LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
annelies.windmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2020 10:58

Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door annelies.windmeijer »

Ik heb een bestelling geplaatst bij de webshop van Monerro via Facebook.
Ik heb mijn bestelling ontvangen (3 slips)
Nu bleek dat de bestelling uit China ofzo komt en de slips vallen heel klein uit.
Contact per mail opgenomen met Monerro per mail. Reactie was dat ik 20% korting kon krijgen als ik de bestelling zou houden. Retourneren was moeilijk.
Terug gemaild en gezegd dat ik mijn bestelling wou retourneren en geld terug wou. Geen reactie. Hierna nog 2x gemaild maar ontvang geen enkele reactie van hun. Retourneren moet via 14 dagen staat in hun voorwaarden maar ja ze reageren niet.
DUS KOOP HIER NIETS

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Beste Annelies,

De bedrijven die spullen via facebook verkopen zijn meestal dropshippers. Dit betekent dat zij artikelen verkopen die ook via bijv. Aliexpress te koop zijn (voor een fractie vd prijs). Zij bestellen de artikelen uit china en laten deze bij u bezorgen. Kleding ed valt om deze reden vaak erg klein uit. Om deze reden is het verstandig om in het vervolg niet meer bij dropshippers te bestellen. Staat er wellicht nog iets in de voorwaarden over het wel of niet mogen retourneren van artikelen ivm hygiene? Dat is vaak een reden waarom slips ed niet geretourneerd mogen worden.

Edit: ik zie inderdaad dat slips ed niet geretourneerd mogen worden ivm hygiene. Dit staat vermeld op hun website.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dus je koopt slipjes die een taillemaat van drie centimeter blijken te hebben. En die mogen dan niet geretourneerd worden ivm hygiëne. Zo lust ik er nog wel een paar.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

annelies.windmeijer schreef:
07 apr 2020 11:19
DUS KOOP HIER NIETS
24/7 Bereikbaar. Ooit een webshop gezien die om 18:00u sluit? Oei, ook hun team staat 24/7 klaar voor uw vragen. Wist niet dat ze groter waren van bv Bol die je niet zondagavond om half 12 nog kan mailen. O nee, je kan niet mailen, contact enkel met een formulier, verrassend. Monerro heeft geen bezoekadres en KVK enkel op aanvraag. Dit laatste is gewoon verplicht om te vermelden. Bij de KVK is niets te vinden onder deze naam.
Maar het allergekste, wat verkopen ze? Ik zie nergens producten staan. En dan toch nog meer dan 10.000 tevreden klanten?

Uw waarschuwing is heel nobel, maar wat hebt u gedaan met alle waarschuwingen voor u? Vooral waar men op moet letten bij het online kopen. U bent de zoveelste die blind gaat bestellen via een advertentie op feestboek zonder eerst naar de verkoper gekeken te hebben.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door thecure »

Uit de alg. Voorwaarden:

Monerro

Vestigingsadres; Wij hebben geen bezoekadres.

E -mailadres: [email protected]

KvK-nummer: Op aanvraag

Btw-identificatienummer: Op aanvraag

Erg geestig

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Gooi die slips gewoon weg en bestel voortaan een bekend merk bij een bekende webshop.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er is maar een ding wat bij die Dropshitters in orde is. Een heel veilige betaallink. Daar zorgen ze wel voor dat de poen niet verloren gaat.
Koop de volgende keer in Nederland of koop de rommel via Aliexpress maar bestel dan zelf en betaal niet meer dan het waard is.
Bestudeer op Facebook :
Ali versus de rest

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Bob Schurkjens schreef:
08 apr 2020 01:22
Dus je koopt slipjes die een taillemaat van drie centimeter blijken te hebben. En die mogen dan niet geretourneerd worden ivm hygiëne. Zo lust ik er nog wel een paar.
Dat is het nadeel/risico van alieexpres achtige zaken kopen bij dropshippers. Die kleding valt gemiddeld 2 maten kleiner uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mensen die bij dit soort online dropshipping winkels kopen, begrijpen zelf het concept dropshipping niet. Dat is voor mij de clou.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door pedro714 »

TIP: Betaal toch met een creditkaart. Betalen netjes terug als leverancier in gebreken blijft. Je meldt je klacht bij de creditkaart organisatie, zij benaderen de leverancier, bij geen reactie van hen of nietszeggende reactie betaalt de creditkaartorganisatie direct uit. Overigens.....hygiëne artikelen zijn altijd uitgesloten van retourzenden. Heel begrijpelijk m.i.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

pedro714 schreef:
08 apr 2020 14:19
TIP: Betaal toch met een creditkaart. Betalen netjes terug als leverancier in gebreken blijft. Je meldt je klacht bij de creditkaart organisatie, zij benaderen de leverancier, bij geen reactie van hen of nietszeggende reactie betaalt de creditkaartorganisatie direct uit. Overigens.....hygiëne artikelen zijn altijd uitgesloten van retourzenden. Heel begrijpelijk m.i.
Dankzij de malafide Chinese webshops wordt er niet zo snel terug betaald. Bij een niet levering kunnen wordt je gecompenseerd, bij een gevalletje eigen schuld niet altijd meer. Als je kan vermoeden dat het niet klopt valt het dus onder eigen schuld.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zo werken de meeste dropshippers. Als ze eenmaal door hebben dat ze bijna niet te traceren zijn stoppen ze ook met bestellen. Pas dan worden Dropshitters oplichters.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Bob Schurkjens schreef:
08 apr 2020 13:48
Mensen die bij dit soort online dropshipping winkels kopen, begrijpen zelf het concept dropshipping niet. Dat is voor mij de clou.
Daar heb je zeker gelijk in!

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Webshop Monerro: retourneren moeilijk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

pedro714 schreef:
08 apr 2020 14:19
TIP: Betaal toch met een creditkaart. Betalen netjes terug als leverancier in gebreken blijft. Je meldt je klacht bij de creditkaart organisatie, zij benaderen de leverancier, bij geen reactie van hen of nietszeggende reactie betaalt de creditkaartorganisatie direct uit. Overigens.....hygiëne artikelen zijn altijd uitgesloten van retourzenden. Heel begrijpelijk m.i.
Nonsens. Er is geleverd, en in de voorwaarden staat expliciet dat er geen retourrecht is bij dit artikel. Klaar.
Dat hele CC verhaal en dat ze gelijk terugstorten is absoluut niet waar.

Gesloten