LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze POSTNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Ik kreeg een aangetekende brief gewoon door de brievenbus. De pakketbezorger had er zelf voor getekend. Scheelt mij weer een trip naar het PostNL servicepunt dus wel zo handig.
Het word met de dag gekker, pakketbezorger die er maar even zelf voor tekent. :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Noem het "service" :)

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Oke, dat is dan weer gewijzigd.
Toen ik er werkte (subcontracter ofzo) mocht je nooit afleveren bij de buren als er AD op stond (Aanvullende Dients = tekenen)
Er stond zelfs in een brief die je moest ondertekenen dat je akkoord ging met dat je je baan kwijt kon raken al deed je dit wel.

Of het wel mag als de ontvanger het zelf van tevoren aangeeft bij 't bedrijf en dat het dan bekend is bij PostNL of het dan wel mag blijkt uit voorgaande post, dit was toen niet zo (2009-2010)

Theoretisch gezien heb ik er zelf niet zoveel moeite mee als mijn buurman mijn pakje ontvangt en/of tekenen zou, maar het is niet echt netjes.

Heb zelf ook wel eens een briefje opgehangen dat 't bij de buren mocht worden afgeleverd of dat de koerier zelf mocht tekenen.
Maar het mag in princiepe niet.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Wederom missende post.

Recent hebben wij een slee besteld bij sleetjes.nl.
Echter misten er twee onderdelen (moer en deel van 't tuigje voor onze kleine jongen van 10 maanden) waarop mijn vrouw sleetjes.nl gemaild heb wat we er mee konden.
Sleetjes.nl heeft netjes een nieuw tuigje en een bout + moer op de post gedaan (pakketpost via PostNL) echter na een week (ik had niets meer vernomen van sleetjes.nl) mailde mijn vrouw nog maar een keer, dat ze hoopte dat we er samen uit zouden komen.
Waarop sleetjes.nl contact met mij opnam (ze vult mijn nummer in i.v.m dat ik thuis ben) dus ik kreeg sleetjes.nl aan de telefoon, die het apart vond dat ik hun zending nog niet had ontvangen.

Ik vroeg hem via welk postbedrijf het verstuurd is, dat was via PostNL.
En ja hoor, dus alweer een pakje aan mij die mist.
Meneer van sleetjes.nl heeft wederom met mij aan de telefoon een nieuwe zending ingepakt (ik hoorde de enveloppe kraken) en heeft deze weer op de post gedaan.
Ik hoop dat deze dus nu wel eens bezorgd word.

Ik heb mijn klacht neergelegd bij PostNL (alweer) en gezegd dat ik er gewoon helemaal mee aan ben met die kwijt rakende post van ze en dan dat slappe gezeur over dat ze de post niet kunnen volgen.
Er staat verdilleme een adres op! Werken er nou allemaal halvies bij PostNL, dan kan ik het me voorstellen, maar er werken daar gerust ook mensen die wel bij de wekker zijn.
Sorry hoor, maar ik vind wel dat PostNL zich snel verschuilt achter ''we kunnen het niet volgen'' en daarmee word je met een kluitje 't riet in gestuurd en is de kous af.

Terwijl ik nu mijn zoontje moet gaan vertellen dat we niet voor 't eerst kunnen gaan sleeën omdat de postmeneer een slappe l*l is, en dat sleetjes.nl nu een nieuwe zending heeft moeten doen aan mij, wat hen natuurlijk ook weer extra geld kost!

Meneer vertelde mij trouwens dat ze recent een gehandicapten slee hadden verzonden, maar dat deze slee met een verpakking van ruim 2 meter ook kwijt is geraakt.
Het is toch gewoon schandalig dat PostNL gewoon vrijuit gaat hiermee?

Ik ben nu al zoveel post kwijt, en die bedrijven waar het vandaan komt maar nieuw blijven zenden, het is gewoon belachelijk dat een bedrijf als PostNL zich zo mag opstellen met zijn slappe gelul.

De mail die ik terug kreeg op mijn klacht, was als volgt;
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Allereerst mijn excuses voor de overlast. Ik kan me voorstellen dat het missen van poststukken behoorlijk vervelend voor u is, vooral omdat ik zie dat het bij u al vaker is voorgekomen. Graag wil ik u hierover informeren.

We hebben de medewerkers al aangesproken op de vermissing en blijkbaar is dat nog niet voldoende. Het is bij uw poststuk bijna niet te achterhalen wat de oorzaak is, omdat wij deze zending niet kunnen volgen. Ik informeer de manager van de postvestiging over uw klacht en vraag om deze verder te onderzoeken. U ontvangt hierover geen reactie van ons.

