefst ook deels door de foto.

Ze kunnen de ID dan niet misbruiken voor andere doeleinden.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maak een kopie met de scan app van de overheid en u kunt daar van alles en nog wat aan toevoegen.

Als u daarmee zoveel geld verdient, worden het haast belaste inkomsten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee wanneer u begonnen bent met verkopen op Vinted, maar 100 positieve reacties wil zeggen dat u al veel meer verkocht hebt. Dat komt langzamerhand niet meer over als een consument die de kledingkast opruimt. En ja, dan moet er gekeken worden wie of wat u bent. Zoals al benoemd ter voorkoming van witwassen, maar handelaren die zwart willen bijverdienen moet ook een halt worden toegeroepen. Geen idee of u daar bij zou horen, maar gezien de aantallen bent u geen “gewone consument”.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lott3z schreef:
24 aug 2020 19:36
Wie weet hier meer over??
Ik heb eerst maar even op hun site gekeken.
https://www.vinted.nl/help/111-waarom-m ... =hc_topics
Wat vond je daar onduidelijk aan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze hadden deze gegevens ook vooraf kunnen vragen. Catawiki doet dat bijvoorbeeld. Maar er zijn commerciële motieven om het zo aan te pakken. Je wordt nu voor het blok gezet anders krijg je je geld niet.

Je mag niets afdekken in de foto's van je ID.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stel uw vraag aan de Autoriteit Persoonsgegevens en u weet het zeker.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik vind het eigenlijk vreemd dat de tegoeden niet worden vrijgegeven.
Het zou redelijker zijn om alles tot op heden af te ronden en om het platform te mogen blijven gebruiken er een voorwaarde van legitimatie is.
Als je boven een bepaald bedrag hebt verkocht en op je rekening hebt laten storten.
De verdienste / verkoop opbrengst is immers al zonder ID gedaan.

Op de manier die ze nu hanteren, is het bij verkoper op Vinted geen positief gevoel als ze je tegoeden bevriezen, terwijl handel stoppen wel begrijpelijker zou zijn.

Lott3z
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2020 19:22

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Lott3z »

Bedankt voor alle reacties en adviezen, inmiddels is het gelukt met een watermerk door me gegevens dit accepteerden ze nu wel. Als nog ga ik even navraag doen bij autoriteiten persoonsgegevens

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Gisteren (25-08) in Tv programma Opgelicht is er ook aandacht besteed aan identiteitsfraude.

Wellicht goed even te kijken?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door JozJan »

Goed dat daar aandacht aan wordt besteed hoor. Niet echt relevant hier. Klik gewoon even de link aan die MM al postte, er staat duidelijk aangegeven waarom MangoPay identiteit moet vaststellen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Radar »


Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
27 aug 2020 19:35
@"radar goed artikel maar jullie maken haar naam zomaar publiekelijk bekend. Dat lijkt me niet correct
Nee hoor, want onderaan het artikel staat
Radar schreef:De naam van de consument is wegens privacyredenen gefingeerd.

CoraB
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2013 15:08

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door CoraB »

Hoi, ik heb afgelopen zaterdag ook zo'n melding gehad. Mijn haren gingen al overeind staan met de gedachten hoe durven dat te vragen ze hebben al me profiel en de bank waar je mee betaald bijna alles nog net niet me pincode het gaat over het tweede leven van kleding en het is geen duizenden euro's. De dag ervoor op 24 okt 2020 vrijdag ben ik samen met mijn moeder gaan schoppen op vinted. Omdat ze al maanden niet naar buiten kan vanwege haar slechte gezondheid en de Corona tijd. Voor iets meer dan €100,- euro leuke kleding gekocht en de volgende dag de melding dat ik aan mijn limiet zat en dat ik me ID of rijbewijs wilde upload. Maar een limiet ik ben al heel de dag aan het zoeken of er iets geschreven staat over een limiet, wat het limiet behaald is??? Ik heb ze een foto gestuurd waar van ik een gedeelte heb afgedekt kreeg gelijk de melding niet goed te onduidelijk probeer opnieuw dat heb ik niet gedaan ik heb de consuwijser benaderd deze heeft er een melding van gemaakt en het autoriteit persoonsgegevens gebeld en van hun het advies gekregen dat ik nogmaals een mail moet sturen naar vinted en krijg ik daar geen reactie binnen een maand dan weer contact met autoriteit persoonsgegevens opnemen. en dat ga ik doen en vinted heb ik al vele mails gestuurd maar steeds krijg ik van vinted dit antwoord:

MangoPay kan een document niet verifiëren als het half bedekt is en als documenten onleesbaar zijn.

Upload een foto of een dubbelzijdige kopie van uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs (geldig) vanaf de Identiteitsverificatiepagina van uw Vinted-profiel: https://www.vinted.nl/e/payments_identity.

En zorg ervoor dat Vinted er geen toegang toe heeft - alleen de autoriteiten van MangoPays hebben dat. 😄



kijk en luister naar deze
linhttps://www.nporadio1.nl/consument/26053-bedrij ... elig-zijnk

mensen geef niet te snel je ID gegeven door en voor al niet aan een verkoop site.

Is er iemand die ook zijn ID niet heeft door gegeven? Of heeft iemand nog suggesties of tips?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vinted vraagt om ID??!

Ongelezen bericht door Brahms »

Wie stuurt zijn complete ID gegevens inclusief BSN nou naar Litouwen ? Je hebt geen enkel zicht meer wat er daar mee gebeurt...

Gesloten