LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wubbo2
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 apr 2017 00:38

Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door wubbo2 »

Ik wordt regelmatig gebeld door energie leveranciers, deze willen mij dan een aanbieding doen, Let op het heet een aanbieding, maar...... er moet dan altijd een contract worden afgesloten.
Ik geef aan dat ze best iets mogen aanbieden maar voor dat ik het afsluit wil ik eerst alle voors en tegens naast elkaar leggen. En dan als het wat is afsluiten.
Zo willen ze voor de aanbieding b.v. mijn bankrekeningnummer hebben. dat hebben ze helemaal niet nodig voor een aanbieding. ik blijf graag de baas over mijn eigen geld (voor zover dat in NL mogelijk is).
Ik geef duidelijk aan dat ze me wel een aanbieding mogen doen, maar geen contract.
Het tegenargument is dat dat niet mag.
Zelfs als ik dat expliciet aan geef.

Wie weet hoe dat nu zit

Wubbo
Laatst gewijzigd door wubbo2 op 12 feb 2018 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30025
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

wubbo2 schreef:Ik wordt regelmatig gebeld door energie leveranciers, deze willen mij dan een aanbieding doen, Let op het heet een aanbieding, maar...... er moet dan altijd een contract worden afgesloten.
Ik geef aan dat ze best iets mogen aanbieden maar voor dat ik het afsluit wil ik eerst alle voors en tegens naast elkaar leggen. En dan als het wat is afsluiten.
Zo willen ze voor de aanbieding b.v. mijn bankrekeningnummer hebben. dat krijgen ze niet voor een aanbieding. ik blijf graag de baas over mijn eigen geld (voor zover dat in NL mogelijk is).
Ik geef duidelijk aan dat ze me wel een aanbieding mogen, maar geen contract.
Het tegenargument is dat dat niet mag.
Zelfs als ik dat expliciet aan geef.

Wie weet hoe dat nu zit

Wubbo
Gewoon afdoen met "geen interesse" dus. Op het moment dat je wél wilt weten wat je opties zijn, kijk je op gaslicht.com ofzo.

Jaguarman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:25

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Jaguarman »

ja daar word je gek van. iedere keer nuon of nle , zelfs komen ze aan de deur zeuren. ik heb 1 keer die fout gemaakt
en na een jaar een hele hoge rekening gekregen wat niet klopt.. gelukkig zit ik weer bij eneco en daar moet je blijven :wink:

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze mogen u natuurlijk best een aanbieding doen, maar daar hebben ze geen zin in.

Trouwens om een voordeel te hebben in de vorm van een bonus, kunt u zelf beter op vergelijkingssites kijken, en eventueel via zo’n site overstappen als de aanbieding u bevalt.

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door staraad »

Regelmatig een check doen op de bekende vergelijkingssites. En de bonus pakken wanneer hij interessant is.
Zeker bij beneden gemiddeld verbruik, levert dat het meeste voordeel op. Zolang de energiebedijven hun "nieuwe" klanten beter behandelen dan de vaste klanten maak ik gebruik van dit kromme systeem.

Jaguarman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:25

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Jaguarman »

je word alleen maar even goed behandeld om je als klant te trekken , maar de meeste leveranciers leveren veel problemen op. dat je ineens een rekening krijgt van 2000 euro ofzo,

met eneco nooit problemen gehad , alleen dat ze wat streng zijn als je te laat betaald.maar verder prima

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een ongevraagde verkoper staat voor 1 doel: zijn salaris. Onder het mom van een aanbieding krijgt u een contract opgestuurd in de hoop dat u het niet op tijd leest en te laat bent voor het herroepen.
Als u zelf plannen heeft om over te stappen is alles op internet te vinden. Mensen die voor u werken kosten altijd geld.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jaguarman schreef:je word alleen maar even goed behandeld om je als klant te trekken , maar de meeste leveranciers leveren veel problemen op. dat je ineens een rekening krijgt van 2000 euro ofzo,

met eneco nooit problemen gehad , alleen dat ze wat streng zijn als je te laat betaald.maar verder prima
Gaat u elk topic bevuilen met uw eigen dingen?
U 'krijgt' niet opeens een rekening van € 2.000,-. Als u te weinig voorschot betaald moet u op het eind inderdaad een hoop na betalen. U betaald namelijk uw verbruik, elke maand een beetje. Als u het hele jaar weinig betaald moet u de rest ineens betalen. En natuurlijk zijn ze in uw geval streng als het om betalen gaat.