Het komt soms voor dat post in het verwerkingsproces zoekraakt, bijvoorbeeld tijdens het sorteren of het bezorgen van de post. Helaas kunnen wij bij ongeregistreerde zendingen, zoals uw poststuk, niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Dat komt omdat we deze zendingen niet kunnen volgen.

We gaan door middel van uw postcode onderzoeken of het probleem vaker voorkomt in hetzelfde gebied. Ook informeer ik de manager van de postvestiging over uw klacht en vraag ik om deze binnen zeven werkdagen met de medewerkers te bespreken. U krijgt verder geen terugkoppeling meer over uw klacht. Ik wil u vragen om direct contact met ons op te nemen als u weer post mist.]

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Jeanet Hof
PostNL Klantenservice
http://www.postnl.nl

Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
En nu heb ik bewust niet de naam weg gehaald i.v.m privacy, want ik ben er echt kotsziek van van PostNL met zijn slappe smoezen!

Ik hoop dat er eens iemand is die PostNL flink te kakken zet, want mijn mails halen werkelijk helemaal niets uit.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik geloof dat je voor 1,30 euro meer je post kunt verzekeren bij postNL, maar vrolijk word je er niet van.. Gelukkig heb ik hier geen problemen met PostNL. Ik heb juist problemen met GLS.. Post dat veel te laat bezorgd word en dan ook nog eens stuk is (altijd!).

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Mijn post verzekeren of laten verzekeren, zodat ik meer moet betalen, en zij meer aan mij verdienen?
Nee hoor, het liefst krijgen ze helemaal niets meer van mij behalve een dikke vinger.
Ze moeten gewoon de post bezorgen op het juiste adres, lijkt me niet heel moeilijk toch.

Ik begrijp je insteek, maar ik ben niet bereid om hen meer te geven dan nodig, ook aangetekende of verzekerde post raakt namelijk rustig kwijt daar, het is echt verschrikkelijk.
Komt iets een keer later aan, of raken ze een keertje iets kwijt, prima, leuk is anders maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Maar ik heb het nu over een tijdvak van ± 6 maanden waarin ik al 7 stukken ben kwijtgeraakt.
En zo te zien komen mijn laatste twee bestellingen ook niet aan, maar die geef ik nog even de tijd.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Beste King Koopa,

We vinden het erg spijtig dat je zoveel problemen ondervindt met de bezorging van je post. Indien je prijs stelt op een telefonische toelichting mag je je telefoonnummer aan ons doorgeven.

Met vriendelijke groet,
PostNL Webcare

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Ik wil mijn telefoonnummer bewust niet doorgeven aangezien ik dan dingen ga zeggen die niet netjes zijn. Ik zou het appreciëren als dit via de mail gebeurt. Daarin kan ik me namelijk uiterst netjes verwoorden daar boos worden geen zoden aan de dijk zet.

Overigens heb ik er bar weinig vertrouwen in dat er iets gedaan word, dus dit zal ook wel een eenmalig berichtje geweest zijn waarbij postnl hier even wil laten zien dat ze wel reageren (maar niets doen)

Mocht er echt interesse zijn om deze problemen op te lossen, ben ik uiteraard bereid mee te werken en mijn E-mail adres door te geven. Maar ik betwijfel het.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Beste King Koopa,

Bedankt voor je reactie. Erg jammer dat je dit niet telefonisch wilt bespreken.
Er is al een behoorlijke e-mailwisseling geweest waarin steeds duidelijk is aangegeven wat wel en niet in ons vermogen ligt om vermiste post terug te vinden. Je hebt een aantal van deze e-mails op dit forum gepubliceerd. Het lijkt ons daarom weinig zinvol om hierover nogmaals een e-mailcorrespondentie te voeren.

Met vriendelijke groet,
PostNL Webcare

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Dat ik deze mails op dit forum neerzet, wil niet zeggen dat ik tevreden ben.
Ik zet de maiuls op het forum, omdat jullie er geen snars aan doen, jullie klanten in het duister laten tasten, en gewoon weigeren mee te werken aan een knappe oplossing.

De lulsmoes dat jullie post niet kunnen traceren is natuurlijk volslagen nonsens, er staan namelijk gewoon adressen op mijn post.
En aan jouw reactie nu te lezen kan ik opmaken dat er wederom niets gedaan word, omdat ik geen telefonisch contact wil.
Dit is alleen maar om mijzelf te beschermen, ik weet namelijk dat ik pissig word!