Jaguarman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:25

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Jaguarman »

ja je krijgt ineens een rekening van 2000 of meer terwijl je weinig gebruikt hebt, ik zeg het hier om mensen te helpen en niet dezelfde fout maken.dus daarom zeg ik wat ik heb meegemaakt. en was trouwens met nuon

Jaguarman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2018 18:25

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Jaguarman »

hoezo in mijn geval streng?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door kweenie »

Een aanbieding doen is voor die telefonische verkopers een eufemisme voor een contract aansmeren. Ze worden daarbij afgerekend op het aantal afgesloten contracten, niet op of je als gesprekspartner krijgt waar je wilt. Dus ze altijd proberen een contract aan te smeren.

Als je een aanbieding wilt, dan kun je zo'n energiebedrijf zelf bekken en vragen om een aanbieding. Of natuurlijk zelf uitzoeken waar je terecht wil en wie voor jou voordelig is. Zelf houd ik niet van die verkooppraatjes en ik ben daarom voorzichtig in aan wie ik mijn telefoonnummer geef.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

De personen die deze aanbiedingen doen (in sommige organisaties worden dit 'hunters' genoemd) worden per afgesloten contract beloond. Deze verkoopmedewerkers hebben zogenaamde targets, wanneer ze deze weten te behalen krijgen ze een bonus van hun werkgever.

Kortom, voor de persoon zelf is het doen van een aanbieding niet interessant, want dan loopt diegene het risico dat u gaat bellen en dan alsnog een contract afsluit, echter op dat moment komt 'uw contract' niet op 'hun naam' te staan.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

wubbo2 schreef:Ik wordt regelmatig gebeld door energie leveranciers, deze willen mij dan een aanbieding doen, Let op het heet een aanbieding, maar...... er moet dan altijd een contract worden afgesloten.
Ik geef aan dat ze best iets mogen aanbieden maar voor dat ik het afsluit wil ik eerst alle voors en tegens naast elkaar leggen. En dan als het wat is afsluiten.
Zo willen ze voor de aanbieding b.v. mijn bankrekeningnummer hebben. dat hebben ze helemaal niet nodig voor een aanbieding. ik blijf graag de baas over mijn eigen geld (voor zover dat in NL mogelijk is).
Ik geef duidelijk aan dat ze me wel een aanbieding mogen doen, maar geen contract.
Het tegenargument is dat dat niet mag.
Zelfs als ik dat expliciet aan geef.

Wie weet hoe dat nu zit

Wubbo
Je hebt daar een register voor, zie https://www.bel-me-niet.nl. Als je je daar aanmeldt, dan mogen ze je niet meer bellen voor aanbiedingen. Echt een aanrader.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door kweenie »

Totdat die mensen vervolgens al hun gegevens alsnog opgeven bij "enquêtes" of wedstrijden waarmee je zogenaamd kans maakt om een iPhone te winnen. En waarbij ze blind aanvinken dat hun gegevens gebruikt mogen worden voor zulke commerciële doelen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door sjohie »

Jaguarman schreef:je word alleen maar even goed behandeld om je als klant te trekken , maar de meeste leveranciers leveren veel problemen op. dat je ineens een rekening krijgt van 2000 euro ofzo,

met eneco nooit problemen gehad , alleen dat ze wat streng zijn als je te laat betaald.maar verder prima
Dan ben je een wanbetaler, en zullen ze je liever kwijt dan rijk zijn, en wat minder aardig zijn inderdaad. Overigens is een rekening van 2000 euro ongeveer wat een gemiddeld gezin aan gas+stroom in een heel jaar consumeert, dan zou je een maandelijks voorschot van nul, of zo goed als nul, moeten hebben. Dat kan je bij alle maatschappijen met minder moeite dat het je kost om je hier aan te melden en een topic aan te maken over zeg een 2ehands Jaguar, zelf aanpassen. Als je blijkbaar wanbetaler bent, een idee om eens te gaan doen, want blijkbaar kan je zo'n groot bedrag aan het eind v/h jaar niet ineens ophoesten?

Verwijderd

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

wubbo2 schreef:Ik wordt regelmatig gebeld door energie leveranciers, deze willen mij dan een aanbieding doen, Let op het heet een aanbieding, maar...... er moet dan altijd een contract worden afgesloten.
Ik geef aan dat ze best iets mogen aanbieden maar voor dat ik het afsluit wil ik eerst alle voors en tegens naast elkaar leggen. En dan als het wat is afsluiten.
Zo willen ze voor de aanbieding b.v. mijn bankrekeningnummer hebben. dat hebben ze helemaal niet nodig voor een aanbieding. ik blijf graag de baas over mijn eigen geld (voor zover dat in NL mogelijk is).
Ik geef duidelijk aan dat ze me wel een aanbieding mogen doen, maar geen contract.
Het tegenargument is dat dat niet mag.
Zelfs als ik dat expliciet aan geef.

Wie weet hoe dat nu zit

Wubbo
Aangezien je dit topic hebt geopend op het online Radar-forum, ga ik er gemakshalve van uit dat je een internetverbinding hebt ;-)
Ga zelf op zoek naar zo'n aanbieding. Als ze je telefonisch een echte aanbieding doen, staat die aanbieding waarschijnlijk ook op internet. Staat ie niet op internet, dan hebben ze je ook geen aanbieding willen doen maar een contract willen aansmeren.

Inmiddels praat ik al een jaar of 8 niet meer met verkopers in de stad (of telefonisch) want als ze me iets wilden verkopen vroeg ik om een folder of een plek op internet waar ik op mijn gemak kon doorlezen wat ze me wilden aanbieden. Maar dat hadden ze natuurlijk nooit, die aanbieding gold alleen maar als ik hem daar ter plekke afsloot. Helaasch, dan houdt het wat mij betreft op.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Ik werd vanochtend nog gebeld door een voor mij onbekende energieleverancier, terwijl ik notabene sta ingeschreven in het Bel-me-niet-register.
Daar werd doodleuk verteld, ja meneer, u hebt geen gebruik gemaakt van uw recht van verzet: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Een smoes om toch te kunnen bellen, ben nooit klant geweest daar. Dus blijf oppassen met die telefoontjes. En geef bij een vraag om een aanbieding niet je bankrekeningnummer.

Verwijderd

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Cornelis7 schreef:Ik werd vanochtend nog gebeld door een voor mij onbekende energieleverancier, terwijl ik notabene sta ingeschreven in het Bel-me-niet-register.
Daar werd doodleuk verteld, ja meneer, u hebt geen gebruik gemaakt van uw recht van verzet: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Een smoes om toch te kunnen bellen, ben nooit klant geweest daar. Dus blijf oppassen met die telefoontjes. En geef bij een vraag om een aanbieding niet je bankrekeningnummer.
Je moet überhaupt het gesprek niet aan gaan.

stofzuigertje

Re: Waarom kunnen energie leveranciers mij niets aanbieden.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is de belofte van vrijblijvende offerte en je kreeg contract met weekje bedenktijd.

Als je telefoon of gezeur aan de deur wegstuurde en achter je eigen computer gaat zitten en naar www.gaslicht.com of gelijkwaardige gaat krijg je op jou werkelijke gegevens alle aanbieders en doorklikken bij goedkoopste voor de voorwaarden.
Dan kun je lezen of printen en zolang niet niet je adres invulde zit je nergens aan vast.

Maar als ze je gegevens als bankrekening nummer en zo vragen dus meer als voor offerte nodig... gewoon stoppen!
Of juist offerte vragen en binnen 1 week opzeggen... voor hun veel werk en als we massaal op elke gezeur aan deur handtekeningen jager een
contract invullen met weekje bedenk tijd is voor deze persoon en de firma er achter veel werk en dan NEE, toch niet en dan moeten ze wel stoppen....

Als vele forum leden elke verkoper aan telefoon of deur een contract vragen en tijdig opzeggen zijn ze veel geld kwijt voor onzin.
Dit is wettelijk toegestaan en lijkt mij pure verspilling van tijd en geld.
Dat lijkt me de enige manier als we het massaal gaan doen om van dit gezeur af te komen als een grote groep wel tekende maar ook weer binnen 1 week gaat opzeggen!

Gesloten