Nogmaals, jullie kunnen mij via de mail bereiken, en daarmee kunnen we doorgaan tot het is opgelost, ik heb alle tijd hoor.
En de mails die ik gepubliceerd heb zijn echt niet al mijn klachten, want er komen er waarschijnlijk eerdaags nog twee bij van weer twee pakketjes die ik niet ontvangen heb.
Maar zoals ik al eerder zei, geef ik die nog enkele dagen tijd.

Wat jullie nu proberen is in mijn ogen net doen alsof ik degene ben die niet wil meewerken aan een oplossing, dat vind ik aardig onprofessioneel.


*Edit*

Er zijn problemen, het lijkt mij dat dit opgelost moet worden op een professionele manier.
Wat jullie nu doen is alleen maar mensen met 't kluitje 't riet in sturen en eigenlijk zeggen ''je hebt het op een forum geplaatst dus nu helpen we je niet'' net of jullie überhaupt eens iets zouden oplossen!

Ik verwacht een oplossing, problemen zijn er om opgelost te worden postnl webcare, dus ik hoop dat we er wat aan gaan doen nu i.p.v met slappe smoezen komen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

post nl moet eens stoppen met de standaard brieven die ze zo uit het bestand kloppen
alleen naam van behandelaar er onder en klaar

als ze nu eens serieus nar klachten keken en eventuele beelden met bewijs niet als onbruikbaar degraderen
dan zijn ze weer eens een stap in de goede richting

en op zich begrijp ik nu de bezorgers goed die krijgen een karige vergoeding van 12 cent per pakketje ongeacht of het klein en licht is of groot en zwaar
of klein en zwaar en groot en licht

en daar moeten ze dan als het tegen zit 2 x voor rijden
en kunnen ze het na de 2e keer niet kwijt krijgen ze 0 cent
als post nl nou een s de grote man uit gaat hangen
en zegt
voor elk pakje wat je inlaad krijg je 10 cent
voor elk pakje wat je bezorgd de 1e keer 15 cent en als je het de 2e keer aflevert 10 cent en als je het bij het post kantoor of welke punt dan ook moet afgeven 5 cent
verdienen de heren er tocht iets aan want met de huidige prijzen van lease geld en brandstof kunnen de mannen niet direct rond komen

zij worden door post nl verplicht een blanco witte bus te hebben of er een te huren die niet ouder is dan 3 jaar
deuken en butsen zijn niet toegestaan

of te wel de meeste hebben een bus in de lease om dat ze zo zeker zijn dat de bus er bijna altijd conform de regels van post nl uit ziet
en dat kost ook bakken met geld terwijl ze voor dat pakje waar de verzender minimaal 5.95 voor heeft betaald maar 12 cent krijgen als ze het kunnen afleveren en anders pech dan krijgen ze niets

zo eerloijk is post nl dus
het personeel niet geven terwijl er wel diensten zijn verleend
maar ga je zeuren kan je ophoepelen en zit je dus tot einde lease termijn aan die bus vast

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

En anders roept postnl (niet hoofdletterwaardig) gewoon ''Het lijkt ons daarom weinig zinvol om hierover nogmaals een e-mailcorrespondentie te voeren'' dan is de discussie ook weer af, de klant zit weer met vraagtekens, er is niets opgelost, en meneer van de post(webcare) kan weer lekker slapen vannacht omdat ie het goed opgelost vind.

*Sigh*

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Afgelopen pakketje die 19 januari die verzonden is door XS4ALL is inmiddels aangekomen.
Ondanks dat de levertijd ± 3 werkdagen is, is deze pas de 25e aangekomen.
Als ik track&trace mocht geloven stond ie enkele dagen op ''gereed maken'' bij postnl.

Leuk, want nu heb ik de monteur kunnen afbellen en een nieuwe afspraak moeten maken, bedankt voor het te laat afleveren van mijn pakket postnl (weer) ik ga er niet eens een klacht over in dienen ondanks dat jullie hem alleen maar hoeven te vervoeren i.p.v ''gereed maken''.

*Zucht* Wat een ballen bedrijf zeg zijn jullie postnl.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door riddert »

King Koopa schreef:Afgelopen pakketje die 19 januari die verzonden is door XS4ALL is inmiddels aangekomen.
Ondanks dat de levertijd ± 3 werkdagen is, is deze pas de 25e aangekomen.
Als ik track&trace mocht geloven stond ie enkele dagen op ''gereed maken'' bij postnl.

Leuk, want nu heb ik de monteur kunnen afbellen en een nieuwe afspraak moeten maken, bedankt voor het te laat afleveren van mijn pakket postnl (weer) ik ga er niet eens een klacht over in dienen ondanks dat jullie hem alleen maar hoeven te vervoeren i.p.v ''gereed maken''.

*Zucht* Wat een ballen bedrijf zeg zijn jullie postnl.
U zoekt de problemen ook wel een beetje op hoor! De 19e is een zaterdag, dus het pakket is op zijn vroegst maandag verzonden vanuit XS4all, de levertijd bedraagt ongeveer 3 werkdagen, dus op zijn vroegst had u het pakket op de 23e ontvangen.

U kunt zich wellicht voorstellen dat gezien de enorme hoeveelheden sneeuw in het land de bezorging enige tijd extra in beslag genomen heeft? Uw pakket is dus feitelijk 2 dagen later dan gepland aangekomen.

Maar dient u toch eens een klacht in tegen uw bezorger, want de meeste adressen hebben een vaste bezorger, en zo kan er tenminste wat aan gedaan worden.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Ik zoek helemaal niets op, ik vind het alleen vreemd dat ze dit pakket op ''gereed maken'' hadden staan terwijl hij al binnen had moeten zijn. Dat iets te laat aankomt, kan ik me opzich nog niet zo heel druk om maken, maar het gaat mij om het feit dat postnl gewoon niet doet wat ze gevraagd word.
En die vermiste post die ik allemaal nooit heb gekregen, heb ik ook niet opgezocht, helaas, anders had ik nog de keus dit niet te doen.

In onze buurt hebben we iedere keer een andere bezorger of bezorgster, zowel voor post als voor pakketdienst. Dus wie weet zijn ze inderdaad aan het switchen ofzo, maar zolang er post mist, vind ik het nog steeds schandalig dat postnl mij (en vele anderen, maar ik praat voor mezelf) met vraagtekens laat zitten en dat mijn gegevens en goederen die privé zijn gewoon misschien wel ergens op straat slingeren of in de bosjes liggen of dat misschien iemand anders het wel heeft open gemaakt.

Daar moet postnl wat aan doen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit ligt niet per se aan PostNL. Bedrijven kunnen zélf een PostNL tracktracenummer aan een pakket koppelen nog vóórdat het pakket bij PostNL wordt aangeboden of opgehaald. XS4ALL kan een pakket dus aanmelden en vervolgens dagen lang laten liggen. Op tracktrace is het pakket dan al wel zichtbaar.

http://www.postnl.nl/zakelijk/pakket/parcelware/

MvdBurg
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:33

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door MvdBurg »

Ik ben echt pist op PostNL

afgelopen zaterdag is er een pakket naar mij verzonden, van de verzender netjes een track&trace code ontvangen en kon ook zien dat het pakket ook zaterdag al in het proces zat (dus niet meer bij de verzender was zoals de situatie hierboven)

het pakket zou dinsdag aan moeten komen, naast dit pakket moesten nog 3 andere pakketten komen, nu kwam er dinsdag slechts 1 pakket aan

woensdag moesten dus de andere 3 komen, hiervan zijn er 2 gekomen behalve het pakket dat dus op zaterdag al verzonden was, dus ik had gister al gebeld met de postNL waarom mijn pakket al 2x niet bezorgd werd, kreeg als antwoord dat ze het door zou geven en dat het morgen (vandaag dus) wel aan zou komen, ook vertelde zij dat ze er 5 dagen over mogen doen....

dus vandaag weer goede hoop, maar nee nadat het tijdvak was verstreken stond er weer dat het een dag vertraging had opgelopen, vervolgens dus weer de klantenservice gebeld, behoorlijk boos natuurlijk, krijg je te horen dat het pakket kwijt is en dat de verzender maar een procedure moet opstellen om het pakket terug te krijgen, dus gelijk de verzender gemaild, die toevallig heel snel terug mailde en gelijk gebeld heeft, krijgt zij vervolgens te horen dat het pakket gevonden is en binnen nu en 5 werkdagen bezorgd gaat worden, toch best vreemd dat een pakket dat kwijt is, ineens gezorgd kan worden.

het betreft een pakket van ca. 25kg, en een redelijke omvang (ong 50x50x25)dus hoe kan je dat nou kwijt raken

het ergste is nog dat het pakket zeer waarschijnlijk in het soorteer centrum(lees Zwolle) hier 20min verderop ligt, krijg de neiging om hem zelf maar te gaan halen, maarja denk niet dat me dat gaat lukken

Gesloten